AA batterijen kopen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben op zoek naar AA-batterijen (LR6). Weet iemand of er ergens goedkoper te vinden is dan de prijs hieronder voor Duracell Ultra Power?
http://www.batterijenstunter.nl/aa-batt ... -bulk.html
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met deze leverancier (in België)?
http://www.batterijenstunter.nl/aa-batt ... -bulk.html
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met deze leverancier (in België)?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oplaadbaar niet het overwegen waard?
Ik gebruik nergens alkaline behalve afstandsbedieningen, klokken, ... en andere zeer kleine verbruikers.
Ik gebruik nergens alkaline behalve afstandsbedieningen, klokken, ... en andere zeer kleine verbruikers.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zoals Goztow zegt: regelmatig aanbiedingen op 1DF of iBood, met een prijs die normaal steeds onder de halve euro het stuk ligt.
Enkele jaren geleden begon ik ook massaal oplaadbare te gebruiken o.a. voor allerlei speelgoed van de kinderen. Waren allemaal van GP dat toch een goed merk is, dacht ik. Had ze zelfs allemaal gelabeld om ze steevast in groepjes van 2, 3 of 4 te gebruiken, met administratie in Excel. No kidding. Wel, na enkele jaren mocht ik de een na de andere wegsmijten omdat ze niet meer wilden opladen. Ik ben er vrij zeker van dat er daar verschillende van waren die ik minder dan 5x opgeladen had. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat met sommig speelgoed de batterijen echt helemaal leeg geraken, en die daardoor ook totaal niet meer vielen op te laden. Ben dan ook tijdje geleden terug geswitcht naar gewone via die 1DF/iBood deals. Komt me ongetwijfeld goedkoper uit, gezien de oplaadbare bijna 10x zo duur zijn.
Enkele jaren geleden begon ik ook massaal oplaadbare te gebruiken o.a. voor allerlei speelgoed van de kinderen. Waren allemaal van GP dat toch een goed merk is, dacht ik. Had ze zelfs allemaal gelabeld om ze steevast in groepjes van 2, 3 of 4 te gebruiken, met administratie in Excel. No kidding. Wel, na enkele jaren mocht ik de een na de andere wegsmijten omdat ze niet meer wilden opladen. Ik ben er vrij zeker van dat er daar verschillende van waren die ik minder dan 5x opgeladen had. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat met sommig speelgoed de batterijen echt helemaal leeg geraken, en die daardoor ook totaal niet meer vielen op te laden. Ben dan ook tijdje geleden terug geswitcht naar gewone via die 1DF/iBood deals. Komt me ongetwijfeld goedkoper uit, gezien de oplaadbare bijna 10x zo duur zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 31 keer
http://www.bax-shop.nl/aa-batterijen/du ... j-10-stuks
Deze zijn super voordelig, en hebben een hoge capaciteit (dus langere levensduur).
Heb ze tot nu toe nergens goedkoper gevonden ..
Deze zijn super voordelig, en hebben een hoge capaciteit (dus langere levensduur).
Heb ze tot nu toe nergens goedkoper gevonden ..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 31 keer
Buiten Ibood gerekend dan , alhoewel met de verzendkosten erbij zal het quasi op hetzelfde uitkomen als bij bax shop. (+ die zijn de dag erna in huis normaal gezien )
http://www.bax-shop.nl/aa-batterijen/du ... -100-stuks
http://www.bax-shop.nl/aa-batterijen/du ... -100-stuks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Hier vroeger ook veel problemen met oplaadbare batterijen. Nu gebruik ik een Maha Powerex voor m'n oplaadbare batterijen. Batterijen koop ik nu bij een Belgische webshop (weet niet of ik hier reclame mag maken???), Eneloop van Panasonic. Die gast verkoopt oplaadbare batterijen aan een heel interessante prijs. Hij verkoopt ook gewone alkaline batterijen.
Sindsdien heb ik veel minder problemen met m'n oplaadbare batterijen. Met die lader heb je het ook veel rapper door als je batterijen niet meer goed zijn.
