Het algemene "Ik erger mij aan..." topic

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik erger me aan kinderkoetsen op een te smal pad in Planckendael .
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik erger me aan dit topic.

En om Mailracer te volgen:

-Kinderkoetsen op de weg
-kinderkoetsen in bus, tram, trein
-kinderkoetsen op restaurant

En je mag infeite kinderkoetsen overal vervangen door "ouders met irritante kinderen die ze beter thuislaten".
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

- Auto's met slecht afgestelde lichten. Mensen, afhankelijk van uw lading dien je dit bij te stellen! Meestal gaat dit met een draaiknop onder de stuurkolom. Sommige wagens lijken zelfs af fabriek te komen met "schele" ogen. Ik kijk naar u, Partner/Berlingo.
- Gammele of tot op de draad versleten aanhangwagens. Dat ze daar niet meer op keuren is onbegrijpelijk.
Afbeelding
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Nu het hier toch over het verkeer gaat... Vroeger (25 jaren of zo geleden) was het verplicht, als je linksaf wilde, dat je LINKS van het rijvak ging staan wachten tot het tegemoetkomend verkeer voorbij was om dan af te draaien. Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen rechts van zijn rijvak gaat staan wachten zodat je er ZEKER niet rechts voorbij kan. Is de wegcode daarover veranderd t.o.v. toen?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

De persoon achter mij kan mij gestolen worden eigenlijk, die moet maar wachten.
Ik ga staan waar ik me veilig bij voel, en dat is minstens 30 cm van de middenlijn af, wielen rechtdoor, en zal pas van plek veranderen zodra er gèèn tegemoetkomend verkeer meer is. Geen zin om enerzijds op ander vak te worden geduwd als er een idioot achter mij niet meer op tijd stopt, en anderzijds geen zin om te kort op middenlijn te gaan staan.

Dus: Je blijft maar achter mij staan als er rechts niet genoeg plek meer is, mijn veiligheid is me meer waard dan jouw tijd. :)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zou kunnen, mijn vraag was of de wegcode daarover veranderd is. In die tijd werd het ons geleerd om links te gaan staan. Als dat nu nog zo is maar bijna niemand doet het nog is de mentaliteit veranderd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik erger me dus aan mensen die vragen stellen in een ergernis topic.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

En ik vind het zielig dat er mensen zoals jij zijn die enkel in hun wereld leven en dat het enige is wat telt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Is het niet beter dit ergernis topic te sluiten? Het lijkt me een beetje een vergaarbak te worden voor mensen die graag op elkaar inhakken. Allemaal goed, maar als men persoonlijk begint... :bang:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dat de mod dan mijn post en die van Flash verwijderen. Spijtig dat er weer iemand zo moet starten. :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Vieten schreef:Zou kunnen, mijn vraag was of de wegcode daarover veranderd is. In die tijd werd het ons geleerd om links te gaan staan. Als dat nu nog zo is maar bijna niemand doet het nog is de mentaliteit veranderd.
De wegcode is niet veranderd hiervoor, en een regel van 30 cm bestaat ook niet. Wil je linksaf en er is een voorsorteerstrook, dan gebruik je die. Is het een enkel baanvak en wil je links, dan ga je je idd links opstellen, maar het blijft een enkel baanvak, dus is rechts inhalen verboden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Slafes schreef:Is het niet beter dit ergernis topic te sluiten? Het lijkt me een beetje een vergaarbak te worden voor mensen die graag op elkaar inhakken. Allemaal goed, maar als men persoonlijk begint... :bang:
Dit topic is een uitlaatklep; eenrichtingsverkeer. Als we natuurlijk in discussie gaan, dan wordt het een topic der verwijten.
Zolang iedereen hier zijn ergernissen kan neerpennen zonder dat een derde partij daar per se op moet reageren, dan zie ik persoonlijk geen reden tot sluiting van dit topic.

