Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

boulder schreef:Ok, maar stel dat Mobistar in de problemen komt, Telenet mag niet overnemen, en een ander wil het niet doen ?
Dan is er nog altijd de Franse telecomgroep Orange die de absolute meerderheid bezit van Mobistar.
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

r2504 schreef:
tb0ne schreef: of worden ze opgeslorpt en hopelijk dan niet door Proximus of Telenet want dan zit het telecomlandschap weer muurvast.
Dat gaat de raad voor mededinging trouwens nooit goedkeuren... dus daar moet je niet wakker van liggen.
Ja,ik begrijp je stelling maar ik moet bekennen,ik was er destijds ook zeker van dat Proximus Scarlet (toen de derde grootste porvider,in het land) nooit ging mogen overnemen.
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

fluppie schreef:
Ja,ik begrijp je stelling maar ik moet bekennen,ik was er destijds ook zeker van dat Proximus Scarlet (toen de derde grootste porvider,in het land) nooit ging mogen overnemen.
Welke provider was toen dan de grootste van het land,ik heb altijd geweten(Belgacom)Proximus.En nu nog steeds.
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,daarom heb ik ook nooit begrepen dat Belgacom(Proximus) de toelating kreeg v/h BIPT om de derde grootste(dat was toen Scarlet) gewoon in te lijven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Wel, hier heb ik dezelfde vraag :

stel dat Scarlet het op eigen kracht niet meer aankon, en Belgacom was kandidaat om over te nemen, en niemand anders wou overnemen ?
Als het BIPT dan gezegd had dat het niet mocht doorgaan, waren we dan er beter van geworden ?
Dan was Scarlet weg, en wie nog internet wou moest toch op een ander gaan.
Ik vind dat soort weigeringen wel nuttig, maar alleen als er een andere potentiële overnemer is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

Als Mobistar niet echt welkom is op de kabel,zullen ze er weinig van geen bakken.
Telenet kan als het echt moet ook hun internet prijzen laten zakken,mochten die werkelijk te hoog liggen,zoals velen denken.
Waarom neemt Telenet eigenlijk Base mobil over.Is dat niet om de concurentie aan te gaan met Mobistar en Proximus.
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Effe afwachten,het beleid van Telenet is tot nog toe altijd geweest,geen extra kortingen,voor niemand.
Mobistar zal wrsl uitpakken met een Basic aanbod triple play,dus het valt ten zeerste te betwijfelen of Telenet daarvoor zijn prijzen zal laten zakken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als TN z'n prijzen laat zakken heeft dit impact op dik een miljoen klanten... alles zal dus afhangen hoeveel klanten Mobistar gaat aantrekken.

Beter wat klanten verliezen dan iedereen een korting te moeten geven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dat denk ik ook, r2504.
Bovendien zie ik Mobistar maar het basisaanbod van Telenet doorgeven, met misschien nog wat eigen kanalen.
Prime, Sporting Telenet, enz. zie ik gereserveerd blijven voor Telenet.
Er zijn er waarschijnlijk veel die denken dat ze nu plots Prime aan 5€/maand gaan kunnen nemen omdat er een andere provider bijkomt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat het voetbal abo. van Telenet zeker zal te zien zijn op Mobistar hoor,als men dat wil.Zowel Telenet als Proximus zijn (voor de Belgische Comp.dan wel) ook klanten van die Italiaanse firma,die de uitzendrechten gekocht heeft,voor vele jaren.
ben wel akoord dat Prime een beetje te hoog zal liggen,voor Mobistar klanten.
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

Telenet zal toch meer geld eisen dan het Bipt voorstelt voor hun groothandelsprijs.700.000 euro die Mobistar eerder heeft overgemaakt aan Telenet van de 15 miljoen uitbreidingskosten die Telenet gemaakt heeft is te weinig.Ik zie ze nog geen akkoord sluiten.
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

