Hello,
Weet er iemand of het technisch mogelijk is om van scart naar een coax connector te switchen?
Heb al liggen googelen maar niets gevonden dus twijfel ik aan het bestaan ervan.
Greetzz
coax naar scart
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Coax? Composite bedoel je waarschijnlijk.
Hoe zit het met het video signaal over de scart kabel?
RGB/S-Video/Composite of een combinatie van één van de eerste 2 met de laatste.
Hoe zit het met het video signaal over de scart kabel?
RGB/S-Video/Composite of een combinatie van één van de eerste 2 met de laatste.
Laatst gewijzigd door NuKeM 08 dec 2004, 21:54, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Hallo XInIX,
Hier enige adapters, ik zoek nog even verder...
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_12.html
http://www.elekhomica.nl/product_info.p ... cts_id/230
Greetz
Hier enige adapters, ik zoek nog even verder...
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_12.html
http://www.elekhomica.nl/product_info.p ... cts_id/230
Greetz
Thx voor het zoekwerk Blue-Sky, maar bij die kabels zit niet hetgene ik zoek ...
Is "de kabel" dan geen gewone coax NuKeM ?
Het probleem is het volgende ,
Ik probeer het tv signaal van de living naar de slaapkamer draadloos te verzenden.
Ben vandaag zo'n setje gaan halen (Aldi) , de ontvanger heeft 3 RCA stekkers en er is ook een verloop bij van RCA naar scart.
De tv in de slaapkamer is van de jaren stillekes en heeft enkel een coax ingang.
Dus heb ik dacht ik een verloop nodig van rca naar coax of van scart naar coax .
Met behulp van een video kan het ook lukken denk ik maar die heb ik niet ...
Thx for the help
edit : beetje info vergeten mee te geven
Is "de kabel" dan geen gewone coax NuKeM ?
Het probleem is het volgende ,
Ik probeer het tv signaal van de living naar de slaapkamer draadloos te verzenden.
Ben vandaag zo'n setje gaan halen (Aldi) , de ontvanger heeft 3 RCA stekkers en er is ook een verloop bij van RCA naar scart.
De tv in de slaapkamer is van de jaren stillekes en heeft enkel een coax ingang.
Dus heb ik dacht ik een verloop nodig van rca naar coax of van scart naar coax .
Met behulp van een video kan het ook lukken denk ik maar die heb ik niet ...
Thx for the help
edit : beetje info vergeten mee te geven
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ahh, nu snap ik het inderdaad beter.
Je wil dus dat signaal op de feitelijke antenne ingang zetten.
Er zullen hier wel adaptors voor zijn. Maar, indien je nog een videospeler hebt staan, dan kan die misschien ook nog dienen als soort van omzetten (als ik mij niet vergis).
Je wil dus dat signaal op de feitelijke antenne ingang zetten.
Er zullen hier wel adaptors voor zijn. Maar, indien je nog een videospeler hebt staan, dan kan die misschien ook nog dienen als soort van omzetten (als ik mij niet vergis).
NuKeM
-
- Administrator
- Contacteer:
Inderdaad, een oude videorecorder op de kop tikken zelfs al kan je deze niet meer gebruiken om video's te draaien, zoniet wordt het een te dure zaak van adapters. Indien je er wat bij doet kon je bij Aldi een nieuw TV-tje aanschaffen
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 08 dec 2004, 23:22, in totaal 1 gewijzigd.
Ik was idd een beetje vaag in de eerste post
Converter van rca naar coax bestaat belijkbaar wel,
http://www.svideo.com/svideocoax.html
Had enkel naar converter van scart naar coax gezocht
Converter van rca naar coax bestaat belijkbaar wel,
http://www.svideo.com/svideocoax.html
Had enkel naar converter van scart naar coax gezocht
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Opletten hier... coax is louter een fysische medium, net zoals bv. UTP wat niets zegt over het signaal dat er effectief op zit.
In dit geval wil je niet louter een fysische adapter.. dus puur van scart/RCA naar coax, maar tevens een conversie van het signaal welk erop zit. Met andere woorden je wil je composiet signaal terug gaan moduleren als HF signaal zodat het met je tuner kan ontvangen worden.
De link die je gevonden hebt doet dit inderdaad.
In dit geval wil je niet louter een fysische adapter.. dus puur van scart/RCA naar coax, maar tevens een conversie van het signaal welk erop zit. Met andere woorden je wil je composiet signaal terug gaan moduleren als HF signaal zodat het met je tuner kan ontvangen worden.
De link die je gevonden hebt doet dit inderdaad.
Wie hier over zo'n adapter beschikt; Wat is de afstand tussen beeld en geluidsdrager van deze HF drager op de coax-uitgang richting TV
Niet vergeten dat deze bij het Engelse systeem 4.5 MHz is en bij het Europees Pal systeem 5,5 MHz is.
Dus als je een systeem aankoopt, opletten...zoniet zal je geen geluid hebben indien de afstand tussen die beide dragers slecht 4,5 MHz is.
Tenzij er een schakelaar is waarbij men 1 MHz mengoscillator kan inschakelen.
(waar ik dus van uitga)
Wie al over zo'n systeem beschikt best iets meer Informatie geven.
Niet vergeten dat deze bij het Engelse systeem 4.5 MHz is en bij het Europees Pal systeem 5,5 MHz is.
Dus als je een systeem aankoopt, opletten...zoniet zal je geen geluid hebben indien de afstand tussen die beide dragers slecht 4,5 MHz is.
Tenzij er een schakelaar is waarbij men 1 MHz mengoscillator kan inschakelen.
(waar ik dus van uitga)
Wie al over zo'n systeem beschikt best iets meer Informatie geven.
anoniem schreef::-D Hi,
van je cinch (wij hebben zo'n setje ook, leuk vooral als je mike-oven aanstaat) naar coax stekker?
no problem, in je handleiding staat wie is wie...
dus moet het voor jou als handyman no problem zijn..
doei....
Vanwaar deze mensenkennis anoniem ?
Een oud videotje zal het dan moeten doen...
Niemand geen video meer staan ? ( moet zelfs geen bandjes meer afspelen )
Elke video met scart en coax aansluiting voldoet toch he , of moet ik een zoeken met een scart ingang ?
Thx for the help Ya'll
Greetzz
Blue-Sky schreef: Niet vergeten dat deze bij het Engelse systeem 4,5 MHz is en bij het Europees Pal systeem 5,5 MHz is.
Vele jaren geleden, bouwde ik voor collega's hun TV toestel om (uitkoppeling geluid).
Zodat zij zenders konden ontvangen volgens de Engelse norm met 4,5 MHz afstand tussen de beeld en geluidsdrager.
Hier een foto van die kleine omvormer oscillator van 1 MHz.
Het printplaatje met IC ca. 3 x 3 cm. heel bovenaan kan je het gele blokje zien, de quartz van 1 Mhz.
Werd tussenin gesoldeerd op de Mf uitgang van het geluid (5,5 MHz) met het hulpje kwam men dus op 4,5 Mhz, zodat men op die Engelse zenders ook het geluid kreeg.
Deze zenders kon men ontvangen in de garnizoenen Werl en Soest. (in het Sauerland)
Gelukkig was het toen nog niet zo'n miniaturisering als heden.
(Ik had nog een laatste exemplaar gevonden in de rommelschuif, dus even een foto gemaakt)
- Bijlagen
-
- 1mhz_osc.jpg
- (33.47 KiB) 1351 keer gedownload