Proximus duwt klant met prijsverhoging naar bundels

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Telecomoperator Proximus verhoogt vanaf 1 juli de prijzen van een resem telecombundels voor residentiële en professionele klanten. Ook wie enkel telefonie afneemt of vaak mobiel belt naar het buitenland, betaalt binnenkort meer.

Concreet verhoogt Proximus het abonnementsgeld met 2 euro per maand voor nagenoeg alle "oude packs" die afgesloten zijn voor april 2012. Een pack is een bundel waar verschillende diensten zoals internet, televisie, telefonie of mobiel internet in worden gestoken.

Ook de professionele klanten ontkomen niet aan de prijsverhoging. De prijzen van de oudere packs worden opgetrokken met 0,5 tot 4 euro.

Duurder dan het buitenland

Voor wie enkel telefonie afneemt bij Proximus, wordt het maandelijkse abonnementsgeld voor telefoneren via de vaste lijn met 0,5 tot 1 euro opgetrokken, en verhoogt tegelijk de verbindingskost en de prijs per minuut. Ook wie alleen internet heeft zal meer betalen.

"We willen investeren in de nieuwe packs die meer aangepast zijn aan de noden van de consument", zo meldt het telecombedrijf. "Voor het gros van de klanten verandert er niets."

Die nieuwe bundels bevatten meer mogelijkheden maar zijn duurder dan de oude, en volgens de bevoegde minister Alexander De Croo zijn ze duurder dan vergelijkbaar aanbod in het buitenland.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 68535.html
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien een beetje nuanceren:
  • Er is dus géén prijsverhoging voor de "nieuwe" packs (dat zijn de huidige Packs met Internet Overal: Start, Comfort, Maxi) die sedert april 2012 op de markt zijn.
  • Op deze Packs komt er zelfs iets extra bij, zonder meerprijs: vanaf 1 juni is TV Replay inbegrepen bij deze Packs. Klanten die TV Replay al activeerden betalen voor hun Pack vanaf 1 juni dus 3 euro per maand minder.
  • Vanaf 1 juni verlaagt Proximus ook het tarief voor TV Replay+ (= TV Replay & de kijker kan het gekozen programma doorspoelen) tot 5 euro per maand (thans 7 euro per maand). Wie al TV Replay+ heeft ziet zijn factuur dus verminderen met 2 euro.
Maar inderdaad slecht nieuws voor de klanten met afzonderlijke internetabonnementen (Start, Comfort en Maxi, Intense, Pro en oude professionele internetabonnementen), die een verhoging zullen zien van 2 EUR.
In mijn geval (Internet Start) is dit een prijsstijging van 8% :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dus Internet Start (niet als pack, maar als product) gaat van €25,50 naar €27,50?
Dat is toch bezwaarlijk een "bundel" te noemen, zoals omschreven in het bericht op Knack?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Daar mag van mij ook wat verduidelijking over komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Zeven maanden nadat Telenet kwaad bloed zette met een prijsverhoging, is het nu dus de beurt aan Proximus om zijn prijzen op te trekken

Wat verandert er?

Proximus verhoogt het abonnementsgeld met 2 euro per maand voor nagenoeg alle ‘oude packs’ die afgesloten zijn voor april 2012. Voor een van de goedkoopste packs, Start + TV Classic, (basic internet en analoge televisie), resulteert het hogere abonnementsgeld in een prijsverhoging met 6 procent (van 33,98 euro per maand naar 35,98 euro per maand, btw inclusief).
Ook de professionele klanten ontkomen niet aan de prijsverhoging. De prijzen van de oudere packs worden opgetrokken met 0,5 à 4 euro. ‘Ook de zakelijke klanten hebben er belang bij om te kiezen voor een recenter product’, zegt woordvoerder Jan Margot. ‘Ook zij krijgen immers gratis TV Replay en kunnen bovendien 24 uur per dag gratis bellen naar de vaste en mobiele nummers aangesloten bij het pack en naar alle vaste lijnen in België.’
Ook wie enkel telefonie afneemt bij Proximus , de zogenaamde Classic-klant, is binnenkort slechter af. Voor telefoneren met de vaste lijn wordt het maandelijks abonnementsgeld met 0,5 tot 1 euro opgetrokken. Maar daar blijft het niet bij. Ook de eenmalige connectiekosten en de prijs per belminuut stijgen. Een berekening leert dat de prijs voor een telefoontje van een kwartier naar een vast of mobiel nummer met 16 cent naar omhoog gaat. Dat betekent een prijsverhoging met 13,6 procent ten opzichte van het vroegere tarief.
De mobiele tarieven voor bellen en sms’en in België blijven ongewijzigd. Wel zijn er aanpassingen in de internationale tarieven en in de roamingtarieven voor enkele landen buiten de EU. Ook hier voert Proximus een vereenvoudiging door. De operator gaat van zeven tariefstructuren naar één. ‘Gesprekken naar niet-EU landen worden maximaal 1,25 euro per minuut duurder voor prepaidklanten en 1,11 euro per minuut voor postpaidklanten. Voor gesprekken in de EU en Zwitserland gaat het om een prijsstijging met maximaal 8 cent per minuut. ‘Maar er zijn ook klanten met tariefplannen voor wie bellen goedkoper wordt’, luidt het.
http://www.tijd.be/detail.art?a=9630565&n=3128&ckc=1
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

