Telenet contacteren via mail als niet-klant

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb lang gezocht met een aantal specifieke zoekopdrachten in Google, maar bij Telenet heb ik geen e-mailadres gevonden
Dat had ik dus ook gedaan, zonder resultaat.
Ondertussen heb ik al wel gebeld voor mijn vraag, maar zelf telefonisch slaan ze kemels.
Ik zeg hen dat ik net Telenet heb aangevraagd, waarop zij mijn klantennummer vragen... :roll:

Een deel van het probleem zou al zijn opgelost door ipv een bestelnummer te geven, direct een klantennummer aan te maken.
Zo kan men Telenet als "nog-niet-klant" wel bereiken via de formulieren.

Voor alle andere niet-klanten zou er zoals aangehaald in dit topic toch wel een mail adres mogen bestaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svenska schreef:Voor alle andere niet-klanten zou er zoals aangehaald in dit topic toch wel een mail adres mogen bestaan.
Tja, hoe ga je vermijden dat morgen iedereen dat gaat gebruiken ?

Hun webformulier moet gewoon een optie hebben; 'Ik ben nog geen klant'.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Waarom moet het gebruik van e-mail vermeden worden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:Waarom moet het gebruik van e-mail vermeden worden?
Omdat het totaal niet efficient is als je meer dan een miljoen klanten hebt... gewoon al gaan uitzoeken voor welke klant het is is al een nachtmerrie (stel je voor dat je een mail binnen krijgt van [email protected] om te zeggen dat z'n modem niet werkt).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat er in deze topic al veel redenen gegeven werden, en ook TN heeft er al op geantwoord.

Telenet is niet alleen. Ook Belgacom geeft officiëel geen support e-mail adres op hun website.
Het e-mail adres van Eva die jij vernoemde is gewoon een e-mail adres dat "uitgelekt" is op een Forum (waarschijnlijk door een interne fout van het "Eva team" die dit adres als afzender gebruikte in een "Belgacom Community" mailing.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik vind op zich zo'n contactformulieren nog niet zo slecht, als je ten minste eenvoudig je weg vindt naar het juiste formulier en als er - zoals eerder al gezegd - ook een vraag kan gesteld worden als niet-klant.

Maar bij Telenet is zelfs dat soms lastig: als je uiteindelijk een antwoord krijgt via mail, dan is dat van een noreply adres, dus als je iets wil verduidelijken of extra vragen wil stellen, dan kan je opnieuw het contactformulier zoeken en trachten duidelijk te maken dat het over een bestaande ticket gaat. Misschien is het een idee van wel email toe te laten, maar dan enkel als het ticketnummer in de subject blijft staan ofzo. Alle mails zonder ticket nummer kunnen dan een automatische reply krijgen in 't genre van "gelieve het contactformulier te gebruiken".
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

(Toekomstige) klant is koning en die wil communiceren via e-mail. Daarmee is alles gezegd. Blijkbaar voldoet het webformulier niet aan de verwachtingen van de klant.

De backoffice van een provider is trouwens mijn zorg niet. Ik weet zeer goed dat digitale communicatie volledig kan geautomatiseerd worden en dan moet je niet afkomen dat e-mail niet efficiënt is. Zorg dat uw automatisering efficiënt is dan speelt de toegangspoort (e-mail, web, telefoon, briefpost geen enkele rol meer.

Soit, ik denk altijd vanuit het standpunt van de "user",de klant. Sommigen maken zich meer zorgen over de backoffice van providers. Die laatsten moeten dan misschien eens http://providerbase.be/ oprichten hé.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

raf1 schreef:Die laatsten moeten dan misschien eens http://providerbase.be/ oprichten hé.

Touché :thumbs:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:De backoffice van een provider is trouwens mijn zorg niet.
TN maakt het wel vaak jou zorg... je moet er namelijk constant achter lopen.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Bestaat er nu ondertussen al een formulier waarmee je als niet klant kunt vragen stellen aan Telenet?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het is mogelijk om Telenet via mail te contacteren. Mail = post. Ik weet wel dat het niet wat je bedoelde. Maar toch leuk dat het kan. De kans is zeer groot dat men met aandacht naar uw vraag zal kijken. Via e-mail kan het zover ik weet nog steeds niet. Telenet wenst dat je als niet-klant gaat bellen naar 0800 66 046

https://www2.telenet.be/nl/contact/post/

Je kunt je vragen ook per brief sturen naar Telenet.
Na ontvangst van je brief contacteren we jou binnen de 5 werkdagen:
Adres

Telenet NV
Tav. De klantendienst
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Vermeld zeker je:

naam
klantennummer (indien van toepassing)
telefoonnummer waarop we je gemakkelijk kunnen bereiken
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Als Telenet het inderdaad blijft vertikken om contact via e-mail mogelijk te maken, zou ik hen als mogelijke klant effectief via de post benaderen. Met in die brief heel duidelijk gesteld dat ze mij via e-mail kunnen contacteren, of per post natuurlijk, maar niet telefonisch. Met wat je op papier of mail zet, heb je de vrijheid om je uit te drukken zoals je dat wenst, bij telefonische contacten horen ze alleen wat ze denken te horen, of wat ze willen horen.

Alle steun dus aan de dappere lieden die klantonvriendelijke bedrijven 'ns mores willen leren (geen e-mailcontact = klantonvriendelijk). Volhouden!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Alsof bedrijven (denk bv aan helpdesks) bij brieven/mails er niet in slagen om de vraag niet te lezen en ne copypaste te antwoorden, volledig naast de kwestie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”