![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
J.
Vergeet de dashcam niet. Als ge dan nog uw sigaret wilt aansteken zal alles branden, behalve uw sigaret.MClaeys schreef:Drukke bedoening in de 12V stekker op den duur. GPS, gsm, rekeningrijdenmodule
Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
Geloof je nu echt dat er 's morgens of 's avonds mensen op de Brusselse of Antwerpse ring voor hun plezier staan ?Gray schreef: en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Sta eens op de autostrade tijdens het weekend... Je zou verschieten van het aantal personenwagens met nummerplaten uit Polen, Roemenië, en andere oost-europese landen! En dan zwijg ik nog over het aantal Britten die terugkeren naar UK op zondag!r2504 schreef:Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
Geloof je nu echt dat er 's morgens of 's avonds mensen op de Brusselse of Antwerpse ring voor hun plezier staan ?Gray schreef: en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Klopt. In de avondspits is een kwart van de afgelegde afstanden te wijten aan recreatief verkeer. Het zijn deze mensen die men daar op die tijdstippen dus weg wil.MClaeys schreef:Dat denk ik eigenlijk wel, tot vakantiegangers toe die het blijkbaar niet konden laten buiten de spits te vertrekken. Dat snap ik dan toch niet.
Ik weet niet waar je woont maar op de ring zie ik makkelijk >30% buitenlandse nummerplaten (personenwagens), misschien wat minder tijdens de piekuren maar ze zijn er wel. (vooral uit onze buurlanden)r2504 schreef:Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
True.Joe de Mannen schreef:Een verbinding waar je meer dan 2 keer moet overstappen, noem ik al niet echt een alternatief voor de auto.
En dan sta je in het station, tenzij je bij de NMBS werkt, is dat niet waar je moet zijn.Lokale trein naar een centrumstad, dan een verbinding naar een andere stad en klaar.
Hangt er natuurlijk vanaf, als je inclusief file nog meer dan een uur vroeger thuis bent dan met het openbaar vervoer dan is file hebben inderdaad comfortheist_175 schreef:Mensen staan er deels wel voor hun plezier, ik kan het geen andere naam geven.
Ik ken veel collega's die in Brussel centrum (de 5hoek) werken en toch met de auto komen, voor het comfort.
Ik ken ook mensen die in Halle werken (rechtstreekse trein vanuit Mechelen) of Anderlecht. Het percentage mensen dat in Brussel werkt en geen alternatief heeft (of redelijk alternatief) is niet zo groot.
Alles kan beter natuurlijk... Ik vertrek tegen 8u20-8u30 met de fiets en ben er ook om 9u. Geen stress en gratis 2 keer een half uurtje "fitness"Met de auto: 7.45 vertrekken, geen stress, geen file, en voor 9 uur op 't werk.
Jij hebt het vorige topic hierover compleet gemist ofzo?Het lijkt me gek dat bedrijfswagens uw "grootste probleem blijven", want voor zover ik weet is er over die kilometerheffing nog niets beslist.
Dat is inderdaad een gemiste kans.MClaeys schreef:Voor vrachtwagens houden ze niet eens rekening met het tijdstip
Dat is nog maar de vraag... er zullen zich niet minder mensen moeten verplaatsen omdat het plots extra geld kost.heist_175 schreef:Eén van de oplossing is een SKH.