Zit met iets bizar: mijn windows 7 laptop maakt SNMP queries naar 192.168.1.105, en dit zonder dat ik SNMP aan heb staan in windows.
Nog vreemder is dat 192.168.1.105 niet mijn thuisnetwerk is, maar wel 172.20.1.0/24
Windows 7 bizarre SNMP calls OPGELOST
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 18 apr 2015, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Die Windows-feature is de SNMP service (Agent component). De pakketten zijn aanvragen die verstuurd worden door jouw PC, dus er staat vermoedelijk een programma op met een SNMP Manager component dat een apparaat in de 192.* reeks probeert te pollen. Probeer dus uit te zoeken welk programma dit is...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
De enige service die ik zie, is SNMP trap, maar die staat uit.
Heb dan regedit opengegooid, blijkbaar heb ik ooit de driver van een brother netwerkprinter geïnstalleerd die bij m'n tante staat, en ja, deze driver polled dus om de zoveel tijd de printer via SNMP .....
Ik ben aan het dumpen gezien firefox en dat vreemde Connecting & waiting for probleem, wat chrome niet heeft. Wou graag weten op netwerkniveau waarop ie wacht ....
Heb dan regedit opengegooid, blijkbaar heb ik ooit de driver van een brother netwerkprinter geïnstalleerd die bij m'n tante staat, en ja, deze driver polled dus om de zoveel tijd de printer via SNMP .....
Ik ben aan het dumpen gezien firefox en dat vreemde Connecting & waiting for probleem, wat chrome niet heeft. Wou graag weten op netwerkniveau waarop ie wacht ....