Beste UB'ers
Zit nu al efkes te zoeken op een probleem met de nummering van mijn Word document. Origineel is het een groot (200pg) document met eigen opmaak.
Nu is de nummering van niveau 1&2 in orde, maar bij 3 wilt hij nooit de correcte nummering gebruiken.
Al vanalles geprobeerd zoals alle nummering weg en opnieuw, niveau's checken, stijlen bewerken, ...
In bijlage het bestandje. Zou er iemand eens kunnen kijken en mij laten weten welke stappen ik moet doen om niveau 3 nummering in orde te krijgen of het zelf fixen en opnieuw op UB zetten?
Alvast een dikke merci!
Word nummering probleem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Redelijk simpel, maar vrij ondoorzichtig voor de gebruiker. De volgorde van je nummering is verbroken. Oftewel de computer weet niet dat die nieuwe nummerreeks bij de vorige hoort, en is opnieuw met een verse nummering gestart. Reden daarvoor: formattering van de paragraaf zitten aanpassen, enzovoort. Kunnen tal van redenen voor zien.
Op te lossen door bij 1.1.3 de cursor links te zetten, en backspace duwen tot het terug aan de vorige regel plakt (de CR-LF opheffen dus). Nu krijg je dus "2.1. GoedSlecht" in één woord. Vervolgens opnieuw enter zodat je opnieuw op een nieuwe regel zit. Dan op TAB duwen zodat hij de boel ietsje naar rechts opschuift. Dan heeft hij normaal ook door dat hij de nummering moet laten doorlopen, alleen nu op een nieuw subniveau.
Als het niet meteen werkt, paar keer spelen met backspace, enter en Tab tot je het goed krijgt. Wat ook soms helpt, het knopje met de nummering indrukken om de nummering op te heffen, en terug activeren. Ook het pijltje naar rechts "increase indent" wil wel eens helpen.
Op te lossen door bij 1.1.3 de cursor links te zetten, en backspace duwen tot het terug aan de vorige regel plakt (de CR-LF opheffen dus). Nu krijg je dus "2.1. GoedSlecht" in één woord. Vervolgens opnieuw enter zodat je opnieuw op een nieuwe regel zit. Dan op TAB duwen zodat hij de boel ietsje naar rechts opschuift. Dan heeft hij normaal ook door dat hij de nummering moet laten doorlopen, alleen nu op een nieuw subniveau.
Als het niet meteen werkt, paar keer spelen met backspace, enter en Tab tot je het goed krijgt. Wat ook soms helpt, het knopje met de nummering indrukken om de nummering op te heffen, en terug activeren. Ook het pijltje naar rechts "increase indent" wil wel eens helpen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb na 2.1 op enter gedrukt, Test nivau 3 getypt, daarna klik je op nummeren, 3x op tab tot hij op 2.1.1 staat. Daarna selecteer je die lijn en klik je op je opmaak ribben rechts(hoofdstuk 1.1.1) en klik selecteer 'bijwerken om met selectie overeen te komen'
daarna dien je rechts te klikken op de ribbon met de opmaak, wijzigen klikken om de aligneering aan te passen. Opmaak klikken, alinea, inspringen links: 0 en klaar
daarna dien je rechts te klikken op de ribbon met de opmaak, wijzigen klikken om de aligneering aan te passen. Opmaak klikken, alinea, inspringen links: 0 en klaar