BBQ toestel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

We hebben nu een rond Barbecook toestel op houtskool (dit, maar dan 10-15 jaar oud en minder blinkend).
Afbeelding
Nadelen:
- wil niet altijd aan, zeker als het harder waait
- temperatuur is lastig te regelen (te heet in het begin, niet warm genoeg als je al even bezig bent)
- hoeveelheid houtskool is soms te weinig, soms te veel, ...

Kortom, ik ben dat machien beu, want het zorgt niet zelden voor frustraties bij iets wat eigenlijk leuk hoort te zijn :).
Dus we zoeken iets anders.

Iemand die we kennen heeft een gasBBQ. Ik heb hem altijd uitgelachen, omdat het niet "echt" is, maar nu overwegen we ook zoiets.
- temperatuur is in te stellen (of op zijn minst af te lezen)
- gas is er altijd genoeg (hij werkt met groene vaatjes en heeft altijd een reserve staan)
- gaat altijd aan

> Zijn er nog andere voor- of nadelen waar ik rekening mee moet houden?
> Zijn er bepaalde merken die te overwegen of net niet te overwegen zijn? Ik kick niet op logo's ofzo, maar ik heb geen zin in gezever (niet in aankoop, niet in onderhoud, niet in eventuele herstelling, ...) dus het huismerk van Gamma liever niet.

Het moet dienen om toch voor minstens 8 of 10 mensen BBQ te kunnen maken, want als we BBQ'en, nodigen we vaak vrienden/familie uit.
Het is niet zoveel meer werk en het is gewoon leuker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Iemand die we kennen heeft een gas BBQ. Ik heb hem altijd uitgelachen, omdat het niet "echt" is, maar nu overwegen we ook zoiets.
Tja... koop je dan een grillpan en bak je vlees gewoon zo :lol:

BBQ vraagt wat inspanning en is een sfeer waar je voor zorgt... de nadeeltjes horen er gewoon bij.

Heb trouwens ook zo'n barbecook die z'n beste tijd heeft gehad en nu vervangen is door een Weber.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik volg mee: ik zit met exact hetzelfde toestel (14 jaar oud, want het was het huwelijkskado van een paar maten, die weten hoe ze zichzelf op een BBQ moeten uitnodigen :-D ) en met exact dezelfde overwegingen om iets deftigs aan te schaffen.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Bij mijn vader staat er een Oklahoma BBQ, dat werkt heerlijk goed!

Afbeelding

http://www.oklahoma.be/
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:grillpan
Een BBQ is makkelijk 40+ cm diameter, een grote pan is 32cm (geloof me, dat is IMMENS).
Plus dan moet je nog buiten een vuur zien te krijgen dat voldoende vermogen kan geven om 32cm warm te houden.
Je begrijpt dat we niet op zoek zijn naar een grillpan, maar naar een BBQ-toestel :).

@Oklahoma
Een locomotief in mijn tuin (en het grootste deel van de tijd in de garage), zie ik niet zitten :).
Toch bedankt voor de tip.
Werkt dat trouwens op gas of op houtskool (of steenkool :))?
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Heb al enkele jaren zulk een gasBBQ en heb me de aankoop nog geen 1 minuut beklaagd.
Meerdere kennissen heb ik weten te overtuigen om er ook een aan te schaffen.

Voordelen :
- kan binnen enkele minuten beginnen bakken (geen geprul met houtskool die volledig moet gloeien, te veel wind, ...).
- verschillende bekkens, dus kan je aan een zijde op hoge temperatuur bakken en aan de andere op wat lagere
- ook leuk opzij extra bekken voor kookpotje (voor de warme saus of zo)
- iets bijbakken, geen probleem, even terug aansteken en voila
- heb der ook een bakplaat bij, leuk voor pannekoeken op te bakken als desert.
- je kan zulk een BBQ ook als oven gebruiken, 's avonds pizza bakken
- grillen op 2 niveau's, als iets nog wat moet garen kan je dit vlees op de bovenste grill nog wat leggen
- je kan alles warm houden
- ik bak met propaan, het vuur jaagt wel, maar ik kan er in de winter een winterbbq mee doen.
- ook voor feestjes leuk, heb al voor 20 personen op 1 gasbbq gebakken
- gezonder dan houtskoolBBQ

