Ga je de hardnekkige linksrijders dan nog zwaarder beboeten dan rechts voorbijsteken? Want die linksrijders zijn uiteindelijk dé oorzaak dat er rechts voorbijgestoken wordt.heist_175 schreef:Boete voor "in het midden blijven rijden": €55
Boete voor "rechts voorbijsteken": €250
Het algemene "Ik erger mij aan..." topic
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat zijn de huidige regels, compleet absurd inderdaad.
Rechts voorbijsteken is effectief gevaarlijk, maar als er iemand in het midden rijdt (3vaks) of hardnekkig links rijdt (2vaks), dan kan je niet anders.
In het 3vaks verhaal moet je anders 4 manoevres uitvoeren v1->v2 - v2->v3 - voorbijsteken - v3->v2 - v2->v1.
De wetgever heeft een keuze gemaakt.
Anderzijds mag je op het middenvak blijven als je "dadelijk" opnieuw een inhaalmanoevre gaat uitvoeren.
"Dadelijk" is voor interpretatie vatbaar en dus is controle (door de politie) niet zo eenvoudig.
Rechts voorbijsteken is effectief gevaarlijk, maar als er iemand in het midden rijdt (3vaks) of hardnekkig links rijdt (2vaks), dan kan je niet anders.
In het 3vaks verhaal moet je anders 4 manoevres uitvoeren v1->v2 - v2->v3 - voorbijsteken - v3->v2 - v2->v1.
De wetgever heeft een keuze gemaakt.
Anderzijds mag je op het middenvak blijven als je "dadelijk" opnieuw een inhaalmanoevre gaat uitvoeren.
"Dadelijk" is voor interpretatie vatbaar en dus is controle (door de politie) niet zo eenvoudig.
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Je mag niet links blijven rijden en zeker niet rechts voorbijsteken.Dan er maar achter blijven.Jack Daniels schreef:Want die linksrijders zijn uiteindelijk dé oorzaak dat er rechts voorbijgestoken wordt.
Eens naar 'Blik op de weg kijken' Dezelfde regels gelden hier ook.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Je mag ook zomaar niet bij het voorbijrijden van vak 3 naar vak 1 gaan. Je moet een bepaalde afstand (ik weet niet juist hoeveel) op het middenvak blijven rijden en dan pas overgaan naar het eerste vak.
Ik hanteer de regel: als ik binnen de 15 sec opnieuw moet voorbij steken, blijf ik op dat vak. Ik zal wel steeds mijn snelheid aan het vak aanpassen als er achterliggers aankomen, dwz dat ik de ene keer vlotter zijn voorbij steken, de andere keer gewoon op CC blijf rijden. Over het algemeen rij ik al vlotter dan andere bestuurders, dus meestal geen probleem.
Maar 50% ergert er zich aan, maar toch rijden ze ook soms op het verkeerde vak. Soms zie je 5 of 6 wagens achter elkaar op het middenvak rijden. Ik denk dat die achter de eerste tuffen, meestal gewoon passief autorijden en gewoon die voor hen volgen. Dat is volgens mij het grootste probleem: het automatische piloot rijden.
Ik hanteer de regel: als ik binnen de 15 sec opnieuw moet voorbij steken, blijf ik op dat vak. Ik zal wel steeds mijn snelheid aan het vak aanpassen als er achterliggers aankomen, dwz dat ik de ene keer vlotter zijn voorbij steken, de andere keer gewoon op CC blijf rijden. Over het algemeen rij ik al vlotter dan andere bestuurders, dus meestal geen probleem.
Maar 50% ergert er zich aan, maar toch rijden ze ook soms op het verkeerde vak. Soms zie je 5 of 6 wagens achter elkaar op het middenvak rijden. Ik denk dat die achter de eerste tuffen, meestal gewoon passief autorijden en gewoon die voor hen volgen. Dat is volgens mij het grootste probleem: het automatische piloot rijden.
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik zal eens wat anders voorschotelen.
Je zit op een weg in Nederland waar 80 mag
Er bevind zich 'n doorlopende dubbele witte lijn zonder onderbreking in het midden van de weg.
