Het algemene "Ik erger mij aan..." topic

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Zolang ze terug op hun fietspad gaan als er een auto afkomt en die plaats nodig heeft om veilig (!) te passeren, heb ik er minder een probleem mee.

Ik erger mij aan de gemeente die met "verkeersveilige" maatregelen al meer volk in het ziekenhuis heeft gekregen als voordien:
http://bit.ly/1c0OQoQ
http://bit.ly/1KJyNaQ
http://bit.ly/1JocExV
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus een auto mag op het fietspad rijden, zolang hij maar genoeg plaats maakt om een fietser 'veilig' door te laten als hij aankomt is het in orde ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Wicky schreef:Dat denk ik dan weer van alle automobilisten die vinden dat het fietspad een stationeerzone is.
Volledig mee akkoord! Fietspad is voor de fietsers en je auto moet je achterlaten op een plaats die daartoe bestemd is.
ditCh schreef:Ik denk dat jij nog niet met een koersfiets op de huidige fietspaden hebt gereden? De fietsinfrastructuur in Vlaams-Brabant is om te huilen ... Ik heb afgelopen seizoen wel 20 keer lek gereden, puur van putten en gaten in het fietspad. Dus ja ... als er prachtig nieuw asfalt ligt naast het fietspad rij ik op de weg (met mijn benen toe). (het feit dat je wielerliefhebbers aanspreekt als wielerterroristen, daar erger ik mij aan)
Misschien verkeerd uitgedrukt, sorry. Ik wil zeker niet veralgemenen en zeggen dat ik me aan alle wielerliefhebbers erger. Ik heb het gewoon specifiek over degenen die letterlijk heel de baan opeisen om met twee in het midden van de baan te rijden. Ik woon nogal "op den buiten" in het weekend met mooi weer is het echt niet meer uit te staan.
Rij zoveel met je koersfiets rond als je wil, zolang je ervoor zorgt dat je de rest van het verkeer niet hindert heb je mijn zegen.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Joe de Mannen schreef:Dus een auto mag op het fietspad rijden, zolang hij maar genoeg plaats maakt om een fietser 'veilig' door te laten als hij aankomt is het in orde ?

J.
Nee, ik bedoel: geen probleem als een fietser even van het asfalt gebruik maakt ipv van het fietspad, omdat het er slecht bij ligt. Als er echter een wagen van achter die fietser afkomt, zou het leuk zijn moest die fietser zich terug even op het fietspad begeven zodat de wagen veilig kan passeren. Over wagens op het fietspad heb ik niets gezegd.
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Ik ken tal van fietspaden die quasi elke fiets kapot krijgen bij veelvuldig gebruik, een fatboy niet te na gesproken misschien.
De wegen zijn soms erbarmelijk!

En daar boven op, welke verkeersdeskundige komt erbij om een fietspad ineens te laten ophouden en dan 500m een fietspad in 2 richtingen te maken om vervolgens weer uit te splitsen en vervolgens weer hetzelfde foefje uit te halen? Liefst zonder verkeersborden uiteraard!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Kenw00t schreef:Ik erger mij aan de gemeente die met "verkeersveilige" maatregelen al meer volk in het ziekenhuis heeft gekregen als voordien:
http://bit.ly/1c0OQoQ
http://bit.ly/1KJyNaQ
http://bit.ly/1JocExV
Je moet wel uit uw ogen kijken natuurlijk :).
Als je een knalroze vlek van 4 vierkante meter niet ziet liggen, wat doe je dan met verkeersborden, zebrapaden, ...?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wielerterroristen zouden gewoonop een indoorpiste moeten rijden.
Als ze op het fietspad racen, dan zijn ze een gevaar voor de voetgangers.
Als ze op de baan rijden, dan zijn ze een obstakel voor de auto's.
En ze denken dat het jaagpad voor hen is aangelegd.

Kortom, gewoon asociale zakken.
Er zijn zoveel sporten die je niet op de openbare weg doet: kortbal, bastketbal, ...
Voor wielrennen vinden we het normaal dat ze dat doen, daar waar ze iedereen storen.

Idem: ik heb loopsloefkes, dus ik eis de Kennedytunnel voor 1 dag op :eek: .
Ga lopen in het park. Als je het per sé in troep wil doen, zoek een verlaten industrieterrein op.
Ambeteer de rest niet.

