Ik lees wat info over de breedband ervaringen in Belgie en schijn mezelf gelukkig te kunnen prijzen met ADSL verbindingen zonder datalimiet (in Nederland). Maar hoe ziet de toekomst eruit in Belgie?
Ik kan vanuit Nederland weinig lezen over echte breedbandprojecten (dus meer dan 10Mbit/s en/of glas). Waar kan ik daar informatie over vinden? Ben benieuwd wat er aan staat te komen in de Benelux regio. In Nederland zijn zojuist 7500 huizen op 10Mbit/s synchroon met Televisie en Telefoon (gratis bellen met je buren) aangesloten (zie www.onsnet.nu ).
bedankt voor de informatie,
Timo
Toekomstplannen breedband in Belgie
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
De toekomst in België ligt bij VDSL en eurodocsis 2.0 voor de kabel. Voorlopig is 6Mbit zowat het meeste dat je kunt halen als particulier met gewone abonnementen. 512kbit upload is dan ook het maximum.
Waarom je weinig of geen info vindt over +10Mbit of fiberprojecten... Simpel, die zijn er niet. Correct me if i'm wrong.
Cheers
Waarom je weinig of geen info vindt over +10Mbit of fiberprojecten... Simpel, die zijn er niet. Correct me if i'm wrong.
Cheers
Ik geef hier de link van Taimus eens opnieuw in voor dit laatste haakje) wat er teveel staat.
http://www.onsnetnuenen.nl/
http://www.onsnetnuenen.nl/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
BGC heeft 9 Mbit downstream met VDSL... maar zelfs dan betwijfel ik of er echt mensen hiervan een probleem maken. Limieten (10GB) en prijs lijken mij eerder een probleem.Sub Zero schreef:De toekomst in België ligt bij VDSL en eurodocsis 2.0 voor de kabel. Voorlopig is 6Mbit zowat het meeste dat je kunt halen als particulier met gewone abonnementen. 512kbit upload is dan ook het maximum.
Die zijn er inderdaad niet, en als je in de andere landen gaat kijken zal je ook snel merken dat het meestal gesubsidieerde proefprojecten zijn op enkele uitzonderingen na (die dan weer niet algemeen beschikbaar zijn).Sub Zero schreef:Waarom je weinig of geen info vindt over +10Mbit of fiberprojecten... Simpel, die zijn er niet. Correct me if i'm wrong.
Thanks voor de reacties. Ik begrijp waarom er zo weinig te vinden valt (als het er niet is, kan je lang zoeken...).
En verder is het genoemde project inderdaad gesubsidieerd (via www.kenniswijk.nl ), maar er zijn zo veel plannen (en soms in ver gevorderd stadium) dat ik erg benieuwd ben hoe dat er over 1 a 2 jaar uitziet.
(voor geinteresseerden, kijk eens op www.stedenlink.nl en www.almerekennisstad.nl . Mooie plannen, deels al realiteit, deels snel te realiseren. Discussies die nu vooral plaatsvinden hebben te maken met de subsidiering van de overheid en de interconnectie (wie verbindt te steden en welke afspraken worden gemaakt over 'standaarden' op het gebied van infrastructuur). Boeiend, het is tenslotte de vervanging van de telefoonkabels (en televisie).
Gezien de stand van zaken in Belgie gaat een interconnectie met Belgie nog wel even duren... Succes en bedankt voor de informatie
En verder is het genoemde project inderdaad gesubsidieerd (via www.kenniswijk.nl ), maar er zijn zo veel plannen (en soms in ver gevorderd stadium) dat ik erg benieuwd ben hoe dat er over 1 a 2 jaar uitziet.
(voor geinteresseerden, kijk eens op www.stedenlink.nl en www.almerekennisstad.nl . Mooie plannen, deels al realiteit, deels snel te realiseren. Discussies die nu vooral plaatsvinden hebben te maken met de subsidiering van de overheid en de interconnectie (wie verbindt te steden en welke afspraken worden gemaakt over 'standaarden' op het gebied van infrastructuur). Boeiend, het is tenslotte de vervanging van de telefoonkabels (en televisie).
Gezien de stand van zaken in Belgie gaat een interconnectie met Belgie nog wel even duren... Succes en bedankt voor de informatie