hallo,
Ik ben op zoek naar een functionele professionele smartphone maar twijfel nog tussen de I-Phone en de Samsung S6 ...
Iemand tips?
Samsung S6
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Heb je al andere producten van Apple: iPhone.
Heb je nog geen andere producten van Apple: Samsung.
Heb je nog geen andere producten van Apple: Samsung.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
* Heb je al voorgaande ervaring met Android en/of iOS? (Je kan wel met beiden leren werken, maar toch kan het soms handiger zijn als je al met iets vertrouwd bent. En als je verandert kan je je betaalde apps niet meenemen)
* Voor professioneel gebruik, wat voor software gebruikt je werk? (MicrosoftExchange of GoogleDocs of iets obscuurs)? (MicrosoftExchange werkt beter op iOS, voor Google maakt het geen verschil uit. Ook Word, Excel & Powerpoint zijn alleen beschikbaar voor iOS en Android Tablets, al is er wel een AndroidTelefoonversie gepland)
Persoonlijk ben ik geen fan van Samsung, dus zou ik sowieso voor de iPhone gaan(waarmee ik niet gezegd heb dat er geen goeie androids zijn volgens mij).
* Voor professioneel gebruik, wat voor software gebruikt je werk? (MicrosoftExchange of GoogleDocs of iets obscuurs)? (MicrosoftExchange werkt beter op iOS, voor Google maakt het geen verschil uit. Ook Word, Excel & Powerpoint zijn alleen beschikbaar voor iOS en Android Tablets, al is er wel een AndroidTelefoonversie gepland)
Persoonlijk ben ik geen fan van Samsung, dus zou ik sowieso voor de iPhone gaan(waarmee ik niet gezegd heb dat er geen goeie androids zijn volgens mij).
- selder
- Moderator
Goh ja Kip & ei verhaal zekerAnD schreef:Hoe kan je met Apple beginnen als je nog geen producten hebt van Apple ?
Zet er dan de derde keuze nog bij : "wil je overschakelen naar alles van Apple: iPhone"
Da's mijn hyper-persoonlijke mening, een iPhone en macbook etc etc komen pas goed tot hun recht als je in het hele Apple eco-systeem stapt...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Daar is maar weinig van aan, je hoeft (tegenwoordig) helemaal niet in heel het eco systeem te stappen als je een iPhone wil. Mijn Macbook Pro is al lang weg, in de plaats daarvan heb ik een Windows laptop, en op geen enkel moment werd het een issue om een iPhone te hebben.
[ Post made via mobile device ]
- selder
- Moderator
Ik heb niet gezegd dat het niet werkt, of dat er issues zijn, ik heb gezegd dat het allemaal (elk afzonderlijk apparaat) beter tot zijn recht komt als je in het hele Apple ecosysteem stapt.
En het zijn echt kleine dingen, waar iemand die het niet gebruikt maar weinig waarde aan kan hangen - totdat ze het eens gebruikt hebben en zeggen "damn, da's cool". Ik heb hier al zo veel voorbeelden in andere threads van gegeven
En het zijn echt kleine dingen, waar iemand die het niet gebruikt maar weinig waarde aan kan hangen - totdat ze het eens gebruikt hebben en zeggen "damn, da's cool". Ik heb hier al zo veel voorbeelden in andere threads van gegeven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik begrijp u punt, maar da's dan in feite zeer subjectief.
- selder
- Moderator
Waarom zou dat subjectief zijn?
Hoe kan functionaliteit die 2 apparaten beter laat samenwerken nu subjectief zijn? Die betere samenwerking zorgt ervoor dat ik "minder moeite" moet doen en dat die apparaten bepaalde dingen voor mij al in de achtergrond doen.
Voorbeeldje: Macbook joinen met een WIFI netwerk? Als ik nadien dan m'n iPhone pak, dan kent die via iCloud Keychain het password van dat WIFI netwerk ook al. Hoe kan zoiets nu subjectief zijn...
Kan jou iPhone dat in combinatie met je windows laptop? Nee.
Werkt "jouw systeem" daardoor "slechter"? Nee.
Moet ik minder "moeite" doen om hetzelfde te bereiken als jij? Ja.
Werkt dat allemaal alleen in het Apple-eco-systeem? Ja.
