Ik zou toch uitkijken naar een vriendin met een 5V 2A adapter, gewoon om zeker te zijn.Mijn vriendin heeft nog een Apple adapter van 5.1V en 2.1A. Is deze safe om te gebruiken?
Ik heb nieuw speelgoed!
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
't is de kwaliteit van de adapter die telt, niet de stroom.
Ook goede USB kabel gebruiken, dus niet die van 1€
Ook goede USB kabel gebruiken, dus niet die van 1€
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Elk apparaat werkt zo Maar let wel op wat ik in mijn vorige post gezegd heb. Indien je softwarematig de stroomlimiet niet hebt verhoogt, zou je ook al moeten toekomen met je adapter van 1.2A. Moest dat toch niet zo zijn, ligt het waarschijnlijk aan de kwaliteit van de adapter en niet aan de rating.bartman schreef:Blijkbaar kan het geen kwaad om er een 2.1 A op aan te sluiten omdat de rpi slechts afneemt wat nodig is
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Om te kijken of je voeding genoeg stroom kan leveren maar je kan wel de RPi B+ of 2B opstarten, kijk dan in de rechterbovenhoek van je scherm of tv.
Je ziet daar een regenboogkleurig vierkantje verschijnen telkens de spanning onder de 4,65 V zakt. Tergelijkertijd gaat het rode ledje op de RPi uit of begint deze te flikkeren.
Zo kan je zien of je voeding en/of je usb kabel voldoet.
https://www.raspberrypi.org/forums/view ... 29&t=82373
Mods: daar dit nu al de 11de post over de Raspberry-Pi voeding is in dit topic , zou het geen goed idee zijn een nieuw topic hierover te maken ?
Je ziet daar een regenboogkleurig vierkantje verschijnen telkens de spanning onder de 4,65 V zakt. Tergelijkertijd gaat het rode ledje op de RPi uit of begint deze te flikkeren.
Zo kan je zien of je voeding en/of je usb kabel voldoet.
https://www.raspberrypi.org/forums/view ... 29&t=82373
Mods: daar dit nu al de 11de post over de Raspberry-Pi voeding is in dit topic , zou het geen goed idee zijn een nieuw topic hierover te maken ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
Heb reeds een portable en die werkt zonder problemen hoor..
enige nadeel is idd de playlists maar ik gebruik dat toch niet (zo veel)...en airplay als je android hebt..
Nu voor dat laatste is er en app...kan je streamen van android tablet naar Bose soundtouch (vb voor soundcloud).
enige nadeel is idd de playlists maar ik gebruik dat toch niet (zo veel)...en airplay als je android hebt..
Nu voor dat laatste is er en app...kan je streamen van android tablet naar Bose soundtouch (vb voor soundcloud).
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ga je veel geniet van hebben.MClaeys schreef: ( .. )
Om me wat bezig te houden
Vele jaren geleden eens zo'n all-in kit gekocht in houten kistje, werkt nog perfect.
Die faience tegel frezen zijn wel prijzig bij Dremel.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Heb al 15 jaar een dremel (voor secuur werk) en ik denk dat-ie er nog eens zoveel gaat bijdoen. Duur (10.000bfr toen), maar een echt prachtmachien. Er zit zelfs een handleiding bij om em uiteen te vijzen (nog niet nodig gehad). Plezier verzekerd.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Eindelijk, na iets meer dan 3 weken zonder en mijn ongeluk, hier de 'nieuwe':
-Yamaha FZ6NA S2
- ABS
- 2008
- 6470km op de teller
- eigenlijk nog nieuw..
Aanpassingen die ik denk te doen: ander ruitje of zonder, proberen..
Andere spiegels
rode streep op voorspatbord
-Yamaha FZ6NA S2
- ABS
- 2008
- 6470km op de teller
- eigenlijk nog nieuw..
Aanpassingen die ik denk te doen: ander ruitje of zonder, proberen..
Andere spiegels
rode streep op voorspatbord
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Maar mocht je nu eerst een oprit laten leggen hebben dan had je geen plankje nodig onder de voetsteun
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Advies voor één van de buren... hadden internet nodig in hun werkplaats.
