Waze nav App

::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Beste kloon,

De groepen zijn niet meer in gebruik sinds de wereldbeker voetbal.
Je zal geen pop up krijgen voor ongevallen of files. Je kan ze wel zien op de kaart en bij het overzicht van je route.
Waze houdt er natuurlijk wel rekening mee bij het berekenen van je route.
De straal die je ingesteld hebt wordt wel gehanteerd in het overzicht van meldingen die je kan opvragen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ja lap zeg blijkbaar veel verandert na 1 jaartje Windows phone.
Ok geen groepen meer maar teams al bij al geen echte ramp.
Maar geen pop ups meer .... Dit vond ik net handig.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik vind het spijtig dat de UI van Waze, ondanks dat het een navigatie-app is, niet erg gebruiksvriendelijk is voor gebruik in de wagen.
De interface-elementen zijn niet echt groot waardoor klik-gebieden best gevaarlijk zijn om in de wagen correct te bedienen. Meest opvallende is de "x"-jes in de popups. Als je op een mede-wazer drukt op de kaart krijg je zo'n ballonnetje dat je alleen maar weg krijgt door op een mini-X te drukken. Ook notificaties van roodlichtcamera's is zo eentje die vervelend is, op sommige trajecten zijn er zoveel dat, mede door een belachelijk lange auto-dismiss-tijd van 15 seconden eigenlijk continu m'n scherm voor de helft bedekt is door die popups.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Volgens geruchten werken ze ook aan een compleet vernieuwde interface voor Waze 4.0, maar niemand weet hoe dat er uit zal zien of wanneer die in beta komt...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het zou wel eens verder kunnen gaan dan een invterface-overhaul: Waze wordt standaardonderdeel van Android
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Is het ook mogelijk om wegwerkzaamheden aan te duiden, waar ze gebruik maken van rode lichten, waardoor je eventueel veel vertragingen kunt oplopen, en waze dan een andere route gaat kiezen?



/me finally lvl2 editor \o/
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Wegwerkzaamheden kan je aanduiden. De app gaat automatisch weten dat het trager gaat als er minder snel gereden word of stilstand is op plaatsen waar je normaal kan rijden. Hierdoor zal deze een alternatieve route voorstellen.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Waze heeft bij mij TomTom vervangen. Sinds TomTom Google search heeft afgezworen, was ik echt ontevreden. Waze biedt nu de mogelijkheid om op verschillende manieren je destinatie te zoeken (bijvoorbeeld als je een bepaalde winkel zoekt ofzo).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Werkzaamheden kan je aanduiden, maar ik dacht enkel dat je dan bepaalde wegen moet aanduiden welke afgesloten zijn. (wat niet zo is in dit geval).

In belgië gebruik ik waze, in het buitenland gebruik ik Sygic World
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

D3bian schreef:Waze heeft bij mij TomTom vervangen. Sinds TomTom Google search heeft afgezworen, was ik echt ontevreden. Waze biedt nu de mogelijkheid om op verschillende manieren je destinatie te zoeken (bijvoorbeeld als je een bepaalde winkel zoekt ofzo).
Vooral de Foursquare link is enorm handig :) Eergisteren ook de nieuwe file functie kunnen testen, waarbij de resterende file tijd nu mooi aangeduid wordt. Heel knap en redelijk accuraat.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik merk inderdaad meer en meer Wazers. Ik gebruik het zelf al 4 jaar en het is wel knap om te zien hoe het geëvolueerd is van een "pac-man spelletje" tot één van de betere navigatiesystemen.

Wat wegenwerken betreft: je kan aanduiden welke straten afgesloten worden. Je kan dat trouwens ook doen voor de wekelijkse markt en zo. Volgens mij is dat een unieke functie.
Vertragingen hoef je niet aan te duiden, Waze baseert zich automatisch op de gemiddelde snelheid van de Wazers voor jou.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Er zijn verschillende manieren om met bepaalde omstandigheden op de weg om te gaan:
A wegafsluitingen :
- kan je in je rijrichtingen zelf doen via de app, waarbij de wegafsluiting maximum een dag blijft staan en automatisch verdwijnt als er andere wazers toch door rijden
- Indien de eerste optie onvoldoende is, omwille van beperkte 'segmenten' die je kan afsluiten', onvoldoende duurtijd, geen tijd op het moment zelf, ... Kan je via het Waze forum, het Waze BeNeLux slackplatform, social media van Waze Belgium, ... iets laten weten, waarna een van de editors het nodige zal doen via de Waze Map Editor. Via WME is het immers mogelijk wegafsluitingen op voorhand in te voeren, voor een periode van datum en uur X tot en met datum en uur Y.

