Snow naar Scarlet, Scarlet verliest 'grip' op verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

In het grote DLM-topic had ik eerder aangehaald dat bij de overstap van Snow naar Scarlet mijn DLM-waarden terugvielen van 30/8 naar 20/2 zodra de Scarlet login in de BBOX2 werd ingegeven. Het bellen naar de Proximus automatische lijntest werkt ook niet meer, terwijl onder Snow door te bellen dit mij naar eerst een nieuwe 20/6 provisioning (17a) had gebracht om met DLM te eindigen op 30/8.

Gisteren bleek ook dat de BBOX2 de instellingen van Scarlet VOIP maar niet automatische te pakken kreeg. Ik belde even met de helpdesk van Scarlet en de vriendelijke dame gaf aan dat ze maar geen 'grip' krijgen op mijn lijn. Scarlet is niet geauthenticeerd om mijn lijn uit te lezen, om ze te testen en om instellingen te pushen. Onder Snow ging dit perfect (heb ook zo automatisch firmware updates gekregen, zit ook op de laatste nieuwe firmware voor BBOX2 OLO's). Ik heb vervolgens dan manueel alle instellingen voor VOIP doorgevoerd en mijn telefonie werkt nu alvast.

Nu blijf ik alleen nog achter met het raadsel dat Scarlet dus niet alles kan doen met mijn lijn zoals ze het eigenlijk zouden willen... Wat kan hier nu de reden van zijn? Zou dit dan ook verklaren wanneer ik bel naar de automatische lijntest (en zo hoop een verhoging van mijn provisioning profiel te krijgen) dat dit gewoon mislukt en er na de oproep helemaal niets gebeurt van test of reset of eender wat...

(ik wil zo snel mogelijk van mijn 20/2 af nu 30/8 gedurende enkele weken onder Snow nog perfect heeft gewerkt)

(Een login swap doet dus de verhoging van 17a in zone 2 terugvallen naar 8d... anders had mijn provisioning 20/6 geweest, niet?)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je moet ruim een week geduld hebben alvorens de TBF lijntest beslist om DLM überhaupt te activeren dus voorlopig is het afwachten. En achter de schermen is de administratieve overstap misschien ook nog niet helemaal rond ?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”