Nadeel (niet echt voor mij, maar dat is persoonlijk),
- de gerookte smaak die wat ontbreekt.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Misschien ook merk en type vermelden, dat is handig om te evalueren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als doorwinterd bbq bakker begrijp ik totaal niet dat jullie zo veel problemen hebben om een barbecue aan te steken, laat staan om iets deftig gebakken te krijgen. Als je bbq doet, en dat vergeten velen, dan moet je gewoonweg erbij blijven. Vlees moet constant gedraaid worden tegen het aanbakken. Vuur te heet? Rooster hoger leggen. Niet heet genoeg? Rooster lager leggen. Barbecue aansteken doe ik steevast met blokjes geperst hout, te koop in zowat elke winkel. Volledig reukloos en brandt lang genoeg om de kolen te doen gloeien. Barbecue op gas komt bij mij nooit ofte nimmer binnen. Houtskool, of de rook ervan, zorgt er nu net voor dat je vlees die typische barbecue smaak heeft, iets wat je niet hebt met die dingen op gas. Ik heb trouwens identiek hetzelfde barbecue toestel als op de foto, zij het in mijn geval ook goed zwart, maar na vele jaren dienst werkt die nog als een tierelier.
Iemand die écht verstand heeft van bakken op een barbecue, die kan dat op een toestel van 20 euro of zelfs op een wegwerp barbecue. Iemand die geen verstand heeft van bakken op een barbecue, die gaat zelfs met een toestel van 500 euro niet kunnen bakken. En neem van mij aan: die gaat het ook nooit kunnen. En wat dan die opmerking betreft dat gas gezonder is dan houtskool, daar heb ik dan weer het raden naar. Hier zitten medische experts zullen we maar aannemen?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bombas
Plus Member
Plus Member

Een Sterling maar het type kan ik niet meteen terug vinden. Hij lijkt wel op de nieuwere STERLING 28683
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil mijn vraag gerust anders formuleren: ik zoek een BBQ zodat ik als bakker af en toe nog aan tafel kan zitten. Met de gasBBQ waar ik naar refereerde, die staat niet constant zijn vlees te draaien.
Als ik vergelijkt met "gewoon" koken, ik sta niet constant aan de kookplaat mijn vlees te draaien, soms maar 1 keer, soms 2 keer.
Ik kan echt niet voor elke BBQ een extern persoon vragen om te komen bakken :).
bombas
Plus Member
Plus Member

Inderdaad. Het gaat niet over het al dan niet kunnen bakken maar over gebruiksgemak.
Het is sneller, de warmte wordt gelijkmatig verdeeld en het kost minder dan houtskool.
Je hoeft er niet constant staan op te turen.
En ik hoef niet halftijds bij te vullen en nog eens een half uur wachten totdat de kolen gloeien.
En gelijk sommige dan met aanmaakblokjes en vloeistoffen kwistig omspringen.
Dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Het is niet dat ik medisch expert ben maar bij houtskool komen er giftige PCA's (Polycyclische aromatische koolwaterstoffen) vrij.
Maar Jack je moet dat niet geloven hoor dat zijn allemaal maar verhaaltjes.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Je moet er als bakker voor zorgen dat de mensen rond de bbq komen staan en een pintje drinken en niet andersom :-)
Wij hebben een weber, en werkt behoorlijk goed. Ik gebruik altijd kokos briketten, duurder maar veel beter. Dit jaar al 3 keer een zalm van +/-6 kilo (is een serieus beest) in klaargemaakt en veel lof over gekregen :-). Trouwens dit is zalm opleggen, 35 minuten wachten, omdraaien 35 wachten en eten...
Het moet niet altijd 5 stukken vlees de man zijn, waar ge den helft uitgedroogd van moet wegsmijten.

