trage opstart

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
under Control
Member
Member

hallo,ik heb een nieuwe pc ,allee toch het binnenwerk :-D
Tis ne AMD geworden 2,4 GHZ en 512 DDR Ram met XP erop.
Het gaat fantastisch,enkel de opstart duurd heel lang,zeker 1 minuut stil vooralleer de 'bootfiguur windows xp' verdwijnt en dan vlot vertrekt en alle opstartprograms staan er dan ook direct op. Ik heb al bootvis gedraais,doch deze doet er maar een paar seconden af en toch zou ik graag willen dat het veel vlugger vooruit gaat;ik denk dat er een driver in de weg zit???. De vraag is ,is dat normaal bij AMD cpu?? Dit is de eerste keer dat ik zo'ene int bakske heb steken. De vorige pc was ne 866 MHZ en die ging op 20 sec. tot op zijn laatste boot. Wat kan ik nog doen om het te versnellen?? Een voor één de opstartprograms weglaten bij msconfig?? Of is er een patch of zoiets?? Mercikes voor de hulp :-)
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kijk eens in de BIOS op quick boot op staat, anders gaaat hij elke keer een uitgebreide RAM-test doen en dit neemt nogal wat tijd in beslag.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sand

het kan gewoon zijn dat een van de programma's die je laat mee opstarten moeilijk doet... vink eens zo goed als alles uit via msconfig, en kijk f het hieraan ligt?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sand schreef:het kan gewoon zijn dat een van de programma's die je laat mee opstarten moeilijk doet... vink eens zo goed als alles uit via msconfig, en kijk f het hieraan ligt?

Als het probleem zich stelt nog voor de XP-loader dan kan dat onmogelijk een ander programma zijn, die bootscreen zit namelijk in de kernel, en zonder dat wordt als een van de eerste dingen geladen. Je moet het inderdaad in het bios gaan zoeken vermoed ik.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

[offtopic]
hmm 2.4ghz ? zijn dat niet die nieuwe athlon 64 3800+ ? of bedoel je 2400 sempron of ?
[offtopic]
Shizla

Overgeclockt? (Vermoed van niet omdat je hem juist hebt..)
Maar toch.. mss staat je Cpu Core Voltage te laag?
Dit heeft als gevolg slechte boots..
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”