--

Mijn ergernis is het egoïsme van vele mensen. Zonder er diep op in te gaan, maar zelfs heel dichte familie blijken weinig in te zitten met het welzijn van elkaar en dat is jammer.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Aan de uitspraak van somers (of de liberalen in het algemeen) over de tax-shift in de 7de dag vanochtend.
Het kan toch niet de bedoeling zijn van de taxshift dat we de mensen die een 2de huis erven of 'toevallig' 2 of 3 huizen hebben extra gaan belasten?
De 'sterke' schouders weten dus weer waarom ze op de liberalen moete stemmen
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Raad eens aan wie die extra belastingen zullen doorgerekend worden? Juist ja: aan de huurder. Zo'n verhuurderstaks is niks anders dan een verborgen huurderstaks, als je het mij vraagt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik erger me aan het hopeloos ingewikkeld zijn van de Microsoft Licentie programma's / opties / ... als je probeert alles correct te doen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Kenw00t schreef:aanhangwagens. Dat ze daar niet meer op keuren is onbegrijpelijk.
Er is enkel een keuring voorzien voor geremde aanhangwagens. Zowel van het trekkende voertuig (trekhaak + elektriciteit) als van de geremde aanhangwagen zelf.
Op niet geremde aanhangwagens én de trekhaak die enkel mag dienen voor niet-geremde treklast, is er geen enkele keuring.
Compleet idioot, als je ziet wat de regelgeving rond niet-geremde aanhangwagen is.
In het algemeen belang/veiligheid zou er beter ook een keuring - eventueel een light-versie - komen voor niet-geremde aanhangwagens:
- bandenprofiel
- werking van de lichten

@kinderkoetsen
Tsja. Wat is jullie voorstel :)? Kinderen in een box/park steken tot ze zelf kunnen fietsen?
Als wij - gezegend met 2 schatten van dochters - naar de markt gaan, neem ik de ene dochter in een draagzak (Manduca, mocht het u interesseren - geweldig ding trouwens) en de andere mag stappen, met de draagzak van mijn vrouw als backup. Niet zozeer om de anderen niet te storen, maar wel om zelf vlot vooruit te kunnen.
Overigens: wat doe je dan met mensen die slecht te been zijn? Ook maar thuis laten zitten :)?

@jengelende kinderen
Zelfde verhaal. Kinderen die wenen sowieso thuis laten?

Het is niet door kinderen onder een glazen stolp groot te brengen dat ze klaar zullen zijn voor "De Wereld" hé.


@ topic itself
wees lief voor elkaar, als je wil vloeken, ga dan op het kleinste kamertje zitten. Daar stoor je niemand :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

@jengelende kinderen
Zelfde verhaal. Kinderen die wenen sowieso thuis laten?
Je hebt jengelen en jengelen natuurlijk, gewoonlijk stoor ik mij er niet aan maar dit weekend in de winkel een kind die aan het jengelen was voor de hele winkel omdat hij zijn zin niet kreeg (hij kreeg een klein zakje haribo snoepjes maar hij wou een grote zak :lol: ). Dan stoor ik me er toch aan, zeker als de ouders de negeertechniek toepassen ipv effe uit te leggen waarom niet of weet ik veel wat. Het was ook al van een leeftijd (of zag er toch zo uit) dat hij toch al zou moeten weten dat je niet altijd je zin kan krijgen.

Dat en op restaurant, maar dan heb ik het meer over echt babies die daar eigenlijk nog niet thuis horen. Je gaat dan eens uit om een rustig avondje samen te hebben, ben je na een uur doofgeblijt door de tafel naast u :-(


OT: een dip(je) waar ik al meer dan een maand niet uit geraak...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

heist_175 schreef:
Kenw00t schreef:aanhangwagens. Dat ze daar niet meer op keuren is onbegrijpelijk.
Er is enkel een keuring voorzien voor geremde aanhangwagens. Zowel van het trekkende voertuig (trekhaak + elektriciteit) als van de geremde aanhangwagen zelf.
Op niet geremde aanhangwagens én de trekhaak die enkel mag dienen voor niet-geremde treklast, is er geen enkele keuring.
Compleet idioot, als je ziet wat de regelgeving rond niet-geremde aanhangwagen is.
In het algemeen belang/veiligheid zou er beter ook een keuring - eventueel een light-versie - komen voor niet-geremde aanhangwagens:
- bandenprofiel
- werking van de lichten
Tiens,
Op http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-keuring-trekhaak staat iets anders, daar zegt men dat men de trekhaak keurt en er is zelfs een tarief voor:
d) keuring van de koppelingsinrichting voor de voertuigen die geen aanhangwagens slepen waarvan de maximale toegelaten massa 750 kg overtreft : € 12,00
Dat de keuring belachelijk is en zich beperkt tot het vaststellen dat er een haak aan hangt, klopt wel.