Sindsdien heb ik veel minder problemen met m'n oplaadbare batterijen. Met die lader heb je het ook veel rapper door als je batterijen niet meer goed zijn.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Enkele jaren geleden een reportage gezien op een dat duracel eigenlijk geen goede batterijen zijn. Panasonic gaat het langste mee en ik moet zeggen dat ik inderdaad langer toekom met Panasonic in dezelfde toestellen ondanks zelfde capaciteit.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
webshop is http://www.energie-shop.be/
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ga eens kijken in den "Action". Daar verkopen ze Duracell aan spotprijzen. (minder dan de helft van elders).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik vind van wel, maar het kost natuurlijk wat moeite en vergt wat kennis om er goed mee om te gaan.honda4life schreef:Oplaadbaar niet het overwegen waard?
Herlaadbare batterijen van den Aldi (topcraft ready to use) is qua prijs-kwaliteit volgens mij een supergoede keuze. Je hebt wel een intelligente lader nodig om de levensduur van die batterijen optimaal te benutten, zelf heb ik een Opus BT-C2000 met tal van instel- en testmogelijkheden, maar de lader kan evengoed gebruikt worden met de standaardinstellingen door iemand die er niets van kent.
Ik had trouwens in het verleden ook last van redelijk snel versleten herlaadbare batterijen, maar na het zien van een presentatie van de Amerikaanse professor Jeff Dahn ( ben ik te weten gekomen dat je ongebruikte batterijen best eerst volledig ontlaad en in de koelkast bewaart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik haal mijn niet-oplaadbare batterijen meestal bij Conrad.
Ze hebben regelmatig goede prijzen.
De Ultra Power: 16€ voor 24 stuks --> 66cent/stuk.
Afhankelijk van gebruik moet je verschillende batterijen nemen. Neem nu bv. deze link: http://batteryshowdown.com/results-lo.html - je ziet een aanzienlijk verschil.
Zelf kocht ik regelmatig de Maxell batterijen (de AA zijn voorlopig uitverkocht), die kostten bij conrad slechts 8€ voor 24 stuks. Dus 33cent/batterij. Maar gebruikte die ook enkel toestellen met zo goed als geen verbruik (bewegingssensors / mageneetsensors /...), had ik na een jaar nog steeds 90% van de voltage beschikbaar. Iets wat een Duracell trouwens niet zou kunnen leveren.
Ik heb al spijt dat ik er geen meer gekocht heb
Qua oplaadbare batterijen is het simpel: er gaat niks boven Eneloop. Qua prijs zijn ze redelijk, maar ze presteren het best. Een pak beter dan de marktleider in Belgie: GP. Eneloop levert bijna altijd zijn capaciteit aan eendert welke stroomsterkte. Of het nu klein of groot is.
Die topcraft brol heb ik thuis ook liggen. Compleet verspild geld. Na 50 laadbeurten beginnen die dingen ook gewoon te lekken/oxideren/slecht laden/... #BrolVanDenAldi Enige waar het goed voor is, is een afstandsbediening of een klok. En da's gewoon omdat je die zo weinig gebruikt dat het misschien prijsverschil niet waard is. En zelfs dan... Na al eens een nieuwe afstandsbediening te moeten kopen voor 50€ omdat de batterij gelekt is, heb ik mijn lesje wel geleerd. Goedkoop = duurkoop. Ook een buitensensor (temperatuur) heeft een keer een lekkende batterij gehad. Gelukkig heb ik die wel nog kunnen redden.
Met merkbatterijen dit dus nog nooit voorgehad.
*Ik weet dat herlaadbare batterijen in principe niet lekken. Maar het is de beste beschijving dat ik eraan kan geven van wat met batterij gebeurd is. Aan een of beide polen was er enorm veel oxidatie ed. Lijkt wel op een gewone batterijlek, alleen zijn de gevolgen veel erger.
Ze hebben regelmatig goede prijzen.
De Ultra Power: 16€ voor 24 stuks --> 66cent/stuk.
Afhankelijk van gebruik moet je verschillende batterijen nemen. Neem nu bv. deze link: http://batteryshowdown.com/results-lo.html - je ziet een aanzienlijk verschil.
Zelf kocht ik regelmatig de Maxell batterijen (de AA zijn voorlopig uitverkocht), die kostten bij conrad slechts 8€ voor 24 stuks. Dus 33cent/batterij. Maar gebruikte die ook enkel toestellen met zo goed als geen verbruik (bewegingssensors / mageneetsensors /...), had ik na een jaar nog steeds 90% van de voltage beschikbaar. Iets wat een Duracell trouwens niet zou kunnen leveren.
