[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Als ik dat zo lees zal het netwerk beter worden, maar zullen de prijzen niet echt meer aan de goedkope kant van het spectrum liggen.Bovendien verbindt Telenet zich ertoe om 240 miljoen euro te investeren in het netwerk de komende jaren.
De koers zal wel meer zakken dan een vijfde vrees ik.rowan007 schreef:En voor de mobistar aandeelhouders, die zien een vijfde van hun (mvno) klanten vertrekken.
Niet helemaal; het huidige base met het huidige Telenet zouden tussen 2 en 3 miljoen klanten hebben gecombineerd, Mobistar is groter dan dat standalone en Proximus uiteraard ook. Technisch gezien geen slecht nieuws: Nu zal er geleidelijk aan meer bandbreedte vrijkomen op het vernieuwde en sterk verbeterde netwerk van Mobistar. Voor het Base netwerk... Met een verdubbeling van het aantal klanten en dat met ongeveer de helft van de masten tegenover de andere twee en met een mindere capaciteit tout court... Investeringen zouden nodig zijn en wat dat zal geven naar de toekomst toe valt nog te bekijken.Tomsworld schreef:Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor Mobistar, Telenet klanten zullen wel naar base gaan, ik veronderstel dat base en Proximus dan 2 even grote netwerken gaan worden.
Absoluut!BertG3 schreef:Heeft dit dan een invloed op Mobile Vikings ?
Neen, het omgekeerde zal gebeuren: Telenet zal alle Base-klanten een brief sturen om te migreren naar King&Kong, wie intekent zal een nieuwe simkaart krijgen.Avenger 2.0 schreef:Zou telenet nu opnieuw alle simkaarten van hun klanten gaan moeten veranderen?
Als het Mobistar netwerk dat aankon, zal het Base netwerk dat ook wel aankunnen zéle.raf1 schreef: Er migreren binnenkort 1 miljoen Telenet Mobile-klanten naar het Base-netwerk, dus de bestaande netwerkcapaciteit zal gedeeld moeten worden.
@Raf1 Ik hoorde daarnet in 't nieuws dat Telenet nog tot 2017 aan Mobi* vast zit wegens contract (begin of eind 2017, geen idee).Er migreren binnenkort 1 miljoen Telenet Mobile-klanten naar het Base-netwerk
Mobistar zullen ze nu zeker wel niet meer overkopen hoor, en dat zou ook niet eens worden toegelaten (men zal het niet laten gebeuren dat er geen 3 fysieke spelers meer zijn in België). Misschien wel door een andere partij, maar dat valt nog te bezien. Trouwens, het is nu juist wel de moment om Mobistar te nemen: Het netwerk is echt enorm vooruitgegaan en op vele vlakken het beste momenteel, en nu zal er geleidelijk aan ook nog redelijk wat (~1/5) capaciteit vrijkomen. Maar inderdaad, als het geen Base (en dus Telenet), Mobistar of andere maar dan MVNO mag zijn, dan heb je alleen nog Proximus als keuze. En da's dan toch niet noodzakelijk de betere optie tegenover Mobistar. Niet qua prijs, niet qua gesprekskwaliteit, niet qua 4G, niet qua administratie issues.bambipower schreef:Ben al op zoek naar een alternatief om mijn base b-25 over te zetten naar iets anders. Liefst ook geen mobistar (die kopen ze waarschijnlijk binnenkort ook wel over). Veel alternatieven heb je dan weer niet meer, of toch?
Het laat de gemiddelde consument koud wat de snelheid is.. op enkele Tweakers na weet de gemiddelde consument het zelfs niet !proximusboyke schreef:want vele mensen gaan weg gaan omdat base veel traagerder is met 4g dan mobistar
Het huren van het Mobistar netwerk was ook niet gratis hoor... op termijn ben je steeds beter af met eigen infrastructuur.raf1 schreef:Daarnaast zal Telenet de nogal forse 1,325 miljard euro die betaald werd voor Base Company ook willen terugverdienen
Misschien gaan die MVNO's in de toekomst wel richting Mobistar netwerk... men zal ergens de inkomsten van Telenet moeten compenseren.raf1 schreef:Dat betekent dus op termijn onvermijdelijk slechtere voorwaarden voor prepaid-formules en MVNO's die een veel lagere winstmarge hanteren dan Telenet.
