Tongenaar krijgt beheer kredietkaart andere klant bpost

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

de hoogste rente momenteel op de markt, maar blijkbaar niet de hoogste veiligheid. :eek:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150512_0167 ... ld-afhalen

TONGEREN - Dennis Comhair uit Tongeren schrok behoorlijk toen hij merkte dat hij ongewild het beheer had over de account van een bpost prepaid kredietkaart van iemand anders. Hij kaartte onmiddellijk het probleem aan bij bpost, dat erkent dat er iets fout ging. De bank zegt maatregelen te nemen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

Goed dat die persoon eerlijk was, voor hetzelfde geld had hij oneerlijk geweest en inderdaad al het geld afgehaald en had Bpost de gedupeerde moeten vergoeden.
Dat zijn dingen die echt niet mogen gebeuren. :x
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Dan had hij sowieso een proces aan z'n been. :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Dit is een storm in een glas water. Volgens mij is er gewoon één en het ander door iemand verkeerd ingegeven met dit als gevolg.
Het is uiteraard verontrustend, maar ik kan me van de laatste jaren geen gelijkaardig geval voor de geest halen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Nee?
BPost komt wel vaker in het nieuws met fratsen in hun IT omgeving.
- ze hebben ooit hun TEST omgeving live gebracht, wat maakte dat heel wat mensen bizarre verrichten zagen op hun rekening
- ze hebben ooit 2 keer de werkloosheidsuitkeringen uitbetaald
- ze hebben zitten prutsen met aangroeipremies (Datanews)
- nu dit weer

Ik zeg niet dat andere banken dat niet meemaken, maar gegeven het feit dat het zo'n kleine bank ik, hebben ze bizar veel IT-fouten die de buitenwereld/klanten bereiken.
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

In dat geval is het natuurlijk wel iets ernstiger, maar nog steeds niet overdreven. Wat ik niet goed snap is waarom mensen dan klant blijven bij BPost?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

Ben al meer dan 30 jaar klant van de Bank van de Post , nog van in de tijd va de Postcheque en nog nooit problemen mee gehad , daar waar ik bij andere banken waar ik klant bij ben (of geweest) wel al 1 of meerdere problemen had, van dubbele domicilieringen, vroeger domicilieren dan overeengekomen en dit eenzijdig wijzigen,

Dure bankkosten , problemen met het online bankieren of apps, niks van dit alles bij Bpost....bij Recordbank crasht de app op mijn Iphone om de haverklap is is hij mijn gegevens kwijt, zgz een bug wanneer je te weinig geheugen over hebt, dit klopt, echter de bpost app is bijna 1 op 1 dezelfde en die laat me nooit in de steek.

Betalingen, zelfs in het weekend (in -) gebeuren realtime bij Bpost, 1 van de weinige...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Betalingen in realtime?
Tussen eigen rekeningen dan?
Want als BPost het enige "heilige boontje" is door in het WE betalingen te verwerken, maar de ontvangende bank is niet open, gebeurt er nog niets.
In de realiteit is de clearing (STET of EBA) en settlement (TARGET) toe, dus kunnen de banken onderling geen betalingen uitwisselen.

Vermoedelijk gaat het dus over betalingen tussen BPost rekeningen en er zijn meerdere banken die dat doen, waaronder Belfius.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Hackers betalen met prepaid kaart Hasselaar

Hasselt - Onbekenden hebben vijf betalingen uitgevoerd met een Prepaid kaart van bpost zonder dat ze die kaart ook hadden of er eigenaar van waren. In totaal ging er een bedrag van zo’n 350 euro van de kaart van Hasselaar Dirk Eerens. Bpost bevestigt de fraude en Eerens krijgt het bedrag dat verdween teruggestort.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150512_01679453
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”