Windows 10
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat Windows 10 nieuws en voer voor discussie...
Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1
Microsoft: Windows 10 komt uit op 29 juli
Microsoft laat Windows-gebruikers Windows 10 reserveren - update
Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1
Microsoft: Windows 10 komt uit op 29 juli
Microsoft laat Windows-gebruikers Windows 10 reserveren - update
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier sinds een maand gebruiker van Windows 10 (preview), op een Yoga 2 Pro. Ik ben zeer tevreden.
Pro:
Pro:
- High/Mixed DPI op meerdere schermen werkt goed!
- Cortana
- Virtual Desktops
- Soms werkt iets niet in de Preview builds, zoals rundll die op hol slaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hier ook de Preview al even draaien in een VM en sinds gisteren via Boot Camp.
Op zich heeft W10 de kans om het nieuwe XP/7 te worden: de interface is simpel genoeg voor gebruikers die overstappen van bv. 7. De nieuwe plaats voor de Live Tiles is niet slecht, zeker beter dan in 8. De Preview vertoonde nog wat kuren (hoewel het nu met de laatste Insider Preview die ik geïnstalleerd heb een pak beter is), dus als ze de stabiliteit in orde krijgen zie ik het echt wel in orde komen.
Ook de strategie om W7-gebruikers te laten upgraden is heel slim, hoewel ik denk dat er een aantal mensen gaan vloeken omdat ze niet weten waar ze aan beginnen.
Wat echter blijft is al het geklooi met Microsoft accounts, setups, updates, en alle andere zever waarvoor ik in principe naar Unix ben overgestapt. Overlaatst wel ergens gelezen dat er aan een packet manager gewerkt wordt voor PowerShell, dus dat is opnieuw een stap in de goede richting.
Kortom: er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd die welkom zijn maar de essentiële dingen die me het meest aan Windows irriteren blijven grotendeels ongewijzigd (of de verbetering is niet groot genoeg om me te doen overstappen).
Op zich heeft W10 de kans om het nieuwe XP/7 te worden: de interface is simpel genoeg voor gebruikers die overstappen van bv. 7. De nieuwe plaats voor de Live Tiles is niet slecht, zeker beter dan in 8. De Preview vertoonde nog wat kuren (hoewel het nu met de laatste Insider Preview die ik geïnstalleerd heb een pak beter is), dus als ze de stabiliteit in orde krijgen zie ik het echt wel in orde komen.
Ook de strategie om W7-gebruikers te laten upgraden is heel slim, hoewel ik denk dat er een aantal mensen gaan vloeken omdat ze niet weten waar ze aan beginnen.
Wat echter blijft is al het geklooi met Microsoft accounts, setups, updates, en alle andere zever waarvoor ik in principe naar Unix ben overgestapt. Overlaatst wel ergens gelezen dat er aan een packet manager gewerkt wordt voor PowerShell, dus dat is opnieuw een stap in de goede richting.
Kortom: er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd die welkom zijn maar de essentiële dingen die me het meest aan Windows irriteren blijven grotendeels ongewijzigd (of de verbetering is niet groot genoeg om me te doen overstappen).
-
- Deel van't meubilair
De gratis update blijft me toch iets bizar lijken.
Stel dat ik hiervoor kies (moet dus tijdens het eerste jaar gebeuren) en m'n PC crashed één dag na dat jaar.
Ik kan m'n PC dan niet opnieuw installeren ? Je zou dan ook eerst terug W7 moeten installeren en upgraden (wat dan niet meer gratis zou kunnen).
Men zou beter een nieuwe key geven op basis van je huidige key zodat je dan een scratch install zou kunnen doen met W10 media.
Stel dat ik hiervoor kies (moet dus tijdens het eerste jaar gebeuren) en m'n PC crashed één dag na dat jaar.
Ik kan m'n PC dan niet opnieuw installeren ? Je zou dan ook eerst terug W7 moeten installeren en upgraden (wat dan niet meer gratis zou kunnen).
