Wat betreft het 'kunnen' bewijzen dat je niet op een bepaalde plaats was op het moment vd overtreding:
'ik' was geflitst op het moment dat ik op een trouwfeest zat, met zo een 200 getuigen...
Liet dit via advocaat voor de rechtbank komen, echter zonder resultaat.
De foto werd opgevraagd en er staat op de foto een identieke wagen, echter met een sticker op de achterruit.
Motivatie rechter: sticker is geen 'vast' kenmerk van een wagen...
en ...nu komt het:
Je moet niet kunnen bewijzen waar JIJ was, wel waar je wagen was op het moment vd overtreding.
Uiteraard kon ik dat niet... boete te betalen inclusief de gerechtskosten.
200 getuigen, dan organiseer je toch een getuigenverhoor?
Ik heb zelf een rechtzaak gewonnen in een huurkwestie waar de tegenpartij dan nog getuigen liet opdraven die een loopje namen met de waarheid, maar ik heb finaal na drie jaar battlen toch gewonnen. In bovenstaande kwesties had de advocaat een getuigenverhoor moeten vragen, heeft de rechter dit dan verworpen?
Normaal bij zo'n verhoor worden allerlei lastige vragen gesteld om te checken hoe de getuigen wisten dat je op dat moment niet geflitst kon worden, als er dan geen tegenstrijdigheden in de verhoren zitten, dan is dit normaal een geldig bewijs.
Maar als ik dit verhaal volg: zoek iemand met zelfde kleur auto, kopieer zijn nummerplaat en je ontloopt alle boetes (tenzij bij een controle waarbij ze je tegenhouden) .....