Wij hebben nog een 2P fibernet shake en de snelheden daarvan lijken niet aangepast te worden, jammer. Ik weet niet hoe lang dat al is, maar ik vind het wel bizar dat internet fiber 200 (€ 70.79 p/m) duurder is dan whoppa (zonder decoder), waarbij internet fiber 200 inbegrepen is (€ 67.24), en dan krijg je er bij whoppa nog eens 'gratis' telefonie en analoge kabel bij. Ik snap dat ze 3P proberen pushen, maar is dit er niet wat over?
Ik vraag mij nu wel af wat de reactie van Belgacom gaat zijn? Het verschil wordt met de moment groter, snelste internetabonnement van Belgacom 70Mbps ( als die snelheid al gehaald wordt) en snelste internetabonnement Telenet ( 200Mbps). Amai, en het traagste internetabonnement van Telenet is 100Mbps en dat is veel sneller dan het snelste internetabonnement van Belgacom.
Ik vraag mij af wat Belgacom nog kan doen om te concurreren op snelheid? Glasvezelkabel, maar ja dat is op de lange termijn...... Iemand enig idee wat ze kunnen doen op de korte termijn om de snelheid nog aanzienlijk te kunnen opdrijven?
stefdeve ik weet niet of dit nu zo belangrijk is.
70 of 200 zelfs 240 zal uw pagina nie rapper opengaan, dat zal je niet merken.
proximus speelt op de prijs, want als je een gans pakket neemt met gsm is het wel goedkoper.
Het onbeperkt downloaden, en downloaden wanneer de klant het wilt en nie wanneer de operator het wilt.
nergens geen cap zetten op wat je download.
Ik denk dat proximus nu de prioriteit zal geven om nog meer ropkasten te zetten zodat iedereen een deftige snelheid kan krijgen.
Snelheid boven de 50 is pure marketing, mijn inziens
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
stefdeve schreef:Ik vraag mij af wat Belgacom nog kan doen om te concurreren op snelheid? Iemand enig idee wat ze kunnen doen op de korte termijn om de snelheid nog aanzienlijk te kunnen opdrijven?
Vectoring met DLM (+/- 100Mbps) in combinatie met pairbonding kan misschien een 200Mbps opleveren in de toekomst?
KPN is in Nederland begonnen met pairbonding.
Pairbonding gaat in vele gevallen niet gaan : de meeste huizen hebben 2 paren binnen. Eén ervan loopt "rechtstreeks" naar de centrale, de andere "onrechtstreeks" (lees : deze gaat tot het eind van je straat en keert dan terug). Enkel de eerste is geschikt voor VDSL2. Alle onrechtstreekse paren lassen lijkt me immens veel werk.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Wel, g.fast en andere zullen er in de toekomst wel komen en dan krijg je de sub 400m (van de ROP) groep ook nog hoge snelheden en variabele up/download. Dus dan kan je 200/200 krijgen of 500/50 of... Maar moet je wel niet te ver van de ROP wonen.
stefdeve schreef:IAmai, en het traagste internetabonnement van Telenet is 100Mbps en dat is veel sneller dan het snelste internetabonnement van Belgacom.
Ze hebben alles vernieuwd in mijn telenet dus komt de naam in uw geval op het moment niet overeen met het geleverde product. Hetgeen ik mij wel afvraag is waarom het niet vanzelf gaat met 1 druk op de knop of is het zo simpel niet?
Zopas nog eens modem gereset, en stel vast dat mijn Business Fibernet 240 Plus nog steeds niet over de betere snelheden beschikt.
Zijn ondertussen toch de 7de en ze zouden het aanpassen tussen 5 en 6 april (volgens hun website http://klantenservice.telenet.be/conten ... ce=twitter
Nog business klanten die dit ondervinden? Welke regio?
Hier west-vlaanderen, Kortrijk.
Update: Ondertussen blijkbaar wel de snelheidsverhoging gekregen in de loop van de nacht, zonder modem reboot. Was in het verleden wel eens anders.