Men zou beter een nieuwe key geven op basis van je huidige key zodat je dan een scratch install zou kunnen doen met W10 media.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Zou de gratis update ook lukken voor een trial versie van W7/W8.1 waarmee je nadien over een gratis W10 beschikt?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
En wat met drivers? Gaat Microsoft de printer taktiek van windows 7 toepassen en een hoop drivers zelf voorzien?
Ik heb een 5 jaar oude tablet pc met windows 7 home premium maar het touchscreen is niet ondersteund in windows 8 of hoger.
Anders had ik lang de update gedaan, dan is dat touchscreen tenminste nuttig...
Ik heb een 5 jaar oude tablet pc met windows 7 home premium maar het touchscreen is niet ondersteund in windows 8 of hoger.
Anders had ik lang de update gedaan, dan is dat touchscreen tenminste nuttig...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Volgens wat ik ervan begrijp gaat er een soort van database bijgehouden worden van W7-keys die gebruikt zijn om te upgraden. Hiermee kan je dan gewoon je W10 activeren.r2504 schreef: Ik kan m'n PC dan niet opnieuw installeren ? Je zou dan ook eerst terug W7 moeten installeren en upgraden (wat dan niet meer gratis zou kunnen).
Een nieuwe key voor W10 zou inderdaad pakken beter zijn.
(Moest je er ooit problemen mee krijgen kan je gewoon MS bellen, daar doen ze niet moeilijk over als je W7 key legaal is. Maar het moet gewoon werken uiteraard.)
't Zijn daar bij Microsoft ook geen uilen he . Gekraakte of trial versies van W7/8 kan je eveneens upgraden naar W10, maar deze is dan niet geactiveerd. Je krijgt ook geen nieuwe key bij een upgrade, zoals hierboven aangehaald.jos123 schreef:Zou de gratis update ook lukken voor een trial versie van W7/W8.1 waarmee je nadien over een gratis W10 beschikt?
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
In gevalle er driver issues zijn kan je vanaf nu in Windows 10 gewoon kiezen om naar je voorgaande OS terug te keren, zolang deze Win7 or Win8.x is
Lijkt mij goed nieuws voor zij die willen proberen vooraleer de eindbeslissing te nemen
Lijkt mij goed nieuws voor zij die willen proberen vooraleer de eindbeslissing te nemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Is het echter niet zo dat tegenwoordig de license key in de UEFI gestopt wordt ? Op dergelijke systemen zou Microsoft wel een fresh install vanaf scratch kunnen toelaten, gezien de license key al gekend/geregistreerd is. Vraag is dan hoe ze het met oudere systemen gaan doen. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je na een eenmalige upgrade, later een fresh install van W10 zou kunnen doen met je oude W7/8 key. Zeker gezien ze sowieso gaan bijhouden welke W7/8 keys geüpgraded geweest zijn, zoals butskristof al aanhaalde.r2504 schreef:Ik kan m'n PC dan niet opnieuw installeren ? Je zou dan ook eerst terug W7 moeten installeren en upgraden (wat dan niet meer gratis zou kunnen).
Het is dan nog enkel te hopen dat ze regelmatig rollups uitbrengen zodat je met 1 enkele install of update direct je systeem up-to-date, of toch recent, brengt. Maar ook dat kan bijna niet anders, want hoe gaan ze anders in bvb 2018 hun Windows 10 verkopen/uitbrengen. Alleszins niet met de installer van 2015 en dan 500+ updates.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Gisteren morgen toen ik de pc opstarte zag ik plots een wit windows icoontje met de melding Gratis windows 10, hehe ik dacht al dat het een virus was, maar blijkbaar wel de melding van MS, meteen maar de upgrade gereserveerd
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
bij de reservatie op mijn laptop met windows 8.1 wordt hierbij om een e-mail adres gevraagd, maar bij mijn laptop met Windows 7 werd er niet om ene gevraagd, maar blijkbaar was de reservatie toch ok !