Ik heb al spijt dat ik er geen meer gekocht heb
Qua oplaadbare batterijen is het simpel: er gaat niks boven Eneloop. Qua prijs zijn ze redelijk, maar ze presteren het best. Een pak beter dan de marktleider in Belgie: GP. Eneloop levert bijna altijd zijn capaciteit aan eendert welke stroomsterkte. Of het nu klein of groot is.
Die topcraft brol heb ik thuis ook liggen. Compleet verspild geld. Na 50 laadbeurten beginnen die dingen ook gewoon te lekken/oxideren/slecht laden/... #BrolVanDenAldi Enige waar het goed voor is, is een afstandsbediening of een klok. En da's gewoon omdat je die zo weinig gebruikt dat het misschien prijsverschil niet waard is. En zelfs dan... Na al eens een nieuwe afstandsbediening te moeten kopen voor 50€ omdat de batterij gelekt is, heb ik mijn lesje wel geleerd. Goedkoop = duurkoop. Ook een buitensensor (temperatuur) heeft een keer een lekkende batterij gehad. Gelukkig heb ik die wel nog kunnen redden.
Met merkbatterijen dit dus nog nooit voorgehad.
*Ik weet dat herlaadbare batterijen in principe niet lekken. Maar het is de beste beschijving dat ik eraan kan geven van wat met batterij gebeurd is. Aan een of beide polen was er enorm veel oxidatie ed. Lijkt wel op een gewone batterijlek, alleen zijn de gevolgen veel erger.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik had een heel assortiment GP batterijen, inclusief de daarbijhorende lader.
In het begin tevreden, maar na verloop van tijd (2-4 jaar) begonnen die toch te verslijten: super traag opladen (+24u) en heel snel terug plat.
Nu hebben we Duracell oplaadbare batterijen, gewone en "precharged".
We hebben die al intensief gebruikt in een babymobiel met radio en lichtjes enzo (dat zuipt batterijen) en na bijna 3 jaar eigenlijk geen problemen mee gehad.
Prijs? Geen idee, we hebben gans die set gekregen van iemand die bij PG werkt .
In het begin tevreden, maar na verloop van tijd (2-4 jaar) begonnen die toch te verslijten: super traag opladen (+24u) en heel snel terug plat.
Nu hebben we Duracell oplaadbare batterijen, gewone en "precharged".
We hebben die al intensief gebruikt in een babymobiel met radio en lichtjes enzo (dat zuipt batterijen) en na bijna 3 jaar eigenlijk geen problemen mee gehad.
Prijs? Geen idee, we hebben gans die set gekregen van iemand die bij PG werkt .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Eneloops zijn volgens mij ook de enige bruikbare oplaadbare batterijen.
Ik bestel ze via samenkopen.net, daar loopt momenteel ook een actie.
http://www.samenkopen.net/action/153737
De batterijen komen van de webshop nkon.nl, maar zijn via die samenkopen actie nog goedkoper.
Ik bestel ze via samenkopen.net, daar loopt momenteel ook een actie.
http://www.samenkopen.net/action/153737
De batterijen komen van de webshop nkon.nl, maar zijn via die samenkopen actie nog goedkoper.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Nkon heeft trouwens (volgens mij gewoon ook doorlopend) een speciale "samenkopen" webshop: http://sk.nkon.nl/ - erg tevreden van en ik zweer ook bij Eneloops!
ooh. shiny.
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Het klinkt misschien raar maar IKEA batterijen zijn prijs kwaliteit het best:
http://www.batteryshowdown.com/results-lo.html
http://www.batteryshowdown.com/results-hi.html
http://www.batteryshowdown.com/results-lo.html
http://www.batteryshowdown.com/results-hi.html
-
- Elite Poster
Ja, Ikea batterijen zijn zeker niet slecht!
Kost in België wel 2€/10stuks --> 20cent/batterij ipv de 10cent/batterij volgens de review, maar nogs steeds erg goedkoop.
In Frankrijk zijn ze 1,75€. Maar je moet erg veel batterijtjes kopen om het verschil uit te halen.
Kost in België wel 2€/10stuks --> 20cent/batterij ipv de 10cent/batterij volgens de review, maar nogs steeds erg goedkoop.
In Frankrijk zijn ze 1,75€. Maar je moet erg veel batterijtjes kopen om het verschil uit te halen.