Kip op blik is er nog zo ene, op bbq zetten, 70 minuten wachten en ondertussen gele pretcilinders binnenkappen...

recepten : http://www.smulweb.nl/recepten/1028357/ ... en-kranten

Afbeelding
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
bombas
Plus Member
Plus Member

Met zalmmoot in papillot kan je ook niet veel mis doen. En ook heel lekker.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Ik denk dat wij ook een houtskool BBQ van barbecoock hebben maar het model zie ik er niet tussen staan.
Het is alleszins eentje met een deksel en wij bakken sinds een tijd op zo van die aluminium schalen die je op de rooster legt (voordeel rooster niet meer kuisen :-) )
En dan de deksel dicht doen, en ik merk dan dat het vlees veel minder snel aanbakt, je kan rustig aan tafel gaan zitten terwijl het vlees bakt.

Het duurt wel ietske langer voor het gaar is, maar je hoeft er niet meer te blijven bijstaan, en de warmte blijft langer hangen met de deksel, waardoor toch alles mooi gaar is, zonder aanbakken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zou nu toch ook een gasbbq nemen voor thuis, soms hebben we wel eens zin in bbq onder ons tweeen maar zien we op tegen het lange wachten en het gedoe om het vuur aan te maken.

Voor onderweg op vakantie hebben we een cadac gastoestelletje, da's gewoon handig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Doktor Avalanche schreef:recepten : http://www.smulweb.nl/recepten/1028357/ ... en-kranten
Het is algemeen geweten dat een Hollander niet kan koken en jij geeft hier een link naar een Hollandse website???
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

"Het is algemeen geweten dat een Hollander niet kan koken en jij geeft hier een link naar een Hollandse website???"

Mea culpa!

dit is de 'originele'
Laatst gewijzigd door Doktor Avalanche 02 jun 2015, 13:22, in totaal 1 gewijzigd.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Doordat wij onze vakanties op een camping (caravan) doorbrengen waren wij genoodszaakt om een BBQ te kopen..een gasBBQ (omdat niet op alle campings een open vuur mag gemaakt worden)

We zijn dan bij deze uitgekomen cadac carri chef

Sindsdien gebruiken we die zowel voor thuis als op vakantie..

grootste voordal van een gas tov kolen : Een gasbbq is direct warm en bij afzetten koelt direct af.

wat smaak betreft, ik mis de 'echte'bbq smaak niet.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier al 3 jaar ne Weber Genesis op gas.
Favorieten zijn dancing chicken en BBQ frieten.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Dus de ene wil een gas bbq, de andere een bbq op kolen.

Ik presenteer: Sunday DUO SYSTEM
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Zeg nu zelf, er gaat toch niks boven een authentieke bbq op houtskool? Aansteken, wachten tot de kolen branden, rooster afkuisen met stalen schuurborstel, die geur die uit dat houtskool komt... Is toch een belevenis op zich? Ik kan mij geen "steriele" barbecue voorstellen op gas. Alles wat ik opgesomd heb, het hoort er gewoon bij. De vlammen die ontstaan door vet wat in de kolen druipt, even wat water over sprenkelen met de vingers. Ondertussen de ene cuba libre na de andere naar binnen werkend tot een mens zodanig lazarus is dat hij eigenlijk bijna geen eten meer nodig heeft. Mijn eigen stukje proza hier geeft mij al meteen spontaan goesting om vanavond de kolen op de bbq te smijten en toch maar iets klaar te maken (en ne cuba te drinken uiteraard). De kick, de belevenis, de geur, de hitte..... :beerchug:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Zeg nu zelf, er gaat toch niks boven een authentieke bbq op houtskool?
Inderdaad... anders kan je het beter bakken op een grillpan zoals ik al zei.

Kamperen doe je ook met je eigen tent... niet in een superdeluxe bungalow... is dezelfde vergelijking.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Mogen mensen hier eigenlijk nog wel een keuze hebben in wat ze willen? Het is hier echt erg geworden de laatste tijd. :nono:

Ik heb voor mij alleen en af en toe eens een kleine familie bbq ook een gastoestel aangeschaft, en ik hou mijn houtskool bbq ook gewoon. Het gemak van een gasbbq is wel een heel verschil tegenover een houtskool toestel en zoveel verschil in smaak is dat nu ook weer niet.

Kies gewoon wat je wil en daarmee basta.

Voor de mensen die interesse hebben, ik heb de Campingaz Grilladero Plus gekocht voor 25 euro, kan je tot 4 personen gebruiken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Mogen mensen hier eigenlijk nog wel een keuze hebben in wat ze willen? Het is hier echt erg geworden de laatste tijd. :nono:
We willen gewoon duidelijk maken dat aan de term BBQ een zeker sentiment is gekoppeld dat wat mij betreft een essentieel onderdeel is van de ervaring.