Ik veronderstel toch dat iemand die nu niet op voorhand reserveert, ook van die gratis update kan genieten, zelf na de lanceringsdatum van 29 juli
Ik veronderstel toch dat iemand die nu niet op voorhand reserveert, ook van die gratis update kan genieten, zelf na de lanceringsdatum van 29 juli
-
- Elite Poster
Ik denk dat iedereen die over de iso beschikt kan gratis upgraden.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
@ patje , als je automatische updates laat lopen , kan je deze update installeren
KB3035583
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3035583
http://www.myce.com/news/how-to-uninsta ... 8-1-75681/
KB3035583
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Meent ge dat nu? Op mijn MacBook Pro Retina met twee exteren 1920x1080 schermen is het nog altijd miserie tot en met. Ofwel op het Retina normaal en op de twee andere immens groot, ofwel belachelijk klein op het Retina scherm.Liber! schreef:Pro:
Elke keer hetzelfde: display properties -> externe schermen staan op 175%. Wijzig ik ze naar 100% -> 'sign out now' -> als ik terug inlog is 't juist van 't zelfde.
Ik heb het ondertussen al opgegeven en gebruik het Retina scherm niet met Windows, maar da's ook geen oplossing he. Soit, voor die twee keer per maand dat ik die Windowspartitie nog opstart maakt het me zoveel niet uit maar het blijft me wel hinderen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als ik het goed begrijp is dit om dat wit windows icoon rechtsonder te verwijderen ? ....Dettie schreef:@ patje , als je automatische updates laat lopen , kan je deze update installeren
KB3035583
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat is anders nu in Windows 8.1 al relatief goed in orde. Ik hang mijn Surface Pro 3 (2160x1440) gedokt altijd aan mijn 24" monitor (1920x1200). Beeld van de monitor is gewoon 100% terwijl op de SP3 het op 150% staat. Je ziet windows dan ook ineens groter of kleiner verspring halfweg tussen beide schermen als je ze versleept. Enkel is het nog wat buggy. Als ik bvb undock, verspringt de SP3 ineens naar 100%. Ook omgekeerd, als ik niet gedockt ben, is de SP3 mooi 150%, maar als ik dan dock, is mijn monitor ook op 150%. Moet dus gaan rebooten bij het (un)docken om de juiste scaling te krijgen.butskristof schreef:Meent ge dat nu? Op mijn MacBook Pro Retina met twee exteren 1920x1080 schermen is het nog altijd miserie tot en met. Ofwel op het Retina normaal en op de twee andere immens groot, ofwel belachelijk klein op het Retina scherm.Liber! schreef:Pro:
Elke keer hetzelfde: display properties -> externe schermen staan op 175%. Wijzig ik ze naar 100% -> 'sign out now' -> als ik terug inlog is 't juist van 't zelfde.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
In dat soort dingen erger ik me dus mateloos.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja, het inmiddels beruchte KB3035583, dat die w10 reclame installeert.
Geflagged als important update ipv optional, dan nog wel.
Valt uiteraard makkelijk te verwijderen.
Geflagged als important update ipv optional, dan nog wel.
Valt uiteraard makkelijk te verwijderen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
BTW ... men moet er voor zorgen dat de PC compleet up-to-date is anders krijgt men het "upgrade ikoontje" (die KB...) niet ! Ik had op mijn ASUS laptop met W7 Home premium een aantal optionele updates niet geinstalleerd en daar kwamen dus "problemen" van .. verder heb ik de indruk dat je IE 11 moet draaien wat gezien de standaard grotere font instellingen op sommige laptops (125% size als default) een aantal bizarre display fenomenen tot gevold heeft vooral voor diegenen die de windows "sidebar" (nog) gebruiken (ik dus) ... (alles is in extenso gedocumenteerd op het internet om de zaken recht te trekken maar het blijft priegelwerk!)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Bestaat er geen win 10 test versie iso welke kan gebruikt worden voor een clean install (opstartende van de dvd, niet vanuit de vorige windows versie).
De iso die je moet starten vanuit een opgestarte vorige windows lukt blijkbaar niet ... ?
De iso die je moet starten vanuit een opgestarte vorige windows lukt blijkbaar niet ... ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Uw link is ook weer zo'n versie die vanop een bestaande versie moet geinstalleerd worden, geen clean install.
