Proximus Persbericht: Netflix binnenkort op Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Echt wel spijtig. Hopelijk krijgen ze dit snel opgelost, want dat is ook geen goede reclame voor proximus/netflix. Konden ze beter een chromecast gratis geven aan nieuwe klanten.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
ik ben een tijd lang niet in Belgie geweest.
Sinds gisteren terug en klopt het dat netflix nog altijd niet te bekijken is met een Decoder V4 ?
Sinds gisteren terug en klopt het dat netflix nog altijd niet te bekijken is met een Decoder V4 ?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Voor de v4 wordt Netflix in fases uitgerold, de v5 is al in orde.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Iemand vertelt mij dat hij van proximus te horen gekregen heeft dat de v4's niet meer opgevolgd zouden worden
en die op termijn zouden vervangen worden door v5's.
Weet iemand hier meer over ?
en die op termijn zouden vervangen worden door v5's.
Weet iemand hier meer over ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dat klopt inderdaad dat het nog niet mogelijk is en de vraag is of dat wel ooit het geval zal zijn want er gaan geruchten te ronde dat die Netflix nooit op de V4 decoders zullen komen al hoop ik dat dat wel het geval zal zijn.hardyscript schreef:ik ben een tijd lang niet in Belgie geweest.
Sinds gisteren terug en klopt het dat netflix nog altijd niet te bekijken is met een Decoder V4 ?
In ieder geval ga ik daar niet op wachten want ik heb eergisteren in de Mediamarkt zo'n Apple TV gekocht en ik moet zeggen dat spel werkt zeer uitstekend, zo heb ik gans de avond naar Netflix en You Tube gekeken.
Ik start Netflix altijd zo op mijn V5 decoder. Hoe kan je dit starten met enkel je remote? (nog niet gevonden).Devilzown schreef:Merk net dat je blijkbaar ook ala chromecast de decoder kan aansturen. Werkt prima.
Bijkomstig, iemand ook last van soms haperend beeld via netflix. Is maar héél af en toe en valt wel mee, echt storend is het niet. Op mijn chromecast geen issues.
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
On Demand, Films, Netflix
En ja, hier hangt het ook sporadisch, zelfs moeten uit en aanzetten om er van af te geraken.
Al bij al vind ik het wel super van Proximus. In tegenstelling tot Telenet die Netflix bevechten en denken ermee te kunnen concurreren heeft Belgacom ons een een consistente en gebruiksvriendelijke manier gegeven om met 1 set top box Tv en netflix te kijken met 1 decoder.
Ik gebruik trouwens die V5 mini, opnames in de cloud, gecombineerd met Netflix, niks meer lokaal. De toekomst.
En ja, hier hangt het ook sporadisch, zelfs moeten uit en aanzetten om er van af te geraken.
Al bij al vind ik het wel super van Proximus. In tegenstelling tot Telenet die Netflix bevechten en denken ermee te kunnen concurreren heeft Belgacom ons een een consistente en gebruiksvriendelijke manier gegeven om met 1 set top box Tv en netflix te kijken met 1 decoder.
Ik gebruik trouwens die V5 mini, opnames in de cloud, gecombineerd met Netflix, niks meer lokaal. De toekomst.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik las op het Franstalig Forum dat Netflix nu ook beschikbaar is op de v4
Je moet blijkbaar op de "blauwe knop" drukken, er verschijnt dan een menu, waarop je Netflix kan kiezen.
Je krijgt dan een bevestiging of je Netflix kan gebruiken met jouw installatie.
Indien positief krijgt de decoder de volgende nacht een update
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de modem (B-box2) een update krijgt (fully routed) zodat je Netflix kan bekijken.
Sommige users rapporteerden dat ze hierbij terugvielen op een lagere snelheid ...
Je moet blijkbaar op de "blauwe knop" drukken, er verschijnt dan een menu, waarop je Netflix kan kiezen.
Je krijgt dan een bevestiging of je Netflix kan gebruiken met jouw installatie.
Indien positief krijgt de decoder de volgende nacht een update
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 0#p1457826Si vous appuyez sur le bouton bleu de la télécommande sur le v4, un menu s'affichera, vous sélectionnez Netflix et après vérification, il sera confirmé si Netflix pourra être utilisé sur votre installation, puis si c'est le cas, le décodeur sera mis à jour pendant la nuit pour vous donnez la possibilité d'avoir Netflix
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de modem (B-box2) een update krijgt (fully routed) zodat je Netflix kan bekijken.
Sommige users rapporteerden dat ze hierbij terugvielen op een lagere snelheid ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Had ik hier al gelezen, onder software versie V4.
Dit heb ik toegepast op de v5, wat naturlijk ook werkt, maar ik had mijn bbox2 eerst zelf in full routed gezet.
Dan een factory reset gedaan en klaar was kees.
Mijn DLM profiel 70/10 is in ieder geval niet veranderd, mss is dat omdat ik zelf mijn bbox2 eerst op full routed gezet heb.
