conditional DNS forwarding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Hallo,

Na wat geëxperimenteer met unblock-us blijkt dat dit problemen geeft met mijn Netflix-account. Blijkbaar vind Netflix het niet leuk dat je hen via een "andere" DNS benadert. Ikzelf vind het ook niet zo tof dat "AL" mijn internetverkeer via unblock-us verloopt.

Daarom vroeg ik me af of er geen instelling (DNS-server of ander) bestaat, waarbij je afhankelijk van welke site het is je verwijst naar een andere DNS. Nu heb ik een DNS server, die alleen forward naar buiten het domein (maar dan ook alles).
Magische formules of kookboekrecepten hiervoor?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Je antwoord toch zelf al in je titel: conditional forwarding? :-)
Of bedoel je dat je deze service wil huren en niet zelf een DNS draaien?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer
Provider

Als je twee zone forwarders kan definiëren (*.netflix.com en *) dan zou je toch moeten kunnen aangeven dat *.netflix.com naar de Netflix DNS moet doorsturen en * naar bv. GoogleDNS? Ik zie het probleem eigenlijk niet...
Op welk platform draait je DNS-server nu?
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Voor het ogenblik draai ik een server onder Mac OS (10.8 - Mountain Lion). Mijn primaire zone is mijn eigen netwerk.
Alles wat niet in mijn eigen netwerk te vinden is wordt "geforward" naar een extern DNS (onvoorwaardelijk).
Dat laatste zou ik willen uitsplitsen, afhankelijk van inderdaad *.netflix.com of *hbo.com,...
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

OS X is BIND toch ?

http://jehanalvani.com/weblog/2013/4/3/ ... dns-server
https://jehanalvani.squarespace.com/web ... lix-update

Als de domeinen veranderen is het problematisch natuurlijk, als de bijvoorbeeld van CDN zouden veranderen moet je ook uw config aanpassen vermits de eigenlijke streaming volgens mij niet van het Netflix domein gebeurd maar momenteel vanuit AWS.

Omdat de subnode's/addressen van AWS regelmatig zullen veranderen of zelfs dynamisch kunnen zijn (zie 2de link) moet je ook hier weer een redelijk groot vangnet uitgooien en alles naar AWS (en dat is toch behoorlijk wat tegenwoordig) via de alternatieve resolver laten lopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Goofie schreef:Blijkbaar vind Netflix het niet leuk dat je hen via een "andere" DNS benadert. Ikzelf vind het ook niet zo tof dat "AL" mijn internetverkeer via unblock-us verloopt.
Een DNS wordt louter gebruikt om een hostname om te zetten in een IP-adres... een beetje een rare uitspraak dus die je doet ???

Uiteindelijk is het steeds jou PC die met de server praat... ongeacht wie jou dat IP-adres heeft gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”