RFID kopiëren

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Ik ben op zoek naar een goeie manier om rfid toegangskaarten te kopiëren op een handiger medium, bijvoorbeeld een sleitelhangee. De originele kaart is van Nice. Kan dit tegenwoordig nog of lukte dat alleen met de oudere types kaarten? Iemand ervaring met toestellen? Op de Chinese sites vind je wel een en ander.

Sent from my iPhone using Tapatalk
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

er zijn er die je kan kopieren, en er zijn er die je niet can copieren,

de kopieerbare variant kom je tegen in tik-klokken en zo ... en goedkope toegangs controle systemen
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Op het werk al enorm veel discussie gehad met leveranciers van toegangssystemen (salto,...) en printsystemen (uniflow,...) en altijd gaat het erom dat ze enkel het serienummer kunnen uitlezen van een kaart. Als je dan afkomt met versleutelde sectoren beginnen die mannen te flippen... . Kaarten met een specifiek serienummer kan je vrij bestellen. :D
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ben je zelf de site beheerder?
Anders best ns vragen aan de verantwoordelijken.
Als de kaarten crypto hebben kan dat miserie worden, naar het schijnt kunnen sommige van die keys niet uitgelezen worden, en kan je enkel interactie doen door data te sturen en het bewerkte resultaat te ontvangen.
Als je sitebeheerder bent of die mannen kent, vraag ns of ze geen fobs of armbandjes in het systeen kunnen bijsteken onder jouw account privileges.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat om de algemene toegangspoort van een garagecomplex waar ik eigenaar ben van een aantal units. De syndicus kent niks van de systemen, maar VOO zover ik het begrijp kan hij wel kaarten van op afstand blokkeren. Ik weet wel bijna zeker dat de kaartlezer aan de poort niet met internet verbonden is. De oude generatie kaarten moest je langer voor de lezer houden voor de poort openging, de nieuwste kaarten reageren onmiddellijk. Zegt dat iets bij de kenners? Welk toestel gebruiken jullie?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Als de syndicus nieuwe kaarten kan aanmaken, moet je enkel te weten komen welke standaard gebruikt wordt, dan kan je kijken of die standaard voorkomt in andere items.
Als je de manufacturer kent, kan je het ook rechtstreeks aan de firma vragen. Mss verkopen die vervang-rfid-units.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Er zijn 3-4 kaarttypes zoals bv EM, Mifare, HID. EM zijnde het minst veilig. In Mifare en HID heb je substandaarden met elk hun encryptie. EM en Mifare kan men heel makkelijk kopiëren. Daarnaast zijn er ook nog enkele proprietary standaarden die bepaalde fabrikanten gebruiken.

Let dus op met wat je koopt.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

@liegebeestig, als je een smartphone hebt met ingebouwde NFC-mogelijkheden, kan je daarmee eens proberen zo'n toegangsbadge uit te lezen. Eenvoudige en niet-beveiligde systemen zoals Mifare Classic kan je daarmee uitlezen en zelfs kopieren.
Ik gebruik de apps "nfc tools" en "nfc tag cloner"
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Dank je wel voor alle tips! Vooral de smartphone tip ga ik eens proberen. Ook gewoon eens rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Fabrikant is niceforyou.com iemand idee over het systeem dat zij gebruiken?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Intussen beschik ik over een telefoon met NFC. Het straffe is dat NFC Tools app de NiceCard gewoon niet herkend, er gebeurt niks als je de kaart voor de voeler houdt. Met een andere kaart (met name een treinkaartje van NS in Nederland) lukt het wel, en wordt er iets uitgelezen. Enige verklaring hiervoor? Waarom werkt een kaart van een garage opener totaal niet?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

een treinkaartje van NS in Nederland (ook wel de OV chipkaart genoemd) is een Mifare Classic en werkt op 13,56 MHz er zijn ook rfid-systemen die 125kHz gebruiken...
Ik vrees dat NFC op smartphones enkel de 13,56 MHz ondersteunt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Het kan een LF (low frequency) RFID tag zijn, die werken op +- 130kHz. NFC werkt HF, 13.56MHz, wat ook door (veel) RFID tags gebruikt wordt. Ook wordt er nog een 8xx-9xx MHz range gebruikt voor RFID.
En alleen RFID tags die ISO 15693 compliant zijn, werken met NFC/worden gedetecteerd.

95% van RFID tags die ik tegenkom worden meestal wel gedetecteerd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bestaan er aparte rfid readers-writers bruikbaar op Mac, die je kan kopen bijv op de alomgekende Chinese sites? En die de low frequency dan wel aankunnen?
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Heb je per toevel een one plus one, want die heeft een 'bug' zodat die geen mifare classic kaarten kan lezen.(blijkbaar zijn er nog telefoons die daar problemen mee hebben) Mifare desfire en mifare ultralight daarentegen wel.
Als het om veiligheid gaat kan je best desfire gebruiken, deze is 'nog' niet gekraakt, mifare classic wel. Alhoewel je tegenwoordig al een opvolger voor hebt dacht ik, mifare plus.
Ik lees de kaartjes uit met een acr122u, ik vermoed dat deze ook op een mac werkt. en is volgens mij goedkoper in Belgie/Nederland...
http://www.bypos.nl/acr122-nfc-contactl ... r122u-rfid
Ik weet wel niet dat deze op een andere frequentie kan werken
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Merci. Heb nu getest met een p7 huawei
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Doktor Avalanche schreef:Heb je per toevel een one plus one, want die heeft een 'bug' zodat die geen mifare classic kaarten kan lezen.(blijkbaar zijn er nog telefoons die daar problemen mee hebben) Mifare desfire en mifare ultralight daarentegen wel.
Als het om veiligheid gaat kan je best desfire gebruiken, deze is 'nog' niet gekraakt, mifare classic wel. Alhoewel je tegenwoordig al een opvolger voor hebt dacht ik, mifare plus.
Ik lees de kaartjes uit met een acr122u, ik vermoed dat deze ook op een mac werkt. en is volgens mij goedkoper in Belgie/Nederland...
http://www.bypos.nl/acr122-nfc-contactl ... r122u-rfid
Ik weet wel niet dat deze op een andere frequentie kan werken
In de oneplus kan het een bug zijn (want die heeft NFC van onze noorderburen, NXP), maar er zijn ook devices met Broadcom chips die die classic niet willen lezen. Mijn galaxy Nexus (NXP NFC) leest kaarten die mijn Nexus 5 (Broadcom NFC) niet leest.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de link naar de acr122. Maar inderdaad, deze lijkt niet te werken op low frequency. Zijn er andere kaartlezers die beide frequenties aankunnen? Het merk kaartsysteem is Nice, maar vind niet zomaar open en bloot specificaties op het net.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”