douane papierslag

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Is het normaal dat ik een heel dossier krijg bij importkosten? Voor wat onderdelen meer dan 50 blz. Zo erg dat er een A4 gebruikt wordt voor 45 eurocent taks op een vijs.

Allez, stelt echt niemand zich daar nu vragen bij?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik stel me daar geen vragen bij. Ik heb al erger meegemaakt. Alleen had ik verwacht dat ze elektronisch te werk zouden gaan zoals ze de laatste tijd douanekosten bij vroegen bij een levering uit Amerika. Mogelijk hangt veel af met welke koerier het word aangemeld.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Doen ze hun werk eens goed, is het weer ni goe :angel:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Het zou mij niet verwonderen als daar een 2de fysieke kopie van bestaat die naderhand ofwel wordt ingescand door een ander departement, ofwel bewaard in een archief 100km verderop. Krijg ik mijn geld trouwens terug als ik die vijs terug uitvoer (in originele staat) of wordt daar nog eens BTW op gerekend :???:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waarom zou jij je geld terugkrijgen ? douane kosten zijn gemaakte kosten om uw goederen in te voeren... als jij die vijs terug uitvoert betaald de koper toch de eventuele douanekosten .
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Best altijd de taric code opvragen via deze website en deze door de leverancier op de factuur laten vermelden, ofwel doorgeven aan de douane dat je niet akkoord gaat met de invoerrechten doordat de verkeerde code en aldus percentage werd toegepast.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... sp?Lang=nl

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

De invoerrechten zal ik wel (moeten) betalen (21-25% schat ik), het gaat over de nutteloze effort en papier.
Zou het niet goedkoper zijn voor mij (en voor de staat) een forfaitair bedrag te heffen, zonder er verder tijd in te steken.

Als ik 1kg diamanten zou willen importeren, laat ik die wel in een pc-voeding van 50 eur steken hoor ;-) En zeg nu niet dat zulks niet gebeurt in BE.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”