Overname Base door Telenet
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik denk ook niet dat Telenet nu nog interesse heeft in Mobistar.
Maar van dat "dat zou BIPT nooit goedkeuren" ben ik toch niet zo zeker.
Kijk naar de krantenwereld, kijk naar de kabel (Telenet heeft toch ook de intercommunalen mogen overnemen)...
Maar van dat "dat zou BIPT nooit goedkeuren" ben ik toch niet zo zeker.
Kijk naar de krantenwereld, kijk naar de kabel (Telenet heeft toch ook de intercommunalen mogen overnemen)...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik denk wel dat de virtuele operatoren de klos zullen zijn.Vaganzza schreef:Waarom zou er een prijssijtiging komen voor de Base klanten? Voor 15€ abonnement heb je toch hetzelfde als een KING nu? Wat ik wel denk, is dat het verschil zal uitmaken of je al Telenet klant bent.
Ze maken niet voor niets reclame voor korting vanaf 2e King abo
Ik zat tot nu toe bij Simyo, en vond hun tarieven bijzonder interessant, vooral naar vaste lijnen (5ct/min), maar ik vrees dat die niet gaan interessant blijven nu.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Voor de rest grotendeels akkoord, maar heb je het hier over Mobistar 4G? Pover? En waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil blijven? Dan mis je de realiteit van vandaag toch een beetje, en met de investeringen die er nu wel (nog) intensief zijn is de vooruitgang ook navenant. Ze hebben alles in beschouwing genomen mogelijks al even en nog steeds het beste 4G netwerk van België?haelewyn schreef:Nadeel wordt misschien dat ze niet gaan investeren in het uitbouwen van hun 4G. Die was tot een aantal maanden geleden pover en blijft waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
volgens de antwoorden op facebook van telenet, kan ik opmaken dat de systemen van base blijven bestaan.
Niemand zal gedwongen worden naar een king of kong te gaan zeggen ze, en ook voor mvo blijft het hetzelfde.
Alez ja da zeggen ze nu toch
En wat met mobile vikings dat op het netwerk zit??
Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 uur
Telenet Die worden ook door Telenet overgenomen, Nick. Echter zullen ze niet automatisch overgezet worden naar KING- of KONG. Dat is een keuze die deze klanten zelf kunnen maken.
Tim
Vind ik leuk · 1 uur
Niemand zal gedwongen worden naar een king of kong te gaan zeggen ze, en ook voor mvo blijft het hetzelfde.
Telenet Die worden ook door Telenet overgenomen, Nick. Echter zullen ze niet automatisch overgezet worden naar KING- of KONG. Dat is een keuze die deze klanten zelf kunnen maken.
Tim
Vind ik leuk · 1 uur
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Net zoals bij INDI destijds zeker. Blijft bestaan en ondersteund ja, maar na 2 jaar was de stekker er ineens uit. Dit zal zeker voor Base gebeuren, hopelijk niet voor MVO's, maar niets zou mij verbazen.proximusboyke schreef:volgens de antwoorden op facebook van telenet, kan ik opmaken dat de systemen van base blijven bestaan.
-
- Elite Poster
Ok, maar stel dat Mobistar verder verzwakt, en zich in de etalage zet.iRockabizzydilly schreef:Mobistar zullen ze nu zeker wel niet meer overkopen hoor, en dat zou ook niet eens worden toegelaten (men zal het niet laten gebeuren dat er geen 3 fysieke spelers meer zijn in België). Misschien wel door een andere partij, maar dat valt nog te bezien.
TN mag niet overnemen omdat het dan een duopolie zou worden, en stel dat er dan geen andere gegadigden zijn.
De waakhond (eerder een keffertje in België) kan dan wel tegen zijn, maar als er niemand anders het overneemt is het resultaat hetzelfde : 2 spelers in plaats van 3.
- proximusboyke
- Elite Poster
voor mij zal er een groot voordeel zijn : telenet zal eindelijk belminuten smsen en data in het buitenland kunnen aanbieden.
een se switch tussen de netwerken zal waarschijnlijk ook vlotter verlopen. Ik zal nu wel geen mobistar meer zien als ik in frankrijk ben
een se switch tussen de netwerken zal waarschijnlijk ook vlotter verlopen. Ik zal nu wel geen mobistar meer zien als ik in frankrijk ben
-
- Starter
- Bedankt: 2 keer
apestaart schreef:Ja die virtuele providers dat is nog zoiets, JIM mobile om 1 te noemen maakt momenteel gebruik van het BASE netwerk als Telenet dat zal overnemen zullen die virtuele operatoren gebruik kunnen maken van het nieuwe Telenet netwerk? Als dat niet geval zal zijn dan zullen ze mogen aankloppen bij Mobistar of bij Proximus en als dat daar ook niet lukt dan mogen die virtuele operatoren hun boeken sluiten en mensen afdanken.
Jim is een merk van Base. Net als Simyo dacht ik. Het zijn geen op zichzelf staande bedrijven.
Mobile Vikings is wel degelijk een op zichzelf staand bedrijf en een echte MVNO.
-
- Elite Poster
Het volstaat gewoon dat bij de verlenging van contracten de prijzen serieus opgetrokken worden, en de MVNO's hebben gewoon geen reden van bestaan meer.Avenger 2.0 schreef:Net zoals bij INDI destijds zeker. Blijft bestaan en ondersteund ja, maar na 2 jaar was de stekker er ineens uit. Dit zal zeker voor Base gebeuren, hopelijk niet voor MVO's, maar niets zou mij verbazen.proximusboyke schreef:volgens de antwoorden op facebook van telenet, kan ik opmaken dat de systemen van base blijven bestaan.