fluppie schreef:Ik denk dat het voetbal abo. van Telenet zeker zal te zien zijn op Mobistar hoor,als men dat wil.Zowel Telenet als Proximus zijn (voor de Belgische Comp.dan wel) ook klanten van die Italiaanse firma,die de uitzendrechten gekocht heeft,voor vele jaren.
Maar dan zal Mobistar weer apart moeten bieden, ik denk niet dat zij zomaar recht hebben op wat Telenet aanbiedt dat ook aan te bieden.
fluppie schreef:ben wel akoord dat Prime een beetje te hoog zal liggen,voor Mobistar klanten.
Gaat niet alleen over de prijs, Telenet heeft toch exclusiviteit op die films ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Gaat niet alleen over de prijs, Telenet heeft toch exclusiviteit op die films ?
Je moet niet alles geloven wat Telenet claimt. Exclusiviteit bestaat niet meer. Mobistar zit trouwens in de Orange Group waardoor filmrechten héél gemakkelijk ook naar België kunnen uitgebreid worden. Reken maar dat op de Mobistar-settopbox een mooi filmaanbod beschikbaar zal zijn voor een vaste abonnementsprijs. Technisch gezien kan alles zelfs via internet gestreamd worden.
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

Ben benieuwd met welke formule Mobistar gaat uitpakken.
Ze zullen met iets heel goed voor de dag moeten komen,via de koperlijn zijn ze niet ver geraakt.
Telenet hoeft zijn prijzen niet te laten zakken,meer geven voor hetzelfde geld werkt ook.
Eerder in 2011 koste Fibernet100/5 nog 99 euro met amper 250GB vast volume.
Nu heb je whoppa in 3 pack 200/12 geen volume peperking voor 76 euro all in
Zelfs business fluo home in 3 pack 200/15 met 3TB vast volume voor 91 euro
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Destijds,op Kanaal Z is gezegd dat Mobistar ging uitpakken met een triple play basic abonement.
Of dit te vgl is met Scarlet,weet ik niet,maar onbeperkt data zal zeker wel heel moeilijk liggen,denk ik.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hoe gaat men de kostprijs van dataverbruik verrekenen in een retail-minus prijssysteem, laat staan beperken?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://en.avm.de/news/the-latest-news-f ... -anga-com/

Afbeelding

Dat Mobistar eens met de FRITZ!Box 6590 Cable aankomt in hun pakket (en ze die gratis geven in ruil voor contract van 1 of 2 jaar). all-IN-one. Finally! een performante, up-to-date cable router met 802.11 AC Wave 2 en DEC-T en modem in 1 (en nt dit HGW rommel van Telenet).

Thanks to link aggregation, the latest Wireless AC standard and gigabit LAN you can enjoy high data rates with both models. The integrated DVB-C tuner streams your free-to-air TV channels from the cable connection right onto mobile devices integrated in the home network. Both cable boxes provide the familiar range of FRITZ!Box features.
You can benefit even more from the FRITZ!Box 6590 with its further innovations: This FRITZ!Box achieves even faster data transmission on cable networks due to its improved link aggregation. It offers data rates of up to 1.7 Gbit/s downstream and 240 Mbit/s upstream. The 6590 relies on fast, intelligent wireless LAN with data rates of up to 2.5 Gbit/s to offer high-speed wireless transmission within your home network.

32X8 channel bonding (6490 heeft 24X8 channel bonding) ter vergelijking: modem only Telenet CV6181/E: 8x4 Channel bonding
4X4 WLAN N tot 800 Mbit/s
4X4 WLAN AC tot 1.733 Mbit/s
DVB-C-Tuner voor Video
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:The integrated DVB-C tuner streams your free-to-air TV channels from the cable connection
Free-to-air... FAIL dus !
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

satsurfer schreef:32X8 channel bonding (6490 heeft 24X8 channel bonding) ter vergelijking: modem only Telenet CV6181/E: 8x4 Channel bonding
FYI, in een ander topic dit weekend zijn we erachter gekomen dat er nieuwe modems en home gateways staan aan te komen bij TN. Afgaande op de activering pagina van TN zijn deze ook 24x8. Daarbij, als ik me niet vergis heb je sowieso niets aan meer channel bonding als TN hun infrastructuur het niet ondersteund, niet?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:
satsurfer schreef:The integrated DVB-C tuner streams your free-to-air TV channels from the cable connection
Free-to-air... FAIL dus !
niet zo vlug oordelen....da's om de FTA zenders te streamen op uw tablet/PC (je kan toch niet verwachten dat ze copyright zenders mogelijk maken om te streamen), maar met dat signaal kan ook gewoon de digicorder gevoed worden (in combinatie met CI+ module, die het versleuteld signaal ontgrendelt)

