Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het BIPT heeft ook een calculator op hun site gezet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

In sep­tem­ber wor­den die dan in een de­fi­ni­tie­ve tekst ge­go­ten. Dan ligt de weg open voor Mo­bis­tar om zijn te­le­vi­sie-aan­bod te lan­ce­ren.

Lees: mss nog voor het eind van dit jaar.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 121 keer

Afbeelding

Een speedtest met mijn internet aansluiting via Mobistar. Ik gebruik het netwerk van VOO in Wallonië.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als ze een soort Whop kunnen leveren van 10 € onder de prijs van Telenet ... dan zou dit wel verkopen denk ik.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

En Unlimited (ook bij instapabbo of whop)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hopelijk komt er op korte termijn ook iets concreet. Wanneer mogen we een concreet aanbod van mobistar verwachten? Pas in 2016 of al in eind 2015? Als mobistar tegen dan niet is overgekocht door Proximus of Telenet tenminste :P
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Of aantrekkelijke two-play of triple-play formules maar dan enkel met mobiele telefonie!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Op de website van De Tijd,staat ook een mooi art.ik ga de link niet posten,omdat niet iedereen(ik ook niet) dit kan openen.
De groothandelstarieven voor een pack(vgl met Whop,dus dig tv.vaste tel,en internet met 150 gb)zouden nu 29,9 € kosten p/m.
Nu verlaagt het BIPT dit naar 19,7€.Maar na een periode,die de nieuwkomer in staat moet stellen zich te settelen,komt deze prijs naar 21,7€p/m/ groothandelstarief.
Het BIPT was er dan ook van bewust (na het Snow verhaal,plus dat er geen enkele andere provider bij is gekomen,aan huidige tarieven) dat indien er niet vlug ingegrepen werd,Mobistar zou kansloos zijn,door de Duopolie.
Nu start er een fase,waarbij betrokken partijen hun opmerkingen kunnen mededelen.
Daarna,in September is het aan Mobistar,om zijn tv aanbod,wrsl via een pack te lanceren.
Theoretisch is het nu ook mogelijk dat een buitenlandse speler op de Belgische markt komt,maar ook Proximus zou een aanvraag kunnen indienen,aan dezelfde voorwaarden(dat kan niet anders).
Telenet heeft alvast zeer teleurgesteld gereageerd op de nieuwe tarieven,en opperd dat met hun investeringen v/e 18 miljoen €,geen rekening word gehouden.Wel heeft Mobistar aan Telenet daarvoor al een 750 000 € betaald.

Ik heb persoonlijk wel de indruk dat Mobistar met een soort Scarlet aanbieding,op de kabel,Telenet het vuur aan de schenen wil leggen.
Weet iemand hoe het nu verder moet met de groothandelstarieven v/h VDSL netwerk?
Laatst gewijzigd door fluppie 28 mei 2015, 13:06, in totaal 6 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Als ze een soort Whop kunnen leveren van 10 € onder de prijs van Telenet ... dan zou dit wel verkopen denk ik.
De groothandelsprijs was 19.7 euro voor een Whop dacht ik... welke TN verkoopt aan 65.49 euro.

Het lijkt mij dat er dus een ruime marge is.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De groothandelsprijs word NU 19,7€,en dit is maar voorlopig daarna 21,7€.Groothandelsprijzen zijn ook de prijzen zonder BTW.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

heb een pak deelnemers een privé-bericht gestuurd met het volledige artikel van De Tijd. :-D Hopelijk wordt dit niet aanzien als 'spam'. :-o
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Enkel een whop pakket? :(
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Er zal wel een zwaarder abo komen ook vermoed ik, een soort whoppa, nu worden vooral de prijzen vergeleken met een whop pakket.
In feite zou proximus nu ook op de kabel kunnen als ze dit willen omdat die groothandels prijzen ferm naar beneden getrokken worden en meer concurentiele prijzen kunnen ontstaan.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

fluppie schreef:Theoretisch is het nu ook mogelijk dat een buitenlandse speler op de Belgische markt komt,maar ook Proximus zou een aanvraag kunnen indienen,aan dezelfde voorwaarden.
Account managers van Belgacom hadden met vroeger inderdaad al verteld dat belgacom via telenet zal aanbieden van zodra mogelijk.
Dan zouden ze bij een aanvraag eerst kijken of ze zelf kunnen leveren, kunnen ze niet zelf leveren dan wordt er gewoon een telenet-installatie uitgevoerd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er is een tijd geleden ook de vraag geweest (van Proximus) om ananloge tv aan te bieden via de kabel,maar ik geloof dat dit afgewezen is.Eventueel zal Proximus dus alleen Dig. tv mogen aanbieden,via de kabel.Ik hoop ook nog steeds op een provider,die nu nog niet in Belgie aanwezig is.

