Het algemene "Ik erger mij aan..." topic

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Bwa, het 3,5 ton bord of plaatselijk verkeer is een ruim begrip vermoedelijk?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

thomasv schreef:
Jack Daniels schreef: (ze gebruiken die baan als sluipweg)
Een sluipweg bestaat toch niet?
Dat is toch ook maar een openbare weg die door iedereen betaald en dus gebruikt mag worden?
Niet als ze
a) er door racen terwijl er een snelheidsbeperking is van 50 km/uur en ook nog eens alle voorrangsregels aan hun laars lappen
b) er verkeersborden staan waarbij het vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton verboden is om die weg te nemen maar ze doen het toch (net zoals de personenauto's) om 1 verkeerslicht te mijden
Definitie sluipweg:
http://www.encyclo.nl/begrip/sluipweg
waarbij vooral de eerste betekenis van belang is
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

tb0ne schreef:Bwa, het 3,5 ton bord of plaatselijk verkeer is een ruim begrip vermoedelijk?
Wat is er ruim aan het begrip "max. 3,5 ton"?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sluiproute

In principe dien je als je thuis vertrekt zo veel mogelijk van gewest- en snelwegen gebruik te maken in plaats van door woonwijken te kruipen. Als het je bestemming niet is, dien je er eigenlijk niet te zijn. In Duitsland treden ze bijvoorbeeld streng op als vrachtwagens dit doen. De politie begeleidt die dan tot aan de gewestweg of snelweg indien ze niet kunnen bewijzen dat een sluiproute dicht bij hun bestemming ligt.

Thuis -> lokale wegen -> gewestwegen -> snelwegen -> gewestwegen -> lokale wegen (spreekwoordelijk "the last mile") -> bestemming

Maar nu komt venijn: om je als brave burger te kunnen houden aan dit principe dient de overheid uiteraard te voorzien in adequate ringwegen rond de steden en dorpen, en ook goede links te leggen (gewest- en snelwegen) tussen deze steden. En daar wringt het schoentje momenteel: de snelwegen zijn ondertussen terug naar betere toestand gebracht (qua wegdek dan), maar de gewestwegen zitten op hun tandvlees qua capaciteit en ringwegen worden meer dan ooit uitgesteld omdat er ergens een groene zonevreemd is gaan wonen op het tracé (je moet maar durven jezelf groene te noemen en dan nog zonevreemd te gaan wonen).

Dus ja, ik doe het soms ook, wegens gebrek aan aanvaardbaar alternatief...
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

@ Jack Daniels, je geeft het antwoord zelf al?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Max 3,5 ton betekent volgens mij dat die tientonners of 20-tonners niet in deze straat thuishoren. Maar ze razen maar door, terwijl ze de hoofdweg vermijden komende van of gaande naar het industrieterrein. Een vloerder die met zijn bestelwagen en remorque bij mij kwam vloeren, geladen met al zijn materiaal, die kwam al aardig in de buurt van 3,5 ton met zijn combinatie. Dus, concreet, vrachtwagens horen niet in deze straat thuis. Waarom verbodsborden plaatsen en waarom het moeilijk(er) maken voor dat vrachtverkeer als ze er hun voeten aan vegen?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Plaatselijk verkeer ben je toch altijd.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dacht het niet. Is niet plaatselijk maar doorgaand verkeer. Ze moeten in deze straat niet zijn, is een straat met aan de ene kant woonhuizen en weiden aan de andere kant. Hier is geen enkel bedrijf. De enige reden waarom vrachtwagens hier voorbij razen is om 1 verkeerslicht te mijden. Zijn allemaal vrachtwagens voor ofwel industrieterrein ofwel die de ring op moeten (industrieterrein is langs de ring gevestigd) om richting Antwerpen of Brussel te rijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

@Jack Daniels, mijn opmerking was eerder ironisch bedoeld...