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Voor herlaadbare moet je Eneloop (Fujitsu OEM) nemen, Eneloop (Panasonic) heeft de beste herlaadbare batterijen en is OEM van GP, Duracell, .... Je kan ze vinden voor iets meer dan 2 euro stuk.
Je moet echter ook investeren in een goede oplader, sinds dat ik een Maha c9000 heb (3~4 jaar) heb ik geen nieuwe batterijen moeten kopen en ze laden allemaal nog meer dan 100% op, zelfs alle oude "dode" batterijen werken allemaal terug +100%.
Je moet echter ook investeren in een goede oplader, sinds dat ik een Maha c9000 heb (3~4 jaar) heb ik geen nieuwe batterijen moeten kopen en ze laden allemaal nog meer dan 100% op, zelfs alle oude "dode" batterijen werken allemaal terug +100%.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Ik ga voorlopig de batterijen van Ikea eens uittesten. Voor 100 batterijen aan €20,- kan ik me geen buil vallen...
Toch ook eens serieus nadenken over herlaadbare batterijen. Blijkbaar is Panasonic/Fujitsu Eneloop daar de way to go. Eventueel met zo'n Maha lader. Nu nog ongeveer schatten hoeveel ik er ongeveer tegelijkertijd nodig heb
Bedankt voor alle tips!
Toch ook eens serieus nadenken over herlaadbare batterijen. Blijkbaar is Panasonic/Fujitsu Eneloop daar de way to go. Eventueel met zo'n Maha lader. Nu nog ongeveer schatten hoeveel ik er ongeveer tegelijkertijd nodig heb
Bedankt voor alle tips!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Welcome to BitBox's Battery Showdown.
Cheapest or dearest? The results may surprise you...
Results: Low Drain
Cheapest or dearest? The results may surprise you...
Results: Low Drain
Results: High DrainSurprisingly, the clear winner in this test was the Ikea alkaline, followed by other discount store batteries. The Ikea scored over 2200mAh, and costs just 10p per cell (sold in packs of 10.) Other discount shop cells did surprisingly well, with ReadyCell from Home Bargains (TJ Morris) doing well too. Even at higher cut-off voltages of 1.3V, they still represent excellent value for money. The general conclusion is that most alkaline cells behave similarly to each other.
...
Surprisingly, as in the 200mA test, the clear winner in this test was the Ikea alkaline, followed by other discount store batteries. The Ikea scored over 1200mAh, and costs just 10p per cell (sold in packs of 10.) Other discount shop cells did surprisingly well, with ReadyCell from Home Bargains (TJ Morris) doing very well too. Even at higher cut-off voltages of 1.1V, they still represent excellent value for money. The general conclusion is that most alkaline cells behave similarly to each other, though under higher drains some more significant differences become apparent.
...
-
- Elite Poster
Maarja, Test-Aankoop zijn een bende corrupte prutsers! Als je hun testen vertrouwt, ben je echt naief.DIBO schreef:Resultaten van Testaankoop vorige zomer:
- oplaadbare: Ikea beste prijs-kwaliteit (en bijna zo goed als de dure merken)
- alkaline: Ikea helemaal onderaan het klassement
- xming
- Pro Member
Maha is niet goedkoop (zo'n +/- 60 euro) en de 12v adapter is brol (stuk na 1~2 jaar), maar de oplader zelf is subliem. Als je batterijen minder dan 80% oplaad doe je dan een "refresh" (meerdere laad en ontlaad cyclus), en voor nieuwe batterijen en batterijen in heel slechte stat is er een "break-in". Voor mijn oude batterijen voor dat ik Maha had moest ik wel allemaal eens een break-in uitvoeren, en in de afgelopen 2 jaar had ik maar een keer moeten doen voor 2 batterijen.Megabit3000 schreef:Ik ga voorlopig de batterijen van Ikea eens uittesten. Voor 100 batterijen aan €20,- kan ik me geen buil vallen...
Bedankt voor alle tips!
-
- Elite Poster
Zelf ben ik ENORM tevreden van de Nitecore lader (ja, uit China - wel opletten voor namaak, dus enkel bij betrouwbare shops kopen). Ik heb ook een aantal 18650 en 26650 batterijen. Dus om dan 1 toestel hebben voor alle soorten batterijen: heerlijk
Kostprijs: 18,70€ voor een 4-slot versie: http://www.banggood.com/NITECORE-Intell ... 28320.html
Tip: er zijn kortingsbonnen als je wat zoekt, zo'n 5-10%.