(Dit soort nieuws zou perfect zijn voor op de frontpagina van UB)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Net vandaag komt het BIPT met een nieuwe vergelijkende studie over de telecomprijzen in België.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

@mac_donaldo

Is die al ergens te vinden of bedoel je dat die vandaag zal verschijnen?
Kan je wanneer die beschikbaar is een link posten?
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Is te lezen in 'n bericht van 'De tijd'
De prijsverhoging van Proximus zal er zeker besproken worden.
Soms kun je deze maar gedeeltelijk lezen,en moet je 'n accaunt hebben.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik lees enkel "packs" en niet "internet only"
Op de site van Proximus staat ook nog steeds €25,50.
Bij eerdere aankondigingen van prijsverhogingen stond er dan bij*prijs tot xx/xx/xxxx

Dus ik hoop dat mijn Internet Start abootje op €25,50 blijft.
Eigenlijk €18,50 met de promo van €7 die iemand hier eens gepost had :banana: :bdaysmile:
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ook wie alleen internet heeft zal meer betalen.
Op de site kan dit niet te zien zijn.
Vanaf 1 juli
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

heist_175 schreef:Ik lees enkel "packs" en niet "internet only"
Op de site van Proximus staat ook nog steeds €25,50.
Bij eerdere aankondigingen van prijsverhogingen stond er dan bij*prijs tot xx/xx/xxxx
Uit het DataNews artikel:
Ook wie alleen internet heeft zal meer betalen.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 68535.html

Vermoedelijk dus ook voor Internet Start, zoals Philippe al aangaf. Al weet ik niet of het zeker is dat het over 2 EUR meer zou gaan?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 07 mei 2015, 10:05, in totaal 1 gewijzigd.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Zal die gast nu ook een petitie gaan starten met
'iklaatmenietpluimen' en Test Aankoop.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

mac_donaldo schept er duidelijk plezier in Proximus in een slecht daglicht te zetten.

Als ik me niet vergis, betaalden alle Telenet klanten een prijsverhoging, hier gaat het enkel om oude packs en individuele producten.
Laten we ook wachten tot er meer informatie is. Nu zijn er enkel artikels die voor interpretering vatbaar zijn.

Het zou jammer zijn, de prijsverhoging, maar niet van die aard om een overschakeling wenselijk te maken.
Als de verhoging niet op Scarlet toegepast wordt, dan groet de kloof en wordt Scarlet nog meer de low-cost versie (zonder alle prul die je bij Prox er wel bij krijgt).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Ik lees enkel "packs" en niet "internet only"
Op de site van Proximus staat ook nog steeds €25,50.
Bij eerdere aankondigingen van prijsverhogingen stond er dan bij*prijs tot xx/xx/xxxx