Vergelijk het met indertijd bij Belgacom toen er allerlei virtuele operatoren opdoken, en Belgacom als antwoord de interconnectiekost zo verhoogde dat er nog maar weinig van die virtuele operators overschoten.
-
- Starter
proximusboyke schreef:volgens de antwoorden op facebook van telenet, kan ik opmaken dat de systemen van base blijven bestaan.
Alles is koffiedik kijken.
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat TN voorrang zal geven aan het overzetten van de huidige klanten naar het Base netwerk en een Base SIm tegen de tijd dat ze het echt moeten doen.
Daarna gaan ze sowieso enkele noodzakelijke aanpassingswerken moeten doen.
Ik denk dat ze pas daarna iets gaan uitdokteren met het merk BASE en of dat al dan niet blijft bestaan.
ik denk dat ze het, zoals vaak bij overnames het geval is, zijn leven gaan laten leiden zoals dat nu het geval is.
Misschien veel later pas de twee merken samensmelten.
Maar ook dat is onzeker.
Immers : twee merken in de markt zetten die op de achtergrond toch op één platform draaien (zoals nu met JIM en BASE als merk) zal voor TN ook een voordeel opleveren.
Maar ergens moet er wel een synergie komen met de TN produkten en zal er toch ooit wel eens één bedrijf komen, met al dan niet verschillende merken.
-
- Elite Poster
Ah, dat wist ik niet.haelewyn schreef:Jim is een merk van Base. Net als Simyo dacht ik. Het zijn geen op zichzelf staande bedrijven.
Mobile Vikings is wel degelijk een op zichzelf staand bedrijf en een echte MVNO.
Dan mag ik het als Simyo klant helemaal vergeten dus.
Maar Telenet heeft mij al eens een ander systeem aangeraden dat gelijkaardig werkt als een betaalkaart.
Een "prijs volgens verbruik" abonnement.
Dat lijkt mij nog een optie mocht Simyo verdwijnen of hun prijzen drastisch optrekken.
Geen idee natuurlijk of de prijzen van dat volgens verbruik abonnement dan ook niet gaan stijgen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Eerst zien en dan geloven... en ik heb er weinig vertrouwen in. Je kan namelijk niemand verbieden zich rot te procederen tegen dergelijke maatregelen.haelewyn schreef:Ik denk dat het te verwachten is dat de raad voor de mededinging zekere voorwaarden of mechanismen zal opleggen waardoor de vrije concurrentie wordt aangewakkerd.
Telenet heeft die frequenties al lang moeten terug geven wegens het niet voldoen van de voorwaarden... je kan trouwens niet zomaar frequenties "cadeau" geven aan een andere provider (zelfs al zijn het je "eigen" frequenties).haelewyn schreef:Dat TN ooit frequenties kocht en daar weinig mee deed, is misschien een onderdeel van hun overwegingen. Misschien heeft TN capaciteit gehuurd bij Mobistar en voor een deel betaald in de ter beschikking stelling van de eigen frequenties van TN aan Mobistar.
Veel geld... geen idee... om de concurrentie buiten te houden was het misschien zelfs een koopje.haelewyn schreef:De eerder beschreven techniek van TN om vergunningen op te kopen en zo de concurrentie te weren zonder iets met de technologie te doen was er ook voor tv uitzendingen over de ether en het DVBT verhaal. Daar heeft TN jaren lang veel geld betaald + de nodige vergunningen gekocht zonder ooit een commercieel aanbod te starten dat die naam waard was. Enkel een schijnbeweging was te zien.
Conclusies maken op veronderstellingen van een paar jaar geledenhaelewyn schreef:Voor de Base klanten, mezelf incluis, zie ik al zeker een paar problemen.
Het netwerk van Base hinkte een paar jaren geleden achterop in capaciteit. Nu komen er in korte tijd waarschijnlijk een miljoen gebruikers bij.
Recipe for disaster
TN heeft 240 miljoen euro voorzien voor het upgraden van het BASE netwerk... trouwens TN zal nog zeker tot in 2017 gebruik blijven maken van Mobistar... ze hebben dus nog wel even tijd. Vergeet trouwens niet dat TN een coax voorbij iedere mast heeft lopen... data capaciteit leveren kan dus vlot. Masten en spectrum is een andere discussie.haelewyn schreef:Ik denk dat er nagenoeg geen kans is dat Base eerst zijn netwerk zal versterken. Bij Opa TN aankloppen voor de miljoenen die daarvoor nodig zijn, zal ook niet echt meer kunnen want TN heeft zichzelf al redelijk arm geleend.
Mobistar heeft zo'n 3 miljoen eigen klanten... da's 3x meer dan TN... en het biedt perspectieven voor MVNO's aan te trekken misschien ?haelewyn schreef:Mobistar : Kleine ramp waarschijnlijk, nu ze het huurgeld gaan verliezen van TN. Al is dat maar over x jaren.
Als ik hier op het forum lees heeft Mobistar het beste 4G netwerk momenteel ?haelewyn schreef:Nadeel wordt misschien dat ze niet gaan investeren in het uitbouwen van hun 4G. Die was tot een aantal maanden geleden pover en blijft waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil.