B wegenwerken :
- kan je melden via de app, waarna er zo'n icoontje met 'werkman' op de kaart komt. deze meldingen blijven maar beperkte duur op de kaart staan, en iets langer indien een andere wazer langs komt en je melding bevestigd.
- Indien de eerste optie onvoldoende is onvoldoende duurtijd, geen tijd op het moment zelf, ... Kan je via het Waze forum, het Waze BeNeLux slackplatform, social media van Waze Belgium, ... meer info verstrekken en hanteren we het door de community ontwikkelde platform 'Feed-The-Waze' om dergelijke meldingen van datum en uur X tot en met datum en uur Y op de kaart tevoorschijn te brengen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150516_01684192

Gent gaat verkeersdata uitwisselen met Google
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Sinds deze week is het geluid van Waze via de telefoon-luidspreker heel stil.
Zowel het geluid in de Waze-app als de het media-geluid van de telefoon staan op het maximum.
Via de luidsprekers van de auto is er geen probleem en het geluid van andere apps via de telefoon-luidsprekers is ook prima.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb het topic niet echt gevolgd, maar sinds een paar weken krijg ik met de regelmaat van een klok reclame boodschappen op Waze. Nog iemand die het gemerkt heeft? Mobistar heb ik onder andere de revue zien passeren en er zijn er nog maar ik kan mij niet meteen herinneren welke het waren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ik gebruik Waze nog maar een aantal weken, maar bij mij is het geluid via de telefoonspeaker al vanaf het begin heel stil (moet quasi de autoradio uitzetten om de navigatie te horen).
Geluid van telefoonspeaker staat op maximum, alsook de slider in het instellingenmenu van Waze zelf.

Als ik een flitspaal passeer dan krijg ik ook alleen die pop-up op het scherm en niet een geluidssignaal?
Moet je dit nog ergens apart instellen? Wat doe ik verkeerd?

Bedankt!
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Rapman, als je onder de snelheidslimiet rijdt, krijg je inderdaad alleen een popup. De geluidsmelding krijg je wel als je té snel rijdt. Dit is wat ik er van begrepen heb tenminste.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Ik heb het topic niet echt gevolgd, maar sinds een paar weken krijg ik met de regelmaat van een klok reclame boodschappen op Waze. Nog iemand die het gemerkt heeft? Mobistar heb ik onder andere de revue zien passeren en er zijn er nog maar ik kan mij niet meteen herinneren welke het waren.
Klopt, die van mobistar heb ik ook zien passeren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hoe kan je de aanduiding van het aantal minuten file eigenlijk activeren? Bij mij komt dit er nooit op. Android 5.1.1.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Waze heeft inderdaad al altijd de mogelijkheid om ads te voorzien, echter hier lijkt nooit echt interesse in geweest te zijn, althans toch niet in België.
De voorbije weken/maanden zijn er wel reclameboodschappen te voorschijn gekomen, wanneer je even stil staat...
Ik heb er zo zien langs komen van Mobistar en Jeep...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

En ook de Amber alerts zijn er nu.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hmz, van die reclame op iOS nog niet gezien. Zou wel spijtig zijn, maar het blijft een gratis app natuurlijk. Wellicht later dan ook wel een 'Premium'-versie zonder reclame?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

'k heb het voor het eerst opgemerkt toen ik op reis was in Frankrijk enkele weken terug, en nu inderdaad ook al af & toe de Mobistar ad gezien.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