Er rijd voor jou 'n wagen aan 60KM per uur.Je mag deze wagen NIET voorbijsteken,al duurt deze weg nog km's lang.
Alleen tractors mag je voorbijsteken.
dat ergert pas.
Je zit op een weg in Nederland waar 80 mag
Er bevind zich 'n doorlopende dubbele witte lijn zonder onderbreking in het midden van de weg.
Er rijd voor jou 'n wagen aan 60KM per uur.Je mag deze wagen NIET voorbijsteken,al duurt deze weg nog km's lang.
Alleen tractors mag je voorbijsteken.
dat ergert pas.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Vlot verkeer zou de maatstaf moeten zijn. Iemand die daar 60 aan het tuffen is, zouden ze ook mogen bekeuren.
Net als de vraag stellen of er wel een dubbele witte lijn MOET zijn.
Als je ziet hoe sommige markeringen of snelheidslimieten gewoonweg idioot zijn, dan is dat echt om mensen het autorijden te ontmoedigen. Ben W. is daar nog een stapje verder in aan het gaan.
Net als de vraag stellen of er wel een dubbele witte lijn MOET zijn.
Als je ziet hoe sommige markeringen of snelheidslimieten gewoonweg idioot zijn, dan is dat echt om mensen het autorijden te ontmoedigen. Ben W. is daar nog een stapje verder in aan het gaan.
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
NL.
De bubbele lijn is wel onderbroken,en voobijsteken mag niet.
Ook niet al rijd er een auto aan 50Km per uur voor je waar 80 mag.
Alleen tractors mag je voorbij.
De bubbele lijn is wel onderbroken,en voobijsteken mag niet.
Ook niet al rijd er een auto aan 50Km per uur voor je waar 80 mag.
Alleen tractors mag je voorbij.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Toevallig vandaag in de gazet : Vlaming stoort zich het meest aan opdringerige televerkopers
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150506_01666233Uit een onderzoek van het Radio-2 programma ‘De inspecteur’ blijkt dat Vlaamse consumenten zich het meest ergeren aan opdringerige televerkopers. Op plaats twee staat ook een telefonische ergernis: contact opnemen met klantendiensten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Je MAG er dan ook MAXIMUM tachtig, 60 is geen overtreding.mac_donaldo schreef:Ik zal eens wat anders voorschotelen.
Je zit op een weg in Nederland waar 80 mag
Er bevind zich 'n doorlopende dubbele witte lijn zonder onderbreking in het midden van de weg.
Er rijd voor jou 'n wagen aan 60KM per uur.Je mag deze wagen NIET voorbijsteken,al duurt deze weg nog km's lang.
Alleen tractors mag je voorbijsteken.
dat ergert pas.
Alleen op de autosnelweg is er een minimumsnelheid, anders is die er niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
krisken schreef:Toevallig vandaag in de gazet : Vlaming stoort zich het meest aan opdringerige televerkopers
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150506_01666233Uit een onderzoek van het Radio-2 programma ‘De inspecteur’ blijkt dat Vlaamse consumenten zich het meest ergeren aan opdringerige televerkopers. Op plaats twee staat ook een telefonische ergernis: contact opnemen met klantendiensten.
De laatste jaren hebben we hier weinig last van televerkopers. Geen idee hoe dat komt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Je verstaat me verkeerd.60 rijden waar 80 mag is geen overtreding.
Je mag deze wagen gewoon NIET voorbijsteken,en dan kan jij niet harder dan 60
Je mag deze wagen gewoon NIET voorbijsteken,en dan kan jij niet harder dan 60
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als het niet druk is op de baan, en je hebt tijd, dan kan je in trolmodus gaan en bovenstaande uitvoeren, maar als je je na het inhalen terug op v1 bevindt, los je je gas en laat je ze terug voorbij rijden. Als ze voorbij zijn doe je het opnieuw en laat je terug je gas los op v1. Herhalen. Na een keer of 3 de middenplakker omcirkeld te hebben, snappen ze het meestal wel.heist_175 schreef:In het 3vaks verhaal moet je anders 4 manoevres uitvoeren v1->v2 - v2->v3 - voorbijsteken - v3->v2 - v2->v1.
