Weet er iemand of de producten die je via EU-Direct op dx.com bestelt ook echt uit de EU komen en dus bijgevolg niet douanegevoelig zijn ?
J.
dx.com eudirect vraagje
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
That's the point.
Mijn pakje kwam uit Nederland, al na een paar dagen.
Wel zien naar de verzendingskosten, want die zijn in tegenstelling tot de volledige dx.com niet gratis, pas na een bepaald bedrag.
Mijn pakje kwam uit Nederland, al na een paar dagen.
Wel zien naar de verzendingskosten, want die zijn in tegenstelling tot de volledige dx.com niet gratis, pas na een bepaald bedrag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Als ik mij niet vergis heeft DX depots in Europa
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Come again???? Geen zotte dingen hier gaan verkondigen. 1 van mijn bestellingen bij dx kwam uit een of ander Scandinavisch land. Nergens op de verpakking ook maar iets van Chinese tekst maar wel een poststempel uit 1 van de Scandinavische landen (maar vraag mij niet meer welk land het was). En die bestelling is minder dan 3 maand oud.Dima_2005 schreef:Eu direct komt uit china! Het komt gewoon met postnl en is een pak sneller... Ze hadden vroeger een uk warehouse, maar niet meer denk ik
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
http://cs.dx.com/FAQ/Detail/402
Q: Do you have warehouse in EU?
A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL to make faster delivery.
All orders are shipped from China, not Europe.
Q: Do we need to pay extra GST or duty for EU direct parcels ?
A: We will endeavor to send the parcels to all EU customers without any tax or duty. All packages will be declared the value blow €22. When it is held by customs inspection, you should need to pay the tax and duty.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ze sturen het eerst naar land X (NL in geval van EUDirect). Daar laten ze het herverpakken/nieuwe sticker op plakken voor naar eindbestemming...Jack Daniels schreef:Come again???? Geen zotte dingen hier gaan verkondigen. 1 van mijn bestellingen bij dx kwam uit een of ander Scandinavisch land. Nergens op de verpakking ook maar iets van Chinese tekst maar wel een poststempel uit 1 van de Scandinavische landen (maar vraag mij niet meer welk land het was). En die bestelling is minder dan 3 maand oud.Dima_2005 schreef:Eu direct komt uit china! Het komt gewoon met postnl en is een pak sneller... Ze hadden vroeger een uk warehouse, maar niet meer denk ik
Zie hierboven voor de quote van DX zelf.
Ik vermoed dat het Zweden was in jouw geval... Die doen veel zaken daarmee. Ze sturen een container met pakjes en barcode op elk pakje. Door de barcode te scannen komt er een adreslabel uit samen met een postzegel uit het land.
Het voordeel hiervan is: de Belgische douane is vaak niet slim genoeg om dat door te hebben en steken ze die pakjes in een andere container (die van EU -> geen controle)...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Ga er hier heel wat tegen de kop stoten met mijn opmerking, maar dat neem ik er maar even bij.
En dan iedereen hier in Belgie/Europa maar klagen over de torenhoge taksen etc ...
Men misloopt een hoop inkomsten hier door deze manier van handelen
Ik kan maar hopen dat men dit snel aan banden legt!
En dan iedereen hier in Belgie/Europa maar klagen over de torenhoge taksen etc ...