voorbeeld:
http://www.kabeldeutschland.de/internet ... -6490.html

zij werken met CI+ (dus geen FTA!)
http://www.kabeldeutschland.de/digital- ... modul.html
Laatst gewijzigd door satsurfer 16 jul 2015, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Heb ik vorig jaar aangekaart rind september denk ik toen TN de oude digicorders uit hun netwerk haalden en we tot t eind van t jaar een nieuwe versie gratis konden gebruiken.
Het antwoord van Mobistar was eind 2014 ten laatste begin 2015 is er een getest product.
Ik wist niet dat we nog steeds begin 2015 waren.
Spijtig dat ze de trein van misnoegde TN klanten aan zich hebben laten voorbijgaan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Die groepsofferte kwam gewoon te vroeg voor Mobistar,en dat was spijtig,maar ik denk nu niet dat er geen misnoegde klanten meer zijn bij Telenet,wel willen die klanten de kabel behouden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Blijkbaar nemen ze hun tijd: t was eerst begin 2014, dan half en eind 2014, dan begin 2015 en nu zijn we al juli
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Dat was ook grotendeels vanwege de groothandels prijzen zowel in Vlaanderen als in Wallonië (heeft tot eind mei geduurd).
Ondertussen heeft Mobistar wel al een test lopen in Charleroi had ik ergens gelezen.
Ik gok dat ze ergens Q4 zullen uitbreken, zou mezelf niet eens verwonderen tijdens de kerst dagen met een promotie erbij (klinkt logisch) of in september wanneer het school start is ook interessant. Tijdens de zomer zijn er veel met verlof dus nooit een ideale periode om een product te lanceren.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Liever 6 maand langer dat alles goed getest is en alle procedures, zodat ze grote toevloed aankunnen en kinderziektes tot minimum beperken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Die test in Charleroi loopt al een hele tijd hoor,zeker al vier maanden,spijtig dat niemand die hier op het forum zit bij de testgezinnen is.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Kort na nieuwjaar kwamen ze inderdaad met info: dat ze gingen testen
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Keep on dreaming allemaal.

Telenet is al sinds mensenheugenis gewend iedere bit te verkopen als was hij van goud..Jullie denken toch niet dat ze
Mobistar zullen toelaten hun gouden kalf te slachten..

Twee mogelijklheden : Ofwel wordt Mobistar gewoon gekocht door Telenet, ofwel zijn ze binnen een paar jaar
(Als Base-Telenet op kruissnelheid draait) van de markt verdwenen.

En de politiek dan.. Ach Decroo weet ook wel dat Telenet-geld niet meer stinkt dan ander. Het zal wel zo gekaderd worden dat de burger het slikt, net zoals dat 'm vindt dat de sociale tarieven achterhaald zijn...niemand reageert
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Telenet gaat Mobistar niet meer kopen ze hebben al een bod op Base gedaan. Base zal wrs zowat hetzelfde worden als Scarlet voor Proximus.
Maar zolang Telenet Base niet heeft gebeurd er niets en heeft Mobi* het voordeel van de eerste te zijn.
Veel klanten zijn nog altijd boos op Telenet maar willen al te graag op de kabel blijven. Als ze dan met een sterk aanbod komen al is het 5 euro goedkoper zullen er veel omschakelen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Niet alleen het abonnementsgeld moet bij Mobistar goedkoper zijn want daarvoor alleen zal ik niet overschakelen, Mobistar zal met een veel beter TV zender aanbod voor de dag mee moeten komen en ik bedoel meer HD zenders en dan zal ik misschien overschakelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

apestaart schreef:Mobistar zal met een veel beter TV zender aanbod voor de dag mee moeten komen en ik bedoel meer HD zenders en dan zal ik misschien overschakelen.
Vergeet het dan al maar... het zullen er eerder minder dan meer zijn vrees ik.
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Misschien eens in het frans zoeken, dit is al interessant, ook al gaat
het nog maar over een test.

https://www.netsh.be/test-de-la-solutio ... -le-cable/

Met USB poort, toegankelijk voor video (voorlopig geen MKV).
Prijzen en aantal tv zenders nog niet bekend.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

apestaart schreef:Niet alleen het abonnementsgeld moet bij Mobistar goedkoper zijn want daarvoor alleen zal ik niet overschakelen, Mobistar zal met een veel beter TV zender aanbod voor de dag mee moeten komen en ik bedoel meer HD zenders en dan zal ik misschien overschakelen.
Hoe gaan ze er meer kunnen leveren als op dezelfde kabel al de TN zenders zitten en er nog internet over moet gaan. Eerder slechts een subset van zenders van TN, eventueel een krap/goedkoop basisaanbod + uitbreidingspakketten. (sport-film-...)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