Kostprijs: 18,70€ voor een 4-slot versie: http://www.banggood.com/NITECORE-Intell ... 28320.html
Tip: er zijn kortingsbonnen als je wat zoekt, zo'n 5-10%.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 01 jun 2015, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Benieuwd naar die standen van de Maha. Heb enkel refresh gebruikt.
- xming
- Pro Member
hmm heel interessant, Lion lader voor bijna geen geld, 375mAx4 is zeker geen "snel" lader.Dima_2005 schreef: Kostprijs: 18,70€ voor een 4-slot versie: http://www.banggood.com/NITECORE-Intell ... 28320.html
Charge, refresh, analyse en break-in, of bedoelde je iets anders?liegebeestig schreef: Benieuwd naar die standen van de Maha. Heb enkel refresh gebruikt.
-
- Elite Poster
Nee, klopt. Maar de gewone GP laders gaan er ook niet boven hoor
Een GP lader van 25€ geeft max. 175mA/batterij!
Snel-laden van standaard batterijen is ook enorm hard afgeraden. Ze zijn er niet op gemaakt...
Eneloop raadt zelf 400mA aan en max. 800mA.
Probleem begint bij de 26650 cells die 5000mAh kunnen bevatten. Gelukkig moet ik er nooit meer dan 2 stuks laden Maarja, dat kan ook wel effe duren.
Een GP lader van 25€ geeft max. 175mA/batterij!
Snel-laden van standaard batterijen is ook enorm hard afgeraden. Ze zijn er niet op gemaakt...
Eneloop raadt zelf 400mA aan en max. 800mA.
Probleem begint bij de 26650 cells die 5000mAh kunnen bevatten. Gelukkig moet ik er nooit meer dan 2 stuks laden Maarja, dat kan ook wel effe duren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Ik heb er onlangs ook een paar bijgekocht:
Heb een kleine 2 jaar geleden voor het eerst een paar Eneloops gekocht bij NKON en ben er enorm tevreden van. De kleine zijn speelgoedberg blijft echter groeien dus heb er nu onlangs een paar op reserve gekocht Ook ineens nog een paar adapters voor C en D bijgekocht, je zou ervan verschieten hoeveel speelgoed dat nog gebruikt
Heb een kleine 2 jaar geleden voor het eerst een paar Eneloops gekocht bij NKON en ben er enorm tevreden van. De kleine zijn speelgoedberg blijft echter groeien dus heb er nu onlangs een paar op reserve gekocht Ook ineens nog een paar adapters voor C en D bijgekocht, je zou ervan verschieten hoeveel speelgoed dat nog gebruikt
-
- Elite Poster
Effen topic bumpen. Ondertussen is er hier bijna geen enkele GP rechargable die nog wil opladen met mijn GP lader. Bij elke batterij geeft de GP lader een error (rood knipperend uitroepteken). Heb hier ondertussen dus 30+ 'dode' batterijen liggen.xming schreef:Je moet echter ook investeren in een goede oplader, sinds dat ik een Maha c9000 heb (3~4 jaar) heb ik geen nieuwe batterijen moeten kopen en ze laden allemaal nog meer dan 100% op, zelfs alle oude "dode" batterijen werken allemaal terug +100%.
Vraag me af of ik deze nog in leven ga krijgen met bvb zo een Maha C9000. Ook: hoe self-explanatory is dat toestel ? Beschrijft de handleiding hoe je je batterijen moet onderhouden en chargen met die lader, of vereist het toch wel de nodige voorkennis ? En wat met de Nitecore i4 die ik hier ook al aanbevolen zag. Is die intelligent genoeg om nog leven uit oude batterijen te krijgen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Oude batterijen kan tot leven wekken met slechte laders, namelijk laders niet beveiligd zijn tegen kortsluiting of overstroom.
Zo heb al batterijen gered met een goedkope lader maar nadien gebruik ik weer de goede laders omdat die slechte laders ook goede batterijen kunnen kapot maken.