Zullen we ook een schaakdag invoeren op de luchthaven van Zaventem om het schaken te promoten :bang:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Ik erger mij aan mensen die iedereen over dezelfde kam scheren. :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Nou, in een topic over "ergernissen" ga ik me toch niet al te genuanceerd uitdrukken zeker :).
Dan is de lol er wel af.
Dit WE trouwens voor de eerste keer in jaren een meute fietserkes gezien die reglementair op de baan reden: met een volgwagen.
Nog lastiger, nee totaal onmogelijk, om voorbij te steken, maar het is wel reglementair.

Gisteren iemand gezien die op een gewestweg aan het hardlopen was.
Er knallen daar 20tonners tegen 70-80 per uur voorbij, gaat die zot daar gewoon hardlopen.
Dat is toch pure zelfmoord, én aanstellerij
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ik erger me aan niet Telenet klanten,die het beter menen te weten over Telenet,dan een Telenet klant zelf.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 05 mei 2015, 16:55, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Kenw00t schreef:
Joe de Mannen schreef:Dus een auto mag op het fietspad rijden, zolang hij maar genoeg plaats maakt om een fietser 'veilig' door te laten als hij aankomt is het in orde ?

J.
Nee, ik bedoel: geen probleem als een fietser even van het asfalt gebruik maakt ipv van het fietspad, omdat het er slecht bij ligt. Als er echter een wagen van achter die fietser afkomt, zou het leuk zijn moest die fietser zich terug even op het fietspad begeven zodat de wagen veilig kan passeren. Over wagens op het fietspad heb ik niets gezegd.
Dat weet ik dat jij dat niet zegt, maar ik draai de situatie gewoon even om, als het ene door de beugel kan, dan het andere vermoedelijk ook, toch ? Het is toch maar een tijdelijk gebruik van elkaars infrastructuur ? :cop: :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Dima_2005 schreef:Wat is er mis met Audi bedrijfswagens?
Ja, dat moest uiteraard zijn "Audi bedrijfswagens chauffeurs". Met de auto zal wel niets mis zijn tenzij misschien dat ze voor de chauffeur te comfortabel zijn ... ?

Die rijden jou gewoon omver op een fietspad, houden met niets of niemand rekening, richtingaanwijzers hoeven ze nooit te gebruiken, rijden als het geen file is altijd te snel in stadsverkeer, zien fietspaden als parkeerstrook of bij file als vluchtstrook enz. Ik gun hen dan ook graag de prijs van meest asociale weggebruiker.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nu, tis een feit dat sommige fietspaden er zeer rampzalig bijliggen. Hier en daar is zelfs de Mount Everest beter te bereiken per fiets. Aan de andere kant : dit geld tevens voor het wegdek...

@hierboven : kwestie van iedereen met een Audi even over dezelfde kam te scheren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

@Joe de Mannen:
Situatie: de wagen voor jou wil links afslaan en blokkeert daardoor het rijvak. Rechts naast de baan ligt een betonnen fietspad, er is vrij zicht en geen fietser te bespeuren. De rijbaan en het fietspad worden echter gescheiden door een volle witte lijn, maar niet door een boordsteen en ligt dus op hetzelfde niveau. Nu wil ik wel eens zien in welk dorp ze van die situatie GEEN gebruik gaan maken om die wagen langs rechts voorbij te gaan. :cop:
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Colruyt: ik merk nooit dat er daar pijlen staan, en ik trek me er hoegenaamd nooit iets van aan, eerlijk gezegd.

Plaatselijk verkeer: hoe moet ik nu in godsnaam weten of ik plaatselijk verkeer ben, als mijn gps mij door een bepaalde straat stuurt, en telkens terug ernaar toe wil sturen? Zeker als de bestemming minder dan een km ver is.
Ik volg mijn gps, als die geen onderscheid maakt: not my problem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 05 mei 2015, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Als je wel wacht heb je een grote kans dat de bestuurder redelijk zenuwachtig begint te doen omdat je niet langs het fietspad gaat, al zeker als die met een Audi rijdt, het een meute fietsers is die hun rijbaan geblokkeerd zien of gewoon een sportieveling die midden in zijn workout zit...
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

ITnetadmin schreef:Colruyt: ik merk nooit dat er daar pijlen staan, en ik trek me er hoegenaamd nooit iets van aan, eerlijk gezegd.

