Speedtouch 510 - Napt ? ik probeer RDP werkende te krijgen..

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Probleem : ik wil van op mijn werk tijdens de middag mijn pc thuis overnemen via Remote desktop, maar dat lukt nietmeer sinds ik zo'n blauwe speedtouch 510 heb...

Ik denk dat ik het moet instellen bij NAPT , maar het lukt me niet...

ik geef bij "inside IP" het ip adres in van de computer waarop RDP draait, en geef poort 3389 (das voor het RDP protocol) ,

bij "outside ip" laat ik 0.0.0.0 staan (= unspecified) en bij port geef ik ook 3389 op...

toch werkt het niet... zie ik iets over het hoofd ? heeft iemand hier al ervaring mee ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Probeer eens die PC als default server te zetten. Test je van bij jou thuis de doorgemapte poorten? Of vanop je werk?

Cheers
Afbeelding
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

eyo, het werkt blijkbaar toch hoor :) (die default server had ik al als eerste ingesteld maar dat werkte toen ook niet)

mja het zal nog iets mee routering te maken gehad hebben want ik testte het door op mijn intern netwerk ons internet ip in te geven om te zien of ik zo ook op de client geraakte maar dat ging dus niet. Als ik echter hier opt werk probeer gaat het prima :)

Bedankt voor de response
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

korlean schreef:mja het zal nog iets mee routering te maken gehad hebben


Daar heeft het inderdaad mee te maken... de meeste huis-tuin-en-keuken routertjes laten niet toe dat je het externe IP-adres aanspreekt om alzo terug interne services te testen.
crapiecorn.

korlean schreef:intern netwerk ons internet ip in te geven om te zien of ik zo ook op de client geraakte maar dat ging dus niet. Als ik echter hier opt werk probeer gaat het prima :)


voor intern te testen moet je gewoon interne ip van server pc of hostname gebruiken :-)
interne ip vind je gewoon met ipconfig en hostname met hostname,bv 10.0.0.1:3389 of thuispc:3389 , hetzelfde probleem bij nat komt ook voor bij http/ftp/.. server achter nat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

crapiecorn. schreef:voor intern te testen moet je gewoon interne ip van server pc of hostname gebruiken :-)


Maar zo kan je je port forwarding niet testen aangezien je niet via je router gaat. Wel natuurlijk best eerst thuis lokaal alles testen, en dan naar iemand anders. Een test via je externe IP-adres zal meestal niet werken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”