Trouwens, de waarheid komt uit een kindermond, dus:
[youtube]ZbtC5B8CRTE[/youtube]
Hoe kan functionaliteit die 2 apparaten beter laat samenwerken nu subjectief zijn? Die betere samenwerking zorgt ervoor dat ik "minder moeite" moet doen en dat die apparaten bepaalde dingen voor mij al in de achtergrond doen.
Voorbeeldje: Macbook joinen met een WIFI netwerk? Als ik nadien dan m'n iPhone pak, dan kent die via iCloud Keychain het password van dat WIFI netwerk ook al. Hoe kan zoiets nu subjectief zijn...
Kan jou iPhone dat in combinatie met je windows laptop? Nee.
Werkt "jouw systeem" daardoor "slechter"? Nee.
Moet ik minder "moeite" doen om hetzelfde te bereiken als jij? Ja.
Werkt dat allemaal alleen in het Apple-eco-systeem? Ja.
Trouwens, de waarheid komt uit een kindermond, dus:
[youtube]ZbtC5B8CRTE[/youtube]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Maar dat syncing gedoe is toch praktisch altijd een closed-in feature? Of het nu het Apple ecosysteem is, Windows, Google of Android.
Bijvoorbeeld :
Ik kom thuis, mijn Nexus5 ziet dit ahv het gsm-mast signaal, gaat automatisch op wifi over, unlocked het scherm. Ik leg deze op zijn qi-lader en kijk er niet meer naar om.
Ik neem mijn chromebook, kies mijn profiel, chromebook ziet dat Nexus5 unlocked is, en ik hoef niet meer in te loggen. Done.
Kan mijn Nexus5 dat in combinatie met mijn Windows laptop? Nee
Kan dat met een iPhone en een Macbook? Geen idee
Werkt dat in het Google-eco-systeem? Ja
En van die Wifi-paswoorden : Via Google Sync kan je die data ook laten syncen - op een ander apparaat inloggen met je google account en voila.
Komaan, de wereld zit vol met innovatieve bedrijven...je moet gewoon ooit een keuze maken en er voor gaan.
Bijvoorbeeld :
Ik kom thuis, mijn Nexus5 ziet dit ahv het gsm-mast signaal, gaat automatisch op wifi over, unlocked het scherm. Ik leg deze op zijn qi-lader en kijk er niet meer naar om.
Ik neem mijn chromebook, kies mijn profiel, chromebook ziet dat Nexus5 unlocked is, en ik hoef niet meer in te loggen. Done.
Kan mijn Nexus5 dat in combinatie met mijn Windows laptop? Nee
Kan dat met een iPhone en een Macbook? Geen idee
Werkt dat in het Google-eco-systeem? Ja
En van die Wifi-paswoorden : Via Google Sync kan je die data ook laten syncen - op een ander apparaat inloggen met je google account en voila.
Komaan, de wereld zit vol met innovatieve bedrijven...je moet gewoon ooit een keuze maken en er voor gaan.
- selder
- Moderator
Ja, tussen je mobiele apparaten met Android, of met je Chromebook (wat uiteindelijk ook maar een "groter" mobiel apparaat is met een OS dat inhaakt op de google services.lukadad schreef:En van die Wifi-paswoorden : Via Google Sync kan je die data ook laten syncen - op een ander apparaat inloggen met je google account en voila.
En eigelijk verwoord je nu gewoon wat ik al de hele tijd wil zeggen ... kies voor een eco-systeem en alles wat in dat eco-systeem zit gaat beter met elkaar samenwerken. Of dat nu Apple of Google of Windows is.
Punt is wel dat het een groot nadeel van Google is dat ze geen "echte" laptop in hun eco-systeem hebben zitten.
En nee, een Chromebook is geen laptopvervanger.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Waarom is een chromebook geen echte laptopvervanger ?
Ik ken mensen die een chromebook hebben en er mee doen wat ze willen doen.
Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, je bent dan wel afhankelijk van Google, maar dat heb je ook bij Apple en Microsoft.
Maar ja, dat is net wat die bedrijven willen, alles weten van je, informatie is macht (geld).
Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, je bent dan wel afhankelijk van Google, maar dat heb je ook bij Apple en Microsoft.