Plaatselijk verkeer: hoe moet ik nu in godsnaam weten of ik plaatselijk verkeer ben, als mijn gps mij door een bepaalde straat stuurt, en telkens terug ernaar toe wil sturen? Zeker als de bestemming minder dan een km ver is.
Ik volg mijn gps, als die geen onderscheid maakt: not my problem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Als je 'n bekeuring krijgt,zal jou GPS verhaal niets afdoen.
Je moet zelf buiten je GPS de verkeersborden in het oog houden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Kenw00t schreef:@Joe de Mannen:
Situatie: de wagen voor jou wil links afslaan en blokkeert daardoor het rijvak. Rechts naast de baan ligt een betonnen fietspad, er is vrij zicht en geen fietser te bespeuren. De rijbaan en het fietspad worden echter gescheiden door een volle witte lijn, maar niet door een boordsteen en ligt dus op hetzelfde niveau. Nu wil ik wel eens zien in welk dorp ze van die situatie GEEN gebruik gaan maken om die wagen langs rechts voorbij te gaan. :cop:
Als ik de redenering van hierboven volg, is dat, zolang er geen fietser aan komt, toch geen probleem ? (want omgekeerd is het ook geen probleem, als ze maar opzij gaan...)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat doe ik uiteraard.
Maar hoe moet ik, in een buurt die ik niet ken, nu weten of ik "plaatselijk verkeer" ben, of dat er een andere weg is die me ook tot mijn bestemming kan leiden?
Als de gps zegt "langs hier", dan is dat voor mij de enige gekende weg.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ITnetadmin schreef:Ik volg mijn gps, als die geen onderscheid maakt: not my problem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Er zijn ondertussen ook al gevallen bekend van chauffeurs die ook zo reageerden maar die hun verhaal helaas niet meer na kunnen vertellen, dankzij hun GPS.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

mac_donaldo schreef:
ITnetadmin schreef:Colruyt: ik merk nooit dat er daar pijlen staan, en ik trek me er hoegenaamd nooit iets van aan, eerlijk gezegd.

Plaatselijk verkeer: hoe moet ik nu in godsnaam weten of ik plaatselijk verkeer ben, als mijn gps mij door een bepaalde straat stuurt, en telkens terug ernaar toe wil sturen? Zeker als de bestemming minder dan een km ver is.
Ik volg mijn gps, als die geen onderscheid maakt: not my problem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Als je 'n bekeuring krijgt,zal jou GPS verhaal niets afdoen.
Je moet zelf buiten je GPS de verkeersborden in het oog houden.

Klopt maar juist omdat men vooral navigeert via GPS, heeft men er geen idee van of de eindbestemming al dan niet in de 'plaatselijk verkeer-zone' ligt. Vergezocht, da's waar, maar niet ondenkbaar.

Ik ben op zoek naar een huis, meneer de agent en ik heb gehoord dat er hier één zou te koop staan. Geen idee of ze daar iets tegenin kunnen brengen.
nog zo één: ik zoek een bakker.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Wat een wereld... Op 1 dag al 101 erger berichten :-D

T zal goed zijn voor de antidepressiva zeker ?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dafke schreef:Ik erger mij aan het feit dat ik soms iets niet kan terug vinden... Ik denk dan te weten waar ik het gelegd heb, of laatst gebruikt heb, maar het ligt er dan niet.
Uiteindelijk heeft mijn vrouw het ergens "opgeruimd"...
Damn dat is em gewoon.

Bij mij is het nog erger :
Af en toe vind ze het nodig om eens alles te "herorganiseren".
Dan veranderd alles van plek. Net zoals de supermarkten alles door elkaar halen haalt mijn vrouw de hele inboedel door elkaar. Wat nu in schuif 4 van kast 2 ligt heeft al in andere schuiven en kasten gelegen.

Vanwaar die nood? Geen idee.
Op de vraag waarom : omdat het beter zo is.

De grap is dan dat ze op de duur zelf niet meer weet waar alles ligt.
Ondertussen zoek ik niet meer. Ofwel vind zij het terug ofwel koop ik het opnieuw op haar kosten.
En wanneer het om een brief gaat sluit blokkeer ik haar internet tot ze het gevonden heeft.