Dit heb ik toegepast op de v5, wat naturlijk ook werkt, maar ik had mijn bbox2 eerst zelf in full routed gezet.
Dan een factory reset gedaan en klaar was kees.
Mijn DLM profiel 70/10 is in ieder geval niet veranderd, mss is dat omdat ik zelf mijn bbox2 eerst op full routed gezet heb.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
ik kreeg hier daarnet een mail van Proximus dat Netflix voor mij beschikbaar is. Ik moest op de blauwe knop drukken waardoor de update deze nacht geïnstalleerd wordt. Ik ga straks eens de bbox en mijn v4 decoder uittrekken en opnieuw opstarten
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Na een herstart werkt netflix nog niet. Ik vrees dat ik iets verkeerd doe. Zal afwachten worden tot morgen. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik weet niet of je een bbox2 hebt, want die staat dan waarschijnlijk nog niet in full routed mode, en dit is nodig voor het gebruik van netflix via de decoder.
Bbox3 staat sowieso in full routed mode.
Bbox3 staat sowieso in full routed mode.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Wat je fout doet is niet een nachtje wachten. Ze doen wel degelijk een update van de decoder 's nachts. Was bij mij ook zo (v4 decoder met bbox3). Maar door te herstarten krijg je de update niet sneller.daydreamke schreef:Na een herstart werkt netflix nog niet. Ik vrees dat ik iets verkeerd doe. Zal afwachten worden tot morgen. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Wat betreft Netflix op de v4. Veel te veel lag in de menu's. Ik ga gewoon terug naar m'n PS3, werkt veel vlotter. Ik was wel aangenaam verrast om te zien dat er wel een 1080 stream binnenkwam. Ik dacht dat het beperkt was tot 720 op die decoders, kan wel zijn dat de decoder terug naar 720 scaled. Heb er eerlijk gezegd niet zoveel tijd aan gespendeerd om dat allemaal uit te zoeken. Beeld zag er goed uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Als ik thuis op de blauwe knop v.d remote control druk,zie ik nu ook Netflix staan.Ben eens benieuwd of dit er ook inzit voor Scarlet One klanten.Tot nu toe bijna altijd Netflix gekeken via een Xbox 360,indien niet geen probleem dus.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Normaal staat hij er bij mij ook op. Ben benieuwd naar resolutie en geluid's kwaliteit
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Om netflix op de decoder te kunnen gebruiken, moet de modem in fully routed mode staan (de decoder moet op het internet kunnen voor netflix). Scarlet ondersteunt om één of andere reden tot op vandaag geen fully routed mode, en zo lang ze dat niet aanpassen zal netflix niet mogelijk zijn.Ben eens benieuwd of dit er ook inzit voor Scarlet One klanten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
De resolutie is goed (1080i) maar toch ga ik Netflix verder kijken via mijn Apple TV want daar is die resolutie beter (1080p) die HD weergave op de Apple TV is beter dan op de V4 decoder, het is alsof ik naar een blu-ray zit te kijken.daydreamke schreef:Normaal staat hij er bij mij ook op. Ben benieuwd naar resolutie en geluid's kwaliteit
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
de resolutie is wel 720P via de Proximus decoder (upscaling kan in de decoder of op je TV als die full HD is) !
en niet alleen dat is van belang voor de beeldkwaliteit ook de bitrate,
dus afhankelijk van je Netflix abonnement 3/5/25Mbps
en niet alleen dat is van belang voor de beeldkwaliteit ook de bitrate,
dus afhankelijk van je Netflix abonnement 3/5/25Mbps
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb het abonnement met twee beeldschermen tegelijk in HD. Maar mijn lijn is maar 12mbps dus full HD zal er waarschijnlijk niet inzitten.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Net de applicatie op mijn v4 decoder getest. Werkt inderdaad niet super soepel maar zeer tevreden met het resultaat. Beeldkwaliteit is goed.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Hier ook de netflix via de v4 decoder van proximus beeld is idd ok alleen zijn de subs iets minder komen niet altijd op het scherm .
Maar al bij al is alles wel te volgen zit dus nu nog in dat maand gratis wel een PayPal account moeten maken bij gebrek aan creditkaart .
Wel moet je je rekening valideren zoals je je creditkaart doet op PayPal en dan kan je op netflix .
Nu is het aanbod beetje aan de magere kant om voor mij toch nu een wow gevoel te hebben.
grtz yama
Maar al bij al is alles wel te volgen zit dus nu nog in dat maand gratis wel een PayPal account moeten maken bij gebrek aan creditkaart .
Wel moet je je rekening valideren zoals je je creditkaart doet op PayPal en dan kan je op netflix .
Nu is het aanbod beetje aan de magere kant om voor mij toch nu een wow gevoel te hebben.
grtz yama
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Hey dat probleem met de ondertitels heb ik ook soms. Die vallen soms weg voor een zin of zo. Voor de rest ben ik vrij tevreden. Heb reeds 3 films bekeken zonder noemenswaardige problemen.yama schreef:Hier ook de netflix via de v4 decoder van proximus beeld is idd ok alleen zijn de subs iets minder komen niet altijd op het scherm .