Mobistar zou inderdaad van plan zijn,een Basic Triple Play aan te bieden(ongeveer zoals Whop).
Maar niemand zegt dat er daar niet zal aan gesleuteld worden(bijv. ook door aan het tv aanbod te sleutelen,zoals bij Scarlet nu ook het geval is.),met als doel de prijs nog wat verder te laten zakken.

Toch een gevaarlijke situatie,zeker voor Mobistar,de kans zit erin dat men overspoeld word door aanvragen.Herriner je nog de lancering van Snow?? Of,veel langer geleden Dommel met zijn internet plus vaste tel. aanbod,die hebben daar hun zeer goede,en betrouwbare reputatie toen zeker voor een deel kwijtgespeeld.
Daarom denk ik ook dat Mobistar zal starten op de kabel,met een Triple Play aanbod.Als alles goed loopt,kan men het aanbod uitbreiden natuurlijk.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die 10% retail-minus is eigenlijk de enige freebee want een OLO zal ook kosten moeten maken om de weggenomen hardware/services er weer bij te geven. Ik denk dat de eerste concurrent op de kabel een slag kan slaan, maar daarna is het zonder vrije markt werking weer gedaan met de pret, net als op de dsl 'markt'.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Het probleem is idd de rentabiliteit.

Een chakllanger zal moeten spelen op prijs, ten eerste lager zitten dan telenet of gelijk zitten dan telenet en meer bieden, whop met 1 TB bv , maar dat zie ik niet gebeuren aangezien de resale parketten identiek lijken.

En dan is er nog proximus die hoe dan ook een stuk goedkoper zitten, buiten de discussie dsl / kabel, prijs blijft een incentive voor vele mensen om over te stappen, dus ze moeten eigenlijk niet alleen goedkoper zijn dan TN maar ook dan PRX om echt een massa klanten aan te trekken.

Ik vrees ervoor, eerlijk weet ik niet direct in welk model Mobistar potten kan breken, de enige tak die end to end van hen is is mobile, en ik vrees dat daar amper nog marge is om de andere diensten te subsidiëren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

satsurfer schreef:heb een pak deelnemers een privé-bericht gestuurd met het volledige artikel van De Tijd. :-D Hopelijk wordt dit niet aanzien als 'spam'. :-o
+1 voor Satsurfer, en bedankt voor de info. Nu maar hopen dat het BIPT eindelijk doet waarvoor het bedacht is, en zijn been stijf houdt :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ik vrees ervoor, eerlijk weet ik niet direct in welk model Mobistar potten kan breken, de enige tak die end to end van hen is is mobile, en ik vrees dat daar amper nog marge is om de andere diensten te subsidiëren...[/i schrijft Tomsworld

misschien hebben zij wel de moed om voor internet+mobile te gaan!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ook een +1 voor Satsurfer,en een dikke Merci.

Mobistar zou een alternatief kunnen zijn voor de mensen die de kabel willen(of absoluut niet anders kunnen dan de kabel te nemen) en die een meer eenvoudige,goedkopere dienst willen.
Destijds waren er veel (misnoegde)Telenet klanten die vonden dat er eigenlijk geen alternatief was,wel nu komt er een.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

juist, misnoegde klanten. Maar vooral (jonge) mensen die geen betaal-abo meer willen en verkiezen non-lineair te kijken! Waar, en wanneer zij willen... Daar zit HET potentieel voor mobi* 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het probleem daarmee is dat je voor dat publiek niet toekomt met een 150GB limiet doordat die veel gebruik maken van streaming diensten. Dus dan is maar de vraag wat Mobistar kan/zal doen met die limieten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,dat is een probleem,zou mobistar het kunnen oplossen door een tv aanbod met een beperkt aantal zenders,plus een hogere internetlimiet? (ik wil niet ongelimiteerd gebruiken,omdat dit mss teveel gevraagd is).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik gebruik netflix uitsluitend met SD signaal, wat mijn maandverbruik (incl. youtube) beperkt tot 60 à 70 GB. En niemand klaagt hier thuis over een zichtbaar kwaliteitsverschil met onze (HD) satelliet-beelden!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

(Toch blijft Netflix SD (480p - 1750kbps) niet om aan te zien. Uw HD satelietbeelden moeten dan toch echt wel slecht zijn. :?