"Double-tap or double-click setup.exe from the installation media, and then follow the steps."
Ik zoek een test versie die gewoon kan gestart worden vanop de dvd zonder dat het iets uitmaakt wat momenteel op de pc staat en zonder dat de oude windows eerst moet geladen worden.
"Double-tap or double-click setup.exe from the installation media, and then follow the steps."
Ik zoek een test versie die gewoon kan gestart worden vanop de dvd zonder dat het iets uitmaakt wat momenteel op de pc staat en zonder dat de oude windows eerst moet geladen worden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nee, dat verwacht ik inderdaad niet. Ik ga niet illegaal zitten werken met torrents en dergelijke op netwerk werkgever.
Ik zal mijn vraag herformuleren:
Bestaat er een legale stand-alone testversie voor win 10 64b en waar kan ik die downloaden ?
Voor win7 en 8 gaf microsoft dit steeds ... nu blijkbaar niet ?
Ik zal mijn vraag herformuleren:
Bestaat er een legale stand-alone testversie voor win 10 64b en waar kan ik die downloaden ?
Voor win7 en 8 gaf microsoft dit steeds ... nu blijkbaar niet ?
-
- Deel van't meubilair
De link staat hier 3 postings hoger.fredo66 schreef:Bestaat er een legale stand-alone testversie voor win 10 64b en waar kan ik die downloaden ?
-
- Elite Poster
Die iso ziet er idd serieus stand alone uit. Effe branden op cd of op usb zetten en los gehen...
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Zoals inderdaad al regelmatig vermeld:fredo66 schreef:Bestaat er geen win 10 test versie iso welke kan gebruikt worden voor een clean install (opstartende van de dvd, niet vanuit de vorige windows versie).
- Aanmelden bij Windows Insider en daar ISO (x86 of x64) downloaden.
==> X64 Download X64 versie
==> X86 Download X86 versie
- Stable versie komt maar 29 juni indien upgrade aangevraagd. Deze is nog steeds "bèta".
BertG3
-
- Elite Poster
@BertG3
29 juli
29 juli
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Bedankt, de iso van de x86 versie van deze link deed het wel. Er stond voorheen echter een win 7 64 bit op het toestel dus daaraan zou het niet mogen liggen.BertG3 schreef:Zoals inderdaad al regelmatig vermeld:fredo66 schreef:Bestaat er geen win 10 test versie iso welke kan gebruikt worden voor een clean install (opstartende van de dvd, niet vanuit de vorige windows versie).
- Aanmelden bij Windows Insider en daar ISO (x86 of x64) downloaden.
==> X64 Download X64 versie
==> X86 Download X86 versie
- Stable versie komt maar 29 juni indien upgrade aangevraagd. Deze is nog steeds "bèta".
BertG3
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
w10 voor windowsphone werkt ook goed
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Deel van't meubilair
Deze is enkel nog maar beschikbaar als een soort developers-release en is pas in de laatste build min of meer stabiel te noemen.proximusboyke schreef:w10 voor windowsphone werkt ook goed
Goed werken lijkt me dan ook een overstatement... al gaat het de goede kant uit.
- proximusboyke
- Elite Poster
-
- Deel van't meubilair
Iedereen kan het mits registratie als "Insider"... ik bedoelde maar dat het geen gewone release is (eigenlijk zelfs nog geen beta).
Het is dus enorm opletten met wat je doet... vaak staat er ook een lijst van dingen die gewoonweg niet werken of je telefoon onbruikbaar maken.
Het is dus enorm opletten met wat je doet... vaak staat er ook een lijst van dingen die gewoonweg niet werken of je telefoon onbruikbaar maken.
- proximusboyke
- Elite Poster
vele apss worden wel niet overschreven.
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Mijn systeem komt alvast in aanmerking voor een gratis upgrade; ik heb al enkele builds via het Windows Insider Preview program gedownload en uitgeprobeerd..
... maar ben niet bijzonder enthousiast. Hoewel het voor velen mss wel zo is, blijf ik een beetje op mijn honger zitten wat de meerwaarde betreft. Een gratis upgrade is alvast niet genoeg om me te doen overstappen.