De situatie die je beschrijft ken ik perfect, bij ons kunnen ze een hoek en lichten afsnijden door onze straat te gebruiken.
Veel auto's maar ook heel veel zwaar verkeer, zeer vreemd want alle straten die naar onze straat leiden hebben ook de nodige verbodsborden.

edit: voutje
Laatst gewijzigd door tb0ne 05 mei 2015, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

want alle straten die naar onze straat lijden
Waarom moeten wei alteit lijtsaam toezien op spelfouten :twisted:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

:oops: :oops:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ondertussen nog maar eens een mail gestuurd richting stadsbestuur met de vraag wat ze gaan doen. Vorige mail dateert van een half jaar geleden maar behalve een reply dat mijn mail geforward werd heb ik niks meer mogen vernemen. Bij deze ook een (grote) ergernis: stadsbestuur is er niet (meer) voor zijn inwoners. Hier moet eerst een ongeluk gebeuren met letsel alvorens maatregelen getroffen zullen worden. Schrijnend.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En als er een dode of erngstig gewonde valt, staat de burgemeester waarschijnlijk op de eerste rij op de foto om deze "wantoestanden" aan te klagen...

Eigenlijk moet er ten gronde niets veranderen, de wetgeving is er. Ze wordt niet nageleefd en niet gecontroleerd.
Laat de politie postvatten in een "uitgezonder plaatselijk verkeer" straat. 't Zal rap gedaan zijn.
Idem 20tonners.

Niets tegen vrachtwagenchauffeurs, hoe krijgen we anders alles in de winkel, maar wel tegen het oneingelijk gebruik van wegen.
Ik woon overigens in een betrekkelijk rustige straat, maar met een school. 's Morgens en 's avonds is het druk: fietsers en auto's. Hoeveel mensen per sé hun kindje met hun heilige koe vlak aan de schoolpoort willen gaan halen, ik schrik er telkens opnieuw van :).
Gaan de kindertjes dood als je ze met de fiets laat gaan of als je ze niet vlak bij de poort gaat ophalen of afzetten?
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Kinderen naar school brengen met eigen auto of gezamelijk op de bus is veel veiliger dan ze met de fiets laten gaan.
3 fietsers langs elkaar is hier dagelijkse kost.En het mag.
Dagelijks gebeuren er ongevallen met fietsers met de dode hoek toestanden
2011. Vandaag 2015 nog niets verbeterd
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130915_003
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 05 mei 2015, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

U mag zeggen over fietsers wat u wil, maar hoeveel keer per week ik niet van mijn stokken zou worden gereden als ik niet oplet.
En dan rij ik nog schoon op het fietspad: auto's die afslaan zonder op te letten, auto's die oprijden zonder opletten, tegenliggers die nog liever een fietser de gracht inrijden dan te vertragen.
Een stopstreep is voor iedereen. Het gevolg is dat ik nu gewoon verder rij tot de laatste cm, om de verschrikte gezichten te zien.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als iedereen zijn kinderen naar school doet met de auto, zal de veiligheid niet verbeteren, en missen de kinderen essentiële verkeersopvoeding die ze opdoen als fietser.
Er zijn ook veel ongelukken met auto's, dus dat is niet echt een argument.
De auto's bannen waar de fietsers rijden, dat is de oplossing. Maar er zijn niet zoveel besturen die dat durven.
Gent leidt de weg, Brussel (centrum) volgt deze zomer.

Voor er zelfstandigen beginnen te klagen:
ga eens winkelen in Lier en Aarschot.
In Aarschot rijden ze u steendood in het centrum en heb je een voetpad van scherp een meter. In Lier heb je 4 meter voetpad.
Waar zouden mensen graag gaan winkelen denk je?
Ah ja, parkeren op de randparkings is in Lier gratis.

@brubbel: ik veronderstel dat je bovenstaande als fietser schrijft 8)
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Een fietser is nu eenmaal 'n zwakke weggebruiker.
Spijtig genoeg rijden er hier in Belgie nog te veel cowboys.Met heel weinig geduld.
Daar erger ik me aan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Fietsers, voetgangers en automobilisten : ze maken allen fouten. Ik zie dagelijks talloze fietsers zonder licht in Gent fietsen, meestal de baan oversteken zonder te kijken of tekens te doen. Ik zie dagelijks auto's die mij te snel inhalen, die het principe van voorrang van rechts niet kennen en moeite hebben om de kleuren groen-oranje-rood uit elkaar te houden. Ik zie dagelijks voetgangers die oversteken bij rood licht, die zonder kijken de straat oversteken of die oversteken op een plaats waar het hun uitkomt, terwijl er 10m verder een zebrapad ligt.

