Ik vrees dat een volledig inhaalverbod voor vrachtwagens de sliert nog erger gaat maken, want "afstand houden" kennen ze ook niet, en hoe vaak ik op een linkervak zit samen met 10 andere wagens die *allemaal* de volgende afslag nodig hebben, zonder dat er voldoende gaten zijn tussen de vrachtwagens om al die autos te accomoderen.
En dan spreek ik niet over het last-minute invoegen he, hoewel me dat al wel ns overkomt op onbekend terrein; dan spreek ik over het 1-2 km op voorhand toch al ns beginnen uitkijken naar een gaatje. Maar ja, als alle wagens voor je dat ook gaan doen, zit het natuurlijk dicht.
Verder: de openbaar vervoer vs auto discussie hebben we hier wel vaker, dus toch nog ns my 2 cents:
Stel dat ik dicht bij een station woon en dicht bij een ander station werk, en die 2 stations door 1 lijn verbonden zijn, geen overstap. Dan kan de trein een oplossing zijn voor mij; *als* ik gegarandeerd een zitplaats heb.
In elk ander geval: njet. Nu kan ik tenminste vertrekken wanneer ik wil, me niet hoeven haasten en dan merken dat ie weer 15 min vertraging heeft, of net de trein missen, etc etc...
Bus knak hetzelfde overigens. 1 lijn, gegarandeerde zitplaats zonder cattle toestanden, regelmatige verbinding, ...
Laat me het zo zeggen: het is spijtig genoeg onhaalbaar op nationale schaal, maar het Londen Underground systeem, waar je op vele lijnen 34 metros per uur hebt is ideaal. Daar heb je echt geen wagen nodig.
[
Post made via mobile device ]