Ik verklaar me nader:
1. Kijk eens naar de nieuwe features:
- "start menu":
- De sinds Windows 8 maar blijvend aanslepende grap over wie nu de baas is in configuratieland: het klassieke control panel, dan wel de universal app PC settings (waarin nog steeds niet alle functies zijn opgenomen).
- Cortana: ik maak zelfs op m'n android geen gebruik van google voice. noem me ouderwets
- DirectX 12: ok, dit zou me als gamer nog kunnen bekoren; maar dan moet er al een game worden uitgebracht dat onder DirectX 12 een substantiële meerwaarde biedt ivm DirectX 11; en dan zou dat spel me nog moeten interesseren ook - kan een reden zijn om te upgraden, maar dus niet voor meteen
- Andere functies: zijn voor mij dan weer interessanter
Samengevat zijn het vooral kleine dingen die me bekoren in Win 10 (cfr. andere functies en uitgebreide aero snap). Maar helaas te weinig om de stap te zetten.
2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
- MS die met veel poeha een terugkeer van het start menu en aero blurr aankondigt, "op vraag van vele gebruikers", terwijl de blurr zich beperkt tot het start menu (wat niet meteen de vraag was) en het start menu... wel zoals ik hierboven al vermeld heb... niet meteen is wat gevraagd werd; en overigens gebruikt wordt om Universal Apps doorheen je strot enz... (jullie zien dat ik me over één bepaalde feature nogal opjaag hé )
- een beetje eyecandy: mag het nog? Komaan zeg, wat is dat met die witte frames voor de klassieke desktop software?! Zelfs Windows 8.x was beter dan dit! Van heinde en verre vragen gebruikers de terugkeer van aero glass; en dan is dit het resultaat?
Hoe moeilijk is het om, voor mijn part zelfs met een OS restart nadien, een aero glass theme te herintroduceren? Ik snap dat men Windows as snappy as possible wil maken, maar op een krachtige desktop PC kan dit er toch bij, niet?
En ten andere: als de gebruiker willens en wetens wat performance opoffert voor wat mooiere windows, dan is dat toch op haar/zijn verantwoordelijkheid, zeker? Kan er mij iemand (psycholoog) mij ff uitleggen waarom MS het daar zó verschrikkelijk moeilijk mee heeft?
shoot!
mvg
Mortov Molotov
... maar ben niet bijzonder enthousiast. Hoewel het voor velen mss wel zo is, blijf ik een beetje op mijn honger zitten wat de meerwaarde betreft. Een gratis upgrade is alvast niet genoeg om me te doen overstappen.
Ik verklaar me nader:
1. Kijk eens naar de nieuwe features:
- "start menu":
- ° excuseer, maar wat ik nog altijd mis, is een pin to start menu van een klassieke desktop app; vb: ik heb een reeks .pdf documenten die ik graag snel bij de hand heb via een foxit of adobe reader (dat dus gepinned is op het start menu). (kunnen jullie nog volgen? Zoniet, post ik later evt. een screenie).
° verder probeert MS me nog altijd de universal (FKA modern/metro) apps door de strot te rammen
° enfin, eens ik dan toch op windows 10 zou overschakelen, installeer ik meteen classicshell
- ° ben nu al redelijk minimalistisch als het gaat over icons op m'n bureaublad, dus een viertal virtuele desktops is niet echt aan mij besteed
° ik was wel positief verrast over uitbreiding van aero snap
- De sinds Windows 8 maar blijvend aanslepende grap over wie nu de baas is in configuratieland: het klassieke control panel, dan wel de universal app PC settings (waarin nog steeds niet alle functies zijn opgenomen).