Ondanks hun oude bekabeling, lange afstand en dat er ééntje in een stekkerblok steekt toch nog zo'n 50 Mbits.
Ondanks hun oude bekabeling, lange afstand en dat er ééntje in een stekkerblok steekt toch nog zo'n 50 Mbits.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Jij niet alleen.
Nog mannen die met een opgefokte Camino héél wat kilometers hebben afgereden
Nog mannen die met een opgefokte Camino héél wat kilometers hebben afgereden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat mij betreft, geen probleem.
Maar toch 2 keer nadenken:
DeStandaard 27/03/2015
Het Belang van Limburg 27/07/2010
Maar het levensgevaar: nee dank u.
Maar toch 2 keer nadenken:
DeStandaard 27/03/2015
Het Belang van Limburg 27/07/2010
In de zomermaanden is er traditioneel een piek in het aantal dodelijke ongevallen met motorrijders
In fout of niet, als je dood bent heb je er niet veel meer aan of je al dan niet in fout was."Veel motorrijders wachten op het goede weer om erop uit te trekken. Dat zorgt voor een pak meer motards op de weg, met heel wat extra ongevallen tot gevolg", zegt Werner De Dobbeleer van het BIVV. Vooral bij beginnende motorrijders zijn de statistieken verontrustend. Toch blijkt dat bij dodelijke motorongevallen de fout in 8 van de 10 gevallen niet bij de motorrijder ligt.
Dit is levensgevaarlijk:Motorrijders rijden gemiddeld sneller dan automobilisten en ze begaan proportioneel gezien meer snelheidsovertredingen. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). De helft van de motorrijders respecteert ook de regels niet in de file.
Motorrijders zijn goed voor ongeveer 1 procent van de gereden kilometers. Toch zijn ze in 8 procent van de ongevallen betrokken en vertegenwoordigen ze 14 procent van de verkeersdoden. ‘Ze zijn hiermee oververtegenwoordigd in het aantal verkeersslachtoffers. Snelheid is een van de belangrijkste oorzaken van deze ongevallen’, luidt het.
Het vermogen van een auto op het frame van een fiets, dat trekt me wel aan.Een andere vaststelling: sinds september 2011 is het motorrijders toegestaan om tussen de files te laveren. Ze mogen wel niet sneller dan 50 km/u rijden en het snelheidsverschil met de voertuigen in de file mag niet groter zijn dan 20 km/u. ‘Vooral op snelwegen laat het respecteren van deze verkeersregel te wensen over: de gemiddelde snelheid van motards bedraagt 72 km/u in de file. Vijfendertig procent rijdt sneller dan 80 km/u. En zelfs bij de groep motorrijders die niet sneller dan 50 km/u rijdt, rijden sommigen nog te snel in verhouding tot het andere verkeer in de file.’
Maar het levensgevaar: nee dank u.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Je bent zwakke weggebruiker. Dat is een feit.
Jij hebt ongeveer als motorijder schat ik een 70% in je eigen handen (overschatting, snelheid, anticiperen, vooruitkijken, concentratie, ...) en de overige 30% is verdeelt in onvoorziene omstandigheden die effectief het merendeel te wijten zijn aan de onoplettendheid van die dwaze chauffeurs die op hun gsm bezig zitten of gewoon geen spiegels meer gebruiken.
Het is een groot risico, maar.. Een klein beetje opletten en geen overgrote risico's nemen levert al heel wat op.
Wat ik doe bij het filteren (tussen de files door):
- probeer altijd een motard voor mij te hebben, zo'n 15m tussen, dat ik tijd genoeg heb om vol in de remmen te duiken moest het nodig zijn
- ik schakel een vitesse naar beneden, dat ze mij zeker horen
- in het begin of einde van de file, ga ik heeeeeeel voorzichtig te werk, want daar gebeuren de meeste vakverschuivingen
- tijdens de file zelf kijken op "open gaten" waar een auto zou kunnen induiken en die echt heel goed in het oog houden
- als ik vooraan rij, het grote licht op en mss nog een vitesseke lager!