De ads zijn niet algemeen, waarbij er in Frankrijk al jaren ads zijn, terwijl het nog maar recent zo is in België.
Alles hangt af van de firma's die ads willen betalen en publiceren en de regio die ze hiertoe voor ogen hebben...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Bij Waze zelf wat meer info gevonden over adverteren:
https://biz.world.waze.com
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Hoe kan je de aanduiding van het aantal minuten file eigenlijk activeren? Bij mij komt dit er nooit op. Android 5.1.1.
Bij mij komt dat er ook niet in elke file op, misschien te maken met de kwaliteit van de meetdata ofzo?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Dat, en ook met de positie van je scherm... als je het horizontaal gebruikt, zou die bar er nog niet komen, verticaal wel :-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Oh dat verklaart het. Jammer.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

zal waarschijnlijk wel verholpen zijn na een van de volgende updates... ;-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

johcla schreef:Sinds deze week is het geluid van Waze via de telefoon-luidspreker heel stil.
Zowel het geluid in de Waze-app als de het media-geluid van de telefoon staan op het maximum.
Via de luidsprekers van de auto is er geen probleem en het geluid van andere apps via de telefoon-luidsprekers is ook prima.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ondertussen Waze eens verwijderd en weer geïnstalleerd en het blijkt opgelost te zijn.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Bij mij is het ook opgelost door de app eens te herinstalleren, nu is het geluidsniveau van de gesproken meldingen een serieus pakske luider :)
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Goed te horen... :-)
Let wel, het volume van de stem is ook afhankelijk van welke stem je precies kiest... zo blijken de Nederlandse stemmen iets meer helder dan de Vlaamse, en is er ook een verschil tussen de gewone en TTS...
Maar er zijn landen waar er sinds kort nieuwe TTS stemmen zijn bij gekomen, van betere kwaliteit... Hopelijk volgen ook de Nederlandse stemmen, vroeg of laat...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Weet iemand hier hoe je het volgende corrigeert in de map editor

Ik heb een weg waar hij me probeerde door te sturen alleen voor autoverkeer is hij een doodlopende straat, fietsers en voetgangers niet. Maar ik zie geen optie om enkele de laatste 20 meter van type te veranderen, het is altijd de gehele straat.


En nog een 2e, vanaf een bepaald moment in de straat is deze enkel nog voor landbouwvoertuigen ( met sleutel ) fietsers en voetgangers.

Ik kan opnieuw alleen de gehele straat selecteren.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wegen bestaan uit een of meerdere segmenten die elk hun eigenschappen hebben. Wat jij wil is een weg dus opdelen in 2 segmenten. Dat doe je zo: https://wiki.waze.com/wiki/Benelux_WME_ ... t_splitsen

Je leest misschien best heel die pagina eens door. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

De Waze community van Belgie, Nederland en Luxemburg is ook terug te vinden op https://wazebenelux.slack.com/

Als je graag wilt toetreden tot de chat, laat me even weten in PM en ik geef je toegang.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Bedankt Kenw00t & thomasv , ik contacteer je wel nog eens. Vandaag was het gewoon per toeval in wat kleine straatjes die ik wel goed ken maar waar waze me onmogelijke dingen wou laten doen. Ik heb er nog een paar gewoon actiever opletten nu, het is vrij eenvoudig aanpassen :).
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb Waze dit weekend eens geprobeerd en vond er niks aan. Ten eerste zoomt het continu veel te ver uit, zodat je gewoon niet meer kan zien waar je moet afslaan. En ten tweede nemen de flitspaalmeldingen de helft van het scherm in, zodat je ook weer niets meer ziet van de weg.

Terug naar Google maps voor mij, daarmee zie ik tenminste waar ik aan het rijden ben.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Waze zoomt toch automatisch weer in als je aan de afslag komt? Die feature heb ik nog nooit als lastig beschouwd.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Electribe schreef:Ik heb Waze dit weekend eens geprobeerd en vond er niks aan. Ten eerste zoomt het continu veel te ver uit, zodat je gewoon niet meer kan zien waar je moet afslaan. En ten tweede nemen de flitspaalmeldingen de helft van het scherm in, zodat je ook weer niets meer ziet van de weg.
Via instellingen kan je kiezen om in-en uit te zoomen op basis van je snelheid, of op basis van de afstand tot de volgende afslag. Misschien kan dit eens veranderen al een grote ergernis oplossen.
Waze is bezig aan een grote update, versie 4, maar die is nog in ontwikkeling. In die release zouden heel wat zaken opgelost worden, net zoals een mooiere interface.
Misschien wil je het dan wel nog eens proberen.
Electribe schreef:Terug naar Google maps voor mij, daarmee zie ik tenminste waar ik aan het rijden ben.
Google Maps maakt gebruik van de data die Waze aanlevert, just so you know :-)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thomasv schreef:net zoals een mooiere interface
De huidige interface doet me eerder denken aan een doelgroep tussen 4 en 8 jaar :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Development”