- Cortana: ik maak zelfs op m'n android geen gebruik van google voice. noem me ouderwets
- DirectX 12: ok, dit zou me als gamer nog kunnen bekoren; maar dan moet er al een game worden uitgebracht dat onder DirectX 12 een substantiële meerwaarde biedt ivm DirectX 11; en dan zou dat spel me nog moeten interesseren ook - kan een reden zijn om te upgraden, maar dus niet voor meteen
- Andere functies: zijn voor mij dan weer interessanter
- ° Win+X advanced menu: heb ik op m'n laptop (Win 8.1) en mis ik wel in Windows 7
° Refresh & Reset: vooral het feit dat je een eigen image kan maken voor refresh, was in Win8.x al interessant; maar helaas pindakaas: men vond het nodig om in Win10 bij het maken van zo'n image niet langer gebruik te maken van een install DVD of USB, maar van system files reeds aanwezig op je pc; stelt er zich nu niemand een vraag bij het probleem van geïnfecteerde systeembestanden? Ik bedoel: ik surf proper enzo, maar zelfs een admin is niet onfeilbaar, toch?
° Command prompt: gevoelig verbeterd qua functionaliteit.
Samengevat zijn het vooral kleine dingen die me bekoren in Win 10 (cfr. andere functies en uitgebreide aero snap). Maar helaas te weinig om de stap te zetten.
2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
- MS die met veel poeha een terugkeer van het start menu en aero blurr aankondigt, "op vraag van vele gebruikers", terwijl de blurr zich beperkt tot het start menu (wat niet meteen de vraag was) en het start menu... wel zoals ik hierboven al vermeld heb... niet meteen is wat gevraagd werd; en overigens gebruikt wordt om Universal Apps doorheen je strot enz... (jullie zien dat ik me over één bepaalde feature nogal opjaag hé )
- een beetje eyecandy: mag het nog? Komaan zeg, wat is dat met die witte frames voor de klassieke desktop software?! Zelfs Windows 8.x was beter dan dit! Van heinde en verre vragen gebruikers de terugkeer van aero glass; en dan is dit het resultaat?
Hoe moeilijk is het om, voor mijn part zelfs met een OS restart nadien, een aero glass theme te herintroduceren? Ik snap dat men Windows as snappy as possible wil maken, maar op een krachtige desktop PC kan dit er toch bij, niet?
En ten andere: als de gebruiker willens en wetens wat performance opoffert voor wat mooiere windows, dan is dat toch op haar/zijn verantwoordelijkheid, zeker? Kan er mij iemand (psycholoog) mij ff uitleggen waarom MS het daar zó verschrikkelijk moeilijk mee heeft?
shoot!
mvg
Mortov Molotov
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt
-
- Elite Poster
Ik hoor het al, we blijven nog effe bij 7.
Mss pc wel ns reimagen, dan free upgrade naar 10 doen, key capturen, en downgraden naar 7 terug.
Of zouden ze daar een stokje voor steken?
Qua imaging, gewoon een externe image software gebruiken, bv ReDo of Acronis Trueimage, en je hele partitie imagen zodat je die zelf kan herstellen.
Ik heb laatst voor het eerst met 8.1 gewerkt (ik hou de boot zoveel mogelijk af, ook professioneel) en mis idd de aero interface. Dat plat kleurtje trekt op niks in de desktop windows.
Mss pc wel ns reimagen, dan free upgrade naar 10 doen, key capturen, en downgraden naar 7 terug.
Of zouden ze daar een stokje voor steken?
Qua imaging, gewoon een externe image software gebruiken, bv ReDo of Acronis Trueimage, en je hele partitie imagen zodat je die zelf kan herstellen.
Ik heb laatst voor het eerst met 8.1 gewerkt (ik hou de boot zoveel mogelijk af, ook professioneel) en mis idd de aero interface. Dat plat kleurtje trekt op niks in de desktop windows.
-
- Deel van't meubilair
Op een krachtige desktop (die ondertussen krachtiger is dan ooit) mag het inderdaad geen probleem zijn... maar misschien wel op de tablets en telefoons.Mortov Molotov schreef:Hoe moeilijk is het om, voor mijn part zelfs met een OS restart nadien, een aero glass theme te herintroduceren? Ik snap dat men Windows as snappy as possible wil maken, maar op een krachtige desktop PC kan dit er toch bij, niet?
Windows 10 is voortaan op ieder type apparaat te vinden en dat maakt dat men zoekt naar een gemeenschappelijke deler.