dringend gezocht: specifieke linux distro met syslog & tftp

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Voor een project waar ik mee bezig ben heb ik een syslog en tftp service nodig; test omgeving only.
De host doet moeilijk, wss omdat ik zijn firewall niet kan afzetten (domain admin locked). Daarom zocht ik naar een virtuele machine die in allerijl de job kan overnemen.

Ik heb echt geen tijd om een linux te installeren en daarna uit te zoeken hoe ik de config moet beginnen van een syslog en een tftp server. Ik ben al veel te veel tijd kwijtgeraakt met allerlei software issues allerhande.

Dus vroeg ik me af of er een distro of livecd bestond die standaard deze functies aan boord heeft (en geactiveerd zijn), waar ik (via GUI) direct in kan beginnen.
Mijn enige andere optie is een w7 trial of oude xp trial te downloaden en te installeren, die veel te veel resources gaat slikken voor wat ik nodig heb.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

via GUI? Euh nee.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Installeer webmin :) Het geeft je grafische interface om de zaken te configureren.
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Windows en http://tftpd32.jounin.net/, desnoods op een 180 day trial?
freggy
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Een syslog en TFTP server installeren zijn behoorlijke triviaal.

Neem een distro met rsyslog, zet in /etc/rsyslog.d of /etc/rsyslog.conf die module en input commando's uit het voorbeeld op http://www.rsyslog.com/receiving-messag ... te-system/ (de rest zou er normaal al moeten staan), en herstart rsyslogd.

Voor tftp is het gewoon het pakket installeren en je files zetten in de root van je TFTP-server (vb. /var/lib/tftpboot).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”