whoppa snelheidsverandering ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jantje81 schreef:Sinds enkele weken halen niet alleen mensen op minder dan 400m van de ROP maar ook die tot 700m goede snelheden.
En welke magie zorgt daar dan wel voor... vectoring en DLM zijn al heel wat langer actief dan "sinds enkele weken".
jantje81 schreef:Reden voor mij om mijn Business Internet (toen nog) 120 op te zeggen en voor Scarlet te gaan.
Jij bent dan ook een particulier... ik kan je zeggen dat het voor een KMO wel degelijk een verschil is 20 Mbit upstream te hebben ipv. 2 Mbit (op de lijntest zie ik zelfs maar 1.85 Mbps voor één van m'n recente voorbeelden) als men met cloud toepassingen werkt (om nog maar te zwijgen over de downstream).
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

De 3.50 euro prijsverhoging die Telenet heeft doorgevoerd heeft mij mooi 80Mbps meer downspeed en 5Mbps meer upspeed opgeleverd :wink: .
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Inderdaad, eens even naar mijn speedtest results gekeken....

2013- juni 2014 : 120/8
juni 2014 - maart 2015: 200/10
nu: 240/20

Download kan me niet echt schelen, zeker niet met deze snelheden. Kan me niet herinneren dat het zoveel duurder geworden is LOL, en zou gemakkelijk kunnen downgraden naar iets goeiekoper nu dat de poorten openstaan, maar goed....

Ik zal maar geen uitspraken doen over het kopertje bij Proximus om niet OT te gaan, behalve dat ik niet verwacht een echte verbetering voor mijn VDSL high upload snelheid te krijgen..... Ze zullen uiteindelijk toch werk moeten maken van FTTH, *ooit* </OT>
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Hier is de snelheidsaanpassing ook doorgevoerd (Business Fiber 200). Pas sinds deze ochtend. Vannacht om 1u lag Telenet er hier wel volledig uit.

Proximus? Die leggen bij nieuwe verkavelingen die groot genoeg zijn sowieso FTTH. Ik heb gebeld naar de supportdesk van Proximus om te vragen of het bij mijn toekomstige woning ook zo zal zijn en volgens de dame in kwestie wel, al geloof ik daar bitterweinig van.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

r2504 schreef:
jantje81 schreef:Sinds enkele weken halen niet alleen mensen op minder dan 400m van de ROP maar ook die tot 700m goede snelheden.
En welke magie zorgt daar dan wel voor... vectoring en DLM zijn al heel wat langer actief dan "sinds enkele weken".
Aanpassing van de profielen, je krijgt nu tot 700m een 17a profiel. Meer daarover staat op de homepage van Userbase.
r2504 schreef:
jantje81 schreef:Reden voor mij om mijn Business Internet (toen nog) 120 op te zeggen en voor Scarlet te gaan.
Jij bent dan ook een particulier... ik kan je zeggen dat het voor een KMO wel degelijk een verschil is 20 Mbit upstream te hebben ipv. 2 Mbit (op de lijntest zie ik zelfs maar 1.85 Mbps voor één van m'n recente voorbeelden) als men met cloud toepassingen werkt (om nog maar te zwijgen over de downstream).
Ik ben zelfstandige, ik verstuur veel gegevens en 2 Mbps is inderdaad te weinig. Daarom ben ik destijds ook overgestapt. Bij Scarlet krijg ik 8Mbps, dat is meer dan Business Internet 120 tot voor kort had dus voldoende voor mij.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

jantje81 schreef: Ik ben zelfstandige, ik verstuur veel gegevens en 2 Mbps is inderdaad te weinig. Daarom ben ik destijds ook overgestapt. Bij Scarlet krijg ik 8Mbps, dat is meer dan Business Internet 120 tot voor kort had dus voldoende voor mij.
8Mbps klopt niet,dan moet je business intense hebben.En Pro business geeft 10Mbps up wel 104 euro zonder HDtv
Laatst gewijzigd door cityboy op 07 apr 2015, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb Scarlet VDSL2, cap is 70/8.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Geeft Scarlet ook daadwerkelijk 8 Mbit upload? Trouwens, das natuurlijk zoals hier aangehaald wordt wel een best case scenario.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Vroeger was dat inderdaad het best case scenario, toen haalde ik op hetzelfde adres 30/2. Door de invoering van vectoring op mijn adres en de aanpassing van de profielen zit ik hier plots met dezelfde lijnlengte ook in het beste scenario. En ik zal wel niet de enige zijn. :-)