De HD variant is die euro extra meer dan waard.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

mijn HD satelliet-beelden op sony bravia zijn perfect :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

32" scherm ?

eens proberen op een 60" scherm, zal al heel wat minder perfect zijn vrees ik
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Zelfs op een 32" scherm zie ik wel degelijk verschil tussen SD en HD.
Sterker nog, bij Telenet zijn de SD beelden veel beter dan bij Proximus, bij deze provider is het alsof ik naar analoge TV kijk.
HD beelden daarentegen zijn bij beide providers even goed.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Wied heeft een 50 inch 1080p volgens zijn signature en ik zou denken dat je het verschil daarop zeker merkt. Netflix is op mijn gsm max 480p/SD en dat is al niet meer leuk om naar te kijken vs 1080p youtube op hetzelfde 5.5 inch 1080p scherm.

Eens je HD (1080p aan een deftige bitrate) gewend bent is er eigenlijk geen weg meer terug naar iets lagers. En dat zal met 4k straks niet anders zijn. (waarschijnlijk wel alleen op de grotere schermen)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb een 32 inch TV,een Samsung Full HD (nog niet eens LED,want toen was dat nog onbetaalbaar.).
Ik heb thuis ook Netflix genomen,in HD.Ik ben wel niet zeker dat het eigenlijk HD is,maar veel beter dan de gewone SD v/e 8€,dat is duidelijk te zien.
Ik heb ondertussen al UHD Tv's gezien,wel als je kan moet je eerst naar een Curved tv kijken,(geplooid scherm) die vind ik echt indrukwekkend,prijs 1900€,zonder de aangepaste,want ook geplooide soundbar van 600€.
Toch was er daar een klant,die het voll. pack kocht.
Eens men zo iets heeft,zal men nooit nog een mindere kwaliteit willen.(als men het zich kan permiteren natuurlijk).

Ook opletten,er zijn nog TV's met LED,maar zonder FULL HD,deze zou ik nooit nemen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Eigenlijk offtopic, maar ik ga het toch even zeggen. LED TV's zijn eigenlijk niet meer dan wat marketing, want eigenlijk zijn dat gewoon LCD schermen met een LED backlight ip CCFL. Het grote voordeel daarvan was zuiniger en mogelijk dunner. Alleen waren die TV's (vooral in het begin) niet beter dan hun CCFL tegenhangers. Whitebalance en even belichting waren problemen die je vaak tegenkomt. Tegenwoordig is dat allemaal wel verwaarloosbaar.

Alleen blijft het wel een LCD TV, en geen plasma of OLED, wat hele andere technieken zijn. OLED geeft daar heel mooie beelden en oneindige contrasten, alleen is het peperduur op het moment met een vergelijkbare grootte 4K/1080p TV.

Dus zeggen dat een TV 'LED' heeft is eigenlijk niets zeggen. Want als het een LCD TV is met LED backlight, wel dat is al jaren gemeengoed (ook op PC schermen), en is er niets speciaals aan. Terwijl het wel een uniek kenmerkende factor is bij een OLED TV.

Iets meer ontopic:
Als je op netflix zoekt naar 'test' krijg je een testfilm te zien waarbij je kan zien wat de bitrate en resolutie is.

Ontopic:
Hoeveel GB aan internet zou mobistar moeten geven om een deftig 'challenger' alternatief te hebben? Een alternatief waar je dus niet moet gaan kijken naar je verbruik voordat je verder Netflix ziet. (toch niet voor 95% van de klanten)
Ik schat dat in rond de 400GB per maand. 100 a 200GB netflix + overschot om de mensen die boven het gemiddelde zit op te vangen.