Laatst gewijzigd door bcool 07 apr 2015, 10:21, in totaal 1 gewijzigd.
Hier ook upgrade naar 200/15 (Gent, Business Fibernet 200). Vooral die hogere upload komt handig uit. Business klanten vallen dus inderdaad niet onder de upgrade in fases per provincie.
Fibernet business 200/15 kost 90.75 euro BTW all in. 3pack korting= 32.48euro
Internet 200/15- HDtv incl Digicorder incl extra XL HDpack - Kabel abonement incl -Free phone Europe .incl 24 BE Business .Vast volume 3.07TB
Fibernet business 240/20 plus kost 116 euro BTW in.Vast vol 4TB .vast IP.incl Korting 2 pack.
Dat prijsverschil voor 'n 2 pack zonder Free phone Europe is groot.
Laatst gewijzigd door cityboy 07 apr 2015, 12:09, in totaal 1 gewijzigd.
De prijs die jij aangeeft is ongeveer de prijs die wij momenteel betalen en dat is Fluo Plus (nu dus met Fibernet Business 240), met freephone EU en met DTV (wel zonder huur digicorder aangezien we CI+ kaart hebben).
Dezelfde combo met Business Fibernet 200 ipv Business Fibernet 240 komt een 28 EUR (excl btw) goedkoper uit.
Aangezien we de telefoon niet meer gebruiken zijn we wel aan het bekijken om geen fluo pack meer te nemen maar apart Fibernet Business 240 en DTV (zonder digicorder). Scheelt toch weer wat.
@r2504: inderdaad.
Bij belgacom kan ik als KMO "vdsl" krijgen met max. 12Mbit/s en 1Mbit/s upload
En ik woon niet op het platteland (op de rand van de stad).
Bij Telenet kan ik 200Mbit/s (en meer) krijgen!
r2504 schreef:Welke aanpassing is er dan wel geweest bij BGC ?
Het ganse xDSL gebeuren is gewoon een rommeltje waar je maar moet hopen op iets of wat deftige snelheden.
Sinds enkele weken halen niet alleen mensen op minder dan 400m van de ROP maar ook die tot 700m goede snelheden. Reden voor mij om mijn Business Internet (toen nog) 120 op te zeggen en voor Scarlet te gaan. Haal nu 50/6 maar dat wordt de komende tijd nog verhoogd tot 70/8.
Ben anderhalf jaar geleden naar Telenet overgestapt en het verschil tussen 30/2 en 80/6 was toen enorm. Ik moet zeggen dat ik van het verschil tussen 120/6 en 50/6 bitterweinig voel. Behalve op de bankrekening dan... van 60 euro per maand naar 35 euro.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30) NL Ziet + VTM Go + VRT Nu Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) OVH VOIP + EDPnet VOIP
proximusboyke schreef:wel jammer dat ze enkel verhogen als begacom hun snelheden verhogen of aanpassen.
Nooit eens uit eigen beweging.
Waar haal je dat vandaan
Binnen de 9 maand heeft Telenet 2 x de snelheden verhoogd.En nog geen beetje. sommige formules zijn binnen het jaar met 80Mbps verhoogd.Zelf van business 240 hebben ze de upload verdubbeld,en de andere business 200 met 50%.
Ja klopt, ik verbruik ongeveer 500GB per maand (professioneel, niet voor illegale downloads). En dan schieten die hele goedkope wel eens tekort.
Bovendien is uploadsnelheid ook belangrijk, 6 is het minimum voor mij, mag ook 8 of 10 zijn.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30) NL Ziet + VTM Go + VRT Nu Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) OVH VOIP + EDPnet VOIP
proximusboyke schreef:wel jammer dat ze enkel verhogen als begacom hun snelheden verhogen of aanpassen.
Nooit eens uit eigen beweging.
Waar haal je dat vandaan
Binnen de 9 maand heeft Telenet 2 x de snelheden verhoogd.En nog geen beetje. sommige formules zijn binnen het jaar met 80Mbps verhoogd.Zelf van business 240 hebben ze de upload verdubbeld,en de andere business 200 met 50%.