Zwakke weggebruiker of niet doet er weinig aan toe. Beetje respect voor elkaar en vooral wat geduld zou ook al veel oplossen in het verkeer.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mac_donaldo schreef:Een fietser is nu eenmaal 'n zwakke weggebruiker.
Soms denk ik dat die "zwakke" dan slaat op z'n intellectueel vermogen... of men denkt zich gewoon alles te kunnen veroorloven net omdat ze dat statuut hebben.

Iedere deelnemer aan het verkeer heeft wat mij betreft dezelfde verantwoordelijkheid... je verstoppen achter ik ben een zwakke weggebruiker is iets waar ik me dus soms aan erger.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

@heist Ik ben beginnen fietsen sinds de E40 's morgens structureel een parking geworden is. Het is op het randje, >15km enkel, maar ik ben er soms rapper, en heb mijn dagelijkse sport gehad. Mocht er nog een kar achterhangen dan zou ik wel een elektrische fiets overwegen :-) Nog een voordeel is dat ge weer kunt vreten wat ge wilt zonder gevolgen :lol:

edit: ik heb gemerkt dat het de eerste weken toch wel even doorbijten is, maar dat verdwijnt precies wel.
Laatst gewijzigd door brubbel 05 mei 2015, 14:52, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Voor er zelfstandigen beginnen te klagen:
ga eens winkelen in Lier en Aarschot.
In Aarschot rijden ze u steendood in het centrum en heb je een voetpad van scherp een meter. In Lier heb je 4 meter voetpad.
Waar zouden mensen graag gaan winkelen denk je?
Ah ja, parkeren op de randparkings is in Lier gratis.
Daarom dat alles kapot gaat in Lier... mensen blijven er gewoon weg omdat je er nog amper geraakt.

Ik passeerde onlangs Sint-Niklaas en zag een bord: Gratis parkeren onder de grote Markt... da's pas service !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

heist_175 schreef:Voor er zelfstandigen beginnen te klagen:
ga eens winkelen in Lier en Aarschot.
In Aarschot rijden ze u steendood in het centrum en heb je een voetpad van scherp een meter.
Wetteren idem dito. Op sommige stukken van het voetpad kan je gewoonweg niet met 2 naast elkaar lopen of je wordt van je sokken gereden door een auto.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Bestaan er eigenlijk regels over welk soort lichten (en vooral de grootte) een fietser moet hebben? De weinigen die dan al verlichting hebben, denken dat een zwak pinkend LEDje van een halve centimeter voldoende is om herkend te worden. Ik dacht het niet!

Ik ben zeker voorstander van LEDs, maar dan wel met een minimum aan oppervlakte en een constante lichtsterkte (dus geen pinkende kerstboom).
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daarom dat vele (grote) winkels gewoon verhuizen naar shoppingcentra zoals Frun in Wetteren, ofwel de steenweg tussen Frun en Wetteren zelf...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

r2504 schreef: mensen blijven er gewoon weg omdat je er nog amper geraakt.
Nu haal je Mortsel en Lier door elkaar.
Vroeger gingen we er wel eens winkelen. Sinds ze daar de straten opnieuw aangelegd hebben, ben ik er nooit nog geweest. Niet als doorgaand verkeer, niet als eindbestemming.

@ Parking Grote Markts
Dan is Sinterklaas al bij zinnen gekomen. Vele gemeenten zijn zo ver nog niet, Lier idem. Sinterklaar is ook wel steendood :), dus of het nog veel uithaalt?
En den Tobback in Leuven maar toeteren tegen UPlace, maar in eigen stad moet je €15 betalen om een kwartiertje uw auto kwijt te spelen onder het station of onder het Ladeuze.