Keep on dreaming... TN zit op de markt... dus of het nu met een eigen netwerk is of niet maakt niet veel uit voor de marktwerking.haelewyn schreef:Misschien wordt het netwerk verkocht. Zeker niet aan TN want dat gaat nooit goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten.
-
- Starter
Ik baseer wat ik schreef op eigen testen die van eind 2014 dateren.iRockabizzydilly schreef:Voor de rest grotendeels akkoord, maar heb je het hier over Mobistar 4G? Pover? En waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil blijven? Dan mis je de realiteit van vandaag toch een beetje, en met de investeringen die er nu wel (nog) intensief zijn is de vooruitgang ook navenant. Ze hebben alles in beschouwing genomen mogelijks al even en nog steeds het beste 4G netwerk van België?haelewyn schreef:Nadeel wordt misschien dat ze niet gaan investeren in het uitbouwen van hun 4G. Die was tot een aantal maanden geleden pover en blijft waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil.
En op testen van Test Aankoop en enkele anderen die ik ken en die ook in de telecombranche werken.
Ik geef graag toe dat op mijn adres Mobistar de enige operator is die een goede 4G ontvangst in huis geeft. Maar dat is een zeer lokaal en beperkt beeld.
Ik geloof niet echt in het verhaal dat hun netwerk beter is dan dat van Prox en Base. Ik heb dat nog in geen enkele test bevestigd gezien.
Ik ben wel bereid te geloven dat ze dat peil kunnen bereiken door investeringen. Maar de weg die ze hadden af te leggen is enorm lang en het zou me sterk lijken dat ze nu al aan het einde van die weg zouden gekomen zijn. Dat lijkt me eerder een proces van jaren.
Technisch gezien had Mobistar volgens mij veel tijd nodig om op een goed niveau uit te komen. Maar inderdaad : er waren plannen om een en ander te verhelpen.
Dat de ontvangst na een eerste fase van deze werken in Antwerpen door testen nog altijd als slecht voor 4G in Antwerpen werd omschreven geeft me weinig vertrouwen.
De lopende investeringen moeten dus ofwel het verschil maken.. Ofwel zitten we bij Mobistar nog een paar jaar vast aan een minderwaardig netwerk. Ik heb begrepen van Rock dat hij het netwerk van Mobistar voor 4G veel hoger inschat. Het is mogelijk. Ik weet het niet echt.
Ik ga misschien eens zelf opnieuw beginnen testen. En hopelijk gaat Test Aankoop ook eens een nieuwe test doen binnenkort, al vind ik hun manier van testen redelijk onbetrouwbaar en hun resultaten niet altijd relevant.
Mijn vrees is dat door het aangekondigde verlies van bijna een miljoen aangesloten sims op het netwerk en de slechte winstcijfers in het recente verleden, Mobistar de verdere fases van de aangekondigde werken gaat op de lange baan schuiven. En dat het verdere plannen voor verbetering van het netwerk nog een paar jaren zal opbergen.
Ik veronderstel dat iedere operator ondertussen al op HUAWEI centrales is overgeschakeld. (?)
De problemen die er 3 of 5 jaar geleden waren zouden dus moeten opgelost zijn.
Een algemene opmerking is dat nog niet iedere antenne een degelijk 3G bereik garandeert.
Nog niet ieder dorp is voorzien van goed werkende 3G met voldoende capaciteit.
Het zendbereik van 4G is kleiner dan dat van 3G. Het zendbereik van 3G is kleiner dan dat van 2G.
Degelijke 4G aanbieden, bijna overal, kan je dus alleen door extra antennes te plaatsen.
Dat moet je je niet noodzakelijk voorstellen als het bijplaatsen van gigantische masten.
Ik zag bv in Azie dat operatoren kleine picocellen of kleine centrales plaatsten in winkels en zo hun netwerkcapacitetit uitbreidden en een aanbod van WIFI bovenop gaven aan iedere gebruiker om het mobiele netwerk zwaar te ontlasten.
Als er al overal een zeer goede 3G en gratis WIFI zou zijn, was dat ook al een stap vooruit.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Mobistar gaat wel degelijk zware tijden tegemoet.
DeStandaard 24/03/2015[/url
[url=http://www.standaard.be/cnt/dmf20150204_01510451]DeStandaard 04/02/2015
DeStandaard 24/03/2015[/url
[url=http://www.standaard.be/cnt/dmf20150204_01510451]DeStandaard 04/02/2015
Zonder kabelaanbod gaan ze leegbloeden...Telecombedrijf Mobistar heeft vorig jaar omzet en winst nog aanzienlijk zien dalen, maar slaagde erin opnieuw klanten aan te trekken en die klanten gemiddeld meer te laten uitgeven. Het bedrijf verwacht dit jaar ‘een stabilisatie van de financiële resultaten’, zo meldt het woensdagochtend.
(...)
Mobistar boekte in 2014 een geconsolideerde omzet van 1,25 miljard euro, 14,5 procent minder dan in 2013.
(...)
Over het hele jaar kwamen er meer dan 49.000 retailklanten bij, ‘van wie bijna de helft in het vierde kwartaal’. Daarnaast slaagde het bedrijf er voor het eerst in meer dan drie jaar in, de klanten meer te laten uitgeven. De ARPU (gemiddelde opbrengst per gebruiker) bereikte 24,3 euro in het vierde kwartaal, tegen 23,9 euro drie maanden eerder.
