copy past probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

hoi, soms heb ik en sommige andere vrienden blijkbaar ook. Dat na een tijdje je niet meer kan teksten copieren of plakken. En er is niks van een instelling gewijzigd dan.

Heb dit voor in mail progjes, word en nog ander edit progjes crimson editor bv.

In het begin vond ik dit raar en gaf er geen aandacht aan. Dacht dat ligt aan crimson editor, omdat het daar eerst begon

Het rare is dat als je dan je pc herstart dit allemaal normaal gaat, dus ook copy en paste.

Ik draai XP met de nieuwe update.

Hebben jullie dit ook soms en wat kan de oorzaak zijn. Het is heel iriterend vooal als je veel teksten wil copieren. :evil:
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Windows heeft standaard klembord waar maar x aantal stukken (dacht 24 voor XP, maar ben het niet zeker) tekst opkunnen, eens die vol staat, njet....

Weet nu wel niet of dit ook voor crimson geldt....

flamenca
stefke
Pro Member
Pro Member

Dit lijkt mij inderdaad een verklaring te zijn. zou dus voor alle programma's kunnen gelden.

Maar hoe kan je dan die 24 ergens resetten zodat je verder kan werken??? Enig idee.
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

In de map C:\WINDOWS\SYSTEM32 eens gaan zoeken naar clipbrd.exe Daar kan je de inhoud ervan wissen en opnieuw beginnen.
In Word kan dit via een werkbalk "klembord".

flamenca
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die 12 items (office 2000, 2002) of 24 items (office 2003) zijn dus enkel voor Office het geval, niet voor Windows in het algemeen.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Als het om grote "Copy" gaat kan het dat het geheugen volgeraakt en daardoor maar een zeker aantal KB/MB kan copy'en. Ik dacht dat dit wel ergens kan ingesteld worden (Virtueel geheugen) ik ben dit wel niet heel zeker hè.

Just a wild gues :roll:

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gast

@Weetgraag: Nu mag jij me eens uitleggen wat en "grote copy" is :D. Als het hier om tekst gaat, vind ik het wel al bijzonder erg wanneer de inhoud niet op het klembord past. Virtueel geheugen wordt gebruikt om gegevens vanuit de RAM op de HD te schrijven omdat de de RAM vol is, een klembord wordt weliswaar zo vaak gebruikt, dat dit volgens mij simpelweg in de caches blijft hangen. Althans, ik zou het maar zielig vinden, moest het dit niet doen ;).
stefke
Pro Member
Pro Member

maar blijkbaar geraakt die cache vol nu. Denk dat dit alleen met XP sp2 is hoor. Vroeger had ik dit niet. Is de laatste tijd dat dat meer en meer gebeurt.

Nu ik gebruikte vroeger ook niet zo veel copy paste dus zeker ben ik niet maar het is wel raar. Tekst copieren in de adresbalk van ie gaat dan ook niet. Echt raar. pc opnieuw starten en alles gaat terug. dus cache word niet ledig gemaakt of zo????
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Is je computer vrij van spyware?
stefke
Pro Member
Pro Member

Ik scan regelmatig. vroeger met adware 6 nu met spybot. Vandaag nog gescant. Niks bijzonders geen zoekbalken of msn toestanden op deze pc.
Geen incridimail of wat ever.

Ik heb en dat is zo op mijn pc kens nog nooit een viirus gehad. Ben daar veel te voorzichtig mee. Spyware wel maar die verwijder ik regelmatig. Die hou je toch niet tegen. Is mij werk pc dus geen rare toestanden toegelaten. Daar pas ik voor op.

Maar het is niet bij mij alleen dat dat voorkomt hoor. Ken nog mensen die soms daar last van hebben.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Wat werkt er dan precies niet meer als het probleem zich voordoet?
Nieuwe tekst wordt niet gekopiëerd zodat de vorige tekst op het klembord blijft staan?
Plakken doet niets of geeft iets anders dan de gekopiëerde tekst?
Programma's waar je dit in doet, geven die een of andere foutmelding?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Anonymous schreef:@Weetgraag: Nu mag jij me eens uitleggen wat en "grote copy" is :D. Als het hier om tekst gaat, vind ik het wel al bijzonder erg wanneer de inhoud niet op het klembord past. Virtueel geheugen wordt gebruikt om gegevens vanuit de RAM op de HD te schrijven omdat de de RAM vol is, een klembord wordt weliswaar zo vaak gebruikt, dat dit volgens mij simpelweg in de caches blijft hangen. Althans, ik zou het maar zielig vinden, moest het dit niet doen ;).

Ik kon er ook maar naar gissen, ik weet ook niet alles en alle beetjes helpen bij het oplossen van een probleem ook al is het maar een
"wild gues".

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
stefke
Pro Member
Pro Member

Krekkie schreef:Wat werkt er dan precies niet meer als het probleem zich voordoet?
Nieuwe tekst wordt niet gekopiëerd zodat de vorige tekst op het klembord blijft staan?
Plakken doet niets of geeft iets anders dan de gekopiëerde tekst?
Programma's waar je dit in doet, geven die een of andere foutmelding?

ik ben bezig in bv crimson editor, een tijd gaat het copy plak goed. dan selecteer je iets en copieerd het en plakken komt er niks te staan de lijn word wel blanco gemaakt.

ook kan ik dan zelfs niks plakken in de adresbalk van IE Dus plakken gaat nergens meer. Geen foutmelding of zo. Ook in een forum gebeurt het soms. Dat geheugen of cache vol is lijkt mij heel logisch dan.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Bij het kopiëren van echt grote stukken zou het kunnen dat het geheugen vol geraakt, maar dat is heel uitzonderlijk. Ik veronderstel dat het ook niet meer lukt om 1 regel te kopiëren als het aan het mislopen is.

Kijk eens met de clipboard viewer wat er effectief in het geheugen zit op het moment dat je die copy wil doen.
stefke
Pro Member
Pro Member

flamenca schreef:In de map C:\WINDOWS\SYSTEM32 eens gaan zoeken naar clipbrd.exe Daar kan je de inhoud ervan wissen en opnieuw beginnen.
In Word kan dit via een werkbalk "klembord".

flamenca

Had het just terug voor niks copy paste meer dan even naar cliprd.exe geweest en daar delete gedaan en copy paste gaat weer.

Cache geheugen dat niet word geledigd zo te zien.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Stond er dan iets op het klembord of niet?

Blijft toch raar...
stefke
Pro Member
Pro Member

Het was raar dat scherm flikkerde alleen in clipbord hé. zoals je soms ziet op tv als daar een scherm getoont word horizontale lijnen.

Ie afgesloten en dan terug clipboard openen en de flikkering was weg.

Is wel echt bizar hoor.

Maar er stond geen tekst op.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”