Ik erger mij trouwens mateloos aan de autokeuring, keuringen aanrekenen die ze niet doen, afkeuren volgens willekeur, geen verantwoordelijkheid na goedkeuring, enz...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Die keuring stelt niets voor: de keuring an sich is nog niet te dwaas, maar ze keuren niet wat er moet gekeurd worden.
De keuring an sich is voldoende. Je moet al behoorlijk het varken uithangen om binnen de 4 jaar na aankoop van een nieuwe auto met trekhaak iets aan die trekhaak kapot te krijgen. Of gewoon iets aan de trekhaak kapot krijgen, ongeacht hoe oud.
Maar het is niet de trekhaal die gevaarlijk is, het is de aanhangwagen zelf. Ga op zaterdag maar eens aanschuiven aan het containerpark. De meest onmogelijke gedrochten worden als "aanhangwagen" aangekoppeld.
Als je een elektrische fiets koopt die tot meer dan 25km/h ondersteuning geeft (zeg maar BlueBike die tot 45km/h kan), dan moet je aan allerlei regels voldoen.
Maar met een aanhangwagen tegen 120km/h over de autostrade knallen, zonder keuring, dat is geen probleem. :eek:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

MClaeys schreef:
@jengelende kinderen
Zelfde verhaal. Kinderen die wenen sowieso thuis laten?
Je hebt jengelen en jengelen natuurlijk, gewoonlijk stoor ik mij er niet aan maar dit weekend in de winkel een kind die aan het jengelen was voor de hele winkel omdat hij zijn zin niet kreeg (hij kreeg een klein zakje haribo snoepjes maar hij wou een grote zak :lol: ). Dan stoor ik me er toch aan, zeker als de ouders de negeertechniek toepassen ipv effe uit te leggen waarom niet of weet ik veel wat. Het was ook al van een leeftijd (of zag er toch zo uit) dat hij toch al zou moeten weten dat je niet altijd je zin kan krijgen.

Dat en op restaurant, maar dan heb ik het meer over echt babies die daar eigenlijk nog niet thuis horen. Je gaat dan eens uit om een rustig avondje samen te hebben, ben je na een uur doofgeblijt door de tafel naast u :-(
Ga je - net als mij - wel anders over denken eens je zelf kinderen hebt ;)
Kon me er vroeger ook dood aan ergeren, maar sinds ik 2 pagadders heb is dat wel heel anders.

2-3u op restaurant zitten is voor alle kids te lang (of toch zeker het grote merendeel), maar een uurtje rustig aan tafel zou voor de meesten toch moeten lukken.
Als dat niet kan ben ik eveneens van mening dat men een andere oplossing dient te vinden.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

axs schreef:pagadders
axs schreef:kids
:|
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

zelf waarschijnlijk groot(s) geboren :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Traktors en landbouwvoertuigen op de weg tijdens de spits, zouden ze moeten verbieden tussen 7-9 11u30-13u 16-17u30...
In Nederland zijn ze verboden terrein op vele wegen, moeten ze gebruik maken van parallelwegen....akkers dicht bij de boerderij...

Meestal zijn ze dan nog eens slecht verlicht, gebruiken zelden richtingsaanwijzers etc...verwonderd me dat er niet meer ongelukken door gebeuren...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er zijn 2 soorten: G-platen en gewone nummerplaten.
Gewone platen -> meestal zijn het grond- en afbraakwerkers die een traktor gebruiken voor de kracht
G-platen -> echte boeren

Zeker de "gewone platen" landbouwvoertuigen, dat zijn cowboys. Als zij voorrang pakken die ze niet hebben, ga jij ertegen rijden?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

thomasv schreef:
axs schreef:pagadders
axs schreef:kids
:|
laroyj schreef:zelf waarschijnlijk groot(s) geboren :)