Wat ook opvalt is dat dit in het weekend (op quasi lege autostrade dus) meestal mensen zijn van Afrikaanse (Congolese?) afkomst. Ik weet dat ik dat in principe niet mag zeggen, maar het valt gewoon te hard op hoe die mensen een totaal ander rijgedrag en ingesteldheid hebben dan wij. Het zou bijzonder leuk zijn dat men ze niet zomaar een rijbewijs geeft op basis van hun papiertje uit Timboektoe, maar ze ook een integratierijles laat doen...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
DeStandaard 14/06/2013Dafke schreef:Vlot verkeer zou de maatstaf moeten zijn. Iemand die daar 60 aan het tuffen is, zouden ze ook mogen bekeuren.
Vrijgesproken voor te traag rijden
Ik kon het zo snel vinden omdat ik het toen zo'n opmerkelijke uitspraak vond...Een 53-jarige bestuurster uit Nijlen reed geen dertig kilometer per uur waar zeventig was toegelaten en werd vervolgd omdat ze te traag reed. De Antwerpse politierechter sprak haar vrij.
Saskia M. werd op 4 april vorig jaar op de Kempenlaan in Wommelgem aan de kant gezet door de politie. Ze reed ongeveer 30 kilometer per uur, waar zeventig is toegelaten.
De vrouw reed zo traag dat een file van toeterende auto’s haar volgde. Iemand verwittigde de politie die de bestuurster verbaliseerde wegens te traag rijden. Maar Saskia M. weigerde haar boete te betalen en moest daarom voor de Antwerpse politierechtbank verschijnen.
66 procent invalide
‘Ik rijd altijd extra voorzichtig om op tijd te kunnen stoppen als er plots iets gebeurt. En dan krijg je dit’, zegt Saskia M. De 53-jarige vrouw is voor 66 procent invalide en rijdt naar eigen zeggen zo’n 8.000 kilometer per jaar.
‘Ik rijd normaal 40 à 50 kilometer per uur. Dat is veiliger en beter voor het milieu. Ik begrijp wel dat zoiets vervelend is, maar met een tractor is dat toch hetzelfde? Op de autosnelweg geldt een minimumsnelheid, maar op andere banen is dat bij mijn weten niet het geval.’
Haar advocaat betwistte de vaststellingen van de politie en voerde eveneens aan dat er alleen op de autosnelweg een minimumsnelheid geldt. Maar het openbaar ministerie vorderde toch een boete van 60 euro voor de dame uit Nijlen.
Niet overdrijven
De Antwerpse politierechter sprak haar gisteren vrij. In zijn vonnis stelde hij dat er op gewestwegen geen minimumsnelheid geldt. Hij vond ook niet dat ze met haar snelheid de andere weggebruikers gehinderd had, maar voegde er wel aan toe dat ze niet moet overdrijven door bijvoorbeeld slechts 5 kilometer per uur te gaan rijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
ik schreef "audi bedrijfswagen", dat is nog een belangrijk verschil. Als iemand je van de baan gemaaid heeft blijf je in het beste geval gewoon achter met een pv waarin geen naam van de chauffeur staat maar enkel naam bedrijf ...krisken schreef:Nu, tis een feit dat sommige fietspaden er zeer rampzalig bijliggen. Hier en daar is zelfs de Mount Everest beter te bereiken per fiets. Aan de andere kant : dit geld tevens voor het wegdek...
@hierboven : kwestie van iedereen met een Audi even over dezelfde kam te scheren?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Die mensen zorgen dus effectief voor gestresseerde mensen in de auto, gevaarlijke situaties en noem maar op.heist_175 schreef:DeStandaard 14/06/2013Dafke schreef:Vlot verkeer zou de maatstaf moeten zijn. Iemand die daar 60 aan het tuffen is, zouden ze ook mogen bekeuren.