In het Scarlet-topic staan een aantal speedtests met 70/8 snelheid.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

jantje81 schreef: In het Scarlet-topic staan een aantal speedtests met 70/8 snelheid.
Ik zie op de scarlet side nergens 70/8Mbps staan.Doe de test eens.
http://www.speedtest.net/
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Bij mij is de installatie pas vorige week gebeurd, haal nu dit met mijn basisprofiel (50/6)
Afbeelding

Pas na DLM-verhoging wordt de synchronisatie 70/10 en krijg je effectief 70/8.

Speedtest van iemand anders met hetzelfde abonnement bijvoorbeeld:
Afbeelding
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik zit nu op Business Fiber 240 en heb deze morgen mijn verhoging gekregen. En ook een klein cadeautje. Ze hebben mij native IPv6 op mijn modem-only gegeven (zit in Leuven). Ik had niks moeten doen, ie geen modem reboot of zo. Alles werkt perfect... maar heb opgemerkt dat mijn IPv6 adres dynamisch is. Op mijn Telenet kan ik nog niks ivm IPv6 instellen (ie, geen MAC-binding voor IPv6 adres zoals het mogelijk is voor IPv4)
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Confirmatie dat IPv6 werkt, ik krijg een /56 pool
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De upload van Scarlet Internet apart en ScarletOne is inderdaad gecapt op 8mbps (ware snelheden 65.5/7.7mbps), Scarlet Trio is gecapt op 50/4mbps.

Afbeelding
cityboy
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2015, 19:48
Bedankt: 11 keer

cptKangaroo schreef:De upload van Scarlet Internet apart en ScarletOne is inderdaad gecapt op 8mbps (ware snelheden 65.5/7.7mbps), Scarlet Trio is gecapt op 50/4mbps.
En de reden(upload cap) voor internet apart,zou niet mogen nu Telenet iedereen vanaf whop een upload boost geeft
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De reden van de caps ken ik niet. Wel is het zo dat ScarletOne oorspronkelijk dezelfde specs had als de voorganger van Belgacom Maxi (toen waren er nog 4 abonnementstypes, geloof ik), en toen Belgacom de Start/Comfort/Maxi combinatie invoerde, werd ScarletOne eigenlijk een trapje verlaagd en tegenover Proximus Comfort gezet. De huidige situatie waarbij Scarlet weer hogere snelheden heeft dan Proximus Comfort zie ik persoonlijk een beetje als "eerherstel" voor ScarletOne (en Internet apart) maar het is wel vreemd dat Proximus Maxi nu lager is dan Scarlet (en Dommel).

Ik vind het idioot dat Scarlet Trio lager gecapt is maar 't zal wel weer een marketingreden hebben, zeker?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

hier in West Vlaanderen tielt om 1u modem uitgevallen en nadien de snelheidsverhoging voor de upload
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ik heb een beetje de indruk dat er nog werk aan de winkel is. Vooral het opladen lijkt in orde te zijn. Bij het binnenhalen van data zie ik een lichte verhoging.

http://www.speedtest.net/my-result/4275854795
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Business Fibernet 240 plus
Afbeelding
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Regio Poperinge W-VL
Draadloos getest via 5ghz wifi
Afbeelding


Geen idee waarom hij UPC zegt als ISP maar ik zit bij telenet met een WHOP
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Upc is de moedermaatschapij van telenet