Het is dat of haar met haar hoofd tegen de muur slaan. Ik zeg dan dikwijls : "de dag dat ik sterf gaan niemand ooit weten dat ik hier gewoond heb. Alles van mij zit al ergens ver weg opgeborgen."
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Definieer ook de term "plaatselijk verkeer". Als ik daar ter plaatse ben en ik ben van mening dat ik door die straat moet om tot mijn eindbestemming te geraken, dan beschouw ik mezelf als plaatselijk verkeer. Nooit of te nimmer staat er bij dat bord tot waar men de weg afsluit...

In Merelbeke hebben ze onlangs een kilometer of 2 van een straat opengebroken. En ook daar stond dat bord. Plichtsbewust probeer ik rond te rijden, maar alle wegen die ik kende waren, uiteraard 10m voor je op die straat uitkomt, afgezet met zo een "uitgezonderd plaatselijk verkeer" bord. Tjah, als ik dat op voorhand had geweten (bij het eerst bord) dan had ik wel een paar grote wegen gepakt om zo 3km verder uit te komen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Heronic schreef:
Dafke schreef:Ik erger mij aan het feit dat ik soms iets niet kan terug vinden... Ik denk dan te weten waar ik het gelegd heb, of laatst gebruikt heb, maar het ligt er dan niet.
Uiteindelijk heeft mijn vrouw het ergens "opgeruimd"...
Damn dat is em gewoon.

Bij mij is het nog erger ...........
Het is dat of haar met haar hoofd tegen de muur slaan. Ik zeg dan dikwijls : "de dag dat ik sterf gaan niemand ooit weten dat ik hier gewoond heb. Alles van mij zit al ergens ver weg opgeborgen."
Heb je dan geen man-cave waar je vrouw niet welkom is :beerchug:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Zwakke weggebruikers zijn effectief zwakke weggebruikers.
Wanneer mag je met de auto rijden -> slagen voor theorie en praktijk examen.
Wanneer mag je met de fiets rijden -> Als je het kan!

Dus de meeste fietsers zijn kinderen/jongeren denk daar maar goed over na!
2 de punt de technische vooruitgaan van auto's denk maar ABS en dergelijke. De remafstand van een fietser aan 25km per uur is groter dan die van een auto aan dezelfde snelheid. Plaats daar nog eens regen en sneeuw bij.
Veel bestuurders kijken onmiddellijk rechts als ze uit een straat komen en zelfs met hun snuit al op het volgend vak staan om toch maar hun voorrang af te dwingen ook al negeren ze een fietspad. De plaats waar dit het meest gebeurd zijn woonwijken, want we kennen alle wegen en voorrang plaatsen.
Het uur wanneer de meeste ongevallen gebeuren is uiteraard tijdens de spits, want we rijden dezelfde weg en er is nog nooit iets gebeurd. Bestuurders rijden praktisch automatisch zonder nadenken. Als er op die weg een ander bord zou staan niemand heeft dat gezien.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ja, de zolder maar zelfs daar slaat ze al toe tegenwoordig. Er moest maar eens volk op de zolder komen... :roll:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

tb0ne schreef:Als je wel wacht heb je een grote kans dat de bestuurder redelijk zenuwachtig begint te doen omdat je niet langs het fietspad gaat, al zeker als die met een Audi rijdt, het een meute fietsers is die hun rijbaan geblokkeerd zien of gewoon een sportieveling die midden in zijn workout zit...
Daar kan ik van meespreken, toen ik vorig jaar leerde rijden heb ik dat eens gedaan, gevolg de truck achter mij begon te toeteren en met z'n lichten te knipperen (die L zal hij niet gezien hebben zeker?). Nu ik mijn rijbewijs heb treed ik dat regeltje al eens met de voeten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

mac_donaldo schreef:Ik erger me aan niet Telenet klanten,die het beter menen te weten over Telenet,dan een Telenet klant zelf.
Hoewel ik nog maar pas Telenetklant ben (had daarvoor xDSL providers, maar dat weet je wellicht wel) moet ik zeggen dat ik minimum 1x/dag op een Telenetlijn werk (op mijn werk, in diverse datacentra, bij vrienden/kennissen, restaurants/frituur, ...) en ik dus goed genoeg weet wat wel/niet klopt van Telenet. En ik vermoed dat dit voor het gros van UB'ers telt...

