Fritz!Fon Dect telefoons

Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb een Fritzbox 7390 waaorp ik Fritz DECT telefoons kan aansluiten. Begrijp ik het dan goed dat ik dan met die DECT telefoon via de FritzBox via voip kan bellen?

Ik heb nu scarlet trio, maar die hun tarieven voor het bellen zijn nogal hoog, zijn er betere (sip?) providers die ik dan kan instellen in mijn fritzbox?
(ik wil wel niet 2 keer moeten proberen om te bellen, dus wel iets of wat van kwaliteit providers aub). Vooral nationale nummers, GSM (nationaal) en Frankrijk.

Nog een vereiste (ivm baby) voor die DECT telefoon is dat die een stille modus of een vibratiemodus heeft. Heeft de Fritz!Fon C4 dit? Ik kon zo direct niets terugvinden op internet.

Alvast bedankt voor de info.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Je hebt geen Fritz DECT nodig, om met je FritzBox via VoIP te kunnen bellen.
Je kan via de FritzBox bellen met gelijk welk aangesloten telefoontoestel: analoge telefoon, ISDN telefoon (of centrale), DECT toestellen (Fritz of andere), IP telefoons, ...
Dus met hetzelfde toestel als wat je nu gebruikt om via Scarlet te bellen?

Om via VoIP te kunnen bellen, moet je gewoon één of meerdere VoIP providers instellen op je FritzBox (naast Scarlet).
Er loopt hier al een topic over VoIP providers, misschien kan je daar alle info vinden: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=37309
Zelf gebruik ik op dit ogenblik FreeVoipDeal, een Betamax/Dellmont clone. Gratis naar vaste lijnen, 1 cent/min naar Belgsiche GSM, 1.2 cent/min naar Franse GSM's: http://www.freevoipdeal.com/calling_rates/#/#letter-B
Van de kwaliteit heb ik geen klagen, en alles is ingesteld via de kiesregels.

Wat betreft de Fritz!Fon C4
Er staat geen vibratiemodus op, je kan het belvolume wel toedraaien.

Je kan ook jouw Smartphone (Android of iPhone) instellen als telefoontoestel op je FritzBox (Fritz!Fon App). Hiermee kan je het systeem eens testen, voor je tot de aankoop van DECT toestellen beslist ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

De oplossing voor al uw problemen:
Je moet wel naar versie 6.06 gaan, want op 6.20 heb ik het script nog niet draaiende gekregen op een 7390 helaas.
Weet ook dat op 6.06 de nummerherkenning niet werkt helaas.
Wij ook Scarlet, 0€ aan telefoonrekeningen (enkel daluren gaan via Scarlet).

Zelf hebben we een Siemens Gigaset A400 (duopack voor laadstation), werkt perfect zelfs het telefoonboek op de FritzBox is bruikbaar.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=35672

Wil je graag helpen hoor, zeker als je nummerherkenning hebt om een oplossing te zoeken want dat missen we wel een beetje.

Groeten
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

Bedankt voor de info.

Toch nog een paar onduidelijkheden:

@Honda, waarom gebruik je nog scarlet dan? Freevoipdeal is gratis voor vaste nummer zie ik... (bedankt voor de info trouwens)

Ik zou 1 telefoon aansluiten (mijn bestaande), en daarmee dan willen bellen en opgebeld worden.
Als ze naar mijn scarlet nummer bellen, dan moet dat dus op die telefoon komen. Als ik uitbel, dan zou ik die freevoipdeal willen gebruiken.
Hoe stel ik dit in? Is het mogelijk dat de mensen die ik bel (via freevoipdeal) mijn scarlet nummer te zien krijgen?

't Is ook een tijdje geleden da'k mijn scarlet voip heb gebruikt (een half jaar ofzo), maar als ik dat nu terug probeer te "activeren", geraak ik niet verbonden met de foutmelding: "26.04.15 14:13:36 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error"
Iemand een idee? Ik gebruik gewoon voip.scarlet.be
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Omdat ik natuurlijk verder ga dan de 120 freedays.
Het is wat gek dus om in de daluren dus via freevoipdeal te bellen (en de gesprekskwaliteit is soms wel wat minder).

