Vandaag zijn ze, na lang aandringen omdat mijn vorige modem al maanden aan zijn laatste adem bezig was (verbinding die voortdurend wegviel), bij mij eindelijk een nieuwe modem komen installeren.
Nu zei de technieker dat ik op een 20/2 profiel zat, en dat dat nog omhoog kon gaan binnen 30 dagen.
Wanneer ik nu echter zelf een speedtest doe, kom ik aan dit resultaat (Scarlet Trio klant):
Dat lijkt mij nu toch wel extreem weinig te zijn? Met mijn vorige modem was het al veel te laag, maar haalde ik toch nog die 2MB Upload. Aangezien ik voor mijn werk dagelijks grote bestanden moet uploaden is dit voor mij momenteel niet werkbaar. 30 Dagen wachten, zonder zekerheid van beter resultaat, is voor mij dan ook niet echt een optie.
Aan wat kan dit liggen? Ik heb overal in huis Cat6 UTP kabels en de afstanden zijn zeker niet dramatisch lang. Of moet ik mij er gewoon bij neerleggen dat ADSL in mijn straat gewoon niet goed genoeg is, en naar kabel overstappen? Ik woon nochtans op een steenweg in Gent, hier zou die kabel dus op iets mogen trekken.