raf1 schreef:Deze namiddag is er inderdaad een storing geweest op de fiberverbinding naar de uplink. Opgelost sinds 17u55.
Storingen zijn inderdaad ongewenst, maar niet te voorspellen of te vermijden.
Natuurlijk is een storing niet helemaal te vermijden (hoewel het er ook van afhangt of je backups in je systeem hebt, natuurlijk, en ik
denk dat daar TV Vlaanderen serieus op beknibbelt).
Het gaat over de snelheid waarmeer erop gereageerd wordt.
raf1 schreef:Laten we vooral ook niet vergeten hoe onze grootste tv-aanbieder Telenet omgaat met "geplande werken": voor de grote netwerf schakelt men het volledige kabelsignaal simpelweg de hele werkdag uit. Als je pech hebt zelfs meerdere werkdagen.
Dat zou mij verwonderen, zelf heb ik hier in al die jaren nog maar zelden een probleem gehad met de kabel, maar ik zit overdag wel op mijn werk.
Maar zelfs dan nog, die geplande werken zijn een upgrade van de apparatuur, en dat is wel iets plaatselijk.
Als TV Vlaanderen problemen heeft met zijn uplink hebben ineens ALLE kijkers daar last van, niet die ene straat waar werken uitgevoerd worden.
raf1 schreef:Zoiets zou TV Vlaanderen nooit doen, integendeel, geplande werken gebeuren steeds 's nachts of men zendt de betrokken kanalen dubbel uit via een andere transponder die niet onderbroken wordt.
Dat kunnen we niet beoordelen, wat wel te beoordelen valt is de reactie bij storingen, en daar zie je iedere keer boze reacties op onder andere Sat4all en satellietforum.com.
raf1 schreef:Ik heb bij TV Vlaanderen tijdens prime time nog nooit een onderbroken signaal gehad, bij Telenet heb ik dat vroeger meermaals voorgehad.
Dat moet je mij toch eens uitleggen, want de vorige storingen waren in prime time, en duurden volgens sommigen zelfs 1,5 dag.
Ahja, maar ik zie dat je handig je definitie aanpast, geen "onderbroken signaal".
Het zal de meeste kijkers wel worst wezen als heel hun beeld vol blokken zit, om te zeggen dat ze nog "signaal" hebben, vanaf een bepaalde graad van storing is het gewoon het bekijken niet meer waard.