- heist_175
- Elite Poster
Het besluit werkt opschortend, zolang ze geen akkoord hebben, mogen ze niet overnemen.r2504 schreef:Eerst zien en dan geloven... en ik heb er weinig vertrouwen in. Je kan namelijk niemand verbieden zich rot te procederen tegen dergelijke maatregelen.
Er zijn nog zo gevallen geweest,
tegengehouden bv UP/TNT - Oracle/Sun
goedgekeurd bv Nokia/Microsoft - Facebook/Whatsapp
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Die mensen geven daar ook maar het standaard antwoord dat zij van hogerop voorgeschoteld krijgen en zullen zelf niet meer weten over de toekomstige plannen.proximusboyke schreef:volgens de antwoorden op facebook van telenet, kan ik opmaken dat de systemen van base blijven bestaan.
Tim
Vind ik leuk · 1 uur
Dat het merk Base gaat opgaan in Telenet staat sowieso zo goed als vast. Alleen zal dat vermoedelijk pas 2017 worden. Het is veel te kostelijk om 2 apparte merken te behouden, aangezien alles dubbel gaat kosten. 2 reclamebudgetten waarin ze moeten oppassen om zichzelf niet te beconcurreren, 2 verschillende systemen, 2 verschillende klantendiensten, enz.
Ivm de mvno's: het zou mij niet verbazen dat er bepaalde garanties zullen gevraagd worden door de mededingautoriteit voor een paar jaren, maar daarna zou het wel het einde van de mvno's bij Telenet kunnen zijn.
KPN had trouwens 30% aandeel in Mobile Vikings, zouden die nu ook aan Telenet verkocht zijn?
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter
Eerst zien en dan geloven... en ik heb er weinig vertrouwen in. Je kan namelijk niemand verbieden zich rot te procederen tegen dergelijke maatregelen.
De overheid kan dat wel. En het is ook al eerder gebeurd. We leven wel nog altijd in Belgie en grenzeloos vertrouwen in dit mechanisme heb ik zelf ook niet.
Telenet heeft die frequenties al lang moeten terug geven wegens het niet voldoen van de voorwaarden... je kan trouwens niet zomaar frequenties "cadeau" geven aan een andere provider (zelfs al zijn het je "eigen" frequenties).
We spraken hier niet over cadeaus. Net zoals Mobistar een deel van zijn capaciteit verhuurt aan TN, kan TN dit ook met Mobistar zo doen.
Alleen : dat eigen aanbod dat er moest komen is er niet gekomen. Over teruggeven van de frequenties of niet : daar heb ik niets over gelezen maar het is naast de kwestie
Veel geld... geen idee... om de concurrentie buiten te houden was het misschien zelfs een koopje.
Dat ging over het DVBT verhaal. Het is een veronderstelling die je daar doet. Net als een veronderstelling die ik deed, geen feit op zich.
Niemand van ons hier kan de werkelijke impact van die keuze berekenen of inschatten of het een goede keuze was of een slechte in het verhaal van TN en de winst die het hen bezorgt.
Conclusies maken op veronderstellingen van een paar jaar geleden
Neen. Het is een vaststaand feit dat BASE bv minder antenneplaatsen heeft dan Prox en Mobistar.
Dat kan je tellen. En dat is dus geen veronderstelling.
Als Base klant op een normale dag in bv Middelkerke capaciteitsproblemen hebben en niet kunnen bellen op een bepaalde antenne is niet een probleem van x jaren geleden. Dat is een probleem van afgelopen winter. Er is niets veranderd. Dat is een vaststelling. Geen veronderstelling.
TN heeft 240 miljoen euro voorzien voor het upgraden van het BASE netwerk... trouwens TN zal nog zeker tot in 2017 gebruik blijven maken van Mobistar... ze hebben dus nog wel even tijd. Vergeet trouwens niet dat TN een coax voorbij iedere mast heeft lopen... data capaciteit leveren kan dus vlot. Masten en spectrum is een andere discussie.
240 miljoen ? Je bent wel selectief in wie je gelooft en wie niet.. Ik vermoed dat je een werknemer of een fan van TN bent.
Waarvoor ze die 240 miljoen gaan gebruiken of hoe en wanneer is er niet bijgezegd. Het is gewoon commercieel gelul op dit moment en zeker niet toereikend als belofte.
Een lege doos met lucht, die misschien 240 miljoen zal kosten. Dat is wat we weten. (Niets dus)
Mobistar heeft zo'n 3 miljoen eigen klanten... da's 3x meer dan TN... en het biedt perspectieven voor MVNO's aan te trekken misschien ?
Eén derde van je aantal aangesloten klanten verliezen is geen probleem ? Kom maar weer op aarde , als je dat gelooft.
Als de prijzen bij TN zouden stijgen door de politiek die ze altijd al gevolgd hebben of door de te geringe capaciteit zet dat ergens wel de deur open voor een andere speler die op dat moment voldoende capaciteit heeft en die ook het geld meer nodig heeft. Lijkt me een eenvoudig marktprincipe.
Als ik hier op het forum lees heeft Mobistar het beste 4G netwerk momenteel ?
Mijn eigen testen zeggen iets anders. Die van Test aankoop en andere organisaties ook. Zoek maar eens op Google. Nergens komt mobistar er als beste uit.
Geen garantie , maar het zegt wel iets.