Geen idee wat er mis mee is om onze kinderen kids/paggaders te noemen?
In andere regio's of dialecten een verschillende betekenis? Maar hier zijn het gewoon synoniemen voor kleine kinderen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Pagadders vind ik nog çava, net als rakkers etc. Beetje plaatselijk dialect wat wel leuk is (jammer dat dit zo verloren gaat).
Echter komen mijn haren recht van mensen die altijd spreken over "mijn kids" in plaats van "mijn kinderen". AXS kennende zal dit het geval wel niet zijn, maar "kids" is zo een typisch woord dat ouders gebruiken die amper 5 woorden Engels kunnen... Beetje dezelfde categorie als mannen die hun vrouw aanspreken als "die van ons", "mijn slonse", "mijn kale" en de vrouwen die hun man beschrijven als "mijne vent", "mijn aanhangsel" en "mijne tamzak"...

AXS : nogmaals dit niet persoonlijk nemen : ik ben er van overtuigd dat jij wel het Engels minimaal "iets of wat" kent.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

nooit bij stilgestaan ... blijkbaar toch heel wat woorden die een andere weerklank hebben in de verschillende vlaamse regio's.
Hier in de streek (in het mooie Haspengouw) toch wel echt wel gebruikelijk om naar je kinderen te refereren als kids (zeker de jongere generatie ouders) / pagadders / ons mannen/ ... en dat op een respectvolle manier.
Rakkers wordt dan hier weer minder gebruikt.

Van de andere voorbeelden die Krisken aanhaalt, gaan mijn haren ook recht overeind staan, maar bij 'kids' ... neen.
Maar begrijp nu wel waar de reactie hierboven van komt ;) Dank voor de uitleg!

PS: En persoonlijk neem ik dit echt niet hoor Krisken ;)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat het mij kort en bondig houden : ik zie in meer en meer boekskes (a la de flair, story, ...) het woord "kids" staan op de voorpagina. Klinkt hip en jeugdig, maar persoonlijk vind ik het marginaal overkomen (uiteraard, afhankelijk van wie het komt) als je amper 5 woorden engels spreekt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Het Schumanplein in Brussel en de versmalling richting de Wetstraat door de werken die al jaren gaande zijn ... Elke idiot die heel de rij voorbij probeert te steken en net voor de versmalling ertussen probeert te wurmen en zo heel de rotonde blokkeert, en zo zijn er héél veel. Gevolgd door alle idioten die niet doorhebben dat ritsen vlotter gaat als het één voor één is en dusdanig tegen de bumper van de voorligger gaan hangen dat je niet kan ritsen waardoor het opnieuw vast zit. Het is daar allen voor zich op dat plein.

Dat daar niet meer ongelukken gebeuren verbaast me toch.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ thomasv en @ axs...ik interpreteerde dat jullie zich ergerden aan kinderen, welk synoniem of naam je ook aan je kind geeft......
....kinderen kunnen inderdaad soms lastig zijn, maar ooit ben je zelf ook kind geweest en waarschijnlijk heb je ook wel eens de beuzak of den blijter of weet ik wat uitgehangen......dan veralgemenen en stellen van...ik erger me aan kinderen is er toch wel een beetje over vind ik....vandaar mijn opmerking....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Vandaag heb ik me geërgerd aan een bestuurder die mij geen voorrang gaf.
In bebouwde kom, hij 1-richting, ik twee richtingen met de fiets. Hij rijd op en kan perfect invoegen tussen de geparkeerde auto's, maar wijgerde dat te doen. begint die idioot van zijn oren te maken. Dat heb je dus bij die gasten die nooit met een fiets gereden hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

laroyj schreef:@ thomasv en @ axs...ik interpreteerde dat jullie zich ergerden aan kinderen, welk synoniem of naam je ook aan je kind geeft......
....kinderen kunnen inderdaad soms lastig zijn, maar ooit ben je zelf ook kind geweest en waarschijnlijk heb je ook wel eens de beuzak of den blijter of weet ik wat uitgehangen......dan veralgemenen en stellen van...ik erger me aan kinderen is er toch wel een beetje over vind ik....vandaar mijn opmerking....

Oei, mijn reactie niet (volledig) juist gelezen dan denk ik ....
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

laroyj schreef:@ thomasv en @ axs...ik interpreteerde dat jullie zich ergerden aan kinderen, welk synoniem of naam je ook aan je kind geeft.
Nee zeker niets tegen kinderen; iedereen is trouwens vroeger kind geweest! Kinderen moet eens lawaai maken en uitbundig zijn.