@fietslicht
Je hebt 2 uitersten, zij die denken dat je een LED aangesloten op een bijna platte batterij nog kan zien op meer dan 4 meter afstand.
Zij die denken dat ze de voetbalmatch van de avond/ochtend moeten verlichten.
Met dat verschil dat je de laatste gelukkig wel ziet rijden, maar ook dat je een half uur na datum nog vlekjes ziet.
Krijg je plots 1600Lumen (€90) in de tegenovergestelde richting.

Je hebt een gelijkaardige discussie over de toeter.
Als een suffe SUV'er afdraait, kijkt ie zelden in de spiegel naar fietsers. Als jij dan op een standaard bel "pingel" zeg, hoort ie niets.
Heb eens een filmpje gezien van een kerel in Londen die er een toeter van 120dB had opgezet, zelfs bussen stopten :).

De afstand die ik nu fiets, rechtvaardigen dat soort aankopen niet, ik ben nog niet al te veel fratsen als fietser tegengekomen.
De plaatselijke carwash laat de auto's bij het buitenrijden wel quasi systematisch tot op het fietspad rijden om ze dan daar af te zemen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef: Ik passeerde onlangs Sint-Niklaas en zag een bord: Gratis parkeren onder de grote Markt... da's pas service !
Tijdelijk, tot de Stationstraat weer wat opleeft (trekt nu te weinig volk) en de werken overal in 't stad gedaan zijn (en er verdwijnt redelijk wat parking). Volgens mij nog geen woord gesproken over het definitief te maken of ze zouden een deal moeten sluiten met de volgende uitbater.

Ergernis: een of andere madam die zo druk op haar gsm bezig was deze morgen dat ze me net niet de berm in stampte :x dankzij men eigen reflexen dan nog want haar boeide het precies niet veel... :x
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

heist_175 schreef:Je hebt een gelijkaardige discussie over de toeter.
Of de wielerterroristen die geen bel willen zetten wegens "niet aerodynamisch".
heist_175 schreef:Heb eens een filmpje gezien van een kerel in Londen die er een toeter van 120dB had opgezet, zelfs bussen stopten :).
Als je het over Airzound hebt, da's nog niks! Zoek op YouTube eens naar "train horn pranks". :wink:
Afbeelding
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

ik erger me aan collega's die te hard op hun keyboard rammen :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Nu haal je Mortsel en Lier door elkaar.
Vroeger gingen we er wel eens winkelen. Sinds ze daar de straten opnieuw aangelegd hebben, ben ik er nooit nog geweest. Niet als doorgaand verkeer, niet als eindbestemming.
Ik passeer wekelijks Mortsel met de auto onderweg naar mijn kot en kan dit alleen maar beamen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om daar mijn auto daar in een van die parallelle parkings te duwen en te gaan winkelen..

Lier daarentegen vind ik zeer goed. Nog handig genoeg om met de auto door te rijden (op maandagmorgen ben je veel sneller door het centrum dan over de ring) maar toch nog meer dan plaats genoeg om te wandelen/fietsen/... als je gaat shoppen. De Grote Markt vind ik dan weer belachelijk met die twee plassen..
Als ik echt ga winkelen oid parkeer in wel aan de Mol en ga te voet naar het centrum, goed voor de benen en het ligt er onderweg nog mooi bij 8) .

Maar goed, algemene ergernissen.

