Een kennis van mij heeft volgende probleemke:
- als GSM gebruikt hij de HTC magic (de google phone?), die automatisch synchroniseert met alles wat met google te maken heeft: agenda, gmail en contacten.
- thuis gebruikt hij Outlook.
Om zijn contacten in zijn GSM te synchroniseren met Outlook moet hij zijn GSM verbinden met de PC (USB kabel)
Bestaat er een eenvoudiger mogelijkheid om via het net zijn GSM (of gmail) contacten te synchroniseren met zijn Outlook contacten.
Mijn excuses indien deze vraag hier al aan bod gekomen is. Gezien ik zelf geen gmail account heb (noch ingewikkelde GSM toestanden) volg ik dit onderwerp niet van zo nabij. Bedankt voor eventuele tips.
Philippe.
Outlook contacten synchroniseren met google contacts.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Google calendar Sync
Minimum pollinginterval is wel 10 minuten en werkt in 2 richtingen.
Ik moet je er wel bijvertellen dat het niet mogelijk is om taken te synchroniseren momenteel.
Ik heb wel ondervonden na de contactpersonen te synchroniseren dat bij mij de "groepen" verdwenen waren.
Miss is het handig om eerst een backup te maken van de contactpersonen voor je die dus probeert.
Misschien is bluetooth een beter oplossing, dan beschik je nog over de mogelijkheid om smsen te sturen vanaf je computer enzo :d
Ik moet je er wel bijvertellen dat het niet mogelijk is om taken te synchroniseren momenteel.
Ik heb wel ondervonden na de contactpersonen te synchroniseren dat bij mij de "groepen" verdwenen waren.
Miss is het handig om eerst een backup te maken van de contactpersonen voor je die dus probeert.
Misschien is bluetooth een beter oplossing, dan beschik je nog over de mogelijkheid om smsen te sturen vanaf je computer enzo :d
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
In Apple Mail heb je de mogelijkheid om een LDAP/Exchange contactenboek in te stellen (net zoals in outlook).
Bij de opties kan je echter ook instellen om gmail als "LDAP server te gebruiken".
Nu komen mijn mail via IMAP binnen in Apple mail en mijn contacten zijn ook altijd gesynct.
Mijn agenda laat ik via CalDav synchroniseren.
Dit is eigenlijk een perfecte Exchange simulatie met Gmail ^^.
Ik ga het straks ook eens met Outlook 2010 en Entourage 2008 (Outlook voor Mac) proberen.
Ben benieuwd wat daar de mogelijkheden zijn met Gmail.
Bij de opties kan je echter ook instellen om gmail als "LDAP server te gebruiken".
Nu komen mijn mail via IMAP binnen in Apple mail en mijn contacten zijn ook altijd gesynct.
Mijn agenda laat ik via CalDav synchroniseren.
Dit is eigenlijk een perfecte Exchange simulatie met Gmail ^^.
Ik ga het straks ook eens met Outlook 2010 en Entourage 2008 (Outlook voor Mac) proberen.
Ben benieuwd wat daar de mogelijkheden zijn met Gmail.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Heb daar ook al achter gezocht maar blijkbaar moet je betalen voor Google Apps om volledige synchronisatie met Outlook te krijgen.
Met Mozilla Thunderbird (cross-platform!) kan het door add-ons voor synchronisatie met agenda en contact personen.
Met Mozilla Thunderbird (cross-platform!) kan het door add-ons voor synchronisatie met agenda en contact personen.
honda4life schreef:Google calendar Sync
Met calander sync kan je toch geen contact personen synchroniseren, enkel de kalender.
-
- Starter
Google Calendar sync is helaas niet meer te gebruiken sinds Augustus 2014. In ieder geval niet meer gratis.
Wat je zou kunnen doen is hetzelfde als mij. gebruik maken van een Outlook plugin om een 2-way syncs te maken tussen Outlook en Gmail.
Een geode plugin hiervoor is EVO Collaborator for Outlook van ECO. Erg stabiel en makkelijk te gebruiken.
Hier wat meer info :
http://outlookandmacosxserver.blogspot. ... s-and.html
Wat je zou kunnen doen is hetzelfde als mij. gebruik maken van een Outlook plugin om een 2-way syncs te maken tussen Outlook en Gmail.
Een geode plugin hiervoor is EVO Collaborator for Outlook van ECO. Erg stabiel en makkelijk te gebruiken.
Hier wat meer info :
http://outlookandmacosxserver.blogspot. ... s-and.html