Netflix: was Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
vdh1234
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hallo,

ik heb een vraagje ivm met Netflix (*) ? Hoe werkt dit eigenlijk is dit via een internet verbinding ? Werkt dit alleen via pc of ook via televie ?

ik heb horen spreken van een "Smart tv " dit zou een tv scherm zijn met een internet verbinding ...maar als wij geen zooën nieuwe tv hebben hoe kunnen wij dan Netlfix op ons tv bekijken?

Mvg,

mod edit: afgesplitst (off-topic)
[Mod Edit] link naar commerciële website (van Proximus verdeler) verwijderd.
Laatst gewijzigd door philippe_d 27 okt 2015, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie mod break
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@vdh1234

https://help.netflix.com/nl/node/412

dit zal je zeker op weg helpen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Je hebt een internetconnectie nodig. Minstens 2 a 3Mbps om vlot SD te zien. Toch 7Mbps+ om HD te kunnen zien.

Kijken kan je vrijwel overal:
Op de PC/Mac/... via een browser (netflix.com)
Op verschillende smart TV's (door Netflix applicatie die er op staat)
Door een mediaspeler te gebruiken waar netflix op staat. icm een TV (Chromecast, Apple TV,...)
Op een Android of iOS tablet. (via de app)
Op een iPhone, Android GSM, Windows Phone (ook via de app)
En waarschijnlijk nog wel wat andere mogelijkheden die ik mis.

Let wel op dat het via het internet gaat en dus ten koste gaat van je datalimiet. Reken op 700MB per uur SD (480p) kwaliteit en 3GB per uur HD (1080p) kwaliteit.

Persoonlijk vindt ik een Chromecast het handigst. Voor 35 euro incl shipping (amazon.fr) steek je dat ding in een HDMI poort op je TV en dan kan je vanaf je smartphone of tablet kiezen welke serie/aflevering/film je wil zien en met 1 druk op de knop (de zogenaamde cast button) begint het te spelen op de TV en dient je gsm/tablet als afstandsbediening (via de netflix app).
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Persoonlijk vind ik een Apple TV een pak makkelijker. Maar dat zijn dan weer smaken.
stijnkoppelmans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Niet om reclame te maken, maar bij bol.com heb je de chromecast eveneens aan €35, maar heb je m wel net iets sneller in huis dan via amazon.fr.
En bij ons functioneert de chromecast goed! Enkel bij eerst gebruik waren er wat technische problemen, maar dat kwam omdat hij nog een update moest krijgen. Binnen 12-24u was de update binnen en sindsdien werkt ie perfect voor Netflix (en andere zaken).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En indien men Proximus TV heeft dan kan men Netflix eveneens bekijken via de V4 en V5 decoders.
Ik persoonlijk gebruik liever een Apple TV, HD kwaliteit is toch iets beter dan met een Proximus decoder, het is alsof ik naar een Blu-Ray zit te kijken. :-D
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

theduvelking schreef:Persoonlijk vind ik een Apple TV een pak makkelijker. Maar dat zijn dan weer smaken.
Ik heb geen ervaring met de Apple TV icm netflix, maar op een chromecast is het letterlijk de Netflix app openen op je gsm en op 1 knop duwen. Ik zie niet in hoe veel makkelijker je het nog kan maken. Steek de Chromecast zijn USB voeding in een USB poort van de TV en de Chromecast start met de TV op.

apestaart schreef:En indien men Proximus TV heeft dan kan men Netflix eveneens bekijken via de V4 en V5 decoders.
Ik persoonlijk gebruik liever een Apple TV, HD kwaliteit is toch iets beter dan met een Proximus decoder, het is alsof ik naar een Blu-Ray zit te kijken. :-D
Zoek eens op netflix de test video op. Daar kan je zien welke bitrate en resolutie aan stream beiden gebruiken. grote kans dat de Apple TV de 1080p 5800kbps stream doet en de decoders max 720p 3000kbps.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Met een Apple TV is het niet anders gewoon navigeren met de afstandsbediening en de Netflix app openen en dan welkom in de wondere wereld van Netflix.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

AndRo555 schreef:
theduvelking schreef:Persoonlijk vind ik een Apple TV een pak makkelijker. Maar dat zijn dan weer smaken.
Ik heb geen ervaring met de Apple TV icm netflix, maar op een chromecast is het letterlijk de Netflix app openen op je gsm en op 1 knop duwen. Ik zie niet in hoe veel makkelijker je het nog kan maken. Steek de Chromecast zijn USB voeding in een USB poort van de TV en de Chromecast start met de TV op.
Zonder gsm is gemakkelijker in mijn ogen (zeker omdat het al IOS of Android moet zijn momenteel, of Chrome) en niet elke tv heeft hdmi + usb (of nog een adapter bijkopen).

Ikzelf doe het met de Xbox One of ik stuur het van men tablet naar de console, maar eigenlijk is het allemaal een kwestie van smaak. Bij familie op de Appletv werkt dat ook vlot, hoe simpeler hoe beter.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik ben ook heel tevreden met mijn chromecast HDMI stick heel gemakkelijk in gebruik en apple TV is zeker ook goed, al gebruik ik eigenlijk meer die chromecast.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Het grootste nadeel van een Chromecast vind ik dat je de DNS zelf niet kan kiezen(handig om buitenlandse Netflixen te bekijken).
Dat is ook de grootste reden waarom ik liever een Apple TV gebruik.
Voor de rest vind ik een Chromecast wel gebruiksvriendelijker dan een AppleTV(alhoewel ik zelf voor de rest grotendeels een Apple gebruiker ben).

Edit: voor iemand het opmerkt. Ik weet dat je Google DNS kan blokkeren en het verkeer van je Chromecast kan omleiden, maar daar heb ik geen zin in als het op andere toestellen eenvoudig in te stellen is.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Het veranderen van DNS servers om het aanbod uit een ander land te zien is dan ook niet een basisfeature van een Chromecast. En is denk ik ook maar relevant voor die paar % die de US Netflix wil zien. (wat steeds minder wordt, want het belgisch aanbod is sterk aan het groeien)
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Apple TV is het makkelijkste om uw TV netflix te laten afspelen . Die bakjes kostten nog maar 79€ een tijd geleden . Ikzelf heb het 90€ betaald maar zelfs dat vind ik niet duur voor wat het is .
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Bij Apple is alles per definitie te duur voor wat het is.
Chromecast 35 euro, werkt perfect voor streaming: Netflix, Videoland.com, Stievie,...
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Netflix kan natuurlijk ontvangen worden op alle toestellen waar internet voor nodig is.Dan bent U wel het beste af met een abo v/e 9€,dan krijgt u een iets betere beeldkwalitiet,en kan je Netflix bekijken op tv (indien gaan Smart tv.moet U via een ander toestel gaan,Chromecast,of een gamingconsole bijv. Proximus,als U daar klant bent heeft een standaard app,voor Netflix) alles kan zonder problemen en toevoegingen bekeken worden op tablet,en computer.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

jantje81 schreef:Bij Apple is alles per definitie te duur voor wat het is.
Chromecast 35 euro, werkt perfect voor streaming: Netflix, Videoland.com, Stievie,...
AppleTv werkt standalone, voor Chromecast heb je nog een ander device nodig. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Ieder zijn ding (heb zelf geen van beiden)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”