Iedereen is daarbij vrij in z'n keuze... maar noem het dan geen BBQ... op hotel gaan (omdat het vervelend is een tent op te zetten) noem je toch ook niet kamperen :bang:
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Noem het "buiten koken"
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Een gasBBQ is gewoon een buitenkeuken. Zoals r2504 al zei. Dan kunt ge beter uw vlees bakken op een grillpan.
Ik kook binnen op gas en soms mijn vlees in de grillpan. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik mensen uitnodig om gezellig in de tuin te BBQ'en ... en dan gewoon vlees op een gasvuur te bakken. De charme van BBQ'en gaat toch volledig verloren dan.

Uw kleren moeten trouwens stinken naar verbrande houtskool op het einde van de dag. Als ge uwen deo nog ruikt, doet ge het verkeerd.

Wat ik ook niet begrijp is dat je niet bij je vlees wil blijven. Laat dat nu net BBQ'en zijn. Met een paar maten rond het vlees en een drankske in de hand. Laat de vrouwen aan tafel maar kletsen. Aan tafel zitten kunt ge na den dessert (bananen met chocolat en rhum) nog genoeg doen. :banana:

Trouwens, ge moet zien da ge bij een ander ook kunt gaan BBQ'en e, dan kunde ne gansen avond aan tafel zitten.

Ik heb er zo ene
http://www.bbqcenter.be/product/510089/ ... zwart.html
Laatst gewijzigd door theduvelking 02 jun 2015, 15:49, in totaal 1 gewijzigd.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Of Grilling aangezien dat hetgeen is dat wat we in BE meestal BBQ noemen :) Grilling is eigenlijk je vlees klaarmaken op een gril boven directe hitte. BBQing is eigenlijk meer via het circuleren van de warmte, bijvoorbeeld door het deksel erop te doen, en het zijn tijd te laten nemen. Of althans dat is iets wat men mij ooit wijs heeft gemaakt :)

Ik wil maar zeggen dat je alles op een bepaalde manier kan interpreteren. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk de vergelijking met camping/bungalow/hotel een beetje ver gezocht om het verschil houtskool/gas te vergelijken.

BTW, was er hier geen lid die in een gelijkaardig topic vorig jaar (of langer geleden) had gezegd dat hij voor zijn werk als traiteur altijd voor houtskool zou kiezen maar thuis altijd gas gebruikte? Ik meen te herinneren dat hij ook had gezegd dat het verschil in smaak redelijk klein is als je het maar goed klaarmaakt. Ik veronderstel dat het vooral om het show gehalte is dat de houtskool bij klanten wordt gebruikt :)
bombas
Plus Member
Plus Member

Ik zou zeggen, als je ergens de kans hebt te "koken buiten" (gasbbq is hier blijkbaar niet geaccepteerd) doe het dan eens.
Beslis voor jezelf wat je wenst, houtskool of gas.
En als op houtskool bakken voor de gezelligheid is dan zien ik het probleem niet met "buiten koken" voor het gezin, familie, vrienden op een gasbbq. Even gezellig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Mogen mensen hier eigenlijk nog wel een keuze hebben in wat ze willen? Het is hier echt erg geworden de laatste tijd. :nono:
We willen gewoon duidelijk maken dat aan de term BBQ een zeker sentiment is gekoppeld dat wat mij betreft een essentieel onderdeel is van de ervaring.

Iedereen is daarbij vrij in z'n keuze... maar noem het dan geen BBQ... op hotel gaan (omdat het vervelend is een tent op te zetten) noem je toch ook niet kamperen :bang:
Het is "sommigen" hun sentiment, daarom niet dat van anderen. Om dan te zeggen dat eten klaarmaken op gas een doodzonde is.. Er zijn ook mensen die in hun familie niet rond de bbq willen zitten met een pint maar gewoon iets samen willen eten en een gezellige babbel aan tafel doen zonder daarbij stinkend naar vuur naar huis te moeten met uw propere kleren.