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Liberty Global is de moedermaatschappij van Telenet en o.a. UPC. Wellicht is er recentelijk een IP-blok overgedragen en heeft Speedtest.net hun database daarop nog niet bijgewerkt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zoek het IP eens op bij ripe.net?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

okay, ip adres 31.5.164.***

Code: Selecteer alles

Abuse contact info: [email protected]
 inetnum:         31.5.128.0 - 31.5.191.255
netname:         TELENET
descr:           Telenet N.V. Residentials
descr:           Customer Migration Subnet
country:         BE
admin-c:         PS396-RIPE
tech-c:          PS396-RIPE
remarks:         trouble: IMPORTANT: To report intrusion attempts, hacking,
remarks:         trouble: IMPORTANT: spamming, or other unaccepted behavior
remarks:         trouble: IMPORTANT: by a Telenet/Pandora customer, please
remarks:         trouble: IMPORTANT: send a message to [email protected]
remarks:         trouble: IMPORTANT: Voor het rapporteren van inbraakpogingen,
remarks:         trouble: IMPORTANT: hacking, spamming, of ander onaanvaardbaar
remarks:         trouble: IMPORTANT: gedrag van een Telenet/Pandora klant, gelieve
remarks:         trouble: IMPORTANT: een bericht te zenden naar [email protected]
status:          ASSIGNED PA
mnt-by:          MNT-LGI
mnt-routes:      TELENET-OPS-MNT
source:          RIPE # Filtered


role:            Technical Internet
address:         Telenet Operaties N.V.
address:         Liersesteenweg 4
address:         B-2800 Mechelen
address:         Belgium
remarks:         trouble: IMPORTANT: To report intrusion attempts, hacking,
remarks:         trouble: IMPORTANT: spamming, or other unaccepted behavior
remarks:         trouble: IMPORTANT: by a Telenet/Pandora customer, please
remarks:         trouble: IMPORTANT: send a message to [email protected]
remarks:         trouble: IMPORTANT: Voor het rapporteren van inbraakpogingen,
remarks:         trouble: IMPORTANT: hacking, spamming, of ander onaanvaardbaar
remarks:         trouble: IMPORTANT: gedrag van een Telenet/Pandora klant, gelieve
remarks:         trouble: IMPORTANT: een bericht te zenden naar [email protected]
admin-c:         TNRA1-RIPE
tech-c:          TNRA1-RIPE
nic-hdl:         PS396-RIPE
mnt-by:          TELENET-DBM
source:          RIPE # Filtered
abuse-mailbox:   [email protected]


route:           31.5.0.0/16
descr:           Telenet N.V. Customers
origin:          AS6848
mnt-by:          TELENET-OPS-MNT
mnt-by:          MNT-LGI
source:          RIPE # Filtered
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Net even Cockpit van Devolo gedraaid omdat ik voor de eerste keer niet aan de geadverteerde snelheden geraak van Telenet. Met mijn plugs zal ik er blijkbaar ook nooit aan geraken. Het zijn 2 - AV220+SE editiion toestelletjes (verbinding modem -> computer) en 1 - 550+ duo (verbinding naar Sonos).

Zal er mij voorlopig bij neerleggen dat ik nu aan 50 tot 60 procent van de geadverteerde snelheden werk. Tussen de snelheden die die plugs zogezegd aankunnen en wat ze leveren op Ethernet snelheid is een groot verschil.

Voor een beetje toekomst gericht te werken (met computer), zou ik de 1200+ moeten aanschaffen. Maar dan is natuurlijk ook nog de vraag, hoelang natuurlijk .... Een extra investering naar 550 lijkt mij niet aan te raden (is wel goedkoper) maar bij de volgende verhoging is het weer van dat.

http://www.routercenter.be/product/5127 ... r-kit.html

Deze review vond ik nog over deze plugs: http://be.hardware.info/reviews/5666/4/ ... prestaties

Misschien zijn er nog mensen die deze ervaring hebben met plugs en de recente snelheidsverhoging van Telenet (van gelijk welk merk)?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Net even enkele testen gedaan:

Rechtstreeks met draad

D: 94,36 en U: 5,89
http://www.speedtest.net/my-result/4282106825

Met de Devolo Plugs:

D: 42,09 en U: 5,30
http://www.speedtest.net/my-result/4281696801

Conclusie: Telenet levert de snelheden die ze adverteren als je met draad verbonden bent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Muziekbos schreef:Conclusie: Telenet levert de snelheden die ze adverteren als je met draad verbonden bent.
Dat lijkt me niet meer dan logisch (alhoewel BGC doet dat niet)... TN heeft namelijk geen controle over jou electriciteitsnet of wireless omgeving.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Hoever moet je met die Powerline adapters? Als het niet te ver is (lees maar een enkele vloer door of een paar kamers verder) dan kan je eens kijken naar een wireless bridge. Met de TV bridges van Proximus (4x4 MiMo Quantenna ~vrij goed) kan je mits niet te ver vrij hoge snelheden halen. Ik ken iemand die daar 80Mbps over haalt over drie verdiepen door.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Hier in limburg ook de upgrade gehad:

Afbeelding
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Allemaal goed en wel, maar ze zouden beter iets ontwikkelen voor appartementsgebouwen, zodat ze niet bij iedereen een individuele WiFi moeten installeren.

Op de 5GHZ haal ik nu 90 op Fibernet 240. Op 2,4 amper 20.

Maar 86 WiFi-netwerken hier.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

bij mij in Tienen nog geen verhoging na de modemreset
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

mgo72 schreef:Allemaal goed en wel, maar ze zouden beter iets ontwikkelen voor appartementsgebouwen, zodat ze niet bij iedereen een individuele WiFi moeten installeren.

Op de 5GHZ haal ik nu 90 op Fibernet 240. Op 2,4 amper 20.

Maar 86 WiFi-netwerken hier.
5GHz wifi is de toekomst daarin. Alleen ondersteund TN zijn HGW nog geen DFS kanalen (52-64 en 100-136) enkel 36-48, wat een veel beperkter spectrum is.
davleema
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2014, 02:37

Muziekbos schreef: ...
Deze review vond ik nog over deze plugs: http://be.hardware.info/reviews/5666/4/ ... prestaties

Misschien zijn er nog mensen die deze ervaring hebben met plugs en de recente snelheidsverhoging van Telenet (van gelijk welk merk)?
Ik gebruik hier sinds een jaartje een paar plugs van Sitecom, model LN-553 (link: https://www.sitecom.com/en/socket-homep ... 553/p/1541). Ben dus van Whop 60 naar Fiber 100 gegaan, en haal nu toch 94.2 Mbps down / 5.7Mbps up over de homeplugs. Lijkt me dus wel in orde.
Direct met "den draad" op de HGW is er een marginaal verschil (94,7/5,8). Te verwaarlozen dus.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Mijn ervaring met Homepluggen is dat het vooral je elektrische situatie is die je snelheid zal bepalen en niet je homepluggen. Ik heb er al in de loop der jaren verschillende geprobeerd, van de 80 Mbps exemplaren lang geleden tot 200 en 500 Mbps stuks in recentere jaren. Maar bvb een upgrade van 200 Mbps naar 500 Mbps had 0.0 effect, en de hoogste snelheid die ik tussen 2 pluggen haal (want ik gebruik er 4) is toch ook maar 90 Mbps in het beste geval. Zelfs het in- of uitpluggen van een iPad lader op een totaal ander stopcontact, zorgde voor minstens 10 Mbps snelheidsverschil. Tegenwoordig haal ik zelfs weer maar hoogstens 60 Mbps maar ben het ondertussen een beetje beu van telkens te moeten zoeken welk elektrisch toestel nu weer voor de terugval zorgde.

Die snelheid is overigens tussen 2 pluggen op dezelfde groep. Van zodra je van 1 groep naar een andere gaat, en dus de zekeringen moet passeren, wordt het nog veel erger. Het slechtste resultaat tussen 2 pluggen in huis is met moeite 20 Mbps (en dat dus voor 500 Mbps pluggen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”