Dit is nu echt iets waar ik wel voor zou kunnen "vallen". Mijn vorig horloge is trouwens ook onlangs gevallen en dus heb ik ook een goed excuse om zoiets te overwegen .
Ik gebruik bij mijn nexus5 gewoon bijna constant de coloured LEDs om te checken of er nieuwe sms, mail, phone call is.
iemand enig idee hoe dit connected is? Bluetooth waarschijnlijk?
Kent iemand alternatieven?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ik vind het persoonlijk erg veel geld voor wat het is... Dit non-marketing videootje doet me in elk geval niet erg warm lopen:
Dit is eigenlijk een horloge die dezelfde functies bevat dan de voorlopers van de huidige generatie smartwatches. Doet me een beetje denken aan de Sony Ericsson MBW reeks van heel wat jaren geleden (pakweg 2008 a 2009 denk ik) (voorbeeld). Je wil dus eigenlijk wat oudere technologie. Mij lijkt het me dan ook een goed idee dat je een goedkoper model op de kop tikt (er zijn er een aantal soortgelijke, zie http://tweakers.net/categorie/930/wearables/producten/ ) en dat eens test drived. Ik heb nog een oude MWB-200 liggen die je mag testen (al weet ik helemaal niet of deze nog werkt op een moderne telefoon).
M.i. zijn er nl. erg wat nadelen aan de nevo:
- Lijkt me geen standaard Android Wear te draaien en dus allicht companion app
- Je kan je vragen stellen bij de reputatie van deze maker
- Hij is wel erg dik, ik vermoed een beetje oncomfortabel zelfs (iets waar menis smartwatch mee kampt, uiteraard)
- De niet-oplaadbare batterijen lijken me toch echt eerder een min- dan pluspunt. In het videootje hoor je 6 maand battery life voor de "smart" functies. De "solar" versie lijkt me dus alvast een must, maar daar stel ik me dan weer vragen bij de haalbaarheid van de claims?
- De "smart" functies zijn erg beperkt, er is echt nergens een display, enkel de uur-indicators die oplichten. Je moet dan nog eens de knopjes indrukken ook, zo te zien?
Al begrijp ik ook wel de aantrekkingskracht, want - afgezonderd van de dikte - ziet hij er wel erg netjes en strak uit. Desalniettemin, zou ik persoonlijk nog even wachten, ik vermoed dat er nog heel veel soortgelijken gaan aankomen (kijk bv. naar de Alcatel Watch).
Ik vind de eenvoud net heel aantrekkelijk. Eigenlijk zoek ik gewoon een uurwerk dat ook met een LED-lampje notificaties kan doorgeven. Eventueel kan er een extra indicatie komen van wie een sms komt of zo. Maar voor de rest heel simpel.
De battery life van 6 maanden is een grote plus. De prijs valt wel tegen.
Goztow schreef:Ik vind de eenvoud net heel aantrekkelijk. Eigenlijk zoek ik gewoon een uurwerk dat ook met een LED-lampje notificaties kan doorgeven. Eventueel kan er een extra indicatie komen van wie een sms komt of zo. Maar voor de rest heel simpel.
Zoals gezegd zoek je dus de featureset van een "smartwatch" van pakweg 5 jaar geleden. Ik zou de kat nog even uit de boom kijken, wearables zijn aan het boomen en ik vermoed dat er nog wel een bekend merk op deze niche zal springen...
Coolblue doet een actie tot 12/3 op de Moto 360: 189€. Voor dat geld echt een koopje hoor... Ik ben alvast tevreden, zelfs voor de 249€ die ik toen betaald heb.
Ben nu ook heel sterk beginnen twijfelen. Wou ook de Apple watch proberen.
Maar vrees een beetje voor mijn 4de middelbaar trauma te herbeleven. Dagje horloge vergeten en 15.000 keer per uur gevraagd hoe laat was.
Sindsdien (26 jaar) nooit meer horloge willen hebben. Heb redelijk gevoel voor tijd. Uiteraard constant op Gsm en Pc zodat je onbewust tijd synchroniseert. ;/)
De Martian watch zal het misschien toch wel worden! Alleen jammer dat mijn verjaardag nog zo veraf ligt... dit ware echt wel een mooie birthday gift geweest .
Als ik deze vergelijk met mijn samsung Gear2, dan is dit maar een eenvoudig ding.
Eigenlijk is een watch met display beter dat dit omdat je dan ook alles kan lezen van sms, mail enz...... De mogelijkheden zijn uitgebreider met een display. Ook bellen is mogelijk en handig als handenvrij middel.
Maar met de nevo zal je idd weinig moeten laden omdat hij nu eenmaal geen energie verbruikt. Ikzelf moet om de 5 dagen opladen en vind dit redelijk.
Nadeel is dat een gear2 enkel met samsung telefoons werkt.
Ja, maar het doet gewoon wat ik ervan wens en dat lijkt me het belangrijkst. Heel belangrijk voor mij is dat het ook als gewoon horloge kan dienen en onopvallend is, iets wat je van de meeste smart watches niet echt kan zeggen.
Ik schrijf wel een review eens het toegekomen is!