Keep on dreaming... TN zit op de markt... dus of het nu met een eigen netwerk is of niet maakt niet veel uit voor de marktwerking.[/quote]
Dat zegt niets over de stelling waarop je antwoordt. Je antwoord is niet eens ter zake doende. Het lijkt wel of onze mening tegengesteld is. Enkel de toekomst zal het uitwijzen. Niets is volledig voorspelbaar. Door niemand.
De overheid kan dat wel. En het is ook al eerder gebeurd. We leven wel nog altijd in Belgie en grenzeloos vertrouwen in dit mechanisme heb ik zelf ook niet.
Telenet heeft die frequenties al lang moeten terug geven wegens het niet voldoen van de voorwaarden... je kan trouwens niet zomaar frequenties "cadeau" geven aan een andere provider (zelfs al zijn het je "eigen" frequenties).
We spraken hier niet over cadeaus. Net zoals Mobistar een deel van zijn capaciteit verhuurt aan TN, kan TN dit ook met Mobistar zo doen.
Alleen : dat eigen aanbod dat er moest komen is er niet gekomen. Over teruggeven van de frequenties of niet : daar heb ik niets over gelezen maar het is naast de kwestie
Veel geld... geen idee... om de concurrentie buiten te houden was het misschien zelfs een koopje.
Dat ging over het DVBT verhaal. Het is een veronderstelling die je daar doet. Net als een veronderstelling die ik deed, geen feit op zich.
Niemand van ons hier kan de werkelijke impact van die keuze berekenen of inschatten of het een goede keuze was of een slechte in het verhaal van TN en de winst die het hen bezorgt.
Conclusies maken op veronderstellingen van een paar jaar geleden
Neen. Het is een vaststaand feit dat BASE bv minder antenneplaatsen heeft dan Prox en Mobistar.
Dat kan je tellen. En dat is dus geen veronderstelling.
Als Base klant op een normale dag in bv Middelkerke capaciteitsproblemen hebben en niet kunnen bellen op een bepaalde antenne is niet een probleem van x jaren geleden. Dat is een probleem van afgelopen winter. Er is niets veranderd. Dat is een vaststelling. Geen veronderstelling.
TN heeft 240 miljoen euro voorzien voor het upgraden van het BASE netwerk... trouwens TN zal nog zeker tot in 2017 gebruik blijven maken van Mobistar... ze hebben dus nog wel even tijd. Vergeet trouwens niet dat TN een coax voorbij iedere mast heeft lopen... data capaciteit leveren kan dus vlot. Masten en spectrum is een andere discussie.
240 miljoen ? Je bent wel selectief in wie je gelooft en wie niet.. Ik vermoed dat je een werknemer of een fan van TN bent.
Waarvoor ze die 240 miljoen gaan gebruiken of hoe en wanneer is er niet bijgezegd. Het is gewoon commercieel gelul op dit moment en zeker niet toereikend als belofte.
Een lege doos met lucht, die misschien 240 miljoen zal kosten. Dat is wat we weten. (Niets dus)
Mobistar heeft zo'n 3 miljoen eigen klanten... da's 3x meer dan TN... en het biedt perspectieven voor MVNO's aan te trekken misschien ?
Eén derde van je aantal aangesloten klanten verliezen is geen probleem ? Kom maar weer op aarde , als je dat gelooft.
Als de prijzen bij TN zouden stijgen door de politiek die ze altijd al gevolgd hebben of door de te geringe capaciteit zet dat ergens wel de deur open voor een andere speler die op dat moment voldoende capaciteit heeft en die ook het geld meer nodig heeft. Lijkt me een eenvoudig marktprincipe.
Als ik hier op het forum lees heeft Mobistar het beste 4G netwerk momenteel ?
Mijn eigen testen zeggen iets anders. Die van Test aankoop en andere organisaties ook. Zoek maar eens op Google. Nergens komt mobistar er als beste uit.
Geen garantie , maar het zegt wel iets.
Keep on dreaming... TN zit op de markt... dus of het nu met een eigen netwerk is of niet maakt niet veel uit voor de marktwerking.[/quote]
Dat zegt niets over de stelling waarop je antwoordt. Je antwoord is niet eens ter zake doende. Het lijkt wel of onze mening tegengesteld is. Enkel de toekomst zal het uitwijzen. Niets is volledig voorspelbaar. Door niemand.
- heist_175
- Elite Poster
@Mobile Vikings
KPN Heeft 30% van Mobile Vikings.
Andere aandeelhouders: VikingCO NV en Concentra.
Concentra?
Corelio en Concentra hebben samen "Mediahuis" opgericht en geven een batterij kranten uit (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Gentenaar, Het Belang van Limburg, Jobat, NRC).
Concentra heeft ook
- TV: Acht, ATV, Metro, TV Oost, TV Limburg
- Radio: Nostalgie
Nu wordt het wel een kluwen, want Telenet:
- bezit aandelen van VIER
- zet al die zenders (radio en TV) op de kabel
Dus ze kunnen elkaar wel behoorlijk de duvel aandoen. Of koehandel.
Als jij mij niet stoort bij x, dan mag jij met y doen wat je wil.
KPN Heeft 30% van Mobile Vikings.
Andere aandeelhouders: VikingCO NV en Concentra.
Concentra?
Corelio en Concentra hebben samen "Mediahuis" opgericht en geven een batterij kranten uit (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Gentenaar, Het Belang van Limburg, Jobat, NRC).