Maar al bij al is alles wel te volgen zit dus nu nog in dat maand gratis wel een PayPal account moeten maken bij gebrek aan creditkaart .
Wel moet je je rekening valideren zoals je je creditkaart doet op PayPal en dan kan je op netflix .
Nu is het aanbod beetje aan de magere kant om voor mij toch nu een wow gevoel te hebben.
grtz yama
Sent from my iPhone using Tapatalk
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Nu na bijna 1 maand van de gratis proef op netflix ben ik tot conclusie gekomen dit toch niet echt iets voor ons is.
Het aanbod vind ik beetje teleurstellend en met de ondertitels begint het je toch wat meer te ergeren als je netflix frequent gaat gebruiken en je steeds bij lange conversatie niks van ondertitels ziet.
Nu we kennen we beetje engels maar zijn nu ook niet de super talenknobbels daarin .
Dus gaan we nu ff die movie en series pass van proximus proberen is nu 9.95/maand bij de vroegere 14.95/maand wat ik toen veel vond.
Ook daar nu maand gratis tot 1/05 bij bestelling en opzeggen wanneer men wil ,dus eens kijken of dat beter en meer iets voor ons is.
Wat netflix betreft zeg nooit nooit dat we daar terug gaan maar nu is het niks voor ons.
grtz
Het aanbod vind ik beetje teleurstellend en met de ondertitels begint het je toch wat meer te ergeren als je netflix frequent gaat gebruiken en je steeds bij lange conversatie niks van ondertitels ziet.
Nu we kennen we beetje engels maar zijn nu ook niet de super talenknobbels daarin .
Dus gaan we nu ff die movie en series pass van proximus proberen is nu 9.95/maand bij de vroegere 14.95/maand wat ik toen veel vond.
Ook daar nu maand gratis tot 1/05 bij bestelling en opzeggen wanneer men wil ,dus eens kijken of dat beter en meer iets voor ons is.
Wat netflix betreft zeg nooit nooit dat we daar terug gaan maar nu is het niks voor ons.
grtz
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hup, naar buiten 't is mooi weer! Al die mensen die binnen blijven, 't is wat de regering wilt, en 't wordt maar erger en erger!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Yama, ik wens u veel succes met uw Serie & Movie Pass maar het zou kunnen gebeuren dat dat voor u ook zal tegenvallen althans ik ben zo tot die conclusie gekomen, ik heb 2 keer die MS Pass genomen en telkens van pure ellende vlug opgezegd, man wat een goedkope brol dat daar vertoond word, geef mij maar die Netflix en de PRIME zenders van Telenet daar wordt tenminste klasse topfilms vertoond wat bij die MS Pass manifest niet het geval is, daar wordt allemaal goedkope 3de rangs films vertoond die nooit de cinema gehaald hebben en die ze van eerste keer op DVD uitgebracht hebben en die in de koopjesbak terecht komen onder het mom van "Zoek maar uit".
Laatst gewijzigd door apestaart 23 apr 2015, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
ah we zien wel zijn dan films ik zeker niet moet afhalen dan .
Maar ja is nu omdat ze maand gratis geven we het eens proberen en idd kan zijn het ook niks wordt maar hebben het dan maar geprobeerd .
grtz
Maar ja is nu omdat ze maand gratis geven we het eens proberen en idd kan zijn het ook niks wordt maar hebben het dan maar geprobeerd .
grtz
-
- Pro Member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
magere kant? ik ben verbaasd hoeveel er bijkomt per dag.yama schreef: Nu is het aanbod beetje aan de magere kant om voor mij toch nu een wow gevoel te hebben.
Ik checkte net op http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/ en zie dat er sinds 1 april al meer dan 60 programma's bijgekomen zijn (series, docus, cabaret en films)
Niet allemaal mijn goesting, maar meer dan ik kan bekijken
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
magere kant? ik ben verbaasd hoeveel er bijkomt per dag.
Ik checkte net op http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/ en zie dat er sinds 1 april al meer dan 60 programma's bijgekomen zijn (series, docus, cabaret en films)
Niet allemaal mijn goesting, maar meer dan ik kan bekijken
Voor wie graag serie's kijkt vind ik dan netflix goed maar wat films betreft is het voor mij wat mager .
Als ik dan serie kijk is het dan nog een serie wat geen echt verhaal lijn heeft ,dus na 1 afl is het verhaal af dan hoef ik niet de volgende te bekijken.
Want alles met een verhaal lijn gaat me al vervelen na paar afleveringen of als ik echt beetje volhou is de fun bij mij na 1 seizoen al gedaan.
Nu idd die movie en series van proximus is ook niet echt super te noemen maar toch al paar films gezien ik anders niet zou huren of downloaden zelf maar me toch na bekijken aardig hebben verast.