Trouwens, volgens mij is de definitie van barbecue eigenlijk indirect bakken, en grillen direct bakken. Dus wat velen hier barbecue noemen is niet meer of niet minder dan grillen en dat is exact wat je ook op een gas toestel doet...

Op hotel gaan is ook geen kamperen, wat een kromgetrokken redenering...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Als ik buiten kook, dan is het met 1 van de toestellen die je op bijgevoegde foto's ziet. Ofwel de inductieplaat ofwel de "plancha", afhankelijk van wat ik op dat moment klaar ga maken. Beide op elektriciteit. Heb ik een voorkeur? Neen. Op de plancha kan ik zowat alles klaarmaken. Alleen het gewicht om die te versleuren is een nadeel, dat kreng weegt 18 kilo. En als de voedingswaren in een recipiënt klaargemaakt moeten worden (een pan bv.), dan gebruik ik de inductieplaat. Geen van deze toestellen heeft iets met bbq te maken.
Verder heeft niemand hier beweerd dat eten klaarmaken op gas een doodzonde is.
Schermafbeelding 2015-06-02 om 17.46.03.png
Schermafbeelding 2015-06-02 om 17.41.36.png
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

BBq met hout daar gaat niets boven.. ik heb een Zuid-Afrikaanse Braai staan en daarop koken is echt de max. Eikenhout geeft een zeer goede smaak aan eten ofwel hout van fruitbomen. Je maakt zelf je houtskool aan en dus kan je kiezen welke smaak je extra wil. Zolang je droog hout hebt kan je blijven bakken.

Voor een snelle hap gebruik ik ook wel eens een gas bbq, maar als ik echt wil grillen en met veel smaak mijn gerechten klaarmaken is deze toch subliem

voor meer info http://www.homefires.co.za/hf_braai_fre ... braais.php

Afbeelding

Op deze staat dan nog wel een schouw, zodat je nooit last hebt van de rook :beerchug:

Peter de Clercq heeft er ook zo eentje staan Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik heb een 2de hands Outdoorchef BBQ met deksel van 20€. Zip blokje, wat kokosbriquetten er in en na 30 min. staan die gloeiend heet.

Ik heb niks tegen gas (alhoewel dat ik het absoluut niet dezelfde smaak vind) maar ik snap niet wat er moeilijk is aan een BBQ aansteken ??? Da's toch totaal geen werk, hooguit 5 minuten. Ja, je moet even wachten maar da's nu net de fun van BBQ'en, op z'n gemak genieten.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Geef mij maar één op gas voor het gemak en de gezondheid :-)
Nadeel is wel de opkuis die pakken lastiger is om alles proper te krijgen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Er is voor de ergernis BBQ term en gasBBQ een topic é :)

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=260
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Als het aansteken van een echte barbecue te moeilijk is, kan je ook nog een elektrische aansteker gebruiken. Leg het ding tussen de kolen, het warmt op en je bent vertrokken :-)
Afbeelding
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Bij ons was de reden voor het aankoop van een gasbbq dat je makkelijker één stuk vlees gaat bakken tijdens de zomermaanden. Met houtskool ben je automatisch geneigd om een paar stukken vlees erop te leggen (Allé bij mij toch :wink: ). Je eet met je gezin sneller buiten en is soms de leukste moment van de dag. Je kan op een halfuurtje gebakken en gegeten hebben.

Je kan nog je oude bbq houden voor als je eens een namiddag veel tijd hebt ;-) Een houtskool bbq smaakt toch nog anders.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Deze infrastructuur was ik nog vergeten op te sommen bij mijn "buitenkookattributen". Voor een van de vele keren dat ik paella maak (mochten jullie niet meteen weten waar het voor dient).
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-06-03 om 14.52.09.png
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Tijd voor een groot eetfestijn dan maar? :beerchug:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Met mijn grootste paella pan kan ik tot een veertigtal personen bedienen diameter 80cm als ik mij niet vergis. Moet dan wel mijn andere brander gebruiken, die met 3 ringen. De foto die je ziet is er met 2 ringen, die is voor de kleine(re) pannen. Diameter buitenste ring van grootste brander is iets van een 70cm.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Allemaal goed jack, ik kom sowieso. Hoe laat moet ik er zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”