- ik probeer op elk moment een manouver van een auto te verwachten
Iets meer dan gewoon zien tussen de auto's door te geraken zoals sommige, om sneller op het werk te zijn. Dan gaat het toch eens fout. Zij verwachten geen manouvre en dat is het ergste.
Ook dat stoere gedoe, dat er nog kiekenrubber op de banden hangt, doet mij niets. Of dat de knie niet op de grond komt. Op het circuit wil ik dat doen, maar op de openbare weg is deze van zo een erbarmelijke kwaliteit, onvoorziene omstandigheden in een bocht, etc.. dat ik altijd een grote marge op hou. En dan nog denk je soms: oef.. dat was net goed. Maar daarvoor heb je karakter nodig!
Want als motorijden 1 ding doet, dan is het de adrenaline die het je telkens opnieuw geeft! Het trekt aan uw oren zoals uwe bompa vroeger nooit gedaan heeft! Man man man.. wat een zalig gevoel dat ik echt niet wil missen!!!!
Ps. ook minder ergernissen op de motor. Daar heb je ten eerste geen tijd voor, en ten tweede rij je die trage slag gewoon hup voorbij.
Jij hebt ongeveer als motorijder schat ik een 70% in je eigen handen (overschatting, snelheid, anticiperen, vooruitkijken, concentratie, ...) en de overige 30% is verdeelt in onvoorziene omstandigheden die effectief het merendeel te wijten zijn aan de onoplettendheid van die dwaze chauffeurs die op hun gsm bezig zitten of gewoon geen spiegels meer gebruiken.
Het is een groot risico, maar.. Een klein beetje opletten en geen overgrote risico's nemen levert al heel wat op.
Wat ik doe bij het filteren (tussen de files door):
- probeer altijd een motard voor mij te hebben, zo'n 15m tussen, dat ik tijd genoeg heb om vol in de remmen te duiken moest het nodig zijn
- ik schakel een vitesse naar beneden, dat ze mij zeker horen
- in het begin of einde van de file, ga ik heeeeeeel voorzichtig te werk, want daar gebeuren de meeste vakverschuivingen
- tijdens de file zelf kijken op "open gaten" waar een auto zou kunnen induiken en die echt heel goed in het oog houden
- als ik vooraan rij, het grote licht op en mss nog een vitesseke lager!
- ik probeer op elk moment een manouver van een auto te verwachten
Iets meer dan gewoon zien tussen de auto's door te geraken zoals sommige, om sneller op het werk te zijn. Dan gaat het toch eens fout. Zij verwachten geen manouvre en dat is het ergste.
Ook dat stoere gedoe, dat er nog kiekenrubber op de banden hangt, doet mij niets. Of dat de knie niet op de grond komt. Op het circuit wil ik dat doen, maar op de openbare weg is deze van zo een erbarmelijke kwaliteit, onvoorziene omstandigheden in een bocht, etc.. dat ik altijd een grote marge op hou. En dan nog denk je soms: oef.. dat was net goed. Maar daarvoor heb je karakter nodig!
Want als motorijden 1 ding doet, dan is het de adrenaline die het je telkens opnieuw geeft! Het trekt aan uw oren zoals uwe bompa vroeger nooit gedaan heeft! Man man man.. wat een zalig gevoel dat ik echt niet wil missen!!!!
Ps. ook minder ergernissen op de motor. Daar heb je ten eerste geen tijd voor, en ten tweede rij je die trage slag gewoon hup voorbij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik ga altijd wat opzij voor motorrijders zodat ze gemakkelijker kunnen passeren. Ook omdat sommige anders toch uwe spiegel afrijden . Moest ik er de durf voor hebben, ik zou ook niet twijfelen, maar gezien de manouvres die sommige op de autostrade maken daar wil ik me toch niet tussen wagen op een motor (karakter, durf, noem het zoals je wil). Gewoon op de baan heb ik daar minder last van, daar heb ik al een paar keer een gezellig toerke mee gedaan .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Deze uitspraak zou ik zeker met een korrel zout nemen. Of je nu met 70 of met 90 tegen een auto knalt die zonder voorrang voor u uitschiet, het resultaat blijft min of meer hetzelfde. Dan is het makkelijk om te zeggen dat snelheid de oorzaak is. Mensen hebben ook vaak direct zo'n slecht beeld van motards omdat ze eens een keer worden voorbijgestoken of een cowboy zien scheuren op de autostrade. Ik zie in verhouding nog steeds een pak meer idioten in de wagen dan op de moto.Snelheid is een van de belangrijkste oorzaken van deze ongevallen’, luidt het.