De aandelenkoers zal zich wel min of meer normaliseren komende dagen.heist_175 schreef:Mobistar gaat op de beurs zwaar onderuit: 10u36 -15%
Telenet gaat de deal met Mobistar nu zeker niet meer verlengen.
En net die deal met Telenet maakte dat ze nog volume hadden op de telecommarkt.
Het BIPT hoeft die overname niet zonder meer te aanvaarden.
De minste voorwaarde die ze kunnen opleggen is de volledige vrijmaking van de kabel. Zolang dat niet gebeurd is, mag Telenet BASE niet overnemen.
Anders gaan we als consument zwaar de rekening betalen. GSM tarieven waren concurrentieel, als Telenet het volledige klantenbestand van BASE overneemt zijn zij de grootste, samen met Proximus. We gaan het ISP-duopolie toch niet herhalen?
En zoals eerder al aangehaald: quid MVNO's? Doodknijpen zoals Proximus met de alternatieve ISP's deed? Vermoedelijk wel
Louter gebaseerd op (beperkte) eigen ervaring in beperkte omgeving en daarom niet automatisch volledig van toepassing op nationaal vlak. Ik kan net zo goed rampzalige gebieden van Base en van Proximus gaan oprakelen en claimen dat beide absolute brol zijn - en zo tegelijk absoluut nonsens verkopen. Trouwens, je moet tegenwoordig al veel malchance hebben om met Mobistar in een gebied te wonen en werken waar helemaal geen 4G is, en als het dan toch nog zo is zal je aan het huidig tempo van vernieuwing (wie weet nu nog sneller na de aankondiging van verkoop van Base) niet lang moeten wachten op 4G dekking en tegelijk sterk verbeterde 3G dekking.laroyj schreef:het mobistar network stelt niks voor niks anders dan problemen zowel met mobistar als telenet, enkel 4G bij mobistar dat werkte, natuurlijk moet 4G dan wel in jouw region actief zijn en dat was zowel op mijn werk -als woonplaats niet het geval....
Base is vele keren beter dan Mobistar , ook met 3G base geode snelheden...hopen dat de prijzen en netwerkservice gehandhaafd blijven want anders wordt het een overstap naar Proximus..
Of Panter 45 nemen met een internet everywhere simkaart apart, maar met het volume gedeeld. Dat zou wel op 55 EUR komen, maar geeft onbeperkt bellen en sms'en en ook 5GB (3+2GB 'shared'). Toegegeven, 't is 6 EUR meer maar al geen 11 EUR, for what it's worth. Op Kong in de huidge vorm moet je ook al niet rekenen (3GB).krisken schreef:Momenteel een B39 abonnement, waarmee ik prima toekom voor telefonie (7 a 8 uur per maand) en sms (unlimited).
Enkel qua data is 3GB wat aan de kleine kant voor mij, daarom dat ik overweeg om een B49 te nemen (5GB data) voor 49 euro/maand.
Alternatieven zijn :
Mobistar panter 60 : https://www.mobistar.be/nl/aanbod/shop/ ... /panter-60
Proximus Smart+ 65 : http://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/pa ... enten.html
Conclusie : tis allemaal duurder dan wat ik nu heb. Ben benieuwd wat het zal worden met Telenet : prijs 2x zo hoog?
Misschien is dat wel de strategie : BASE overnemen, Mobistar laten verkommeren ondertussen, want die doen het niet goed, en daarna ook Mobistar overnemen, wegens geen interesse van andere overnemers.MClaeys schreef:Hmm, en ik maar denken dat ze op Mobistar zaten te azen. Benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.