Scarlet en Fritzbox 7490 VDSL probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pytagoras
Starter
Starter

Hi

Ik heb veel problemen gehad om mijn fritzbox 7490 aan de praat te krijgen . Het is nooit gelukt om de telefonie aan de praat te krijgen doch nu heb ik een VDLS probleem en denk dat dit in een ander topic thuishoort . Ik heb altijd gewerkt met mijn sagem in bridged zonder één probleem en met een snelheid van 50Mbit/s.

Nu wou ik de fritzbox nog eens opnieuw proberen met volgend resultaat.
Ik heb een fritzbox 7490 met versie 6.20 van OS en de VDSL komt gewoon niet meer op . Ik trek de kabel uit mijn werkende sagem en steek hen in mijn fritzbox en als ik dan ga kijken krijg ik geen VDSL connectie ( Dit op zuiver VDSL niveau , ID en paswoord zijn hier nog niet aan de orde .)

Heeft iemand dit probleem al gehad ?

Groetjes
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

pytagoras schreef:Ik trek de kabel uit mijn werkende sagem en steek hen in mijn fritzbox en als ik dan ga kijken krijg ik geen VDSL connectie
Da's niet de properste manier om van modem te wisselen.

Je doet het best als volgt met een actieve Sagem 3464 als startpunt:
- alle PPPoE-sessies afsluiten (VLAN 10 Disconnect in de webinterface)
- de Sagem zonder stroom zetten (stroomadapter uittrekken of via de Power-knop)
- het blauwe VDSL2-kabeltje loskoppelen
- Fritzbox configureren met Scarlet-login en wachtwoord
- Fritzbox uitschakelen
- Fritzbox met het blauwe VDSL2-kabeltje verbinden
- Fritzbox terug in de stroom steken en wachten tot VDSL2 verbonden is
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Propere manier of niet, van zodra hij de VDSL2 kabel in zijn FritzBox steekt, moet hij toch een sync hebben (zelfs zonder PPPoE credentials).
Gezien hij vroeger werkte met zijn Sagem in bridge, en dus het modem gedeelte van de FritzBox bypaste, is het mogelijk dat zijn FritzBox niet correct ingesteld staat voor VDSL2 (Annex B)?

Het beste is een volledige factory reset, dan de wizard doorlopen (country = BE, Language = EN, Annex = B) en alles opnieuw instellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pytagoras
Starter
Starter

Bedankt voor jullie reaktie .

Zelfs zonder credentials moet ik een ADSL Sync krijgen en dit was niet het geval .

Ik heb vanmorgend mijn Fritz!box terug aangesloten op mijn ADSL lijn en hij kwam niet op. Daar ik geen tijd meer had om iets te testen heb ik dit zo gelaten en ongelofelijk maar waar deze avond had ik ADSL sync . Ik had vorige keer meer dan 15 minuten gewacht , met mijn sagem heb ik sync na maximum één minuut

Na invullen van credentials werkt zowel internet als telefonie .

iets wat vroeger nooit gelukt is .

Ik hoop dat het ook blijft werken

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”