Of misschien een andere strategie waar zet 15 of 20Mbps aanbieden, maar wel unl. zodat je zoveel streaming kan kijken als je wilt. Eventueel samen met Netflix of een andere streaming dienst.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

apestaart schreef:Zelfs op een 32" scherm zie ik wel degelijk verschil tussen SD en HD.
Sterker nog, bij Telenet zijn de SD beelden veel beter dan bij Proximus, bij deze provider is het alsof ik naar analoge TV kijk.
HD beelden daarentegen zijn bij beide providers even goed.
Sorry hoor, maar ik heb een 50 inch TV en wij kijken constant in SD met Proximus en dat is écht geen analoge tv-kwaliteit.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En toch vind ik de SD beelden bij Proximus slechter zijn dan bij Telenet, als ik toch naar SD zenders moet kijken dan liever via Telenet.
Het hangt ook af van TV zender tot TV zender, zo heeft 13th Street die bij Telenet in SD wordt doorgegeven een goede beeldkwaliteit zodanig dat men denkt dat het HD is wat natuurlijk niet zo is.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

AndRo555 schreef: Hoeveel GB aan internet zou mobistar moeten geven om een deftig 'challenger' alternatief te hebben? Een alternatief waar je dus niet moet gaan kijken naar je verbruik voordat je verder Netflix ziet. (toch niet voor 95% van de klanten)
Ik schat dat in rond de 400GB per maand. 100 a 200GB netflix + overschot om de mensen die boven het gemiddelde zit op te vangen.

Of misschien een andere strategie waar zet 15 of 20Mbps aanbieden, maar wel unl. zodat je zoveel streaming kan kijken als je wilt. Eventueel samen met Netflix of een andere streaming dienst.
Ik ben vorig jaar van Telenet overgestapt naar Scarlet om 2 redenen:
1) hun constante prijsverhogingen die ik beu was ( de bijkomende diensten, features die ze dan zogezegd extra aanboden interesseerden me niet)
2) hun download limieten

Wij zijn hier met 2 tieners waarvan 1 verslaafd aan Youtube en de andere aan online gaming, nu hebben we ook Netflix (HD).
Ons verbruik is tussen de 4 en de 500GB per maand.
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

Met zes maatregelen wil de Belgische telecomwaakhond BIPT de concurrentie op de markt voor vaste telefonie, breedbandinternet en digitale televisie aanzwengelen.
Nu het BIPT de groothandelsprijzen voor toegang tot het kabelnetwerk van Telenet drastisch heeft verlaagd, ligt de weg nochtans open voor Mobistar. Analisten schatten dat Mobistar met de nieuwe prijzen telecombundels kan lanceren die tot 20 euro goedkoper zijn dan die van Telenet.

http://www.tijd.be/tech_media/telecom/Z ... 8-3125.art
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dit vind ik alvast veel te veel v/h goede,ik denk nooit dat Mobistar van in den beginne het uiterste uit de kan zal willen halen,als 20€ mogelijk is,denk ik aan bedragen v/e 12 tot 15€ minder dan Telenet.
Rik.Denuffer
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2015, 14:23

Beterkoop maar minder krijgen is lang niet hetzelfde.Dat noem ik dus geen vergelijking.
Ik denk als het eenmaal zo ver is dat ze komen met 'n formule tussen basicnet en whop met een 60/4 formule?
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (modem CV6181E )Linksys EA6900
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Mogelijkheden zat voor Mobistar maar ze moeten hun enige differentiator goed uitspelen en dat is hun hun mobiel netwerk.
Ze moeten iets doen want op lange termijn komen ze in de problemen of worden ze opgeslorpt en hopelijk dan niet door Proximus of Telenet want dan zit het telecomlandschap weer muurvast.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tb0ne schreef: of worden ze opgeslorpt en hopelijk dan niet door Proximus of Telenet want dan zit het telecomlandschap weer muurvast.
Dat gaat de raad voor mededinging trouwens nooit goedkeuren... dus daar moet je niet wakker van liggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ok, maar stel dat Mobistar in de problemen komt, Telenet mag niet overnemen, en een ander wil het niet doen ?
Dan is het toch hetzelfde of ze het overnemen of niet ?
Dan heb je in beide gevallen toch geen extra aanbieder op de kabel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”