StefkeDB schreef:Misschien eens in het frans zoeken, dit is al interessant, ook al gaat
het nog maar over een test.

https://www.netsh.be/test-de-la-solutio ... -le-cable/

Met USB poort, toegankelijk voor video (voorlopig geen MKV).
Prijzen en aantal tv zenders nog niet bekend.
Dit zijn maar test decoders die zouden nog vervangen worden in de test fase, dus zeker geen conclusies trekken. Het tv stuk wordt ook gedaan door alpha networks (deden ook snow tv).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De modem is duidelijk de TN modem waarbij je iets meer controle lijkt te hebben... en support voor DynDNS.

De TV decoder is niet finaal (afschuwelijke interface trouwens) en zou dus finaal ook nog de TN decoder kunnen worden ?

Alles zal dus afhangen van de prijs.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

AndRo555 schreef:
apestaart schreef:Niet alleen het abonnementsgeld moet bij Mobistar goedkoper zijn want daarvoor alleen zal ik niet overschakelen, Mobistar zal met een veel beter TV zender aanbod voor de dag mee moeten komen en ik bedoel meer HD zenders en dan zal ik misschien overschakelen.
Hoe gaan ze er meer kunnen leveren als op dezelfde kabel al de TN zenders zitten en er nog internet over moet gaan. Eerder slechts een subset van zenders van TN, eventueel een krap/goedkoop basisaanbod + uitbreidingspakketten. (sport-film-...)
Niet iedere klant heeft eenzelfde mening over een veel beter TV zender aanbod.
Sommige zouden meer TV zenders willen(wat m.i. wrsl niet zal te realiseren zijn),maar het blijft afwachten.
Anderen willen gewoon een prijs kwaliteit aanbod,gewoon omdat ze 50% v/h zenderaanbod nu al(bij Telenet) niet gebruiken.
Trouwens als men echt de meeste tv zenders wilt,zou ik de raad geven om bij TV Vlaanderen te gaan(zeker voor TV).
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

apestaart schreef:Niet alleen het abonnementsgeld moet bij Mobistar goedkoper zijn want daarvoor alleen zal ik niet overschakelen, Mobistar zal met een veel beter TV zender aanbod voor de dag mee moeten komen en ik bedoel meer HD zenders en dan zal ik misschien overschakelen.
Grapjas, meer voor minder geld. Niet dus.

Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tomsworld schreef:
StefkeDB schreef:Misschien eens in het frans zoeken, dit is al interessant, ook al gaat
het nog maar over een test.

https://www.netsh.be/test-de-la-solutio ... -le-cable/

Met USB poort, toegankelijk voor video (voorlopig geen MKV).
Prijzen en aantal tv zenders nog niet bekend.
Dit zijn maar test decoders die zouden nog vervangen worden in de test fase, dus zeker geen conclusies trekken. Het tv stuk wordt ook gedaan door alpha networks (deden ook snow tv).
Feitelijk kun je toch al iets afleiden over welke zenders het gaan zijn (iets, maar het is natuurlijk niet definitief).
Vermits ze mij Mobistar liever Viaccess gebruiken volstaat het om te zien bij welke zenders op de kabel ook Viaccess meegestuurd wordt, en dan heb je een lijstje van radio- en TV zenders waarvan het *lijkt* dat ze zullen door Mobistar ook in het pakket zitten.
Met een DVB-C tuner op PC kun je dat uit de stream halen.
Dat belet natuurlijk niet dat ze later nog zenders bijvoegen, of dat ze uiteindelijk toch beslissen bepaalde zenders niet in hun pakket te stoppen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Zal een standaard tv met CI(+) ook Viaccess ondersteunen? Kwestie van niet overal decoders te moeten hangen (zoals bij BGC/TVV/Scarlet)

Dan overweeg ik wel overstap (als prijs ook correct afgestemd is)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

satsurfer schreef:Zal een standaard tv met CI(+) ook Viaccess ondersteunen?
Ja, zulke CI+ modules bestaan, TV Vlaanderen bijvoorbeeld gaat ze in de toekomst gebruiken. (http://www.neotion.com/media/pr/PR-M7-G ... ION-GB.pdf)
De vraag is alleen of Mobistar zulke CI+ modules gaat aanbieden en/of ze zullen toelaten dat je hun smartcard uit de decoder haalt en in zo'n module steekt.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”