@heist_175 :Software updates mijn Worx zijn de eenvoud zelve : toestel heeft een interne usb poort onder de batterijdesksel. (gratis) Firmware downloaden en op een USB stick zetten, firmwareupdate staren door batterij los te halen, terug in te steken en de powerknop 10 seconden onder te houden, klaar. 
Blijkbaar is de Worx daar een beetje uitzonderlijk, blijkt inderdaad dat bij de meeste merken het toestel voor zoiets naar een service center moet.
Kassa dus.  

Onderhoud doe ik ook zelf dank je wel. Stelt ook helemaal niks voor. Een beetje zuiver maken, messen omkeren of vervangen indien nodig en da's alles. Die 150€ is goed verdient, want je maakt me niet wijs dat die mannen bij Husqvarna daar voor 150€ werk aan hebben of materiaal in steken. 
Als je dat jaarlijks moet( ?) doen wordt zo'n toestel wel héél erg duur zonder daar een tastbare meerwaarde tegenover te zetten, -daar bedank ik dan feestelijk voor-.
Recurring business model, nothing more, nothing less. Ik deel Dafke's mening hierin volkomen.
De Worx is gemaakt met éénvoudige werking en goedkoop onderhoud in het achterhoofd. Ik kan enkel vaststellen dat de Chinezen dit goed gedaan hebben. In Duitsland zijn die dingen al sinds 2012 op de markt, en op de fora blijven de griezelverhalen uit. Wil niet zeggen dat de Worx M niet ook een paar eigenaardigheden heeft. Bijvoorbeeld :
1) de regensensor : als de machine merkt dat 'ie in de regen aan het rondkrossen is, gaat 'ie schuilen. Maar hij heeft GEEN "vochtsensor" onderaan : hij probeert na een door de gebruiker instelbare tijd automatisch opnieuw te maaien. Regent het nog steeds ? Opnieuw wachten ... tot het stopt met regenen.  Maar op een uur (bijvoorbeeld) is dat gras niet droog hé, dus als je zoiets aan de hand hebt, heb je die week toch wel een beetje "aangeplak gras op te ruimen" onderaan de machine.
2) hij past zijn maaihoogte NIET automatisch aan zoals dat wel het geval is bij sommige dure modellen het geval is. De hoogteregeling is puur mechanisch, met een grote ronde regelknop aan de bovenkant tussen 2 en 6cm.
3) en deze was een instinker : de Worx VERTIKT het om zijn automatisch programma te draaien als de batterij bij start niet op 100% staat. 99% ? Nope. Dus stel dat je net daarvoor manueel een opdracht hebt gegeven om een 2e afgescheiden grasperkje te maaien en de batterij naar 90% is gedaald en je batterij niet op 100% is geladen wanneer je automatisch programma hoort te starten ? 
De Worx zal NIET starten of wachten tot de batterij vol zit : hij slaat dan die dag gewoon over, zelfs indien het maaiprogramma hooguit 40% van de batterijcapaciteit kost. Het duurde even voor ik doorhad waarom de Worx soms zijn programma niet wou starten ondanks een "zo-goed-als-volle" batterij. 
Bij defect of ellende moet de machine naar de Brico. De hoofdzetel van Worx zit in Duitsland : voor zware problemen moet 'ie dus daar naartoe. 
Eenvoudige problemen worden opgelost door Worx in Nederland dacht ik. 
Hoe goed/slecht dat gaat : geen idee. Ik heb nog geen enkel probleem met onze gras-roomba gehad.
@Dafke : ik zeg het nog eens maat : ik heb goede ervaringen met de Worx M (1000). Ik heb echt geen idee of deze ook vertaalbaar zijn naar de L versie (2000). De L is reeds langer op de markt en ouder : het is niet zomaar een "grotere broer", het is een "oudere en grotere broer". Ik weet bijvoorbeeld neit of het firmwareupdate verhaal van de M ook geldig is voor de L versie ect ect. Indien je echt met een Landroid aankoop in je hoofd zit, informeer je dan heel goed over de mogelijkheden van de L versie voor je een aankoop doet.