Vrijgesproken voor te traag rijdenIk kon het zo snel vinden omdat ik het toen zo'n opmerkelijke uitspraak vond...Een 53-jarige bestuurster uit Nijlen reed geen dertig kilometer per uur waar zeventig was toegelaten en werd vervolgd omdat ze te traag reed. De Antwerpse politierechter sprak haar vrij.
Saskia M. werd op 4 april vorig jaar op de Kempenlaan in Wommelgem aan de kant gezet door de politie. Ze reed ongeveer 30 kilometer per uur, waar zeventig is toegelaten.
De vrouw reed zo traag dat een file van toeterende auto’s haar volgde. Iemand verwittigde de politie die de bestuurster verbaliseerde wegens te traag rijden. Maar Saskia M. weigerde haar boete te betalen en moest daarom voor de Antwerpse politierechtbank verschijnen.
66 procent invalide
‘Ik rijd altijd extra voorzichtig om op tijd te kunnen stoppen als er plots iets gebeurt. En dan krijg je dit’, zegt Saskia M. De 53-jarige vrouw is voor 66 procent invalide en rijdt naar eigen zeggen zo’n 8.000 kilometer per jaar.
‘Ik rijd normaal 40 à 50 kilometer per uur. Dat is veiliger en beter voor het milieu. Ik begrijp wel dat zoiets vervelend is, maar met een tractor is dat toch hetzelfde? Op de autosnelweg geldt een minimumsnelheid, maar op andere banen is dat bij mijn weten niet het geval.’
Haar advocaat betwistte de vaststellingen van de politie en voerde eveneens aan dat er alleen op de autosnelweg een minimumsnelheid geldt. Maar het openbaar ministerie vorderde toch een boete van 60 euro voor de dame uit Nijlen.
Niet overdrijven
De Antwerpse politierechter sprak haar gisteren vrij. In zijn vonnis stelde hij dat er op gewestwegen geen minimumsnelheid geldt. Hij vond ook niet dat ze met haar snelheid de andere weggebruikers gehinderd had, maar voegde er wel aan toe dat ze niet moet overdrijven door bijvoorbeeld slechts 5 kilometer per uur te gaan rijden.
Ik betrap mezelf erop dat als ik thuis vertrek, en het rustig verkeer is, ik mij heel makkelijk aan de snelheid hou en ook heel rustig rij.
MAAR de moment dat er een klojo zoals bovenstaande voor mij tuft, dan.. smelt dat als sneeuw voor de zon spijtig genoeg. Ik erger mij echt aan deze mensen. En op dit moment heb ik er zelf nog geen oplossing voor, maar duw ik het gas in. Erna terug dezelfde flow aanhouden als ervoor is dan heel erg moeilijk, en hou ik de vlottere rijstijl aan. Raar, maar zo het.
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Mens erger je niet.
'BELGISCHE SNELWEGEN BEHOREN TOT GEVAARLIJKSTE VAN EUROPA'
http://www.ademloos.be/nieuws/belgische ... van-europa
'BELGISCHE SNELWEGEN BEHOREN TOT GEVAARLIJKSTE VAN EUROPA'
http://www.ademloos.be/nieuws/belgische ... van-europa
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Nog iets waar ik mij aan erger en het is levensgevaarlijk (zelf ondervonden): als ik de A8/E429 autosnelweg op rijd in Mark (bij Edingen) dan is het de laatste paar weken al een keer of drie gebeurd dat er voor mij ook een auto de snelweg op moet maar dat die met moeite 70 km/uur haalt op de invoegstrook, 1 keer zat die aan 60 per uur. Ik hang daar dan achter en in mijn achteruitkijkspiegel zie ik een vrachtwagen komen aan denderen aan ruim 90 per uur die niet opzij kan omdat hij op dat moment ingehaald wordt door een auto. Mocht ik op dat ogenblik de mogelijkheid hebben, ik schopte die bestuurder uit zijn auto. Dit is levensgevaarlijk tot en met zeker als je weet dat je die A8 daar heel vlot op kan rijden waardoor je, eens beneden op de invoegstrook, makkelijk een snelheid van 100 per uur kan halen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Forumtroll
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
De vijf grootste consumentenproblemen:
1. Agressieve verkoopsmethoden: 40,5 procent van de ondervraagden heeft problemen met opdringerige verkopers, vooral met callcenters die te pas en te onpas bellen.
