Patches toepassen op een productiesysteem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Even de situatie schetsen: ik ben bezig met de migratie van een bestaande bibliotheekcatalogus (Winnebago Spectrum) naar een nieuw open source platform (Koha). Er zijn een aantal aanpassingen gevraagd op het nieuwe platform om gebruiksvriendelijker te zijn. Op zich dus geen bugfixes, maar aanpassingen/uitbreidingen.
Ik heb op een oudere versie van Koha de uitbreidingen geschreven en hiervoor patch-files kunnen genereren, maar die geraken maar (heel) gedeeltelijk toegepast op een nieuwere versie (uitgerold via de koha-common package op het productiesysteem). Hierdoor wordt het nut van die patch-files meteen een stuk minder.

Zijn er mogelijkheden om patches los van versie te kunnen toepassen zonder ze telkens te moeten herschrijven?
Ik heb bijna geen ervaring met patch-files, maar zou dit graag toepassen omdat er regelmatig een nieuwe versie van Koha uitkomt waarin bugfixes verwerkt zitten die ik nodig heb.

Tips & Tricks zijn meer dan welkom.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Kort antwoord nee, diff/patch zijn niet intelligent.
Lang antwoord, gebruik git, dan kan je git rebase doen, die patch alles waar zonder conflicten/wijzigingen zijn en past de "probleem" bestanden aan zodat je gemakkelijker manueel kan aanpassen.
Plaats reactie

Terug naar “Development”