* Zoals aangehaald: boodschappen doen. Voor mij is dat binnen, nemen wat je nodig hebt en maken dat je terug weg bent. Colruyt is voor mij in dat opzicht perfect. Mijn moeder denkt daar bv anders over: die kan gemakkelijk een dik uur gewoon in de winkel rondlopen en haar kar maar volladen. Colruyt komt ze dan ook niet binnen "want dat is maar een magazijn". Zucht.
* De Lijn. Tot vorig jaar elke dag gedurende zes jaar op de bus gezeten en ondertussen een redelijk grondige haat voor opgebouwd. Customer satisfaction wordt er niet echt hoog in het vaandel gedragen. En dan heb ik het niet over buschauffeurs (respect daarvoor tot in de grond van mijn hart, ik zou écht niet elke dag zo'n bende puberende snotneuzen aankunnen). Een paar jaar geleden werd het plan voor onze regio grondig herzien waardoor ons dorp praktisch niet meer gedekt werd. Suggesties of opmerkingen hierover werden onmiddellijk genegeerd, of het nu van een individu was, vanuit de gemeente of vanuit de scholenvereniging. "Neem de belbus dan" was een vaak voorkomend antwoord, maar als je die wou bellen werd er gewoon niet opgenomen (no shit, drie keer gebeld waarbij het bleef rinkelen, de vierde keer werd er opgenomen en onmiddellijk ingehaakt).
* SABAM. Hier ga ik niet over uitwijden want dan ben ik morgenvroeg nog aan het typen. Heel kort dan: heel de organisatie is door en door rot.
* nog ongelooflijk veel andere dingen maar dit zijn de eerste die me te binnen schieten :-D .

EDIT: hierboven toch nog een gelezen: wielerterroristen. BLIJF OP UW FIETSPAD!!!
(absoluut niets tegen fietsliefhebbers, ik fiets zelf ook graag, en zelfs als je met uw koersfiets wil rijden mij geen probleem. Maar blijf g***mme op uw fietspad, dat is daarvoor gemaakt. De volgende klucht van twee mannen die met hun benen open moeten rijden omdat hun buik er niet tussen kan die in het midden van de baan rijdt ram ik gewoon omver denk ik.)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

MClaeys schreef:
r2504 schreef: Ik passeerde onlangs Sint-Niklaas en zag een bord: Gratis parkeren onder de grote Markt... da's pas service !
Tijdelijk, tot de Stationstraat weer wat opleeft (trekt nu te weinig volk) en de werken overal in 't stad gedaan zijn (en er verdwijnt redelijk wat parking). Volgens mij nog geen woord gesproken over het definitief te maken of ze zouden een deal moeten sluiten met de volgende uitbater.
Met betrekking tot de ondergrondse parking te Sint Niklaas, een paar leuke weetjes, gaande van gratis parkeren over een sjoemelende burgemeester Willockx tot schade aan auto's als gevolg van lekken:
http://spandel.be/bindend%20referendum.html
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-sint ... -a2285842/
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130920_00752587
http://www.nieuwsblad.be/cnt/7f314fdo
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vreemd topic maar nu het er toch is misschien ook een tegenhanger "Ik hou bijzonder veel van".
Enfin, ik erger mij aan:

facebook- en andere internetrages (ice buckett toestanden en dergelijke)/ windowsupdates / audi bedrijfswagens / chauffeurs zonder kennis van het verkeersreglement in het bijzonder de betekenis van een fietspad op een kruispunt en ook de betekenis van een verkeersdrempel / spookrijdende fietsers op een fietspad / slechte muziek / Belgische politici, in het bijzonder de huidige regeringen / gebrek aan respect voor openbare domein/infrastructuur / zich steeds herhalende tv-formats / misplaatst optimisme ("We mogen niet klagen" , ja 't zal wel, me mogen net wel nog klagen maar ook niets meer ...) / het negeren van verbod (Het is verboden het verbod te negeren !) / klagers / fora met meningen / en uiteraard mezelf (maar niet als ik er in slaag te slapen, wat me eraan doet denken dat ik mij ook nog erger aan slapeloosheid, ...) en smileys ! :lol:
Laatst gewijzigd door fredo66 05 mei 2015, 16:51, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wat is er mis met Audi bedrijfswagens?
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