Dus ik hoop dat mijn Internet Start abootje op €25,50 blijft.
Vergeet het maar
en de wijzigingen staan wel al online (kopje prijslijst en tarieven), uiteraard niet op hun homepage. Dat zou te klantvriendelijk zijn.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_warnlan ... ingen.html
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Niks plezier,je wil toch weten wat er veranderd bij jou provider.
En die prijsverhoging was te verwachten.
Dominique Leroy sloot laats als antwoord op Telenet zelf 'n prijsverhoging niet uit.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Voor basic internet als "stand-alone" produkt is Proximus, na de prijsverhoging in juli, dus een halve euro duurder dan Telenet.
Dat is voor het eerst in jaren dat ze voor dit produkt duurder zijn ... Het lijkt alsof ze denken dat zij nu de marktleider zijn voor vast internet :?
De marketingboys zullen het wel beter weten zeker.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Scarlet heeft ook al een prijsverhoging gedaan,ten minste toch voor de packs die nu niet meer te verkrijgen zijn (Scarlet One kost nu 54€).Als men Scarlet Trio neemt (het bestaande pack) was er geen prijsverhoging,tot nu toe.
Scarlet One is wel een pack met veel meer tv zenders,en indien mogelijk veel sneller internet.
Ik vraag mij af,of klanten(bij Proximus) die internet comforten tv classic+ hebben,een betere formule hebben,dan nu,een vergelijkbaar pack.
Laatst gewijzigd door fluppie 07 mei 2015, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Goed verstopt: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... ack_nl.pdf
Alle gedetailleerde informatie vindt u op uw factuur, of hieronder, in het overzicht per dienst.
A. Abonnementen vaste lijn en packs
​Vaste Telefonie en internet
​Packs privé markt
​Packs professionele markt
Ik heb geen pack, ik heb 1 product.
Laatste bladzijde, laatste kopje
Internet + Mobile (optionel/optioneel/optional)
Zo heb ik natuurlijk ook een quadruple pack :bang:
Internet + TV (optioneel) + Vaste lijn (optioneel) + Mobile (optioneel)

Bon, de prijs verhoogt dus:
oude prijs: €25,50
nieuwe prijs: €27,50
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

heist_175 schreef:Als ik me niet vergis, betaalden alle Telenet klanten een prijsverhoging, hier gaat het enkel om oude packs en individuele producten.
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 21963.html
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Telenet Basic Internet zal inderdaad 51 eurocent goedkoper zijn, maar heeft een lagere download- en uploadsnelheid.
Bij Proximus kan je 50/6 krijgen, bij Telenet is het 30/3.
Niet iedereen zal die 50/6 echter halen, dus dat is een tweesnijdend zwaard.

Kwalijke zaak voor Proximus.

@vergelijking Telenet prijsverhoging
Ook al zal ik €2 meer moeten betalen dan nu,
er is toch een verschil tussen deze actie en de Telenet-actie.
Telenet: alles en iedereen gaat meer betalen
Belgacom: oude packs en internet-only gaat meer betalen, nieuwe(re) packs betalen zelfs €3 minder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dat kan kloppen, tenminste als die oude packs geen andere voorwaarden hadden,(bijv.meer tv zenders,of iets anders nog).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

thomasv schreef:(Dit soort nieuws zou perfect zijn voor op de frontpagina van UB)
Done, https://userbase.be/nieuws/isp/1036-pro ... erhogingen
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Telenet Basic Internet zal inderdaad 51 eurocent goedkoper zijn, maar heeft een lagere download- en uploadsnelheid.
Bij Proximus kan je 50/6 krijgen, bij Telenet is het 30/3.
Niet iedereen zal die 50/6 echter halen, dus dat is een tweesnijdend zwaard.
Bedoel je niet 50 / 4 bij proximus ?
Nu zijn dat inderdaad heel theoretische waarden. Ik ben er zeker van dat er veel proximusstartklanten gaan zijn welke met hun internet start zelfs geen 30 halen (en dus goedkoper EN sneller af zijn bij Telenet vanaf dan). Maar 'start' wordt vooral ook genomen door klanten welke dikwijls zelfs geen weet hebben van hun surfsnelheid. Waarschijnlijk gokt Proximus daar op ... wie niet weet deert het niet
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik weet niet meer waar ik het gelezen had, maar van alle klanten die VDSL kunnen krijgen bij Proximus kan 80% 30Mbps of meer krijgen. En dat is denk ik wel een realistisch cijfer.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wie geen Pack heeft, is ook de klos. Prijsverhoging van 2 Euro. Ik heb het dus ook zitten. Internet start zonder vaste lijn, geen TV, geen niks... komt dus 2 Euro bij
Het abonnementsgeld voor internet buiten Pack (Start/Comfort/Maxi/Intense/Pro) verhoogt met € 2. Het abonnementsgeld voor de Classic vaste lijn buiten Pack verhoogt met € 0,50.
Wat ze dan bedoelen met "Voor het gros van de klanten verandert er niets" is mij een compleet raadsel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

In (zeldzame?) gebieden waar triple play niet mogelijk is duwen ze zo hun klanten nog meer richting Telenet.

Bij veel mensen mogen ze tevreden zijn dat ze toch nog één product mogen leveren. Mijn ouders zijn al meer dan 30 jaar RTT/Proximus-klant, maar enkel voor telefoon. ADSL sputtert aan 3 Mbps en TV is bijgevolg ook niet mogelijk. Tegenwoordig bellen ze amper een kwartier per maand, maar aan de factuur zal je het niet zien. Op die manier word je wel gedwongen om alternatieven als VoIP te overwegen.

