nog eens lastig doen. ik heb een router f@st3464 van dommel (sagem bbox variant) en zou deze graag willen contacteren / aanpassen via telnet.
Helaas vraagt de tool achter het telnet login en paswoord, en nu blijkt geen enkele gekende combinatie te werken voor mij.
Snel mail gestuurd naar dommel zelf, maar die hebben geen telnet login gegevens, of gelijk welke informatie over de router, vraag de fabrikant hoor ik daar...
telefoon gepakt en naar sagem gebeld: over die router hebben wij geen informatie, deze moet u vragen aan uw internet provider.
terug naar dommel: die verstaan mijn probleem wel, maar ze hebben geen recht om via telnet in de router te komen, dus hebben ze ook deze login niet voor mij. wat ik niet heb kan ik u niet geven volgt het... idem voor de handleiding/datasheets/andere gegevens... leuk
Weet er dus iemand hoe ik via Telnet in mijn router geraak? of hoe ik telnet kan ontwijken?
(standaard login, username password voor dommel)
wat ik eigenlijk wil doen is een static arp entry aanmaken, zie eventueel post wake on lan werkt soms.
(aan mod: ik vond dit iets tever offtopic gaan in mn andere post over wol, leek me een aparte thread waardig, indien niet akkoord mag u dit samenvoegen of voor uw gemak zelfs verwijderen, maar liever niet natuurlijk)
Telnet login voor sagem f@st 3464 van dommel
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen probleem voor een aparte topic, maar als je iets beter had gezocht hier op Userbase, had je het antwoord wel al gevonden.treve01 schreef:aan mod: ik vond dit iets te ver offtopic gaan in mn andere post over wol, leek me een aparte thread waardig, indien niet akkoord mag u dit samenvoegen of voor uw gemak zelfs verwijderen, maar liever niet natuurlijk
Deze 2 paswoorden (BGCVDSL2 voor de BBox2 en OLOVDSL2 voor de Sagem's) zijn hier een publiek geheim
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hier mag een slotje op ?
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Heeft iemand een idee hoe je dit admin paswoord kan veranderen in een B-Box2?
Het gewone user paswoord kan ik veranderen in de webinterface. Dat van de admin niet...
Ik log wel in met admin en BGCVDSL2 maar bij poging tot veranderen van BGCVDSL2 krijg ik "The old password is not valid."
Raar.
Het gewone user paswoord kan ik veranderen in de webinterface. Dat van de admin niet...
Ik log wel in met admin en BGCVDSL2 maar bij poging tot veranderen van BGCVDSL2 krijg ik "The old password is not valid."
Raar.
zelfde voor dommel...
en indien je telnet toelaat ben je dus efkes zeer zeer hackbaar eigenlijk, dus indien niet veranderen, poortje sluiten!
ben redelijk nieuw op userbase, en had dan ook enkel het psw van belgacom gevonden (ik zie niet zo goed e).
bedankt hé, want nu werkt mn wol ook!
en indien je telnet toelaat ben je dus efkes zeer zeer hackbaar eigenlijk, dus indien niet veranderen, poortje sluiten!
ben redelijk nieuw op userbase, en had dan ook enkel het psw van belgacom gevonden (ik zie niet zo goed e).
bedankt hé, want nu werkt mn wol ook!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
't Is zo eens iets anders.eternum schreef:Heeft iemand een idee hoe je dit admin paswoord kan veranderen in een B-Box2?
Raar.
Je eigen vragen beantwoorden.
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
telnet 192.168.1.1
login: admin
Password: BGCVDSL2
rg_conf_set_obscure admin/user/0/password "your_password_here"
save
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik weet dit is een oudere post maar bij mij werken deze paswoorden niet.
Heeft dit iets te maken met deze firmware:
Firmware-VTU-R:9.3.2.5.ENGIK105012 Time Feb 9 2012, 19:30:50
VDSL2Tool wil ook niet inloggen op de modem.
Bedankt voor jullie hulp!
Heeft dit iets te maken met deze firmware:
Firmware-VTU-R:9.3.2.5.ENGIK105012 Time Feb 9 2012, 19:30:50
VDSL2Tool wil ook niet inloggen op de modem.
Bedankt voor jullie hulp!
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit is hier op het Forum ook al meermaals gepubliceerd:
paswoord bij de nieuwere Firmware = serie-nummer van de bbox
paswoord bij de nieuwere Firmware = serie-nummer van de bbox
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Dank u voor de info.
Had het al gemekt dat ik bij het inlog scherm iedere keer als men wil inloggen dat ik de serie-nummer moest opgeven.
Had het al gemekt dat ik bij het inlog scherm iedere keer als men wil inloggen dat ik de serie-nummer moest opgeven.
Greetings, Vaako
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Weer een oud topic van onder 't stof halen. OLOVDSL2 werkt niet meer als admin wachtwoord voor de Sagem... Iemand een idee?
![Afbeelding](http://i131.photobucket.com/albums/p303/compufxr/ccnabar1tm.gif)
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Werkt alleen als user login voor de web interface...
![Afbeelding](http://i131.photobucket.com/albums/p303/compufxr/ccnabar1tm.gif)
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
Moest iemand nog zoeken naar de Telnet login van een 3464 modem met de 6LR10N-6LA09I firmware van 2014:
Het wachtwoord achterhalen is mij niet gelukt. Het is niet het serie-nummer of dergelijke. Maar het wachtwoord aanpassen gaat gelukkig wel, even deze javascript code uitvoeren:
javascript:mimic_button('vm7jUuZPex: 9089..',0);
Die brengt je naar de pagina om het openrg admin wachtwoord aan te passen. Dat wachtwoord werkt dan wel om via telnet in te loggen. Hoera!
Het wachtwoord achterhalen is mij niet gelukt. Het is niet het serie-nummer of dergelijke. Maar het wachtwoord aanpassen gaat gelukkig wel, even deze javascript code uitvoeren:
javascript:mimic_button('vm7jUuZPex: 9089..',0);
Die brengt je naar de pagina om het openrg admin wachtwoord aan te passen. Dat wachtwoord werkt dan wel om via telnet in te loggen. Hoera!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Toen ik het indertijd gebruikte bleef het BGCVDSL2/OLOVDSL2 indien het via updates binnen kwam (username bleef admin),
of indien config reset admin en (case sensitive!) serial number dat je ook gebruikt om in te loggen op web interface.
of indien config reset admin en (case sensitive!) serial number dat je ook gebruikt om in te loggen op web interface.