Iedere motard is zich bewust van het risico, maar dat nemen we er bij. Het is nu eenmaal een passie en zoals Dafke hier boven aanhaalt heb je ook veel zelf in de hand, meer dan de meesten denken.
Om het toch nog een beetje on topic te houden: een maat van mij heeft een X6J, trekt vrij hard op een FZ6. Dat zijn toffe moto's!
-
- Elite Poster
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
- Locatie: Holsbeek - JO20IV
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
ook nieuw speelgoed aangekregen
2 x airfiber 24
https://www.ubnt.com/airfiber/airfiber24/
Satlink WS-6908-second edition, om schotels uit te richten. Fusion fiber lasser, puur voor wat te spelen met fiber http://www.easysplicer.be/accessoires/easy-splicer-kit
2 x airfiber 24
https://www.ubnt.com/airfiber/airfiber24/
Satlink WS-6908-second edition, om schotels uit te richten. Fusion fiber lasser, puur voor wat te spelen met fiber http://www.easysplicer.be/accessoires/easy-splicer-kit
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kwijl kwijl kwijl!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor een klant zeker... en dan weet ik al welkepetzl schreef:2 x airfiber 24
https://www.ubnt.com/airfiber/airfiber24/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Door de dollarkoers is een hoop accessoires van Apple in prijs gestegen, zo ook het Magic Trackpad (69 -> 79 euro). Toch nog net bij Alternate het laatste te pakken gekregen aan 64,90 EUR .
-
- Elite Poster
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
fibers splicen voor het plezier ????
ontmantelen => ontvetten => afknippen => ontvetten => pfff en toen was ik het al beu
doeme ik was héél blij dat ik dat nooit moeten doen heb (nadat ik cursus gevolgd had gezegd dat dat mijn ding niet was) (zo'n 10jaar geleden)
ontmantelen => ontvetten => afknippen => ontvetten => pfff en toen was ik het al beu
doeme ik was héél blij dat ik dat nooit moeten doen heb (nadat ik cursus gevolgd had gezegd dat dat mijn ding niet was) (zo'n 10jaar geleden)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Pebble Time ... finally
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Tip: je hebt nu een f3,5 lens,
ik zou zeker eens kijken naar een vast brandpunt lens met een groot diafragma, bv Nikkor AF-D 50mm F1.8
Ik heb een gelijkaardige lens op mijn Canon EOS, en daar kan je heel leuke foto's mee maken.
Al is dit nog beter: Nikkor AF-S 35mm F1.8 G DX omdat je een iets breder beeld krijgt. Ik heb een 50mm, maar had beter een 35mm gekocht
ik zou zeker eens kijken naar een vast brandpunt lens met een groot diafragma, bv Nikkor AF-D 50mm F1.8
Ik heb een gelijkaardige lens op mijn Canon EOS, en daar kan je heel leuke foto's mee maken.
Al is dit nog beter: Nikkor AF-S 35mm F1.8 G DX omdat je een iets breder beeld krijgt. Ik heb een 50mm, maar had beter een 35mm gekocht
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Niet noodzakelijk.
Die lens leent er zich prima toe om portretten te maken, maar ook voor andere zaken.
Ik gebruik die voor alles, omdat ze "open" kan tot f1,8 -> met weinig licht kan je toch een scherp beeld bekomen ZONDER flits.
Die lens leent er zich prima toe om portretten te maken, maar ook voor andere zaken.
Ik gebruik die voor alles, omdat ze "open" kan tot f1,8 -> met weinig licht kan je toch een scherp beeld bekomen ZONDER flits.