Men misloopt een hoop inkomsten hier door deze manier van handelen
Ik kan maar hopen dat men dit snel aan banden legt!
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Je hebt overschot van gelijk.
Maar iedereen doet het, zelfs de overheid.
Bouw van de nieuwe sluis in de haven van Antwerpen -> waar zijn de sluisdeuren gebouwd? Wat is de nationaliteit van de bedrijven die er werken?
Als zelfs de overheid al vindt dat Belgisch personeel te duur is, dan zijn we wel ver gekomen, niet?
Je kan nu betogen dat het Havenbedrijf een zelfstandig orgaan is etc, maar het is wel overheid/politiek die alles beslissen.
In de US hebben ze, aangemoedigd door de lage gasprijs, heel wat maakbedrijven terug gehaald van Azië.
Reden? Hogere kwaliteit, efficiënter, ... maar ook dichter bij de verkoopmarkt (eindklant) en dus sneller inspelen op vraag én het feit dat in Azië niet zelden (blijkbaar) de kopie van het ontwerp sneller te koop was dan het origineel.
Plus er blijft een probleem van kwaliteit.
Ontplofte batterijen, laders, ... Ik wens u op lange termijn veel plezier met uw China import spullen.
Anderzijds, een schermcover bij Bol.com of Amazon wordt ook gewoon in Azië gemaakt en met een premiumprijs hier verkocht.
Maar iedereen doet het, zelfs de overheid.
Bouw van de nieuwe sluis in de haven van Antwerpen -> waar zijn de sluisdeuren gebouwd? Wat is de nationaliteit van de bedrijven die er werken?
Als zelfs de overheid al vindt dat Belgisch personeel te duur is, dan zijn we wel ver gekomen, niet?
Je kan nu betogen dat het Havenbedrijf een zelfstandig orgaan is etc, maar het is wel overheid/politiek die alles beslissen.
In de US hebben ze, aangemoedigd door de lage gasprijs, heel wat maakbedrijven terug gehaald van Azië.
Reden? Hogere kwaliteit, efficiënter, ... maar ook dichter bij de verkoopmarkt (eindklant) en dus sneller inspelen op vraag én het feit dat in Azië niet zelden (blijkbaar) de kopie van het ontwerp sneller te koop was dan het origineel.
Plus er blijft een probleem van kwaliteit.
Ontplofte batterijen, laders, ... Ik wens u op lange termijn veel plezier met uw China import spullen.
Anderzijds, een schermcover bij Bol.com of Amazon wordt ook gewoon in Azië gemaakt en met een premiumprijs hier verkocht.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En denk je "echtig en oprechtig" dat de taksen hier gaan dalen moesten ze dit niet mislopen ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Tuurlijk niet maar er blijft nu éénmaal een categorie heel erg naïeve mensen die denken dat taksen, belastingen allerhande gaan dalen als niemand hier nog in het zwart gaat werken of bijverdienen. Of als we het "officieel" binnen België aankopen zodat we dan toch maar de invoertaksen betalen via de aankoopprijs van het product in kwestie. We leven nu in een land waar de belastingen en taksen enorm hoog liggen en dat gaat nooit (met de nadruk op nooit) verminderen. Tot spijt van die naïevelingen die toch maar blijven denken (of hopen) dat het leven hier goedkoper gaat worden mocht iedereen binnen de lijntjes kleuren.Joe de Mannen schreef:En denk je "echtig en oprechtig" dat de taksen hier gaan dalen moesten ze dit niet mislopen ?
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik snap dat je een probleem hebt met 'niet lokaal' kopen, maar als je als reden daarvoor taksen aanhaalt, dan moet je er toch van overtuigd zijn dat die gaan dalen als niemand nog in het buitenland koopt of er minstens taksen op betaalt ?
Dat je als reden aanhaalt dat de lokale werkgelegenheid eronder lijdt, dan ben ik helemaal mee.
Maar rij jij met een Ford of een Opel of met een hele ouwe Renault ??
J.
Dat je als reden aanhaalt dat de lokale werkgelegenheid eronder lijdt, dan ben ik helemaal mee.
Maar rij jij met een Ford of een Opel of met een hele ouwe Renault ??
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Omgekeerd is ook waar hoor. Onze peren worden toch in Rusland verkocht. Door ze uit te voeren naar een land waar Rusland nog wel zaken mee doet, daar herverpakken ze de peren en gaan zo Rusland binnen en zijn het geen Belgische peren meer.
Als ik eerlijk mag zijn, de kosten voor een pakje net boven 22 euro liggen eigenlijk wel heel hoog... Zou men niet beter een kleiner deel van de koek willen en de kosten meteen laten betalen door de klant?
Als ik eerlijk mag zijn, de kosten voor een pakje net boven 22 euro liggen eigenlijk wel heel hoog... Zou men niet beter een kleiner deel van de koek willen en de kosten meteen laten betalen door de klant?
-
- Elite Poster
Uiteindelijk ligt de fout ook nog steeds bij Belgische douane. In Nederland hebben ze het wel door dat als een container uit Zweden komt, er ook pakjes uit China kunnen zitten! (is ook een aparte container)
Bij ons in België kijken ze er zelfs niet naar en laten ze het meteen door.
Mensen doen dat niet bewust om het te vermijden. Ze doen het gewoon om sneller te krijgen.
Ik bestel vaak dingen uit China. En ja ik heb soms importbelasting betaald (al hoopte ik vaak om het niet te moeten betalen). Het probleem is: zelfs na de belasting betalen we veeeeeeel te veel voor bepaalde dingen hier in België. En ik weiger 10x de prijs te betalen voor identiek hetzelfde (soms zelfs minderwaardig) product.
Soms moet je the bigger picture zien. Iedereen die altijd maar roept enkel Belgische producten te willen en dat er oneerlijke concurentie is enz... Zijn jullie dan bereid 2000€ voor een tv te betalen dat nu 500€ kost? Of 100€ voor een simpele t-shirt ipv 10€? Nee, ik dacht het niet.
Bij ons in België kijken ze er zelfs niet naar en laten ze het meteen door.
Mensen doen dat niet bewust om het te vermijden. Ze doen het gewoon om sneller te krijgen.
Ik bestel vaak dingen uit China. En ja ik heb soms importbelasting betaald (al hoopte ik vaak om het niet te moeten betalen). Het probleem is: zelfs na de belasting betalen we veeeeeeel te veel voor bepaalde dingen hier in België. En ik weiger 10x de prijs te betalen voor identiek hetzelfde (soms zelfs minderwaardig) product.
Soms moet je the bigger picture zien. Iedereen die altijd maar roept enkel Belgische producten te willen en dat er oneerlijke concurentie is enz... Zijn jullie dan bereid 2000€ voor een tv te betalen dat nu 500€ kost? Of 100€ voor een simpele t-shirt ipv 10€? Nee, ik dacht het niet.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Ik koop eveneens dingen ih buitenland... het gaat me enkel over de manier waarop op de chinese sites mogelijkheden worden aangeboden om belastingen te ontduiken en er zelfs rond adverteren.
Dat zou men dringend moeten aanpakken!
[
Post made via mobile device ]
Dat zou men dringend moeten aanpakken!
[

-
- Elite Poster
De Chinese bedrijven ontduiken geen belastingen
Het zijn de klanten die ernaar vragen...
Sommigen zetten er altijd werkelijke waarde op pakje en sturen een factuur mee... Anderen (DX) vermelden altijd lagere waarde.
Punt is, er gaan altijd foefelaars zijn...

Sommigen zetten er altijd werkelijke waarde op pakje en sturen een factuur mee... Anderen (DX) vermelden altijd lagere waarde.
Punt is, er gaan altijd foefelaars zijn...