Zo heb al batterijen gered met een goedkope lader maar nadien gebruik ik weer de goede laders omdat die slechte laders ook goede batterijen kunnen kapot maken.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Inderdaad, 'dode' batterijen een paar minuten in een domme lader steken zodat er terug wat spanning en stroom in zit.
Na enkele minuten kan je ze terug in de GP lader steken en volledig opladen. Noteer of bereken ook de opgeladen capaciteit in mAh en label de batterijen.
Gebruik daarna steeds gelabelde batterijen in paren met ongeveer dezelfde capaciteit.
Na enkele minuten kan je ze terug in de GP lader steken en volledig opladen. Noteer of bereken ook de opgeladen capaciteit in mAh en label de batterijen.
Gebruik daarna steeds gelabelde batterijen in paren met ongeveer dezelfde capaciteit.
-
- Elite Poster
De term 'dood' was overigens niet zo goed gekozen, want wat ik met redelijk veel batterijen voorheb is dat ze blijkbaar wel nog spanning hebben en bvb een zaklamp nog vrij goed doen functioneren. Toch weigert de GP lader ze op te laden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Nee.Tomby schreef:En wat met de Nitecore i4 die ik hier ook al aanbevolen zag. Is die intelligent genoeg om nog leven uit oude batterijen te krijgen ?
Maar het is wel een uitstekende lader.
Zelf heb ik een paar Nitecore D4 laders.
Dagelijks laad ik er een Samsung INR18650-25R batterij mee.
En na een jaar zijn mijn 18650 batterijen nog steeds als nieuw.
Ook "gewone" AA en AAA batterijen laadt dit toestel erg goed (beter dan al de andere laders die ik heb).
Op volgende link vind je héél uitgebreide informatie over erg veel laders: http://www.lygte-info.dk/info/indexBatt ... %20UK.html.
Ook voor de Nitecore, inclusief uitgebreide laadgrafieken.
- honda4life
- Elite Poster
Wil je een instapmodelletje, zou je deze kunnen overwegen:
http://www.aliexpress.com/item/2015-Ori ... 12498.html
Heb je graag een heel uitgebreide lader:
http://www.aliexpress.com/item/2015-BT- ... 01154.html
Alhoelwel... wie belang hecht aan leuke getalletjes die deze laders produceren (net zoals de andere toppers) moet ik teleurstellen dat de accuraatheid toch niet zo hoog is, meer een indicatie.
Ik heb al lang m'n alkaline batterijen buiten gegooid, we hebben ze wel in huis voor bijvoorbeeld in een klok, afstandsbediening, ...
Verder heb ik zelf m'n capaciteitstester geprogrammeerd met een Arduino, dat zijn pas statistiekjes
http://www.aliexpress.com/item/2015-Ori ... 12498.html
Heb je graag een heel uitgebreide lader:
http://www.aliexpress.com/item/2015-BT- ... 01154.html
Alhoelwel... wie belang hecht aan leuke getalletjes die deze laders produceren (net zoals de andere toppers) moet ik teleurstellen dat de accuraatheid toch niet zo hoog is, meer een indicatie.
Ik heb al lang m'n alkaline batterijen buiten gegooid, we hebben ze wel in huis voor bijvoorbeeld in een klok, afstandsbediening, ...
Verder heb ik zelf m'n capaciteitstester geprogrammeerd met een Arduino, dat zijn pas statistiekjes
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Hetzelfde met de pre-charged batterijen van den Aldi... Ze zijn behoorlijk goed, maar als je ze leeg in de kast legt en ze pas enkele maanden nadien wil laden geven ze een foutmelding aan... Zal maar eens de oude lader bij mijn ouders gaan oppikken en zien of ik ze daarmee tot leven krijg, 50% van de batterijen zijn al niet meer bruikbaar na één herlaadbeurt.
Batterijen die vaker geladen worden blijven ook gewoon netjes werken.
Batterijen die vaker geladen worden blijven ook gewoon netjes werken.
- honda4life
- Elite Poster
Gewoon met twee goede batterijen in serie ze er even door helpen.
Ohja er staat nu ook een lader in de Aldi, niet te fancy maar zal z'n ding wel doen.
Prijs/kwaliteit zijn de IKEA batterijtjes subliem blijkbaar.
Ohja er staat nu ook een lader in de Aldi, niet te fancy maar zal z'n ding wel doen.
Prijs/kwaliteit zijn de IKEA batterijtjes subliem blijkbaar.