2. Klantendiensten: 32,8% heeft problemen met klantendiensten die niet naar behoren functioneren (te uitgebreide keuzemenu’s, antwoordapparaat, de juiste persoon niet te pakken krijgen)
3. Openbaar vervoer: 30,7% van de ondervraagden haalt het openbaar vervoer aan. Het gaat dan om bussen die niet komen opdagen en de stiptheid ervan, de dienstregeling en stiptheid van treinen enzovoort.
4. Wegwerpmaatschappij: er zijn te veel wegwerpproducten en -verpakkingen. Ook zijn heel wat producten niet meer gemaakt om lang mee te gaan (27,4%).
5. Misleidende reclame: 25,7% van de ondervraagden ergert zich aan niet-duidelijke voorwaarden bij een aanbod, de kleine lettertjes of het feit dat het aanbod niet van toepassing is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150506_01666209
1. Agressieve verkoopsmethoden: 40,5 procent van de ondervraagden heeft problemen met opdringerige verkopers, vooral met callcenters die te pas en te onpas bellen.
2. Klantendiensten: 32,8% heeft problemen met klantendiensten die niet naar behoren functioneren (te uitgebreide keuzemenu’s, antwoordapparaat, de juiste persoon niet te pakken krijgen)
3. Openbaar vervoer: 30,7% van de ondervraagden haalt het openbaar vervoer aan. Het gaat dan om bussen die niet komen opdagen en de stiptheid ervan, de dienstregeling en stiptheid van treinen enzovoort.
4. Wegwerpmaatschappij: er zijn te veel wegwerpproducten en -verpakkingen. Ook zijn heel wat producten niet meer gemaakt om lang mee te gaan (27,4%).
5. Misleidende reclame: 25,7% van de ondervraagden ergert zich aan niet-duidelijke voorwaarden bij een aanbod, de kleine lettertjes of het feit dat het aanbod niet van toepassing is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150506_01666209
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Nog eentje:
Je bent met de auto onderweg en moet even verder rechts afslaan. Er is maar een zeer korte strook als voorsortering om rechts af te slaan.
Maar....je voorligger wilt rechtdoor, en ziet van ver dat het verkeerslicht op rood staat en wilt brandstof sparen en laat de wagen rustig uitbollen
Je bent met de auto onderweg en moet even verder rechts afslaan. Er is maar een zeer korte strook als voorsortering om rechts af te slaan.
Maar....je voorligger wilt rechtdoor, en ziet van ver dat het verkeerslicht op rood staat en wilt brandstof sparen en laat de wagen rustig uitbollen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Volgens mij is dat niet beter voor het milieu dan 70-80 rijden. Je doet er langer over en je motor draait minder efficiënt bij dergelijk lage snelheden en vermogens. Afhankelijk van welke motor en lucht/rol weerstand ligt dat wat anders. Bij een 1.0l stadswagen ligt de optimale snelheid een stuk lager dan bij een 3l V6 diesel sedan.heist_175 schreef:DeStandaard 14/06/2013Dafke schreef:Vlot verkeer zou de maatstaf moeten zijn. Iemand die daar 60 aan het tuffen is, zouden ze ook mogen bekeuren.
Vrijgesproken voor te traag rijdenIk kon het zo snel vinden omdat ik het toen zo'n opmerkelijke uitspraak vond...Een 53-jarige bestuurster uit Nijlen reed geen dertig kilometer per uur waar zeventig was toegelaten en werd vervolgd omdat ze te traag reed. De Antwerpse politierechter sprak haar vrij.
Saskia M. werd op 4 april vorig jaar op de Kempenlaan in Wommelgem aan de kant gezet door de politie. Ze reed ongeveer 30 kilometer per uur, waar zeventig is toegelaten.