Maar ja, dat is net wat die bedrijven willen, alles weten van je, informatie is macht (geld).
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Al eens gekeken naar de Oneplus One ? Is dat geen optie ?themadcat schreef:hallo,
Ik ben op zoek naar een functionele professionele smartphone maar twijfel nog tussen de I-Phone en de Samsung S6 ...
Iemand tips?
Ik heb een mac, een iPad en een OnePlus One en vind deze combinatie echt goed.
OnePlus One kan er ook echt door als professionele smartphone (naar mijn mening). Groot scherm, snel en vooral: goedkoper
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Als je niet voor de iPhone gaat: neem de Samsung niet.. Er zijn gigantisch veel andere Android toestellen die veel beter zijn, meestal aan een lagere prijs. OnePlus One is een perfect voorbeeld.
Niettegenstaande zou ik zelf toch voor de iPhone gaan, ten eerste zoals aangehaald voor de integratie met mijn Macs maar ook zeker voor het gebruiksgemak. Ik heb ook Android toestellen en daar moet ik toch altijd iets meer mee prutsen om bepaalde dingen werkend te krijgen...
Niettegenstaande zou ik zelf toch voor de iPhone gaan, ten eerste zoals aangehaald voor de integratie met mijn Macs maar ook zeker voor het gebruiksgemak. Ik heb ook Android toestellen en daar moet ik toch altijd iets meer mee prutsen om bepaalde dingen werkend te krijgen...
- selder
- Moderator
Het enige voorbeeld dat ik uit m'n persoonlijke ervaring kan aanhalen is: op het Android device van m'n zus was het bijvoorbeeld al onmogelijk om een AZERTY toetsenbord in te stellen met Nederlandse spellingcheck. En ik kan me al niet herinneren in hoeveel menu's ik moest afdalen om de meest onlogische plaats te vinden waar je dat kon aanpassen... iOS? 5 "klikken".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Bekijk anders idd ook eens de One Plus One, of de Huawei P7 of G7. Of als het iets meer mag kosten, de HTC M9...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Vroeger was ik ook enkel Pro-Apple. Mij mocht je nooit een Android geven.selder schreef:Het enige voorbeeld dat ik uit m'n persoonlijke ervaring kan aanhalen is: op het Android device van m'n zus was het bijvoorbeeld al onmogelijk om een AZERTY toetsenbord in te stellen met Nederlandse spellingcheck. En ik kan me al niet herinneren in hoeveel menu's ik moest afdalen om de meest onlogische plaats te vinden waar je dat kon aanpassen... iOS? 5 "klikken".
Ik ben veranderd. Ik wil niets anders meer dan een mac en een iPad, maar die OnePlus One is toch echt wel goed hoor.
Alle problemen die ik vroeger met Android had, heb ik nu niet meer.
- selder
- Moderator
't is altijd heel persoonlijk hè - hopelijk heeft de topicstarter er nog iets aan - maar momenteel sluit het Apple eco systeem het beste bij mij aan. Komt Google of (wie weet) Microsoft straks met dé killer combinatie van verschillende apparaten? Dan draai ik m'n hand er niet voor om om te switchen, en dan zal ik zeker niet nalaten om dat aan iedereen te laten weten
- selder
- Moderator
Da's inderdaad de sleutel in je zin: "wat ze er mee willen doen"...AnD schreef:Waarom is een chromebook geen echte laptopvervanger ?
Ik wil bijvoorbeeld VMware Fusion draaien, en af en toe een game onder Windows spelen en de firmware van de ESC van m'n RC auto's flashen.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
KRL100 schreef:Bekijk anders idd ook eens de One Plus One, of de Huawei P7 of G7. Of als het iets meer mag kosten, de HTC M9...
In quasi alle testen die ik gelezen heb, komt de HTC One M9 er zwakker uit dan de Galaxy S6. Dit en het feit dat hij duurder is dan de S6, zorgt er toch voor dat die in mijn ogen totaal geen aanrader is. Zou dan nog eerder kijken of er nergens een M8 goedkoop te vinden is.
Zelf kan ik eind deze maand een nieuwe gsm kiezen via het werk en het zal toch ook de S6 worden. Alleen het kleur is echt moeilijk deze keer, aangezien het permanent is door dat glas.