disable mobile data

Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

ik heb een oudere smartphone die iemand anders (onervaren met smartphones) gaat gebruiken. op wifi kan ze er ook haar email op lezen. Zij heeft echter geen data abonnement en wenst dit ook niet te doen. ik weet dat ik mobile data kan afzetten (maar dat kan evengoed weer aangezet worden - per ongeluk). Is er iets om Mobile data echt te disabelen, zodat er geen onverwachte hoge facturen komen?
systeem: Android
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Afhankelijk van welke Android versie zouden hier nog lichte verschillen kunnen zijn, maar:
instellingen > draadloos en netwerken > meer... > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Hier op een toegangspunt tikken om te bewerken en bv gebruikersnaam en /of wachtwoord wissen/wijzigen.
Wellicht zijn er ook "mobile data lock"-apps te vinden in Google Play om zoiets te bereiken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De APN verwijderen uit het toestel, zodat er geen connectie mogelijk is?
Een andere optie is de app 3G watchdog, die kan je instellen dat je bijvoorbeeld een data-liliet van 1 KB hebt en dat die automatisch mobiele data afzet als dat bereikt is. Als je het manueel aanzet, zet die het quasi onmiddelijk terug af. Mijn kinderen geraken in ieder geval nooit boven de 500 MB die in hun tariefplan inzit :)
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

door de APN te verwijderen kan ze wel nog gewoon bellen en email lezen via de WIFI?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

absoluut, de APN dient voor mobiele datatoegang. Datatoegang via wifi werkt hier onafhankelijk van. Bellen en sms-en blijft ook gewoon werken.
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Mocht de persoon in kwestie een Telenet Mobile abonnement gebruiken, daarvan kan je de mobiele data toegang uitschakelen in mijntelenet.be. Als alternatief natuurlijk.
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Kijk eens bij SIM-beheer, daar kan je meestal mobiele data in- en uitschakelen
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”