TVReplay op TVOveral

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Sinds 1 juni is TVReplay inbegrepen in mijn pack. Op de decoder werkt dit perfect, maar als ik op TVOveral iets probeer te herstarten, krijg ik telkens de melding 'u moet over TVReplay beschikken'. Het werkt op geen enkele variant van TVOveral (tablet, gsm, pc). Zijn er nog mensen met dit probleem?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad velen hebben nog dit probleem, omdat Proximus volop bezig is om bij al de klanten,
het gratis abonnement te koppelen aan hun account en dan pas zullen ze TV Replay kunnen gebruiken op TV Overal.
Deze die al een abonnement hadden zullen wel kunnen beroep doen op TV replay via TV Overal, maar nu aan 0€ per maand :wink:

TV Replay+ kost nu ook 5€ per maand in plaats van 7€ vroeger.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Bij mij:
TV-replay werkt op de decoders maar niet bij TV-overal (op PC of smartphone app)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dan hebben ze dit nog niet aan je account gekoppeld en is geduld weeral een schone deugd :wink:
bij mij werkt dit ook nog niet op TV Overal en ook alleen nog maar op de decoder.
Dit vergt even tijd ( 1milj klanten) ; alle administratie zou in orde moeten komen rond 1 juli
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In principes zou dat één query moeten zijn... als hun programmatie een beetje deftig is / zou zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

TV replay moet effectief als abonnement ( administratief) dus aan uw account gelinkt staan.
Er worden ongeveer 30.000 klanten per dag administratief geupdate.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Dat is best traag: dat duurt dus 2 volle maanden om voor alle klanten één bit van 0 op 1 te zetten.
't is toch raar als er prijsverhoging komt, de omzetting onmiddellijk kan....

tv-replay werkt op decoder dus waarom zorgt Proximus dan niet dat dit onmiddellijk werkt op TVoveral?
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Op MyProximus stond TVReplay bij de beschikbare TV opties wel al enkele dagen op 'inbegrepen' (ipv 3 euro/mnd). Heb het er op gewaagd en op 'bestellen' geklikt, stond meteen bij de 'actieve' opties (en nog altijd 'inbegrepen'). Enkele uren kreeg ik een bevestingsmail en even later werkte het dan ook op tablet/pc.

Wellicht zal hun script zo'n bestelling simuleren, kwestie van het correct in facturatie te registreren, en die bestelmodule zal gewoon niet veel meer dan 30.000 requests per dag kunnen verwerken. Want ik had de indruk dat mijn 'bestelling' afgelopen weekend wel erg traag verwerkt werd: ik had eerder al eens TVReplay+ besteld (gratis probeerperiode, daarna geannuleerd), en die besteling was quasi onmiddellijk actief, en ook de bevestigings-mail heeft toen geen uren op zich laten wachten.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

van @proximus op twitter kreeg ik het antwoord dat tvreplay vanaf 1 juli op tvoveral wordt geactiveerd.
bij proximus moeten ze toch nog altijd leren communiceren... en hun abonnementen niet zo ingewikkeld maken dat het enorm complex is om dergelijke zaken om te zetten.


ik heb het dan ook maar via myproximus besteld - we zien wel...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Waarom werkt het blijkbaar bij sommigen dan wel al,
het zal pas tegen 1 juli voor iedereen werken.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

replay werkte al op mijn decoder maar niet op tvoveral, na de tip hier over myproximus:

ben ik gisterenavond naar MyProximus geweest en tv-replay geactiveerd (stond als beschikbaar)

deze morgen rond 8 uur werkt tv-replay op de smartphone en laptop.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom @proximus op twitter hun klanten niet correct informeert !!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

weet ik ook niet, mss omdat ze het toch automatisch in orde brengen voor iedereen, net als ze het bij mij al gedaan hebben
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”