Concentra heeft ook
- TV: Acht, ATV, Metro, TV Oost, TV Limburg
- Radio: Nostalgie
Nu wordt het wel een kluwen, want Telenet:
- bezit aandelen van VIER
- zet al die zenders (radio en TV) op de kabel
Dus ze kunnen elkaar wel behoorlijk de duvel aandoen. Of koehandel.
Als jij mij niet stoort bij x, dan mag jij met y doen wat je wil.
-
- Elite Poster
Sinds wanneer is 1 miljoen op 5,4 miljoen 1/3? Da's 1/5 en dus logisch vervolg is de claim dat 20% van de winst bij Mobistar kwam van Telenet. Dat op zich is zelfs nog geen doomsday reden want we spreken nogaltijd over 20% van de winst en niet van de totale omzet. Als Mobistar winst blijft maken, zij het dan 20% minder, is dat nog steeds OK.
- proximusboyke
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tja, Telenet heeft ook geen reden om de vikingen weg te jagen. Het zijn een hoop extra klanten op hun netwerk, daar verdienen ze ook aan. Ik neem aan dat ze hun mobiele netwerk niet zo zullen sluiten als ze van hun kabel doen (willen doen), alhoewel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
misschien uw oogkleppen afzettenboulder schreef:Ik denk wel dat de virtuele operatoren de klos zullen zijn.
Ik zat tot nu toe bij Simyo, en vond hun tarieven bijzonder interessant, vooral naar vaste lijnen (5ct/min), maar ik vrees dat die niet gaan interessant blijven nu.
bij dommel naar ALLE nummers dit tarief, dus zo wereldschokkend is dit niet meer, 12 jaar terug wel....nog niets veranderd bij simyo.
SMS'en is 5X duurder bij simyo
bellen naar mobiele nummers: 3 X duurder
snap niet dat daar nog kat bij zit.
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar lees je geen persartikels... misschien hier eens beginnen ! Iemand die 1.35 miljard op tafel legt beseft heus wel wat de consequenties daarvan zijn... en dat "gerichte investeringen in het mobiele netwerk" heus wel noodzakelijk zijn.haelewyn schreef:240 miljoen ? Je bent wel selectief in wie je gelooft en wie niet.. Ik vermoed dat je een werknemer of een fan van TN bent.
Als ik 20% WINST zou verliezen door 33% klanten te verliezen zou ik me als bedrijf nog niet meteen zorgen maken.haelewyn schreef:Eén derde van je aantal aangesloten klanten verliezen is geen probleem ? Kom maar weer op aarde , als je dat gelooft.
Nochtans maak jij wel een aantal duidelijke statements ?haelewyn schreef:Enkel de toekomst zal het uitwijzen. Niets is volledig voorspelbaar. Door niemand.
PS. Kan je trouwens correct leren quoten ?
-
- Starter
Geloof jij echt dat Mobi* 5.4 miljoen actieve klanten heeft in Belgie ?iRockabizzydilly schreef:Sinds wanneer is 1 miljoen op 5,4 miljoen 1/3? Da's 1/5 en dus logisch vervolg is de claim dat 20% van de winst bij Mobistar kwam van Telenet. Dat op zich is zelfs nog geen doomsday reden want we spreken nogaltijd over 20% van de winst en niet van de totale omzet. Als Mobistar winst blijft maken, zij het dan 20% minder, is dat nog steeds OK.
Geloof je zelfs dat Mobi$ 5.4 miljoen actieve simkaarten heeft in Belgie ?
Jij gelooft wat je wil. Ik geloof het niet.
Elke simkaarthouder van TN was per definitie een redelijk actieve klant, behalve de simkaarten van betaling naar gebruik. Maar dat was de minderheid.
Mobistar heeft de laatste 2 jaren al serieuze problemen met hun winst die telkens te laag uitvalt en beneden verwachtingen.
Als jij stelt dat 20 procent minder winst maken nog altijd hetzelfde is als geen vuiltje aan de lucht, dan leef je op een andere planeet dan ik en kunnen we er best niet meer verder over praten omdat we niet dezelfde taal spreken.
Of ik correct kan leren quoten : dat kan ik al. Maar ik ben hier ook nog met andere dingen bezig.. En quotes van quotes van quotes lezen wordt ook wel onduidelijk.
Persartikels die ik niet zou gelezen hebben en dat TN begrijpt wat de impact is van hun beslissing : geen probleem daarover voor mijn part.
Maar het is een antwoord dat weer totaal naast de kwestie is en niets zegt over wat ik schreef.
Kan jij misschien iets bijleren over de telecomwereld en dan nog eens terugkomen ?
Kan je niet neerbuigend doen over de mening van anderen waarbij je wil laten uitschijnen dat je de wijsheid in pacht hebt ? Ik schrijf hier gewoon mijn gefundeerde mening als werknemer van een telecombedrijf.
Of kan je niet over komma's discussiëren en naast de kwestie gaan praten ? Dat zou ook handig zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn 20 apr 2015, 14:25, in totaal 2 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
Mobistar heeft heel veel M2M simkaarten. Geen idee of ze dat als "klant" beschouwen.
M2M is bv een cola-automaat die ergens staat en die "roept" dat hij leeg is.
M2M is bv een cola-automaat die ergens staat en die "roept" dat hij leeg is.