Het ging me puur om het woord 'kids', nota bene ook nog door mijn ouders gebruikt.
Iedereen is vrij dat woord te gebruiken, maar persoonlijk storen me zinnen zoals: "mijn kids zijn echt happy, kijk hoe chill ze daar zitten" waarbij eenvoudige Engelstalig woorden worden ingevoegd zonder duidelijke reden.
Van elk woord een verkleinwoord maken is ook een kunst die ik niet snap: ik haal een limonaatje, ik eet een koekje, ik heb een dorstje, ik heb pijn aan mijn vingertje, ik ga het rekeningetje betalen, .. :| De verkleutering van onze taal is in opmars denk ik dan.

Afin, ik ga daar nooit mondeling over zagen, maar dat is het mooie aan het internet, hier kan ik dat eens wel :wink:
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Allez, LOL, hoe kun je je nu ergeren aan het woord 'kids' ? Ik gebruik dat overigens ook, heeft niets met marginaal of zo te maken. In mijn geval zijn 90% van mijn collega's Amerikanen en die zeggen toch echt ook wel 'kids'...

Sommigen zouden zich toch echt wel wat minder aan futiliteiten moeten ergeren :).

EDIT: als ik er zelfs zo over nadenk, is kids zelfs specifieker dan kinderen :p. Want kinderen ga je ook gebruiken als ze al het huis uit zijn :).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

het huis uit of niet, het blijven uw kinderen.

Maar als ik een pijntje aan mijn vingertje heb, neem ik een plakkertje :)
:twisted:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Misschien als ik ooit een gezin(netje) heb, dat ik dan ook 'kids' gebruik ;)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

ga ik toch proberen te voorkomen. Vind dat ook een vreselijk woord. Wat is er mis met 'kinderen'? Is het om hip te zijn dat iedereen het over de 'kids' heeft??
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hier ook iemand die nooit over "kids" zal praten. Vreselijk woord om in het Nederlands te gebruiken.
Idem verkleinwoorden.

De stap voor de verkleinwoorden is niet hond -> hondje, maar hond -> woefwoef.
Euhm, hallo? Het is een hond en die doet woef-woef, maar het is geen "woef woef".
In tegenstelling tot thomasv ga ik daar wel over zagen.
Hoe kan een kind nu een taal leren als de helft van de volwassenen er geen taal tegen praat?
Papa gaat dada? WTF. Met de vroemvroem. :eek:

Bon, in de naaste familie hebben we dat er snel uit gekregen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik erger mij aan het feit dat mijne moto per totale is :(
En dat er vluchtmisdrijf was en ik dus niets terug krijg van verzekering qua materiële schade :(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die me er aan erger. Here ye!

Dit gezegd zijnde wil ik een nog een anekdote delen... Ik stond op een zaterdagnamiddag aan te schuiven aan de kassa van de Colruyt. In de rij naast mij stond een mama met 2 kindjes: zoontje van 5 en dochter van 7 vermoed ik. Haar zoontje stond braaf naast de kar te wachten. Plots loopt de dochter de winkel in en komt terug met een zak snoep en begint ze te zagen of ze 't krijgt. De mama zegt neen en zegt dat ze 't moet terugleggen. De dochter blijft zagen, maar dan echt 2-3 minuten aan een stuk (er was nogal veel volk). Je kon zien dat de moeder bijna ging plooien. Net toen ze haar mond open deed om te zeggen dat 't goed was en dat ze nu mocht stoppen met zagen kon ik me niet meer inhouden en zei ik: "als je nu toegeeft, is ze alweer een stap dichter bij een verwend nest". De mama wist niet goed wat te zeggen, ze kijkt me aan met een soort blik op oneindig, draait naar haar dochter en zegt (met een beetje meer temperament): "ge legt het nu terug in de winkel en ge stopt met zagen, hebde 't verstaan?!". De dochter compleet verrast van de reactie van de mama - ze had duidelijk verwacht haar zin te krijgen - droop af de winkel in en de moeder draait haar om naar mij, knikt en schoof verder op. Iedereen gelukkig! :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”