De vrouw reed zo traag dat een file van toeterende auto’s haar volgde. Iemand verwittigde de politie die de bestuurster verbaliseerde wegens te traag rijden. Maar Saskia M. weigerde haar boete te betalen en moest daarom voor de Antwerpse politierechtbank verschijnen.
66 procent invalide
‘Ik rijd altijd extra voorzichtig om op tijd te kunnen stoppen als er plots iets gebeurt. En dan krijg je dit’, zegt Saskia M. De 53-jarige vrouw is voor 66 procent invalide en rijdt naar eigen zeggen zo’n 8.000 kilometer per jaar.
‘Ik rijd normaal 40 à 50 kilometer per uur. Dat is veiliger en beter voor het milieu. Ik begrijp wel dat zoiets vervelend is, maar met een tractor is dat toch hetzelfde? Op de autosnelweg geldt een minimumsnelheid, maar op andere banen is dat bij mijn weten niet het geval.’
Haar advocaat betwistte de vaststellingen van de politie en voerde eveneens aan dat er alleen op de autosnelweg een minimumsnelheid geldt. Maar het openbaar ministerie vorderde toch een boete van 60 euro voor de dame uit Nijlen.
Niet overdrijven
De Antwerpse politierechter sprak haar gisteren vrij. In zijn vonnis stelde hij dat er op gewestwegen geen minimumsnelheid geldt. Hij vond ook niet dat ze met haar snelheid de andere weggebruikers gehinderd had, maar voegde er wel aan toe dat ze niet moet overdrijven door bijvoorbeeld slechts 5 kilometer per uur te gaan rijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
De vele reclame op Facebook voor totaal illegale streaming oplossingen (typisch gewoon RPI in doosje) die P2P, torrents, e.d. gebruiken en de vele naïeve geïnteresseerden doen geloven dat het 'hun' aanbod is. Volgens mij heeft meer dan de helft van de mensen die daar geld aan uitgeven zelfs totaal niet door dat dit volkomen illegaal is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Je mag het verkeer ook niet onnodig hinderen. Ook weer voor interpretatie vatbaar maar als je 20 Km/u "te traag" rijdt dan hinder je in vele gevallen het verkeer.Joe de Mannen schreef: Je MAG er dan ook MAXIMUM tachtig, 60 is geen overtreding.
Alleen op de autosnelweg is er een minimumsnelheid, anders is die er niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Peeters heeft een oplossing, je moet je registreren om niet meer gebeld te worden... Ik heb een beter voorstel, naar analogie van e-mail, je moet je inschrijven om WEL gebeld te worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 9 keer
Websites die na je 2 regels gescrolled hebt een fullscreen pop-up geven om in te schrijven voor de nieuwsbrief. Nog erger is als die enkel te sluiten via het kruisje rechtsboven. Kheb al de gewoonte om die sites direct toe te klikken.
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik erger mij aan belastingen. Binnenkort starten met werken en ik zie de bui al hangen. Het verschil tussen bruto en netto is toch gewoonweg te groot.
En dan 'krijg' ik een bedrijfswagen en ook daar moet ik nog eens op betalen.
En dan 'krijg' ik een bedrijfswagen en ook daar moet ik nog eens op betalen.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
vraag wat netto bij en koop zelf een auto... je zal rap terug zijn
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Idd, vraag uw WG om wat hij betaalt aan uw firmawagen (leaseprijs + brandstof) aan u te geven.
€850 all-in voor een Mondeo150pk break bv, daar zou je netto €250/350 van overhouden?
Als je daar uw Mondeo break van wil kopen, wens ik u veel succes. Het zal een Fiësta worden .
€850 all-in voor een Mondeo150pk break bv, daar zou je netto €250/350 van overhouden?
Als je daar uw Mondeo break van wil kopen, wens ik u veel succes. Het zal een Fiësta worden .
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat is dom van uw collega en niet eerlijk van de WG'er.
De WG wint erbij, want die persoon kost nu gewoon minder geld.
Als je de totale kost van de firmawagen omzet naar bruto WG-kost, maakt het voor de WG niet uit: kost is kost, maar voor de WN wel.
