Hoi
Ik heb bovenstaande POE-switch.
Nu kan je via het control panel elke poort in- en uitschakelen.
Zou dat ook echter via een extern commando kunnen?
Doel: Ik heb 6 POE wifi access-points. Ik heb die niet altijd nodig.
Sommige zijn geïnstalleerd om hooguit 1 uurtje per week te gebruiken.
Ik heb de voeding van de switch op een kWh-meter aangesloten. De daling in verbruik is duidelijk merkbaar zodra ik 1 poort uitschakel. Vandaar dus het gedacht dat te automatiseren.
Iemand een idee hoe ik daar aan begin?
Yves
Dlink DGS-1100-08P POE poorten in- en uitschakelen
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Geen idee wat die switch kost, maar volgens mij doen de TPLink switchen dat nu automatisch: een poort uitschakelen indien niet in gebruik.
Ook bij POE.
edit:
Niet bij POE dus.
Gewone switchen:
Bizar
Ook bij POE.
edit:
Niet bij POE dus.
Gewone switchen:
Heel wat switchen zijn "green", behalve zij die POE zijn.Geen stroom voor ongebruikte poorten
Wanneer een computer of netwerkuitrusting uit staat, gaat de bijbehorende poort van een traditionele switch door met het verbruiken van aanzienlijke hoeveelheden stroom. De TL-SG1008D kan automatisch de linkstatus detecteren van elke poort en het stroomverbruik van poorten die niet gebruikt worden, verminderen, wat resulteert in max. 80% vermindering in stroomverbruik.
Bizar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Volgens mij kan dat ook niet, een POE poort afsluiten bij "niet in gebruik".
Hoe moet die terug opstarten? Het apparaat dat er achter hangt heeft geen stroom, in mijn geval een wifi-accesspoint. Dat ding kan dan ook niet weten dat ik er mee wil verbinden.
Hoe moet die terug opstarten? Het apparaat dat er achter hangt heeft geen stroom, in mijn geval een wifi-accesspoint. Dat ding kan dan ook niet weten dat ik er mee wil verbinden.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
Off topic:
Heb snel ff de specs gelezen van de switch, deze ondersteunt geen 802.3at, enkel 802.3af
verschil tussen de twee is het constant negotieren van stroom, af = bij opstarten at= mogelijkheid om constant stroom te wijzigen
Heb snel ff de specs gelezen van de switch, deze ondersteunt geen 802.3at, enkel 802.3af
verschil tussen de twee is het constant negotieren van stroom, af = bij opstarten at= mogelijkheid om constant stroom te wijzigen
-
- Elite Poster
Ondertussen kwam ik op volgende link dit tegen:
http://us.dlink.com/products/business-s ... sfp-ports/
Model: DGS-1210-10P
Iemand interesse in een POE switcht met 8 poorten ?
doemme toch
http://us.dlink.com/products/business-s ... sfp-ports/
Model: DGS-1210-10P
Ik heb dus de verkeerde gekocht. Ik ik dat juist interpreteer kan ik via een schedule poorten aan en uit zetten.The time profiles can also be applied to the PoE switches so that unnecessary power consumption can be saved during off hours.

doemme toch
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
ik ga ervan uit dat de OP vanop de switch de poe-functie van de poorten waar zijn AP's aan hangen wil schakelen. Nu kan hij dit via de webinterface van de switch. Automatisering hiervan valt of staat een beetje met ssh of telnet toegang tot de switch. Meestal is dat niet mogelijk bij dergelijke "smart" switches.
Als het wel kan, is het een kwestie van de juiste commandos in een script te stoppen dat je vanop één of andere computer of nas volgens het gewenste schema laat lopen om zo het in- en uitschakelen van de AP's te automatiseren.
Als het wel kan, is het een kwestie van de juiste commandos in een script te stoppen dat je vanop één of andere computer of nas volgens het gewenste schema laat lopen om zo het in- en uitschakelen van de AP's te automatiseren.
-
- Elite Poster
Idd, ik wil dat op de switch uitvoeren, maar ik wil het dagelijks meerdere keren in en uitschakelen op vastgezette tijdstippen. Wifi in de buurt van de slaapkamers heeft maar zin op bepaalde momenten, in de living weer op andere.
Via (bvb) een telnet commando zou prima zijn, maar hoe kom ik er achter wat die commandos zijn (als ze, zoals je al aangeeft) beschikbaar zijn voor dit toestel.
Via (bvb) een telnet commando zou prima zijn, maar hoe kom ik er achter wat die commandos zijn (als ze, zoals je al aangeeft) beschikbaar zijn voor dit toestel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 21 keer
4 of 8 POE poorten?ygeffens schreef:
doemme toch
Wat wil je ervoor hebben?
-
- Elite Poster
8 poorten (zie de door jou ge-quote tekst).
Ik ga hem hier aanbieden via de geëigende weg.
Bedankt voor je interesse.
Ik ga hem hier aanbieden via de geëigende weg.
Bedankt voor je interesse.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Afhankelijk van de gui op de switch, zou je dat wel ns met curl kunnen oplossen. Als het indrukken van de knop voor het aan/uitzetten niet meer is dan een http get, is het mss mogelijk om gewoon die url te verzenden naar het toestel.
[
Post made via mobile device ]
[