-
- Elite Poster
Actieve simkaarten zijn actieve simkaarten ongeacht wat ze doen. Het brengt op op een of andere manier. Iemand die een simkaart heeft en maar 1x per jaar een herlading uitvoert omdat de gsm enkel in geval van nood wordt gebruikt is ook een klant die opbrengt. Dus wat het is maakt niet uit. Trouwens, de andere 2 fysieke operatoren hebben ook M2M klanten. Alleen is Mobistar inderdaad koploper in dat segment. Niks maar dan ook niks mis mee.
En elke klant van Telenet mobile sowieso een actieve klant? Wat dan met die abonnementen van 0 EUR, aangerekend aan de hand van u verbruik? Iemand die actieve klant is zal dit niet snel nemen.
En dat ze zoveel actieve simkaarten hebben komt uit een artikel van DataNews en is ook op andere plaatsen te vinden. Ik zie geen reden om dat niet te geloven. Precies of dat is zo onmogelijk, die claim. Niet overdrijven hé.
En elke klant van Telenet mobile sowieso een actieve klant? Wat dan met die abonnementen van 0 EUR, aangerekend aan de hand van u verbruik? Iemand die actieve klant is zal dit niet snel nemen.
En dat ze zoveel actieve simkaarten hebben komt uit een artikel van DataNews en is ook op andere plaatsen te vinden. Ik zie geen reden om dat niet te geloven. Precies of dat is zo onmogelijk, die claim. Niet overdrijven hé.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 20 apr 2015, 14:21, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Starter
Heist : Net als Proximus is Mobistar sterk in het segment van de M2M.
Denk ook aan de Bancontact terminals (draagbaar) en duo simkaarten. Die tellen ook nog altijd mee.
Net als sommige operatoren ook hun prepaidkaarten tellen die per jaar met 5 of 10 euro worden verlengd maar nooit gebruikt.
Of zelfs nummers die al jaren niet meer gebruikt zijn, maar nog steeds actief. Het bestaat en maakt deel uit van de grote cijfers.
Denk ook aan de Bancontact terminals (draagbaar) en duo simkaarten. Die tellen ook nog altijd mee.
Net als sommige operatoren ook hun prepaidkaarten tellen die per jaar met 5 of 10 euro worden verlengd maar nooit gebruikt.
Of zelfs nummers die al jaren niet meer gebruikt zijn, maar nog steeds actief. Het bestaat en maakt deel uit van de grote cijfers.
-
- Elite Poster
http://m.standaard.be/cnt/dmf20150420_01638791
Tijd zat dus om voor te bereiden en al dan niet strategie aan te passen. Stel u voor dat het op een of andere manier mogelijk zou zijn om met een Telenet sim in België zowel op Base als op Mobistar netwerk te geraken. Dat zou nogal interessant kunnen worden.
Tijd zat dus om voor te bereiden en al dan niet strategie aan te passen. Stel u voor dat het op een of andere manier mogelijk zou zijn om met een Telenet sim in België zowel op Base als op Mobistar netwerk te geraken. Dat zou nogal interessant kunnen worden.
-
- Deel van't meubilair
Voor iemand die zich vooral blijkt te baseren op vaststellingen van enkele jaren geleden en wat persoonlijke ervaring speel je wel hard op de man.haelewyn schreef:Of kan je niet over komma's discussiëren en naast de kwestie gaan praten ? Dat zou ook handig zijn.
Geen idee of dat je stijl is... maar daar doen we op dit forum niet aan mee !
Op zich is daar niets mis mee... M2M gebruik gaat alléén maar stijgen met IoT in tegenstelling tot gewone klanten (daar moet je gewoon zorgen dat de gemiddelde uitgaven omhoog gaan).haelewyn schreef:Net als Proximus is Mobistar sterk in het segment van de M2M.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het lijkt me logisch dat ze een positief bericht uitsturen om hun klanten gerust te stellen.proximusboyke schreef:MV ziet het alvast positief
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 1481983821
Ondertussen zullen alle telecom-directies wel bekijken welke impact dit nieuws op hen heeft.
MV kan beslissen om te blijven waar ze zijn, om met Mobistar of Proximus te onderhandelen, om ... Zolang er geen beslissingen zijn, blijft het voor ons giswerk.
Persoonlijk denk ik dat het MV wel klanten kan kosten. Er zullen MV'ers die bij Telenet zijn voor Tv en vast internet en die voordeliger zijn met een triple-pakket, maar nu bij MV zitten omwille van het andere netwerk.
Voorlopig ben ik nog zeer tevreden van MV. Zodra de echte impact duidelijk is, zal ik wel bekijken wat het beste op dat moment is. Telecom blijft een veranderende markt hé.
- heist_175
- Elite Poster
iRockabizzydilly schreef:http://m.standaard.be/cnt/dmf20150420_01638791
Dream on.Gevolgen overname Base pas in 2018 merkbaar
Deze overname heeft gevolgen vanaf vandaag.
Of dacht je dat Mobile Vikings nu nog aanpassingen aan de deal kan bekomen? Of gaan we tot 2018 van Mobile Vikings hetzelfde aanbod voor de kiezen krijgen?
Dacht je dat er nog grote bedrijven een deal gaan sluiten, wetende dat er gigantische veranderingen zitten aan te komen?
Dacht je dat het BIPT deze overname niet in aanmerking gaat nemen bij het beoordelen van de opmerkingen van Mobistar?