Het verschil tussen WG-kost en firmawagen vs netto is wel de moeite .
Het maakt wel iets uit voor de WG, op loon is er indexering, op een firmawagen niet.
De WG wint erbij, want die persoon kost nu gewoon minder geld.
Als je de totale kost van de firmawagen omzet naar bruto WG-kost, maakt het voor de WG niet uit: kost is kost, maar voor de WN wel.
Het verschil tussen WG-kost en firmawagen vs netto is wel de moeite .
Het maakt wel iets uit voor de WG, op loon is er indexering, op een firmawagen niet.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Uiteraard moet ge over zo'n dingen afspraken maken of onderhandelen ...
Ik ben wel verbaasd dat er mensen zijn die niet weten wat voor een voordeel een bedrijfswagen is ... (niks persoonlijk hé)
Ik ben wel verbaasd dat er mensen zijn die niet weten wat voor een voordeel een bedrijfswagen is ... (niks persoonlijk hé)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Als ik hier HR hoor, dan val je soms op uw gat wat die meemaken.
Profielen die net van de schoolbanken komen, denken dat ze de CEO wat kunnen bijleren, en verwachten zelfs meer te verdienen dan hem.
Het is echt een trend blijkbaar om niet meer in te schatten wat je eigen kwaliteiten zijn, je ervaring zeer gering is, en je onderaan de ladder moet beginnen.
Bedrijfswagen is een must, met nog eens een hoog loon, en natuurlijk willen ze slechts sporadisch naar kantoor komen, want thuiswerk is hip.
Wel starters: ervaring opdoen en genoeg krediet verdienen. Daarmee zal je de werkgever kunnen overtuigen om de investeringen die het moet doen in je beginjaren, later te kunnen oogsten en een deel terug te geven. Maar vergeet niet dat je, net zoals een voetballer bv, bij het begin van je contract een WG eigenlijk alleen maar geld kost.
Profielen die net van de schoolbanken komen, denken dat ze de CEO wat kunnen bijleren, en verwachten zelfs meer te verdienen dan hem.
Het is echt een trend blijkbaar om niet meer in te schatten wat je eigen kwaliteiten zijn, je ervaring zeer gering is, en je onderaan de ladder moet beginnen.
Bedrijfswagen is een must, met nog eens een hoog loon, en natuurlijk willen ze slechts sporadisch naar kantoor komen, want thuiswerk is hip.
Wel starters: ervaring opdoen en genoeg krediet verdienen. Daarmee zal je de werkgever kunnen overtuigen om de investeringen die het moet doen in je beginjaren, later te kunnen oogsten en een deel terug te geven. Maar vergeet niet dat je, net zoals een voetballer bv, bij het begin van je contract een WG eigenlijk alleen maar geld kost.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wij krijgen ook soms starters over de vloer, die "strategic advice to the CEO" gaan geven .
Be my guest.
Hoog loon.
Zelden starters die wegens het loon niet tekenen, ze vergelijken ook hé .
ALs je natuurlijk de eerste bent die met een contractvoorstel afkomt, dan kan dat mss wel aankomen
Be my guest.
Hoog loon.
Zelden starters die wegens het loon niet tekenen, ze vergelijken ook hé .
ALs je natuurlijk de eerste bent die met een contractvoorstel afkomt, dan kan dat mss wel aankomen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Natuurlijk denkt een starter zo, zijn hele leven werd hij beschermd, werd hem verteld hoe belangrijk hij wel is en hoe geweldig hij het wel doet. Nergens moeten wachten, ouders gaan dagen kamperen om hun 'superster' in te schrijven in deze of gene school, als ze aan het zebrapad komen wordt het hele verkeer lamgelegd om hen zonder dralen te laten oversteken, enz... je oogst wat je zaait.
Op school mag je je halve werk verkeerd doen en het is nog in orde, eens van school kom je daar niet meer mee weg. Een leraar zei een jaar of 25 geleden ooit: een leerling met 50% op een test heeft de helft verkeerd.
J.
