Feitelijk zou Scarlet moeten zeggen welk protocol binnen FSK ze gebruiken, daar er verschillende zijn !!!!
Als je op je display al -1, 3 , 00, anoniem, extern al hebt zien staan heeft je toestel iets ontvangen, om dat te ontvangen moet
zowel kant ATA als je toestel tegen elkaar gecommuniceerd hebben (en dit via de 2 ingebouwde analoge modems) zij het dat
het niet correct doorkomt !
In elk geval als Scarlet hetzelfde FSK protocol gebruikt als Belgacom zal het inderdaad niet gaan want de "FSK-ETSI mode 2"
staat er niet tussen in je ATA .... kan je ook de analoge poort niet correct configureren voor de Caller ID te zien !!
Achter de Sagem werkt het wel .... tja, gebruikte "Belgacom" deze ook niet ?
scarlet voip
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Scarlet communiceert per SIP (IMS) met de ATA, de ATA geeft de informatie door (FSK?) aan het analoog toestel.Bssoft schreef:Feitelijk zou Scarlet moeten zeggen welk protocol binnen FSK ze gebruiken, daar er verschillende zijn !!!
Jij gaat er dus van uit dat Scarlet het protocol kan beïnvloeden waarmee de ATA met een eindtoestel communiceert ???
Volgens mij onmogelijk ...
IMS is blijkbaar een verdere ontwikkeling van SIP, en misschien zijn er verschillen tussen IMS en SIP die de Linksys ATA niet kent?
http://www.differencebetween.com/differ ... nd-vs-sip/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
@philippe_d,was gewoon een vervolg van zijn aankoop van een Gigaset die niet gaat voor zijn Caller ID,
als ik bij een provider zit en die provider geeft mij een modem met analoge uitgang dan moet die provider
toch weten wat er gebruikt word op die analoge uitgang van die modem als protocol hetzij FSK of DTMF en als het kan
ook nog weet welke variant binnen FSK of DTMF ?
De meeste zetten enkel FSK en de kous is af, koop maar een telefoontoestel in Amerika met FSK (Bellcore) .... probeer het maar eens
te koppelen achter een analoge uitgang vb: van een B-box 2 die FSK ondersteunt .... het zal niet werken !!
Als je op internet leest word er altijd verwezen naar de provider om er achter te komen welk protocol er moet gezet
worden voor een analoge uitgang achter een modem !!
En als je dat weet is het aan de fabrikant, van telefoontoestel, om in zijn handleiding te zetten of het FSK/DTMF
is + welke variant van FSK/DTMF ?
Het is toch niet aan een klant om dat uit te puzzelen volgens mij ?
Zie deze topic, daar ging het over Telenet en een probleem met een toestel van Medion:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... id#p548733
Dat heeft uiteraard niets te maken met SIP op zich, het heeft te maken met die analoge uitgang van .... in dit geval de ATA !
Spreekt hij dezelfde taal als het telefoontoestel dat is gekoppeld, in dit geval de Gigaset:
Nee, dan is de volgende vraag kan ik de uitgang van mijn modem aanpassen ?
Ja, dan is de volgende vraag, kan ik hetzelfde protocol + zijn variant instellen in de modem ?
Neen = de kous is af en je zit met een telefoon toestel dat wel goed is maar niet voor de analoge uitgang van de ATA
maar wel voor de analoge uitgang van de Sagem modem ....
als ik bij een provider zit en die provider geeft mij een modem met analoge uitgang dan moet die provider
toch weten wat er gebruikt word op die analoge uitgang van die modem als protocol hetzij FSK of DTMF en als het kan
ook nog weet welke variant binnen FSK of DTMF ?
De meeste zetten enkel FSK en de kous is af, koop maar een telefoontoestel in Amerika met FSK (Bellcore) .... probeer het maar eens
te koppelen achter een analoge uitgang vb: van een B-box 2 die FSK ondersteunt .... het zal niet werken !!
Als je op internet leest word er altijd verwezen naar de provider om er achter te komen welk protocol er moet gezet
worden voor een analoge uitgang achter een modem !!
En als je dat weet is het aan de fabrikant, van telefoontoestel, om in zijn handleiding te zetten of het FSK/DTMF
is + welke variant van FSK/DTMF ?
Het is toch niet aan een klant om dat uit te puzzelen volgens mij ?
Zie deze topic, daar ging het over Telenet en een probleem met een toestel van Medion:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... id#p548733
Dat heeft uiteraard niets te maken met SIP op zich, het heeft te maken met die analoge uitgang van .... in dit geval de ATA !
Spreekt hij dezelfde taal als het telefoontoestel dat is gekoppeld, in dit geval de Gigaset:
Nee, dan is de volgende vraag kan ik de uitgang van mijn modem aanpassen ?
Ja, dan is de volgende vraag, kan ik hetzelfde protocol + zijn variant instellen in de modem ?
Neen = de kous is af en je zit met een telefoon toestel dat wel goed is maar niet voor de analoge uitgang van de ATA
maar wel voor de analoge uitgang van de Sagem modem ....
Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn van het probleem .... of zijn ATA doet onnozel !philippe_d schreef:IMS is blijkbaar een verdere ontwikkeling van SIP, en misschien zijn er verschillen tussen IMS en SIP die
de Linksys ATA niet kent ? http://www.differencebetween.com/differ ... nd-vs-sip/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@Stefaand: Hoe recent is de firmware van je PAP2T ? Misschien raakt het opgelost met te updaten. Die IMS is nog vrij nieuw, er kunnen nog foutjes in de implementatie zitten.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Stefaand
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja hoor de laatste firmware zit erin, de 5.1.6 en daar staat nog een (l) achter dacht ik.
Marcdm : jij hebt blijkbaar ook een linksys voip device ? Ik zag staan de SPA3102...
en daar werkt het wel op of zo ?
Marcdm : jij hebt blijkbaar ook een linksys voip device ? Ik zag staan de SPA3102...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Het werkt, maar ik heb geen Scarlet en dus ook geen IMS. Nog de echte SIP.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Had juist hetzelfde probleem. Betaalde ook voor nummerherkenning, en heb dit nu opgezegd. Voor dezelfde prijs als de nummerherkenning zit ik nu bij OVH en bel ik de hele dag door voor €1,21 per maand naar de halve wereldbolStefaand schreef:Ja hoor de laatste firmware zit erin, de 5.1.6 en daar staat nog een (l) achter dacht ik.

[