butskristof schreef: EDIT: hierboven toch nog een gelezen: wielerterroristen. BLIJF OP UW FIETSPAD!!!
(absoluut niets tegen fietsliefhebbers, ik fiets zelf ook graag, en zelfs als je met uw koersfiets wil rijden mij geen probleem. Maar blijf g***mme op uw fietspad, dat is daarvoor gemaakt. De volgende klucht van twee mannen die met hun benen open moeten rijden omdat hun buik er niet tussen kan die in het midden van de baan rijdt ram ik gewoon omver denk ik.)
Dat denk ik dan weer van alle automobilisten die vinden dat het fietspad een stationeerzone is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sint-Niklaas... de grootste klucht van't land zeker ?
Eerst een Shoppingcentrum openen aan de rand van't Stad & daarna jaren de kleinhandel ambeteren met werken in't Stad... gratis parking maakt niet zoveel meer uit hé als er toch geen kat nog de moeite doet om tot daar te rijden. :bang:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik erger me aan de 'gemachtigde opzichters aan scholen' die ervoor zorgen dat kinderen in deze snelle instant wereld geen geduld meer kennen door telkens voor 1 kindje de straat op te lopen met dat stomme bordje en het verkeer op te houden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

butskristof schreef: EDIT: hierboven toch nog een gelezen: wielerterroristen. BLIJF OP UW FIETSPAD!!!
(absoluut niets tegen fietsliefhebbers, ik fiets zelf ook graag, en zelfs als je met uw koersfiets wil rijden mij geen probleem. Maar blijf g***mme op uw fietspad, dat is daarvoor gemaakt. De volgende klucht van twee mannen die met hun benen open moeten rijden omdat hun buik er niet tussen kan die in het midden van de baan rijdt ram ik gewoon omver denk ik.)
Ik denk dat jij nog niet met een koersfiets op de huidige fietspaden hebt gereden? De fietsinfrastructuur in Vlaams-Brabant is om te huilen ... Ik heb afgelopen seizoen wel 20 keer lek gereden, puur van putten en gaten in het fietspad. Dus ja ... als er prachtig nieuw asfalt ligt naast het fietspad rij ik op de weg (met mijn benen toe). (het feit dat je wielerliefhebbers aanspreekt als wielerterroristen, daar erger ik mij aan)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:
r2504 schreef: mensen blijven er gewoon weg omdat je er nog amper geraakt.
Nu haal je Mortsel en Lier door elkaar.
Vroeger gingen we er wel eens winkelen. Sinds ze daar de straten opnieuw aangelegd hebben, ben ik er nooit nog geweest. Niet als doorgaand verkeer, niet als eindbestemming.
Nee, nee... ik heb het wel degelijk over Lier (veel winkels zijn trouwens aan het verhuizen naar buiten de stad, oa. rechtover de Carrefour zitten al een aantal grote ketens en er komen er in de toekomst nog bij), al heb ik Mortsel ondertussen al uit m'n kaart geknipt als plaats die ik moet mijden als de pest (al was dat misschien het idee van de groene Burgemeester).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ditCh schreef:
butskristof schreef: EDIT: hierboven toch nog een gelezen: wielerterroristen. BLIJF OP UW FIETSPAD!!!
(absoluut niets tegen fietsliefhebbers, ik fiets zelf ook graag, en zelfs als je met uw koersfiets wil rijden mij geen probleem. Maar blijf g***mme op uw fietspad, dat is daarvoor gemaakt. De volgende klucht van twee mannen die met hun benen open moeten rijden omdat hun buik er niet tussen kan die in het midden van de baan rijdt ram ik gewoon omver denk ik.)
Ik denk dat jij nog niet met een koersfiets op de huidige fietspaden hebt gereden? De fietsinfrastructuur in Vlaams-Brabant is om te huilen ... Ik heb afgelopen seizoen wel 20 keer lek gereden, puur van putten en gaten in het fietspad. Dus ja ... als er prachtig nieuw asfalt ligt naast het fietspad rij ik op de weg (met mijn benen toe). (het feit dat je wielerliefhebbers aanspreekt als wielerterroristen, daar erger ik mij aan)

Dan heb ik maar 1 tip: koop u een fiets die sterk genoeg is om op de belgische fietspaden te rijden. De kans is groot dat hij minder kost dan uw huidige fiets.
Hij gaat misschien minder licht bollen, maar u doet het toch om de sport en het verbranden van caloriën, toch ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

banden <-> fiets

wat voor een argument is dat nu weer ;-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als u er vanaf komt met andere banden, waarom doe je dat dan niet ? ik begin meer en meer overtuigd te raken van de term wielerterrorist...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”