In mijn geval zal ik €27,50 betalen voor Internet Start, ook max. 3 Mbps. Dan zou Scarlet ADSL een logischere keuze worden, of evengoed kan ik edpnet nemen waar ik voor 30 euro geen limiet meer heb én telefonie erbij.

Eerst nog de officiële prijzen afwachten natuurlijk, maar het ziet er naar uit dat mensen met 2 producten zwaar de dupe gaan worden.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is duidelijk dat men iedereen een (bestaand) pack wil opdringen.Zou het kunnen dat het administratief veel eenvoudiger zou worden(voor Proximus) als iedereen er op ingaat?
En wat als elke klant hetzelfde heeft?? Massaal prijsverhogingen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Nee, grote packs is grotere klantenbinding, meer moet ge daar niet achter zoeken. :wink:
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

fluppie schreef:Het is duidelijk dat men iedereen een (bestaand) pack wil opdringen.Zou het kunnen dat het administratief veel eenvoudiger zou worden(voor Proximus) als iedereen er op ingaat?
Heeft niets met administratief te maken,alles werkt de dag van vandaag automatis.
De reden dat ze je 'n pack willen aansmeren is,dat deze klanten minder snel gaan lopen.
Alles bij dezelfde provider.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

schoolvoorbeeld van hoe een "duopolie" werkt! En het is geen spelletje, want het gaat hier over echt geld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ze zullen denken Telenet heeft hun prijzen verhoogt,toch zijn er netto +30.200 klanten bijgekomen in het eerste kwartaal.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Hopelijk mag ik dan ook een BBOX3 gaan halen, want anders kan ik niet van die 'investeringen' in het VDSL2 netwerk profiteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jack Daniels schreef:Wie geen Pack heeft, is ook de klos. Prijsverhoging van 2 Euro. Ik heb het dus ook zitten. Internet start zonder vaste lijn, geen TV, geen niks... komt dus 2 Euro bij
Het abonnementsgeld voor internet buiten Pack (Start/Comfort/Maxi/Intense/Pro) verhoogt met € 2. Het abonnementsgeld voor de Classic vaste lijn buiten Pack verhoogt met € 0,50.
Wat ze dan bedoelen met "Voor het gros van de klanten verandert er niets" is mij een compleet raadsel.
Omdat het gros van de klanten een Pack heeft. Hoe dat een raadsel is, begrijp ik niet. Het is toch niet verwonderlijk dat er veel mensen zijn met minstens een Internet en TV, of een Internet en PSTN, of een Internet en mobile? Het gros surft toch op het internet en heeft daarnaast TV en/of een gsm-abonnement?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En het gros van de klanten zal al een nieuw pack hebben en heeft dus geen last van deze verhoging,
integendeel: ze krijgen een verlaging.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

heist_175 schreef:En het gros van de klanten zal al een nieuw pack hebben en heeft dus geen last van deze verhoging,
integendeel: ze krijgen een verlaging.
Maar niet op hun aanrekening.
Ze krijgen meer volgens proximus voor dezelfde prijs.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 07 mei 2015, 14:00, in totaal 1 gewijzigd.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb digitale TV (met een kaartje) van Telenet, Proximus Internet Start en VOIP en ben dus bij de "gelukkigen".

Moest men nu voor die 2€ extra wat meer volume geven, vb. Internet Start 200GB en Internet comfort 400GB, dan zou dit minder erg aanvoelen.

Als ik in mijn omgeving kijk zie ik veel "oudere" mensen zonder internet maar met digitale TV van Telenet en nog een analoge telefoonlijn van Proximus. Deze hebben ook allemaal prijs.
Laatst gewijzigd door johan.devos 07 mei 2015, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als ik in mijn omgeving kijk zie ik veel "oudere" mensen zonder internet maar met digitale TV van Telenet en nog een analoge telefoonlijn van Proximus. Deze hebben ook allemaal prijs.
om te besparen kan je dan een Pack nemen bij Proximus, niet? Bovendien heb je dan maar één factuur, wat ideal is voor oudere mensen.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

johan.devos schreef:Ik heb digitale TV (met een kaartje) van Telenet, Proximus Internet Start en VOIP en ben dus bij de gelukkigen..
+2 euro voor internet start.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

"gelukkigen" was sarcastisch bedoeld en moest tussen quotes staan - gecorrigeerd.

Hopelijk slaat de prijs voor de volume packs ook niet op of ik ben dubbel gepakt, maar ik zou dit beter niet zeggen want ik zou ze nog op ideeën kunnen brengen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”