Of wat over xDSL-haters die continue het motto "Telenet boven alles" voeren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

^--Verrader! :P
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, wat doe je dan met de "telenet trekt op niks maar aan de andere kant is xdsl end-of-life en coax beter" mensen zoals ik? ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heronic schreef:^--Verrader! :P
Not really : ik kan BGC krijgen via mijn werk for free, maar het duurt wel een tijdje eer het aangesloten is. De koperkabel tot mijn huis is zo rot als iets, en moet dus vervangen worden (lassers). Na onderzoek bleek dat een flink deel van de bundel aangetast is door corrosie en dus moet aangepakt worden. Telenet was letterlijk vandaag bellen, morgen afkomen. En dan neem je dat product gewoon. Ik heb nu een fixed datalimiet van 4TB, waar ik meer dan ruim mee toekom (zoveel p0rn kijk ik niet ;)). Van zodra 1. Belgacom actief is en 2. De servers in het datacenter van de werkgever kunnen zal Belgacom de hoofdlijn worden en Telenet Basic Internet de backup, samen met Wireless Belgium.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

krisken schreef:
mac_donaldo schreef:Ik erger me aan niet Telenet klanten,die het beter menen te weten over Telenet,dan een Telenet klant zelf.
Hoewel ik nog maar pas Telenetklant ben (had daarvoor xDSL providers, maar dat weet je wellicht wel) moet ik zeggen dat ik minimum 1x/dag op een Telenetlijn werk (op mijn werk, in diverse datacentra, bij vrienden/kennissen, restaurants/frituur, ...) en ik dus goed genoeg weet wat wel/niet klopt van Telenet. En ik vermoed dat dit voor het gros van UB'ers telt...

Of wat over xDSL-haters die continue het motto "Telenet boven alles" voeren?
Ik haat xDSL helemaal niet.Mijn broer heeft xDsl.
Waarom ben je dan uiteindelijk terug naar Telenet gegaan.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:Wat een wereld... Op 1 dag al 101 erger berichten :-D

T zal goed zijn voor de antidepressiva zeker ?
Ik wist dat het een goed idee zou zijn :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

mac_donaldo schreef:
krisken schreef:
mac_donaldo schreef:Ik erger me aan niet Telenet klanten,die het beter menen te weten over Telenet,dan een Telenet klant zelf.
Hoewel ik nog maar pas Telenetklant ben (had daarvoor xDSL providers, maar dat weet je wellicht wel) moet ik zeggen dat ik minimum 1x/dag op een Telenetlijn werk (op mijn werk, in diverse datacentra, bij vrienden/kennissen, restaurants/frituur, ...) en ik dus goed genoeg weet wat wel/niet klopt van Telenet. En ik vermoed dat dit voor het gros van UB'ers telt...

Of wat over xDSL-haters die continue het motto "Telenet boven alles" voeren?
Ik haat xDSL helemaal niet.Mijn broer heeft xDsl.
Waarom ben je dan uiteindelijk terug naar Telenet gegaan.
Zie de post erboven : https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 95#p605894

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hopelijk binnenkort een ergernis minder, want nu is het een slalomparcour dat je moet afleggen, wil je je aan de regels houden:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015050 ... gn=seeding

Het lijkt alsof de eerste rijstrook "stinkt" ofzo.. :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Boete voor "in het midden blijven rijden": €55
Boete voor "rechts voorbijsteken": €250
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Boete voer vanaf 1 januari 2015 :cry:
http://www.tjoeten.be/?page_id=673
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als die site klopt (ziet er maar bric-à-brac uit), heb ik overdreven
Graad 2: onrechtstreeks gevaar
Overtreding: Vast Oranje verkeerslicht negeren, Als bestuurder bellen met gsm in de hand, Rechts inhalen waar dit verboden is, Veiligheidsafstand vrachtwagens niet naleven, Achtermistlichten niet aanzetten wanneer verplicht, Gevaarlijk en/of hinderlijk parkeren (bepaalde gevallen), Onrechtmatig parkeren op plaatsen voorbehouden voor personen met handicap.
Tarief: 110 tot 1500 euro, Mogelijk rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar, Bij herhaling binnen het jaar wordt de boete verdubbeld, Een onmiddellijke inning van 110 euro of een minnelijke schikking van 120 euro kan worden voorgesteld.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Te zware voet,reken zelf uit wat vadertje staat extra in het laadje krijgt.
http://www.wegcode.be/boeteberekening
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”