Vandaag, 20/04/2015 is het telecomlandschap verandert.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Gohja zou u zich negatief uitlaten over de nieuwe aandeelhouder in uw bedrijf?proximusboyke schreef:MV ziet het alvast positief
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 1481983821
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het probleem ligt niet bij de goekoopste en duurste abonnementen bij Telenet, wel bij het feit dat ze geen "midden"-abonnementen aanbieden.Vaganzza schreef:Waarom zou er een prijssijtiging komen voor de Base klanten? Voor 15€ abonnement heb je toch hetzelfde als een KING nu? Wat ik wel denk, is dat het verschil zal uitmaken of je al Telenet klant bent.
Ze maken niet voor niets reclame voor korting vanaf 2e King abo
(bv. Whop is betaalbaar, maar heeft een belachelijk lage datalimiet, Whoppa heeft die dan weer niet maar is belachelijk duur, een tussenoplossing is er niet).
Ik vrees dat de B-25/B-39 abonnementen dus zullen verdwijnen ten voordele van enkel een duur en een goedkoop(maar met teveel beperkingen) abonnement.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Consolidatie van het duopoliemodel is altijd negatief voor de consument, dus ik hoop dat BIPT deze keer effectief een aantal voorwaarden aan de overnamegoedkeuring kan verbinden.
Eens benieuwd hoelang mijn maandelijkse €9 (400mb bij alditalk/base & €5 mobistar) nog gaan standhouden.
Eens benieuwd hoelang mijn maandelijkse €9 (400mb bij alditalk/base & €5 mobistar) nog gaan standhouden.
so, a chicken is not a sparrow
- proximusboyke
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Dat Telenet Base Company overneemt verrast Similon niet. "In heel Europa gaat de markt meer naar een duopolie...
dat is pas verontrustend om lezen! Tenzij geen prijsafspraken worden gemaakt, wat dan weer ongeloofwaardig is
dat is pas verontrustend om lezen! Tenzij geen prijsafspraken worden gemaakt, wat dan weer ongeloofwaardig is
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- heist_175
- Elite Poster
Met de prijsregulering van de EU, kalven de winsten/winstmarges af. Consolidatie is dan niet bizar, of dat persé op een duopolie moet eindigen, weet ik niet.
In de VS heb je 4 aanbieders, maar ik ken die markt absoluut niet, dus ik kan er niets over zeggen.
In de VS heb je 4 aanbieders, maar ik ken die markt absoluut niet, dus ik kan er niets over zeggen.
-
- Starter
Wat zeker ook in aanmerking kan genomen worden om de positie van Mobistar te begrijpen is dat zij op dit moment enkel een mobiel netwerk hebben.
Elke andere speler probeert een trio aan produkten te slijten. Voorlopig kan Mobistar dit niet.
Toekomstplannen en testen worden reeds gedaan om een aanbod via de kabel te hebben met als partner Telenet.
Mobistar en Telenet zijn sinds vandaag ietsje minder getrouwd dan gisteren. Mobistar staat hier in een te zwakke positie.
Proximus blijft op het eerste zicht wat buiten schot maar ziet wel ineens zijn grootste concurrent Telenet groeien. Met Base erbij is TN een iets meer te duchten concurrent dan hiervoor. Zou dit ooit kunnen leiden tot lagere prijzen bij Proximus ? Zou Proximus ooit op de prijs gaan spelen, zoals TN met King en Kong heeft gedaan ? Of gaan TN en Prox samen inderdaad een situatie maken waarin er een duopolie heerst en er dus prijsverhogingen te verwachten zijn ? We zullen het weten over x jaren.
De overname is nog niet rond en misschien komt er vanuit de raad voor de mededinging (waar BIPT adviseert maar niet zelf beslist) toch nog een verrassing ?
Die verrassing zou ook vanuit Europa kunnen komen, waar TN en de belangen van de Belgische staat en Belgacom minder doorwegen.
Het Belgische telecomlandschap wordt vandaag inderdaad grondig hertekend. Dit kan niet zonder gevolgen voor de consument blijven.
Elke andere speler probeert een trio aan produkten te slijten. Voorlopig kan Mobistar dit niet.
Toekomstplannen en testen worden reeds gedaan om een aanbod via de kabel te hebben met als partner Telenet.
Mobistar en Telenet zijn sinds vandaag ietsje minder getrouwd dan gisteren. Mobistar staat hier in een te zwakke positie.
Proximus blijft op het eerste zicht wat buiten schot maar ziet wel ineens zijn grootste concurrent Telenet groeien. Met Base erbij is TN een iets meer te duchten concurrent dan hiervoor. Zou dit ooit kunnen leiden tot lagere prijzen bij Proximus ? Zou Proximus ooit op de prijs gaan spelen, zoals TN met King en Kong heeft gedaan ? Of gaan TN en Prox samen inderdaad een situatie maken waarin er een duopolie heerst en er dus prijsverhogingen te verwachten zijn ? We zullen het weten over x jaren.
De overname is nog niet rond en misschien komt er vanuit de raad voor de mededinging (waar BIPT adviseert maar niet zelf beslist) toch nog een verrassing ?
Die verrassing zou ook vanuit Europa kunnen komen, waar TN en de belangen van de Belgische staat en Belgacom minder doorwegen.
Het Belgische telecomlandschap wordt vandaag inderdaad grondig hertekend. Dit kan niet zonder gevolgen voor de consument blijven.