Op school mag je je halve werk verkeerd doen en het is nog in orde, eens van school kom je daar niet meer mee weg. Een leraar zei een jaar of 25 geleden ooit: een leerling met 50% op een test heeft de helft verkeerd.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een bedrijfswagen is quasi gratis als je gaat vergelijken met het buitenland. Alleszins zodanig goedkoop dat er mee gesmeten wordt naar werknemers.selder schreef:Uiteraard moet ge over zo'n dingen afspraken maken of onderhandelen ...
Ik ben wel verbaasd dat er mensen zijn die niet weten wat voor een voordeel een bedrijfswagen is ... (niks persoonlijk hé)
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Awel ik ben een starter en ik weet wel dat een bedrijfswagen (een Mini) een schoon cadeau is, maar langs de andere kant zie ik nu al dat ik gewoon heel veel ook ga mogen bijdragen aan de belastingen.
Ook mijn broer had vanaf dag 1 een bedrijfswagen (vw polo) en gaat na amper een jaar over naar een Audi A4 quattro. En de belastingen gaan er ook fameus op vooruit bij hem (=hogere belastingen).
Ik erger me er dan aan dat er hard wordt gewerkt en dat je dan inderdaad wel vrij goed wordt beloond; maar dat er toch zoveel wordt afgehouden van dat loon.
En het is niet omdat er een bedrijfswagen in het verloningspakket zit, dat die er enkel is om te showen: er zal veel gereden en gewerkt moeten worden
Ook mijn broer had vanaf dag 1 een bedrijfswagen (vw polo) en gaat na amper een jaar over naar een Audi A4 quattro. En de belastingen gaan er ook fameus op vooruit bij hem (=hogere belastingen).
Ik erger me er dan aan dat er hard wordt gewerkt en dat je dan inderdaad wel vrij goed wordt beloond; maar dat er toch zoveel wordt afgehouden van dat loon.
En het is niet omdat er een bedrijfswagen in het verloningspakket zit, dat die er enkel is om te showen: er zal veel gereden en gewerkt moeten worden
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
... mensen die een rotonde oprijden, met hun richtingaanwijzer naar links aan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Bij het oprijden of eens ze er al op zijn ? Bij sommige rotondes durf ik dat ook wel te doen, als ik weet dat 90% van de auto's dezelfde afslag pakken, terwijl ik nog verder op de rotonde moet blijven rijden. Dit gewoon om duidelijk te maken aan diegenen die er op komen, dat ikzelf NIET die afslag pak en ze dus moeten stoppen voor mij.Edward Valckx schreef:... mensen die een rotonde oprijden, met hun richtingaanwijzer naar links aan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik was jaren geleden als grap begonnen met een Twitter-account: @ikergermeaan waarin ik mijn ergernissen kanaliseerde.
https://twitter.com/IkErgerMeAan
Als ik dit hier zo wat doorlees en zie hoe populair dit topic is, moet ik die account dringend terug eens vanonder het stof halen.
https://twitter.com/IkErgerMeAan
Als ik dit hier zo wat doorlees en zie hoe populair dit topic is, moet ik die account dringend terug eens vanonder het stof halen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Beide.Tomby schreef:Bij het oprijden of eens ze er al op zijn ?
Dat hoef je niet te doen. Het ging over een rotonde, dus heb je sowieso al voorrang op deze personen.Tomby schreef:Dit gewoon om duidelijk te maken aan diegenen die er op komen, dat ikzelf NIET die afslag pak en ze dus moeten stoppen voor mij.
Of knipper je op een rechte voorrangsbaan ook naar links, om de mensen die van rechts komen te laten weten dat je pas enkele straten verder naar rechts gaat afslaan? Op een rotonde gelden dezelfde regels als op elke andere éénrichtings voorrangsweg.
Er is een verschil tussen "stoppen" en "voorrang verlenen" hé. Als je een rotonde oprijdt, moet je niet stoppen. Enkel voorrang verlenen.Tomby schreef:dus moeten stoppen voor mij
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 07 mei 2015, 13:26, in totaal 1 gewijzigd.