Je kan gerust je bestaande telefoon aansluiten zodat je inkomend ontvangt via Scarlet en uitgaand met wat je maar wil.
Je kan ook zo instellen dat de andere partij jouw Scarlet nummer ziet als je uitgaand via freevoipdeal belt.

voip.scarket.be is passé, tegenwoordig is het ims.scarlet.be.
Of het zo eenvoudig is als adres wijzigen weet ik niet, ik heb al gehoord dat de login en paswoord anders geworden is, maar hier weet ik het fijne niet van.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Nob schreef:Ik zou 1 telefoon aansluiten (mijn bestaande), en daarmee dan willen bellen en opgebeld worden.
Als ze naar mijn scarlet nummer bellen, dan moet dat dus op die telefoon komen. Als ik uitbel, dan zou ik die freevoipdeal willen gebruiken.
Hoe stel ik dit in? Is het mogelijk dat de mensen die ik bel (via freevoipdeal) mijn scarlet nummer te zien krijgen?
Gebruik jij de FritzBox 7390 als VDSL2 router? Of staat de fritzBox achter de Scarlet modem
  • Als je de FritzBox gebruikt als VDSL2 modem, dan moet je 2 VoIP providers instellen in de FritzBox: Scarlet en FreeVoipDeal. Je hebt dan géén vaste lijn. Nadeel is dat de 7390 niet vectoring approved is, je riskeert op een fall-back profiel terecht te komen.
  • Als je de FritzBox gebruikt als router achter jouw Scarelt modem (Sagem), dan moet je:
    • Scarlet VoIP instellen op jouw Sagem (in principe worden deze instellingen door Scarlet gepusht.
    • FreeVoipDeal instellen op de FritzBox.
    • De Sagem telefonie uitgang verbinden met de FritzBox (via de bijgeleverde split kabel). In de FritzBox wordt dit dan ingesteld als "vaste lijn".
Via kiesregels kan je een en ander instellen.
Gezien je maar één toestel gebruikt is het ook eenvoudig: gewoon in de eigenschappen van het toestel aangeven dat deze moet uitbellen via FreeVoipDeal, en moet reageren op alle inkomende oproepen.
Nob schreef:Is het mogelijk dat de mensen die ik bel (via Freevoipdeal) mijn Scarlet nummer te zien krijgen?
Ja. Je moet het nummer verifiëren bij FreeVoipDeal, en in de FritzBox de optie "Use own telephone number for registration" aanvinken.
Nob schreef:'t Is ook een tijdje geleden da'k mijn scarlet voip heb gebruikt (een half jaar ofzo), maar als ik dat nu terug probeer te "activeren", geraak ik niet verbonden met de foutmelding: "26.04.15 14:13:36 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error"
Er lopen hier verschillende topics waar je de juiste instellingen voor Scarlet Voip kan terugvinden.
Scarlet is overgegaan naar het Proximus ims platform, en je hebt je username en paswoord nodig (die je via de Helpdesk te weten kan komen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

@honda4life

OK Thanks, ik heb nog wat zitten prutsen in de instellingen en ondertussen is er al veel duidelijk geworden.

Ik dacht dat die 120 freedays bij elke herlading zouden verlengd worden... indien dat niet het geval is, ga ik dat inderdaad eens verder moeten bekijken (cfr uw oplossing).

Met enkel ims.scarlet.be gebruiken, werkt het niet, achter je username moet je nu ook @ims.scarlet.be zetten en dan werkt alles.
Wel raar dat Scarlet dat nergens op mijn.scarlet.be zet...

@Philippe_d, thanks, ik lees nu ook juist je post!
Ik weet dat die niet approved is voor vectoring, maar ik zit in zone 3/4 (12Mbit/1Mbit -> dankzij DLM nu 16.6Mbit/4Mbit) dus vectoring zal nog niet voor direct zijn vrees ik -tenzij ik hier anders lees op userbase en dan koop ik eventueel wel een andere fritzbox-.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:Scarlet is overgegaan naar het Proximus ims platform, en je hebt je username en paswoord nodig (die je via de Helpdesk te weten kan komen).
Ik snap er geen snars van dat ik dat nooit heb moeten doen.
Nob schreef:Ik dacht dat die 120 freedays bij elke herlading zouden verlengd worden... indien dat niet het geval is, ga ik dat inderdaad eens verder moeten bekijken (cfr uw oplossing).
Inderdaad, maar wat met uw belwaarde, die staat daar ook maar op te lopen hetzij je veel naar mobiel belt.

M'n dailing rules in bijlage, misschien niet zo eenvoudig als leek waarom en hoe maar als je vragen hebt, stel ze maar.
Bijlagen
dailing rules.PNG
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb de firmware aangepast zodat debug.cfg wel draait op 6.20 voor de 7390.
Moet dit wel nog testen of dit werkt en op hoop van zegen, ik denk volgend weekend ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”